Page 46 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 46

HABER















             Nurettin                    Fikri                          Mustafa
             Özdebir                      Ifl›k                          Kaplan


                             KOSGEB’ten KOB‹’lere nitelikli destekler

             Marka bilançodan de¤erli





            Ankara’da düzenlenen KOB‹’lerde Kurumsallaflma ve Markalaflma Çal›fltay›’nda,
                          Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan› Fikri Ifl›k, bakanl›kta
                      Etki De¤erlendirme Daire Baflkanl›¤›’n›n kurulaca¤›n› söyledi.

         K        OSGEB taraf›ndan ve Ankara Sanayi Oda-
                  s›’n›n (ASO) evsahipli¤inde  düzenlenen
                  KOB‹’lerde Kurumsallaflma ve Markalaflma
                  Çal›fltay›, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan›
                  Fikri Ifl›k, KOSGEB Baflkan› Mustafa Kaplan,
          ASO Baflkan› Nurettin Özdebir, TOBB Yönetim Kuru-
          lu Üyesi ve Ankara Ticaret Borsas› Baflkan› Faik Ya-
          vuz, KOSGEB Baflkan Yard›mc›lar› ‹hsan Solmaz ve
          Yusuf Keskin ile Çal›fltay’a katk› sa¤layacak kurum
          ve kurulufl temsilcilerinin kat›l›mlar›yla ASO Konfe-
          rans Salonu’nda yap›ld›.
            Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan› Fikri Ifl›k, KO-
          B‹’lerin bu çal›fltayda gündeme al›nmas›n›n kendisi
          için çok önemli oldu¤unu belirterek, Türkiye’nin as›l  olmad›kça kal›c› büyümenin imkan› olmad›¤›n› vur-
          de¤iflmez gündemlerinden birinin KOB‹’ler olmas›  gulad›. Burada da KOB‹’lerin öne ç›kt›¤›na dikkat çe-
          gerekti¤ini söyledi. Bu alan›n, Türkiye’nin gelece¤i  ken Ifl›k, Hükümet olarak KOB‹’lerin önünü açacak
          oldu¤unu vurgulayan Ifl›k, ülkenin istikrar› yakalad›-  her çal›flmaya destek verdiklerini anlatt›. Ifl›k, bu
          ¤› her dönemde güçlü büyüme performanslar› gös-  kapsamda KOSGEB’i de yeniden yap›land›rd›klar›n›
          terdi¤ini ifade etti.                           söyledi.
            Ifl›k, Türkiye’nin 2014 y›l› ilk çeyre¤inde yüzde  Kurumsallaflan› kimse  tutamaz:  K o n u fl m a s › n d a
          4.3 büyüdü¤ünü aktard›: “Hem de  bu yüzde 4.3   KOSGEB’in art›k KOB‹’leri ayakta kals›nlar, batma-
          büyümenin kompozisyonunda birinci s›rada ihra-  s›nlar diye de¤il, daha fazla markalafls›nlar, daha
          cat var, ikinci s›rada da iç tüketim var ama geçmi-  fazla rekabet etsinler, ihracat yaps›nlar diye destek-
          fle göre daha az bir iç tüketim var. Türkiye art›k ih-  ledi¤ini vurgulayan Ifl›k, KOB‹’lerin rekabet avantaj›-
          raç ederek büyüyor. fiimdi 4. aydaki rakamlara   n›n art›k marka ve tasar›mda, yenilikçi yaklafl›mda,
          bakt›¤›m›zda daha sevindirici haberler görüyoruz.  kurumsallaflmada oldu¤una iflaret etti. Ifl›k, her y›l
          Büyümenin lokomotifi art›k imalat sanayi olmaya  yaklafl›k 120 bin marka baflvurusu yap›ld›¤›n›, bunun
          bafllad›. Biz Türkiye’ye güveniyoruz. Türkiye art›k  da kendilerini memnun etti¤ini, flimdi s›ran›n bu
          eski Türkiye de¤il.”                            markalaflman›n içini doldurmakta oldu¤unu, KO-
            Türkiye’de 2002 y›l›ndan bu yana uygulanan reel  B‹’ler için bunun önemli oldu¤unu kaydetti.
          sektörün güçlenmesine yönelik politikalar olmasay-  Ifl›k, KOB‹’lerin günümüzde en fazla zorland›¤›
          d›, krizden en az ‹spanya ve Yunanistan kadar etki-  ikinci alan›n kurumsallaflma oldu¤una iflaret etti:
          lenece¤ini belirten Ifl›k, sözkonusu krizde dünyan›n  “fiu anda tüm KOB‹’lerimizin yüzde 95’i, halka aç›k
          farketti¤i olguya da de¤indi. “Sadece finans ve hiz-  flirketlerimizin de yüzde 75’i aile flirketi. Aile flirket-
          met sektörleriyle büyüyemezsiniz” diyen Ifl›k, sanayi  lerimizin de en önemli açmaz› flu: Birinci kuflak çok

          46 KobiEfor Temmuz 2014
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51