Page 81 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 81
yerleflen Net ‹stanbul’un hedeflerini flöyle
aç›kl›yor: “E¤itim ve inflaat sektörlerine de
hizmet vermek istiyoruz. Yüzde 2 pazar
pay›na sahibiz, her y›l ortalama yüzde 40
ciro art›fl›m›z ve büyümemiz sözkonusu.
2014 y›l›nda ilk 5 dijital ajans aras›nda ol-
may› hedefliyoruz. Önümüzdeki y›llarda
televizyon ve yaz›l› bas›n› da çal›flmalar›m›za dahil me’ ile çal›fl›yoruz.
etmeyi planl›yoruz. Her alanda medya planlama ve Bünyemizdeki bulu-
sat›nalma yapan bir ajansa do¤ru evriliyoruz. Zaman nan Adserver saye-
zaman müflterilerimize televizyon alan›nda da med- sinde reklam verdi¤i-
ya planlama ve sat›nalma hizmeti sunuyoruz. Irak ve niz sitelere tek pa-
M›s›r gibi bölgelerde dijital medyan›n çok büyüyece- nelden anl›k olarak ölçümleri takip edebilirsiniz,
¤ini öngörüyoruz, bu nedenle 2014 y›l›n›n ikinci ya- reklam›n›z› kaç kifli görmüfl, t›klam›fl ve sat›nalma
r›s›nda yurtd›fl›nda bir flube açmay› düflünüyoruz.” yapm›fl hepsini görebiliyoruz.”
Müflterilerinin sektördeki tüm geliflmelerden an›n- Ali Yavuz, müflterileriyle uzun soluklu çal›flmaya
da haberdar olduklar›n› ve olas› avantajl› uygulama- önem verdiklerinin ve en yeni müflterileriyle bile 1.5
lar› rakiplerinden önce kullanma flans› elde ettikleri- y›ld›r çal›flt›klar›n›n alt›n› çiziyor. Dijital alanda 45
ni belirten Yavuz, tek ifllerinin internet planlamas› ve yaflüstü kiflilere ulaflman›n zorlu¤una de¤inen Ya-
sat›n almas› oldu¤unu aktararak, tüm yay›n grupla- vuz, KOB‹’lere dijital alanda bütün hizmetleri birara-
r›yla yak›n iflbirli¤i, sat›n alma gücüyle uygun mali- da sunabilecek tek bir ajansla çal›flmalar›n› öneriyor:
yet ve kampanya sürecinde detayl› raporlama hiz- “Firmalar› dijital medyaya küstüren çok fazla ajans
metleri nedeniyle tercih edildiklerini anlat›yor. var. Firmalar dijital medyaya küsmesinler. Özellikle
Net ‹stanbul, dijital medya planlama ve sat›n al- kampanyalar›nda ciddi baflar› performanslar› bekle-
ma, kampanya teknik ve yarat›c› destek, kampanya yen firmalar, mutlaka alan›nda uzman, ifli bilen ve
raporlamas› ve ölçümü, kampanya optimizasyonu, 360 derece hizmet sunan profesyonel bir ajansla ça-
Arama Motoru Reklamc›l›¤› (SEM) ve Arama Motoru l›fls›nlar. Sosyal medya birebir iletiflim arac›. Bu
Optimizasyonu (SEO) hizmetlerini sunuyor. Net ‹s- alanda yap›lan reklam harcamas›n›n do¤ru kullan›l-
tanbul, ihtiyaca göre kampanya hedeflerine uygun mas› önemli. Ürün odakl›, kullan›c›lar› fazla u¤raflt›r-
çözümler de sunuyor. Bu çözümleri; “CPM (Cost per mayacak, net, reklam alg›s›n› önplana ç›karacak rek-
Mil): Bin gösterim bafl›na maliyet, CPC (Cost per lamlar baflar› sa¤lar.”
Click): T›klama bafl›na maliyet, CPL (Cost per Lead): Yükselen mecran›n mobil oldu¤unu kaydeden Ya-
Form bafl›na maliyet. CPA (Cost per Acquisition): Dö- vuz, bütçeden çok do¤ru hedefleme ve do¤ru proje-
nüflüm bafl›na maliyet. Advertorial. Mailing. Blog lerle kesinlikle baflar›n›n gelece¤ini aç›kl›yor: “Müfl-
marketing. WOM kampanyalar›. Davran›flsal ve böl- teriyle ilgili bilgileri ald›ktan sonra sektörünü, rakip-
gesel hedefleme. Farkl› uygulamalar. Rich Media uy- lerini ve sektöründeki konumunu araflt›r›yoruz ve bir
gulamalar. Yarat›c› ajansla koordinasyon” olarak sektör analizi yapt›ktan sonra planlamam›z› yap›yo-
özetleyen Yavuz, mobil reklam uygulamalar›ndan da ruz. Küçük bütçe yoktur, do¤ru planlama vard›r. Bi-
sözediyor: “Standart banner. Rich Media. Advertori- zim büyüttü¤ümüz müflterilerimiz bizi mutlu ediyor.
al. Tablet dergi reklamlar›. Push Notification. Vide- Örne¤in bir e-ticaret sitesi KOB‹ ile ayl›k 5 bin TL’lik
ostitial. KatAPPult. CPC & CPM paketleri. Dizi & bir reklam bütçesiyle çal›flmaya bafll›yoruz, cirosunu
Program paketleri. Mobil Facebook reklamlar›.” 2 artt›rd›kça ve kar elde ettikçe reklam bütçesini ayl›k
milyonun üzerinde siteyle iflbirli¤i ve Google Ad- 50 bin TL’ye kadar ç›karabiliyor. Siteye kullan›c›n›n
words çal›flmalar› yürüttüklerini ifade eden Yavuz, getirilmesi yetmez, kullan›c›n›n arad›¤›n› sitede bul-
müflterilerine dijital alanda 360 derece ajans hizme- mas› ve iletiflim kurabilmesi de flart.”
ti sunduklar›n› söylüyor.
Sabah Gazetesi’nde 2004 y›l›nda reklamc›l›kla
iletiflim sektörüne ad›m atan Ali Yavuz’un dijital
medyaya geçifli 2007 y›l›nda olur. O dönem sektör-
de yaln›zca 2 ajans faaliyet gösteriyordur, Ali Yavuz
sektördeki 3. dijital ajans› 2010 y›l›n›n Aral›k ay›n-
da açar. ‹stanbullu ajans internet kelimesinin net’i-
ni de alarak “Net ‹stanbul” ad›yla kurulur. Yavuz,
kurulduklar›nda 7 müflterisi bulunan ajans›n h›zla
büyüyerek bugün 50’nin üzerinde müflteriye hizmet
verdi¤ini anlat›yor: “Yo¤un olarak forex piyasas›na
ve e-ticaret firmalar›na hizmet sunuyoruz. Forex pi-
yasas›nda SPK lisans› olmayan hiçbir firmayla çal›fl-
m›yoruz. E-ticaret firmalar›yla ‘aksiyon bafl›na öde-
May›s 2014 KobiEfor 81