Page 57 - KobiEfor_Agustos_2014
P. 57

man›n büyük etkisi var. Adalet, flunlar› ifade edi-  ¤inin yay›nlanmas›yla DenizBank, bu alanda ciddi
           yor: “KOB‹’nin ihtiyac›n› do¤ru alg›layarak en iyi  bir bofllu¤u doldurdu. Sektörde 120 bin cihaz sat›l›r-
           çözümü sunmak ad›na yap›lanm›fl bir organizasyon  ken sadece 62 binini DenizBank gerçeklefltirdi. Ciha-
           flemam›z var. Sat›fl ve pazarlamada say›s› 16’y› bu-  z› a¤›rl›kl› mikro iflletmeler ile perakendeci esnafa
           lan bölge müdürlükleri ve onun alt›nda da flubele-  sunan DenizBank, cihaz›n finansman›n› ise ‹flletme
           rimiz yer al›yor. Ayr›ca krediler bölge müdürlü¤ü  Kart ile sa¤lad›. Adalet, “Yazarkasa POS cihaz›n› fi-
           yap›lanmas›n› tercih ediyoruz. Gelen taleplerin yüz-  nanse etmekte zorlanan esnaf›m›z yapt›¤›m›z kam-
           de 20-25’i flubede, yüzde 65-70’i de bölge müdür-  panyalar ile ayl›k 2.000 TL harcama sözü vererek ya
           lüklerinde, yani sahada çözülüyor. ‹flletmeyi yerin-  da ayl›k ciro taahhüdü ve komisyon oran›n› seçerek
           de gören bu yap›lanma ile yerel riskleri do¤ru de-  ürüne ücretsiz sahip olabilme f›rsat›n› yakalad›. Ay-
           ¤erlendirmeyi baflar›yoruz. DenizBank’›n en büyük  r›ca ‹flletme Kart ile peflin fiyat›na 36 ay taksit imka-
           mottosu budur.”                                  n›ndan da faydaland›lar” diye konufluyor.
                                                                  Tebli¤in ikinci faz›n› hat›rlatan Adalet, “De-
              ‹flletme Kart’tan                                      nizBank olarak sektördeki markalardan
              marka iflbirlikleri                        2013           dahi önce piyasaya yap›lanmas›n›
              KOB‹’ye ulaflmada saha ve ekibin      y›l›n›n bafl›nda       sa¤lam›flt›k. Yazarkasa POS’ta 62
           yan›s›ra ürün çeflitlili¤inin de büyük  Yazarkasa POS’a geçifl   bin ile s›n›rl› kalmayaca¤›z. Ancak
           etkisi var. DenizBank’›n piyasalar-                             pazar geçen y›lki büyümesinde
           da önemli bir markas› olan ‘‹fllet-  tebli¤inin yay›nlanmas›yla  de de¤il. Bu y›l maksimum 40-50
           me Kart’ bu ürünlerin en ilgi çe-   DenizBank, bu alanda         bin cihaz sat›fl› olacakt›r” aç›kla-
           kenlerinden biri. DenizBank’›n ti-  ciddi bir bofllu¤u doldurdu.   mas›n› yap›yor.
           cari kartlar›n›n pazar pay› yüzde   Sektörde 120 bin cihaz
           34’lerde. BDDK’n›n y›l›n bafl›nda       sat›l›rken sadece          DenizBank’tan
           aç›klad›¤› tüketici kartlardaki taksit  62 binini DenizBank       d›fl ticaret yap›lanmas›
           s›n›rland›rmas›n›n de etkisiyle ‹fllet-                          DenizBank’›n önümüzdeki dönem
           me Kart’a yo¤un ilgi oldu¤unu aktaran   gerçeklefltirdi.     yenilikleri aras›nda d›fl ticaret yap›lan-
           Adalet, flu bilgileri veriyor: “‹flletme Kart,              mas› da önemli yer tutuyor. Ali Nazmi
           y›llarca sektörde ilk ve tek kart olarak dikkat       Adalet, turizm, makine, otomotiv, tekstil v.b.
           çekti. Yaklafl›k 300 bin kullan›c›m›z var. Liderli¤imi-  sektörlerdeki iflletmelere daha iyi hizmet vermek ve
           zi korumak istiyoruz. Bu alanda biraz daha farkl›-  s›k›nt›lar›na çözüm sunmak ad›na d›fl ticaret depart-
           laflmak istiyoruz. Özellikle iflletme kart›n yerini sa¤-  man› kurduklar›n› kaydediyor. Adalet, “Burada sa-
           lamlaflt›rmada marka ortakl›klar› düflünüyoruz. KO-  dece KOB‹’lere de¤il d›fl ticaret taraf›nda faaliyet yü-
           B‹’lerin a¤›rl›kl› kulland›¤›; g›da, akaryak›t, ofis  rüten OB‹’lere birebir dan›flmanl›k hizmeti verecek
           malzemeleri alan›ndaki markalarla iflbirli¤i yapaca-  ekip oluflturduk. Yaklafl›k 200 flubede 250 kifliden
           ¤›z. Ayr›ca ‹flletme Kart’›n alt›nda markalara özel  oluflan 8 milyon TL üstü ciroya sa-
           kartlar da piyasaya sürece¤iz.”                  hip firmalara hizmet veren özel
              Adalet, bu sene öncelikli hedefleri aras›na alarak  ekibimizi iç e¤itimlerle gelifltiri-
           100 bin ‹flletme Kart’› daha esnafa ulaflt›rmak sure-  yoruz” diyor. Adalet, yap›lan-
           tiyle ticari kartlar pazar›ndaki sektör liderli¤ini per-  may› son çeyrekte tamamla-
           çinlemek istediklerini aktar›yor.                mak istediklerini, Türkiye’nin
                                                            büyüdü¤ü sektörlerde Deniz-
              Yazarkasa POS’ta DenizBank art›s›             Bank’›n da büyüyece¤ini be-
              2013 y›l›n›n bafl›nda Yazarkasa POS’a geçifl tebli-  lirtiyor.


             Türkiye masas›n›n potansiyeli yüksek

               DenizBank’›n ana hissedar› olan Rusya’n›n en büyük bankas› Sberbank
             ile ‘Türkiye Masas›’ oluflturduklar›n› dile getiren Ali Nazmi Adalet, yürüte-
             cekleri çal›flmalara iliflkin flu bilgiyi veriyor: “2013 y›l›nda sadece Rus-
             ya’n›n de¤il Sovyet Birli¤i dönemindeki bölgesinin en önemli finans ku-
             ruluflu olan Sberbank ile Türkiye Kazakistan Masas›’n› oluflturduk. Tür-
             kiye’ye yat›r›m yapacak bölge yat›r›mc›lar›yla Türkiye’den sözkonusu
             bölgeye gideceklere hem mevzuatsal hem finansman ve dan›flmanl›k
             içeren destekler sunmaya bafllad›k. Yaklafl›k 1 y›ll›k süreçte bölge-
             leraras› ticarette çok ciddi bir potansiyel oldu¤unu gördük.”
               Adalet, Sberbank ile DenizBank aras›nda mortgage, POS, kart v.b.
             20’nin üzerinde entegrasyon projesi oldu¤unu da aktar›yor.

                                                                                      A€ustos 2014 KobiEfor 55
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62