Page 61 - KobiEfor_Agustos_2014
P. 61
Kutlay, desiBel Ajans’›n medya, kurum ve ajans dene- karfl›lad›¤›na bak›lmal›.”
yimi yüksek, kaliteli ekibi, yarat›c› ve tutkulu yaklafl›- Konkurlara kat›lmay› çok tercih etmediklerini be-
m›yla ça¤a uygun, h›zl›, sonuç odakl›, herbir paydafl›- lirten Kutlay, ajanslar›n bilgi ve deneyimlerinin ko-
na özel hizmet verdi¤ini kaydediyor. Kutlay, “Hikaye- rundu¤u referans sistemini tercih ettiklerini aktar›-
nizi yarat›c› bir yaklafl›mla kamuoyuyla paylaflmay› yor: “18 markaya halkla iliflkiler, 100’e yak›n marka-
amaçlayan desiBel Ajans, içerik odakl› anlay›fl› ve so- ya ise etkinlik ve kreatif hizmetleri sunuyoruz. 1 y›l-
nuç alma hedefli stratejik yaklafl›m›yla kurumlar›n de- l›k sözleflmelerle halkla iliflkiler hizmeti veriyoruz.
¤erini art›rmay› hedefler” diyor. Çal›flt›¤›m›z markalar 4-5 y›l sonra de¤iflmeli, ajans-
Mustafa Kutlay, marka olarak desiBel Ajans’›n lar müflterilerini de¤ifltirmeli, yoksa alg› körlü¤ü bafl-
geliflmesine katk› sa¤layacak flirketlerle çal›flmay› lar ve d›flgöz olman›n getirdi¤i f›rsatlar› kaç›r›rs›n›z.
tercih ettiklerini vurguluyor: “Tek kriterimiz para Özellikle iletiflim ihtiyac›n›n yo¤un oldu¤u, teknolo-
de¤il, flirketin ölçe¤inden çok çal›flt›¤›m›z flirketin ji, iletiflim teknolojileri, h›zl› tüke-
ajans olarak bizim de geliflmemize katk› sa¤la- tim markalar› ve bankac›l›k sek-
mas›yla ilgileniyoruz. fiirketin törüyle a¤›rl›kl› olarak çal›fl›yo-
bizim gözümüzdeki büyük- ruz. Uzmanl›k alan›m›z iletiflim.
lükleri iletiflime nas›l bakt›k- O nedenle karpuz satan›n da
lar› ve verdikleri de¤erle de otomobil satan›n da iletiflimini
iliflkilidir. Biz iletiflimi bir mar- yapabiliriz.”
kan›n marka de¤erini artt›rmak Marka tan›m›n›; “Marka bir
ve korumak için çal›fl›yoruz, tutku olmal›” diyerek aç›kla-
ayn›s› bizim ajans markam›z yan Kutlay, bir kampanyan›n
için de geçerlidir. Çal›flt›¤›m›z baflar›s›n› markan›n be¤enilir-
marka tabii ki dürüst olmal›, lili¤ini ve itibar›n› art›rmak
do¤ruyu söylemeli, en az bizim olarak görüyor. Kutlay’a göre
kadar dürüst, topluma karfl› so- dünyada marka de¤eri en
rumlu, üretti¤i ürünün kalite- yüksek marka; Coca-Cola.
sinden flüphe etmeyece¤imiz
markalar olmas› önemli. Çal›- Amaç, insanlara
fl›rken kendimizi iyi hissetme- dokunan ifller
liyiz. 56 kiflilik bir ajans›z, ye- Farklar›n›; “Media Mining.
ni bir markayla çal›flmaya Ak›l Fikir Merkezi. Kriz & F›rsat
bafllad›¤›m›z zaman ekibimizi Yönetimi. Medya Koçlu¤u. Gün-
de büyütüyoruz. Müflterimi- demin Önünde Olmak. Tailor
zin fikrini de¤ifltirebilece¤imize inan- Made-Team. Baflkanl›k Ofisi.
mam›z, ona do¤ruyu anlatabilece¤imize, birbirimizi Ödül Yönetimi. Deneyim” mad-
ikna edebilece¤imize inanmam›z da bizim için deleriyle özetleyen Kutlay, desiBel Creative ile müfl-
önemli. En be¤enilen marka olmay› tercih eden terilerinin pazarlama ve ifl hedeflerini öncelikli brief
markalarla çal›flmay› istiyoruz.” olarak ele al›rken amaçlar›n›n sadece “güzel” tasa-
r›m ve çal›flmalar üretmek de¤il, ticari baflar›ya kat-
Halkla illiflkiler efekti k›da bulunmak, desiBel Event ekibi için etkili ve ya-
‹letiflim çal›flmalar›n›n bir bütün oldu¤unu; reklam, rat›c› bir fikir tasarlamaktan daha önemli amac›n ise
tan›t›m etkinlikleri ve halkla iliflkilerin birbirini besli- insanlara “dokunan” ifller ortaya ç›karmak ve müfl-
yor olmas› gerekti¤inin alt›n› çizen Kutlay, bir marka terilerinin ifl sonuçlar›na katmade¤er sa¤lamak oldu-
için halkla iliflkiler çal›flmalar›n›n inand›r›c›l›¤›n›n öne- ¤unu dile getiriyor.
mine de dikkat çekiyor: “Her iflimize halkla iliflkiler Markan›n sesi, tonu, reflekslerini bir ajans›n mar-
olarak bak›yoruz, bir reklam› tasarlarken bir etkinlik kan›n hissetti¤i kadar vermesinin mümkün olmad›¤›-
düzenlerken dahi halkla iliflkiler efekti olup olmad›¤›- n› düflünen Kutlay, sosyal medya çal›flmalar›n›n mar-
na bak›yoruz. Yeni dünyada ‘event.com’ (iletiflim de- kan›n kendisi taraf›ndan yürütülmesi gerekti¤ine
¤eri olan etkinlik) kavram› öne ç›k›yor. Markan›n bir inan›yor: “Sosyal medyay› yönetmek demek ‹stiklal
tek sesinin ç›kmas› laz›m. Bu sesi üreten ajanslar Caddesi’nde insanlar›n kendi aras›nda ne konufltu-
farkl› dahi olsa belli düzeyde birlikte hareket etmeli- ¤unu yönetmek demek. Sosyal medyay› yönetemez-
ler. Bizim tercihimiz burada lokomotif rolünü bizim siniz ama sosyal medyadaki pozitif görünürlülü¤ü-
üstlenmemiz. Bir markan›n ihtiyaçlar›n› en iyi kimin nüzü artt›rabilirsiniz.”
A€ustos 2014 KobiEfor 59