Page 46 - KobiEfor_Temmuz_2020
P. 46
HABER
Nurettin Fikri Mustafa
Özdebir Ifl›k Kaplan
KOSGEB’ten KOB‹’lere nitelikli destekler
Marka bilançodan de¤erli
Ankara’da düzenlenen KOB‹’lerde Kurumsallaflma ve Markalaflma Çal›fltay›’nda,
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan› Fikri Ifl›k, bakanl›kta
Etki De¤erlendirme Daire Baflkanl›¤›’n›n kurulaca¤›n› söyledi.
K OSGEB taraf›ndan ve Ankara Sanayi Oda-
s›’n›n (ASO) evsahipli¤inde düzenlenen
KOB‹’lerde Kurumsallaflma ve Markalaflma
Çal›fltay›, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan›
Fikri Ifl›k, KOSGEB Baflkan› Mustafa Kaplan,
ASO Baflkan› Nurettin Özdebir, TOBB Yönetim Kuru-
lu Üyesi ve Ankara Ticaret Borsas› Baflkan› Faik Ya-
vuz, KOSGEB Baflkan Yard›mc›lar› ‹hsan Solmaz ve
Yusuf Keskin ile Çal›fltay’a katk› sa¤layacak kurum
ve kurulufl temsilcilerinin kat›l›mlar›yla ASO Konfe-
rans Salonu’nda yap›ld›.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakan› Fikri Ifl›k, KO-
B‹’lerin bu çal›fltayda gündeme al›nmas›n›n kendisi
için çok önemli oldu¤unu belirterek, Türkiye’nin as›l olmad›kça kal›c› büyümenin imkan› olmad›¤›n› vur-
de¤iflmez gündemlerinden birinin KOB‹’ler olmas› gulad›. Burada da KOB‹’lerin öne ç›kt›¤›na dikkat çe-
gerekti¤ini söyledi. Bu alan›n, Türkiye’nin gelece¤i ken Ifl›k, Hükümet olarak KOB‹’lerin önünü açacak
oldu¤unu vurgulayan Ifl›k, ülkenin istikrar› yakalad›- her çal›flmaya destek verdiklerini anlatt›. Ifl›k, bu
¤› her dönemde güçlü büyüme performanslar› gös- kapsamda KOSGEB’i de yeniden yap›land›rd›klar›n›
terdi¤ini ifade etti. söyledi.
Ifl›k, Türkiye’nin 2014 y›l› ilk çeyre¤inde yüzde Kurumsallaflan› kimse tutamaz: K o n u fl m a s › n d a
4.3 büyüdü¤ünü aktard›: “Hem de bu yüzde 4.3 KOSGEB’in art›k KOB‹’leri ayakta kals›nlar, batma-
büyümenin kompozisyonunda birinci s›rada ihra- s›nlar diye de¤il, daha fazla markalafls›nlar, daha
cat var, ikinci s›rada da iç tüketim var ama geçmi- fazla rekabet etsinler, ihracat yaps›nlar diye destek-
fle göre daha az bir iç tüketim var. Türkiye art›k ih- ledi¤ini vurgulayan Ifl›k, KOB‹’lerin rekabet avantaj›-
raç ederek büyüyor. fiimdi 4. aydaki rakamlara n›n art›k marka ve tasar›mda, yenilikçi yaklafl›mda,
bakt›¤›m›zda daha sevindirici haberler görüyoruz. kurumsallaflmada oldu¤una iflaret etti. Ifl›k, her y›l
Büyümenin lokomotifi art›k imalat sanayi olmaya yaklafl›k 120 bin marka baflvurusu yap›ld›¤›n›, bunun
bafllad›. Biz Türkiye’ye güveniyoruz. Türkiye art›k da kendilerini memnun etti¤ini, flimdi s›ran›n bu
eski Türkiye de¤il.” markalaflman›n içini doldurmakta oldu¤unu, KO-
Türkiye’de 2002 y›l›ndan bu yana uygulanan reel B‹’ler için bunun önemli oldu¤unu kaydetti.
sektörün güçlenmesine yönelik politikalar olmasay- Ifl›k, KOB‹’lerin günümüzde en fazla zorland›¤›
d›, krizden en az ‹spanya ve Yunanistan kadar etki- ikinci alan›n kurumsallaflma oldu¤una iflaret etti:
lenece¤ini belirten Ifl›k, sözkonusu krizde dünyan›n “fiu anda tüm KOB‹’lerimizin yüzde 95’i, halka aç›k
farketti¤i olguya da de¤indi. “Sadece finans ve hiz- flirketlerimizin de yüzde 75’i aile flirketi. Aile flirket-
met sektörleriyle büyüyemezsiniz” diyen Ifl›k, sanayi lerimizin de en önemli açmaz› flu: Birinci kuflak çok
46 KobiEfor Temmuz 2014