Page 85 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 85

450 ile 500 aras›nda de¤ifliyor. Bu rakama Bulgaris-  ulaflman›n kolay olmad›¤›n›n da alt›n› çizen Ersoy,
           tan, Romanya gibi ülkelerde bak›ld›¤›nda ise 250-  tekrar tekrar sektörün art›lar›n› anlatman›n ve KO-
           350 aras›nda de¤ifliyor. Türkiye’de bin kifliye düflen  B‹’ye dokunman›n önemli oldu¤una dikkat çekiyor.
           araç say›s› ise 110 civar›nda. Dolay›s›yla Türkiye’de
           otomotiv sektörünün k›sa vadede en az 3 kat büyü-  Ticari araçlar›n da
           mesi öngörülüyor. Ve dünyada araç kullanma ihtiya-  kiralanmas› gerekiyor
           c›nda olan flirketlerin yüzde 50’si bu ihtiyac›n› kira-  Sektörün geliflimi yönünde mevzuatla ilgili bek-
           lama yoluyla karfl›l›yor. Ersoy sektörel vizyonu flöyle  lentiler elbette bulunuyor. Özellikle sektörde hafif ti-
           dillendiriyor: “Operasyonel Kiralama Sektörü Rapo-  cari araçlar›n da kiralanabilmesi önemli bir beklenti.
           ru’na göre 2013 sonunda TOKKDER olarak 207 bin   Asl›nda kanuni olarak ticari arac›n kiralanmas› en-
           araç kiralanm›fl. Kurumsal firmalar›n toplam araç  gellenmiyor. Ancak Türkiye’de karayolu tafl›mac›l›-
           park› ise 2 milyon. Operasyonel filo kiralama sektö-  ¤›nda; yük ve insan› ayr›flt›rma noktas›nda flirketle-
           rü kurumsal filo pazar›ndan yüzde 10 pay al›yor. 4  rin büyüklü¤ünü görmek için getirilen ‘öz mal’ tan›-
           ile 7 y›l içinde kötümser olarak sektörümüzün yüzde  m› sektörü s›k›nt›ya sürüklüyor. ‹lker Ersoy, konuyla
           400 ile 700 bin araca ulaflaca¤›n› tahmin ediyoruz.  ilgili flu bilgileri veriyor: “Hükümetin, tafl›mac›l›kta
           Günlük araç kiralama alan›nda büyüme tah-              insan ve yükü ay›rmas› önemli bir geliflmey-
           minlerimiz ise daha yüksek.”                              di. Bu uygulamay› can› gönülden destek-
                                                    ‹lkay Ersoy,        liyoruz. Ancak hükümet, flirketlerin bir
              TOKKDER’e üye                      “Araç kiralama bir      masa bir kasa ile hizmet vermesinin
              105 flirket var                   lüks de¤il, maliyetleri     önüne geçmek ad›na; ‘öz mal’ zo-
              Operasyonel kiralaman›n flirket-  yüzde 30-40 oran›nda        runlulu¤unu getirdi. Asl›nda karar,
           ler için bir yandan maliyet düflü-                                bu tür hizmet veren flirketlerin
           rücü etkileri, di¤er yandan sa¤la-  düflürmek için en do¤ru       aktif büyüklü¤ünü ölçmek ad›na
           d›¤› tart›flmas›z hizmet içeri¤i her  yöntemdir. TOKKDER’e üye    al›nan bir karard›. Dolay›s›yla iyi
           geçen gün daha genifl çevreler ta-  105 flirket ile bu alanda      niyetle oluflturulan bu uygulama
           raf›ndan farkediliyor ve de¤erlen-    alg›n›n de¤iflimine         sektörümüz aç›s›ndan s›k›nt› ol-
           diriliyor. Bu nedenle sektörün son       yo¤un çaba             du. Çünkü Türkiye’de ticari araç
           dönemlerde girdi¤i h›zl› büyüme         sarfediyoruz”          uygulamas› oldukça geliflmifl. Dola-
           trendi daha da güçlenece¤e benziyor.                          y›s›yla bu alanda yeni bir düzenleme-
           Ersoy, 10 y›l içinde sektörün 2’ye katla-    diyor.         ye ihtiyac›m›z var.”
           naca¤›n› belirtirken bir noktaya dikkat çeki-              Özellikle KOB‹’lerin ciddi ticari araç kul-
           yor: ‘zihniyetlerin de¤iflmesi flart›yla.’ Sektörün  land›¤›n›n unutulmamas›n› isteyen Ersoy, flirket-
           ciddi maliyet avantaj›n›n görülmesi gerekti¤ini ye-  lerin mali gücünü ölçmek için çok daha farkl› yön-
           nileyen ‹lkay Ersoy, “Araç kiralama bir lüks de¤il,  temler gelifltirmenin mümkün oldu¤unu sözlerine
           maliyetleri yüzde 30-40 oran›nda düflürmek için en  ekliyor.
           do¤ru yöntemdir. TOKKDER’e üye 105 flirket ile bu
           alanda alg›n›n de¤iflimine yo¤un çaba sarfediyo-
           ruz” diyor. Ersoy, flu vurguyu da ihmal etmiyor:
           “Dünyan›n en iyi yerli ve yabanc› flirketleri Türki-
           ye’de sektörde faaliyet gösteriyor. Müflterimize en
           fazla 3 y›ll›k ço¤unlukla içi hâlâ ‘yeni kokan’ araç-
           lar sunuyoruz. Müflteri memnuniyeti ön planda. Fi-
           lo kiralamada; müflterinin tek bafl›na sa¤layamaya-
           ca¤› hizmet entegrasyonunu sunuyoruz.”

              KOB‹’ler
              öncelikli müflteri kitlesinde
              Yüzde 90 KOB‹’ye ulaflan TOKKDER’in hizmet ver-
           di¤i iflletme adedi 27 bin civar›nda. Tek bir araç da
           operasyonel filo kiralamaya dahi olabiliyor. Müflteri
           bafl›na 7.3 araç düflüyor.
              KOB‹’lerin kendileri için önemli bir potansiyel ol-
           du¤unun alt›n› çizen Ersoy, “Özellikle çevik hareket
           eden KOB‹’ler sektörümüz aç›s›ndan önemli bir po-
           tansiyel. Son y›llarda sektördeki bilinçlenme ile bu
           alanda h›zl› bir büyüme yafl›yoruz. Bundan sonra da
           KOB‹’ler üzerinden büyüme devam edecektir. Seg-
           ment ayr›m› yapmadan her türlü iflletmenin filo ihti-
           yac›n› karfl›lar›z” diye konufluyor. Ancak KOB‹’lere
                                                                                       May›s 2014 KobiEfor 85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90