Page 155 - KobiEfor_Mayis_2014
P. 155
için YÖK’ün onay›n› beklediklerini belirtiyor.
‹KÜ’nün 3 vizyonu var
Türkiye’nin 12 kad›n rektöründen biri olan Prof.
Dr. S›dd›ka Semahat Demir, ‹stanbul Kültür Üniver-
sitesi’nin 4’üncü Rektörü. Demir, göreve bafllad›¤›n-
da üniversitenin gelece¤ini yönlendirmek için belir-
ledikleri 3 temel hedefleri hakk›nda flu bilgileri veri-
yor: “Gelece¤in liderlerini yetifltirmek. Gelece¤in zor-
luklar›n› çözerek; özelde Türkiye’nin genelde dünya-
n›n kalk›nmas›na katk›da bulunmak ve aranan- iste-
nen üniversite olmak vizyonlar›yla yola ç›kt›k. Bu he-
defler do¤rultusunda geliflmemizi sürdürüyoruz.”
Gelece¤in liderlerini yetifltirmek: ‹KÜ’de e¤itim Uluslararas›laflmaya büyük önem veren ‹KÜ’de
alan ö¤renciye en iyi teoriden uygulamaya en kap- 11 bin 500 ö¤rencinin yüzde 5’ini 52 farkl› ülkeden gelen
saml› müfredat sunuluyor. Prof.Dr. Demir, “Hedefi- ö¤renciler oluflturuyor. Toplam 250 üniversite ile a¤›rl›kl›
mize ulaflmak için özel bir program bafllatt›k: Özel- ö¤renci de¤iflimi olmak üzere anlaflmas› bulanan ‹KÜ’de
ö¤rencilerin yüzde 60’› burslu e¤itim al›yor.
lefltirilmifl Çift Anadal. Ö¤renci e¤er baflar›l› ve istek-
liyse okudu¤u bölüm d›fl›nda 28 farkl› lisans progra-
m›m›zdan ücretsiz ikinci bölümünü seçebilir. Örne-
¤in psikoloji ö¤rencisi hukuk alan›nda e¤itim göre-
bilir” bilgisini veriyor.
Gelece¤in zorluklar›n› çözmek: Özelde Türkiye’nin
genelde dünyan›n kalk›nmas›na katk›da bulunmak:
Üniversite bünyesinde yer alan araflt›rma ve uygula-
ma merkezleriyle farkl› konularda sorunlar tespit edi-
lerek akademik düzeyde bilinçlendirmenin sa¤lanma-
s› için çal›fl›l›yor. Rektör Demir, “Gerek KOB‹ gerek
Aile ‹flletmeleri baflta olmak üzere çok çeflitli alanlar-
da çal›flmalar yap›yoruz. Çin Avrupa ‹nsan Haklar›
Enstitüsü’nü kurduk. Kad›nlara yönelik özel e¤itim ka Semahat Demir, “Proje Gelifltirme ve Koordinas-
programlar› düzenliyoruz. Özetle Türkiye’nin zorluk- yon Ofisimizi kurduk. Avrupa Birli¤i, TÜB‹TAK, Kal-
lar›n› çözmek için çal›fl›yoruz” diye konufluyor. k›nma Ajans› gibi kurumlara projeler sunmaya bafl-
Aranan tercih edilen üniversite olmak: En iyi aka- lad›k. fiu ana kadar TÜB‹TAK’a 8 proje verdik; tama-
demik kadro ile en iyi e¤itimi vermeyi ilke edinen m› kabul edildi” diyor.
‹KÜ’de ö¤rencinin ders d›fl›nda geliflimine de önem
veriliyor. Prof.Dr. Demir, “Kültürel, sportif ve sanat- Üniversiteler kurumsallaflacakt›r
sal etkinlikler ö¤rencinin yetiflmesine büyük katk› Son y›llarda üniversitelerin nicelik olarak artt›¤›n›
sa¤lar. Zira kiflisel geliflim sadece ders müfredat› ile hat›rlatt›¤›m›z Rektör Demir, s›n›rl› say›da üniversite-
s›n›rl› de¤ildir. Birçok kurulufl ile partnerlik anlaflma- nin oldu¤u y›llarda ö¤rencilik geçirdi¤ini belirterek
lar› yaparak ö¤rencimize her türlü katk›y› sunmay› il- flu de¤erlendirmeyi yap›yor: “Nicelik tamam ama
ke ediniyoruz” aç›klamas›n› yap›yor. flimdi nitelik aç›s›ndan büyümeye geçmek gerekiyor.
Zaten YÖK, bu anlamda kendine hedef koydu. Nite-
Proje Gelifltirme ve Koordinasyon Ofisi li¤i art›rmak için akademik kadroya önem verilecek.
Kültür Koleji’nin sa¤lad›¤› e¤itimde mükemmellik Ayr›ca yine üniversitelerin geliflimi için uluslararas›
altyap›s›n›n yan› s›ra toplumsal hizmet ve araflt›rma vizyon da önemli. fiunu da görmek gerekiyor; mer-
gelifltirme alan›nda da çal›flmalara imza atan ‹KÜ, kezi s›nav sistemi kullan›l›yor. Ancak 10 - 15 y›l son-
d›fl kaynakl› proje desteklerine de fokuslan›yor. ra her üniversite kurumsallaflmadan geçerek kendi
Uzun y›llar ABD’de görev alan Rektör Prof.Dr. S›dd›- sistemi ile ö¤renci alacak hale gelecektir.”
May›s 2014 KobiEfor 155