Page 155 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 155

için YÖK’ün onay›n› beklediklerini belirtiyor.

              ‹KÜ’nün 3 vizyonu var
              Türkiye’nin 12 kad›n rektöründen biri olan Prof.
           Dr. S›dd›ka Semahat Demir, ‹stanbul Kültür Üniver-
           sitesi’nin 4’üncü Rektörü. Demir, göreve bafllad›¤›n-
           da üniversitenin gelece¤ini yönlendirmek için belir-
           ledikleri 3 temel hedefleri hakk›nda flu bilgileri veri-
           yor: “Gelece¤in liderlerini yetifltirmek. Gelece¤in zor-
           luklar›n› çözerek; özelde Türkiye’nin genelde dünya-
           n›n kalk›nmas›na katk›da bulunmak ve aranan- iste-
           nen üniversite olmak vizyonlar›yla yola ç›kt›k. Bu he-
           defler do¤rultusunda geliflmemizi sürdürüyoruz.”
              Gelece¤in liderlerini yetifltirmek: ‹KÜ’de e¤itim    Uluslararas›laflmaya büyük önem veren ‹KÜ’de
           alan ö¤renciye en iyi teoriden uygulamaya en kap-   11 bin 500 ö¤rencinin yüzde 5’ini 52 farkl› ülkeden gelen
           saml› müfredat sunuluyor. Prof.Dr. Demir, “Hedefi-  ö¤renciler oluflturuyor. Toplam 250 üniversite ile a¤›rl›kl›
           mize ulaflmak için özel bir program bafllatt›k: Özel-  ö¤renci de¤iflimi olmak üzere anlaflmas› bulanan ‹KÜ’de
                                                                   ö¤rencilerin yüzde 60’› burslu e¤itim al›yor.
           lefltirilmifl Çift Anadal. Ö¤renci e¤er baflar›l› ve istek-
           liyse okudu¤u bölüm d›fl›nda 28 farkl› lisans progra-
           m›m›zdan ücretsiz ikinci bölümünü seçebilir. Örne-
           ¤in psikoloji ö¤rencisi hukuk alan›nda e¤itim göre-
           bilir” bilgisini veriyor.
              Gelece¤in zorluklar›n› çözmek: Özelde Türkiye’nin
           genelde dünyan›n kalk›nmas›na katk›da bulunmak:
           Üniversite bünyesinde yer alan araflt›rma ve uygula-
           ma merkezleriyle farkl› konularda sorunlar tespit edi-
           lerek akademik düzeyde bilinçlendirmenin sa¤lanma-
           s› için çal›fl›l›yor. Rektör  Demir, “Gerek KOB‹ gerek
           Aile ‹flletmeleri baflta olmak üzere çok çeflitli alanlar-
           da çal›flmalar yap›yoruz. Çin Avrupa ‹nsan Haklar›
           Enstitüsü’nü kurduk. Kad›nlara yönelik özel e¤itim  ka Semahat Demir, “Proje Gelifltirme ve Koordinas-
           programlar› düzenliyoruz. Özetle Türkiye’nin zorluk-  yon Ofisimizi kurduk. Avrupa Birli¤i, TÜB‹TAK, Kal-
           lar›n› çözmek için çal›fl›yoruz” diye konufluyor.   k›nma Ajans› gibi kurumlara projeler sunmaya bafl-
              Aranan tercih edilen üniversite olmak: En iyi aka-  lad›k. fiu ana kadar TÜB‹TAK’a 8 proje verdik; tama-
           demik kadro ile en iyi e¤itimi vermeyi ilke edinen  m› kabul edildi” diyor.
           ‹KÜ’de ö¤rencinin ders d›fl›nda geliflimine de önem
           veriliyor. Prof.Dr. Demir, “Kültürel, sportif ve sanat-  Üniversiteler kurumsallaflacakt›r
           sal etkinlikler ö¤rencinin yetiflmesine büyük katk›  Son y›llarda üniversitelerin nicelik olarak artt›¤›n›
           sa¤lar. Zira kiflisel geliflim sadece ders müfredat› ile  hat›rlatt›¤›m›z Rektör Demir, s›n›rl› say›da üniversite-
           s›n›rl› de¤ildir. Birçok kurulufl ile partnerlik anlaflma-  nin oldu¤u y›llarda ö¤rencilik geçirdi¤ini belirterek
           lar› yaparak ö¤rencimize her türlü katk›y› sunmay› il-  flu de¤erlendirmeyi yap›yor: “Nicelik tamam ama
           ke ediniyoruz” aç›klamas›n› yap›yor.             flimdi nitelik aç›s›ndan büyümeye geçmek gerekiyor.
                                                            Zaten YÖK, bu anlamda kendine hedef koydu. Nite-
              Proje Gelifltirme ve Koordinasyon Ofisi        li¤i art›rmak için akademik kadroya önem verilecek.
              Kültür Koleji’nin sa¤lad›¤› e¤itimde mükemmellik  Ayr›ca yine üniversitelerin geliflimi için uluslararas›
           altyap›s›n›n yan› s›ra toplumsal hizmet ve araflt›rma  vizyon da önemli. fiunu da görmek gerekiyor; mer-
           gelifltirme alan›nda da çal›flmalara imza atan ‹KÜ,  kezi s›nav sistemi kullan›l›yor. Ancak 10 - 15 y›l son-
           d›fl kaynakl› proje desteklerine de fokuslan›yor.  ra her üniversite kurumsallaflmadan geçerek kendi
           Uzun y›llar ABD’de görev alan Rektör Prof.Dr. S›dd›-  sistemi ile ö¤renci alacak hale gelecektir.”
                                                                                      May›s 2014 KobiEfor 155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160