Page 81 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 81

yerleflen Net ‹stanbul’un hedeflerini flöyle
           aç›kl›yor: “E¤itim ve inflaat sektörlerine de
           hizmet vermek istiyoruz. Yüzde 2 pazar
           pay›na sahibiz, her y›l ortalama yüzde 40
           ciro art›fl›m›z ve büyümemiz sözkonusu.
           2014 y›l›nda ilk 5 dijital ajans aras›nda ol-
           may› hedefliyoruz. Önümüzdeki y›llarda
           televizyon ve yaz›l› bas›n› da çal›flmalar›m›za dahil  me’ ile çal›fl›yoruz.
           etmeyi planl›yoruz. Her alanda medya planlama ve  Bünyemizdeki bulu-
           sat›nalma yapan bir ajansa do¤ru evriliyoruz. Zaman  nan Adserver saye-
           zaman müflterilerimize televizyon alan›nda da med-  sinde reklam verdi¤i-
           ya planlama ve sat›nalma hizmeti sunuyoruz. Irak ve  niz sitelere tek pa-
           M›s›r gibi bölgelerde dijital medyan›n çok büyüyece-  nelden anl›k olarak ölçümleri takip edebilirsiniz,
           ¤ini öngörüyoruz, bu nedenle 2014 y›l›n›n ikinci ya-  reklam›n›z› kaç kifli görmüfl, t›klam›fl ve sat›nalma
           r›s›nda yurtd›fl›nda bir flube açmay› düflünüyoruz.”   yapm›fl hepsini görebiliyoruz.”
              Müflterilerinin sektördeki tüm geliflmelerden an›n-  Ali Yavuz, müflterileriyle uzun soluklu çal›flmaya
           da haberdar olduklar›n› ve olas› avantajl› uygulama-  önem verdiklerinin ve en yeni müflterileriyle bile 1.5
           lar› rakiplerinden önce kullanma flans› elde ettikleri-  y›ld›r çal›flt›klar›n›n alt›n› çiziyor. Dijital alanda 45
           ni belirten Yavuz, tek ifllerinin internet planlamas› ve  yaflüstü kiflilere ulaflman›n zorlu¤una de¤inen Ya-
           sat›n almas› oldu¤unu aktararak, tüm yay›n grupla-  vuz, KOB‹’lere dijital alanda bütün hizmetleri birara-
           r›yla yak›n iflbirli¤i, sat›n alma gücüyle uygun mali-  da sunabilecek tek bir ajansla çal›flmalar›n› öneriyor:
           yet ve kampanya sürecinde detayl› raporlama hiz-  “Firmalar› dijital medyaya küstüren çok fazla ajans
           metleri nedeniyle tercih edildiklerini anlat›yor.   var. Firmalar dijital medyaya küsmesinler. Özellikle
              Net ‹stanbul, dijital medya planlama ve sat›n al-  kampanyalar›nda ciddi baflar› performanslar› bekle-
           ma, kampanya teknik ve yarat›c› destek, kampanya  yen firmalar, mutlaka alan›nda uzman, ifli bilen ve
           raporlamas› ve ölçümü, kampanya optimizasyonu,   360 derece hizmet sunan profesyonel bir ajansla ça-
           Arama Motoru Reklamc›l›¤› (SEM) ve Arama Motoru  l›fls›nlar. Sosyal medya birebir iletiflim arac›. Bu
           Optimizasyonu (SEO) hizmetlerini sunuyor. Net ‹s-  alanda yap›lan reklam harcamas›n›n do¤ru kullan›l-
           tanbul, ihtiyaca göre kampanya hedeflerine uygun  mas› önemli. Ürün odakl›, kullan›c›lar› fazla u¤raflt›r-
           çözümler de sunuyor. Bu çözümleri; “CPM (Cost per  mayacak, net, reklam alg›s›n› önplana ç›karacak rek-
           Mil): Bin gösterim bafl›na maliyet, CPC (Cost per  lamlar baflar› sa¤lar.”
           Click): T›klama bafl›na maliyet, CPL (Cost per Lead):  Yükselen mecran›n mobil oldu¤unu kaydeden Ya-
           Form bafl›na maliyet. CPA (Cost per Acquisition): Dö-  vuz, bütçeden çok do¤ru hedefleme ve do¤ru proje-
           nüflüm bafl›na maliyet. Advertorial. Mailing. Blog  lerle kesinlikle baflar›n›n gelece¤ini aç›kl›yor: “Müfl-
           marketing. WOM kampanyalar›. Davran›flsal ve böl-  teriyle ilgili bilgileri ald›ktan sonra sektörünü, rakip-
           gesel hedefleme. Farkl› uygulamalar. Rich Media uy-  lerini ve sektöründeki konumunu araflt›r›yoruz ve bir
           gulamalar. Yarat›c› ajansla koordinasyon” olarak  sektör analizi yapt›ktan sonra planlamam›z› yap›yo-
           özetleyen Yavuz, mobil reklam uygulamalar›ndan da  ruz. Küçük bütçe yoktur, do¤ru planlama vard›r. Bi-
           sözediyor: “Standart banner. Rich Media. Advertori-  zim büyüttü¤ümüz müflterilerimiz bizi mutlu ediyor.
           al. Tablet dergi reklamlar›. Push Notification. Vide-  Örne¤in bir e-ticaret sitesi KOB‹ ile ayl›k 5 bin TL’lik
           ostitial. KatAPPult. CPC & CPM paketleri. Dizi &  bir reklam bütçesiyle çal›flmaya bafll›yoruz, cirosunu
           Program paketleri. Mobil Facebook reklamlar›.” 2  artt›rd›kça ve kar elde ettikçe reklam bütçesini ayl›k
           milyonun üzerinde siteyle iflbirli¤i ve Google Ad-  50 bin TL’ye kadar ç›karabiliyor. Siteye kullan›c›n›n
           words çal›flmalar› yürüttüklerini ifade eden Yavuz,  getirilmesi yetmez, kullan›c›n›n arad›¤›n› sitede bul-
           müflterilerine dijital alanda 360 derece ajans hizme-  mas› ve iletiflim kurabilmesi de flart.”
           ti sunduklar›n› söylüyor.
              Sabah Gazetesi’nde 2004 y›l›nda reklamc›l›kla
           iletiflim sektörüne ad›m atan Ali Yavuz’un dijital
           medyaya geçifli 2007 y›l›nda olur. O dönem sektör-
           de yaln›zca 2 ajans faaliyet gösteriyordur, Ali Yavuz
           sektördeki 3. dijital ajans› 2010 y›l›n›n Aral›k ay›n-
           da açar. ‹stanbullu ajans internet kelimesinin net’i-
           ni de alarak “Net ‹stanbul” ad›yla kurulur. Yavuz,
           kurulduklar›nda 7 müflterisi bulunan ajans›n h›zla
           büyüyerek bugün 50’nin üzerinde müflteriye hizmet
           verdi¤ini anlat›yor: “Yo¤un olarak forex piyasas›na
           ve e-ticaret firmalar›na hizmet sunuyoruz. Forex pi-
           yasas›nda SPK lisans› olmayan hiçbir firmayla çal›fl-
           m›yoruz. E-ticaret firmalar›yla ‘aksiyon bafl›na öde-
                                                                                       May›s 2014 KobiEfor 81
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86