Page 61 - KobiEfor_Agustos_2014
P. 61

Kutlay, desiBel Ajans’›n medya, kurum ve ajans dene-  karfl›lad›¤›na bak›lmal›.”
           yimi yüksek, kaliteli ekibi, yarat›c› ve tutkulu yaklafl›-  Konkurlara kat›lmay› çok tercih etmediklerini be-
           m›yla ça¤a uygun, h›zl›, sonuç odakl›, herbir paydafl›-  lirten Kutlay, ajanslar›n bilgi ve deneyimlerinin ko-
           na özel hizmet verdi¤ini kaydediyor. Kutlay, “Hikaye-  rundu¤u referans sistemini tercih ettiklerini aktar›-
           nizi yarat›c› bir yaklafl›mla kamuoyuyla paylaflmay›  yor: “18 markaya halkla iliflkiler, 100’e yak›n marka-
           amaçlayan desiBel Ajans, içerik odakl› anlay›fl› ve so-  ya ise etkinlik ve kreatif hizmetleri sunuyoruz. 1 y›l-
           nuç alma hedefli stratejik yaklafl›m›yla kurumlar›n de-  l›k sözleflmelerle halkla iliflkiler hizmeti veriyoruz.
           ¤erini art›rmay› hedefler” diyor.                Çal›flt›¤›m›z markalar 4-5 y›l sonra de¤iflmeli, ajans-
              Mustafa Kutlay, marka olarak desiBel Ajans’›n  lar müflterilerini de¤ifltirmeli, yoksa alg› körlü¤ü bafl-
           geliflmesine katk› sa¤layacak flirketlerle çal›flmay›  lar ve d›flgöz olman›n getirdi¤i f›rsatlar› kaç›r›rs›n›z.
           tercih ettiklerini vurguluyor: “Tek kriterimiz para  Özellikle iletiflim ihtiyac›n›n yo¤un oldu¤u, teknolo-
           de¤il, flirketin ölçe¤inden çok çal›flt›¤›m›z flirketin             ji, iletiflim teknolojileri, h›zl› tüke-
           ajans olarak bizim de geliflmemize katk› sa¤la-                    tim markalar› ve bankac›l›k sek-
           mas›yla ilgileniyoruz. fiirketin                                   törüyle a¤›rl›kl› olarak çal›fl›yo-
           bizim gözümüzdeki büyük-                                          ruz. Uzmanl›k alan›m›z iletiflim.
           lükleri iletiflime nas›l bakt›k-                                   O nedenle karpuz satan›n da
           lar› ve verdikleri de¤erle de                                      otomobil satan›n da iletiflimini
           iliflkilidir. Biz iletiflimi bir mar-                                yapabiliriz.”
           kan›n marka de¤erini artt›rmak                                        Marka tan›m›n›; “Marka bir
           ve korumak için çal›fl›yoruz,                                        tutku olmal›” diyerek aç›kla-
           ayn›s› bizim ajans markam›z                                         yan Kutlay, bir kampanyan›n
           için de geçerlidir. Çal›flt›¤›m›z                                    baflar›s›n› markan›n be¤enilir-
           marka tabii ki dürüst olmal›,                                       lili¤ini ve itibar›n› art›rmak
           do¤ruyu söylemeli, en az bizim                                      olarak görüyor. Kutlay’a göre
           kadar dürüst, topluma karfl› so-                                     dünyada marka de¤eri en
           rumlu, üretti¤i ürünün kalite-                                      yüksek marka; Coca-Cola.
           sinden flüphe etmeyece¤imiz
           markalar olmas› önemli. Çal›-                                        Amaç, insanlara
           fl›rken kendimizi iyi hissetme-                                       dokunan ifller
           liyiz. 56 kiflilik bir ajans›z, ye-                                   Farklar›n›; “Media Mining.
           ni bir markayla çal›flmaya                                         Ak›l Fikir Merkezi. Kriz & F›rsat
           bafllad›¤›m›z zaman ekibimizi                                      Yönetimi. Medya Koçlu¤u. Gün-
           de büyütüyoruz. Müflterimi-                                        demin Önünde Olmak. Tailor
           zin fikrini de¤ifltirebilece¤imize inan-                           Made-Team. Baflkanl›k Ofisi.
           mam›z, ona do¤ruyu anlatabilece¤imize, birbirimizi               Ödül Yönetimi. Deneyim” mad-
           ikna edebilece¤imize inanmam›z da bizim için     deleriyle özetleyen Kutlay, desiBel Creative ile müfl-
           önemli. En be¤enilen marka olmay› tercih eden    terilerinin pazarlama ve ifl hedeflerini öncelikli brief
           markalarla çal›flmay› istiyoruz.”                 olarak ele al›rken amaçlar›n›n sadece “güzel” tasa-
                                                            r›m ve çal›flmalar üretmek de¤il, ticari baflar›ya kat-
              Halkla illiflkiler efekti                      k›da bulunmak, desiBel Event ekibi için etkili ve ya-
              ‹letiflim çal›flmalar›n›n bir bütün oldu¤unu; reklam,  rat›c› bir fikir tasarlamaktan daha önemli amac›n ise
           tan›t›m etkinlikleri ve halkla iliflkilerin birbirini besli-  insanlara “dokunan” ifller ortaya ç›karmak ve müfl-
           yor olmas› gerekti¤inin alt›n› çizen Kutlay, bir marka  terilerinin ifl sonuçlar›na katmade¤er sa¤lamak oldu-
           için halkla iliflkiler çal›flmalar›n›n inand›r›c›l›¤›n›n öne-  ¤unu dile getiriyor.
           mine de dikkat çekiyor: “Her iflimize halkla iliflkiler  Markan›n sesi, tonu, reflekslerini bir ajans›n mar-
           olarak bak›yoruz, bir reklam› tasarlarken bir etkinlik  kan›n hissetti¤i kadar vermesinin mümkün olmad›¤›-
           düzenlerken dahi halkla iliflkiler efekti olup olmad›¤›-  n› düflünen Kutlay, sosyal medya çal›flmalar›n›n mar-
           na bak›yoruz. Yeni dünyada ‘event.com’ (iletiflim de-  kan›n kendisi taraf›ndan yürütülmesi  gerekti¤ine
           ¤eri olan etkinlik) kavram› öne ç›k›yor. Markan›n bir  inan›yor: “Sosyal medyay› yönetmek demek ‹stiklal
           tek sesinin ç›kmas› laz›m. Bu sesi üreten ajanslar  Caddesi’nde insanlar›n kendi aras›nda ne konufltu-
           farkl› dahi olsa belli düzeyde birlikte hareket etmeli-  ¤unu yönetmek demek. Sosyal medyay› yönetemez-
           ler. Bizim tercihimiz burada lokomotif rolünü bizim  siniz ama sosyal medyadaki pozitif görünürlülü¤ü-
           üstlenmemiz. Bir markan›n ihtiyaçlar›n› en iyi kimin  nüzü artt›rabilirsiniz.”
                                                                                      A€ustos 2014 KobiEfor 59
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66