Page 63 - KobiEfor_Ocak_2014
P. 63
Türkiye’de kurduklar›n› ve bu alanda pazar lideri ol-
duklar›n› dile getiriyor: “GelirOrtaklar› Performans
A¤›, Türkiye’de internet üzerinden sat›fl ortakl›¤›, ir-
tibat bafl› maliyetli (leadgen) gibi ölçülebilir hedefler
do¤rultusunda pazarlama çözümleri ve teknolojileri
sunan öncü bir marka. Türkiye’nin ilk ve en dene-
yimli Ortakl›k Pazarlamas› (Affiliate Marketing)
a¤›yla online sat›fllar›n›z› artt›rmak, üye elde etmek,
form/anket doldurtmak, kay›t almak ve daha birçok
hedefe ulaflmak mümkün. GelirOrtaklari.com ile flir-
ketlere bir anlamda internette kendi online bayi sa-
t›fl a¤›na sahip olma f›rsat› veriyoruz. RetargetPlus
Hedefleme A¤› ile yeniden hedefleme ve dinamik Digitouch Performans Medya Grubu’nun Ödülleri:
banner optimizasyonu teknolojileri ve hizmetleri su- 2008 Grand Interactive Awards Arama Motoru Pazarlamas›
nuyoruz. Medya sat›n alma stratejimizi arama mo- Dal›nda Birincilik Ödülü , 2009 Grand Interactive Awards
Arama Motoru Pazarlamas› Dal›nda Birincilik ve Üçüncülük
toru pazarlamas›, sat›fl ortakl›¤› pazarlamas›, display Ödülleri, 2010 Eyewonder Medya Planlama Baflar› Ödülü,
ve e-mail veritabanlar› üzerine kurduk. Markalar›n Garanti Bankas› 12 Dev Adam’a Destek Kampanyas›
pazarlama bak›fl aç›lar›n›n de¤iflti¤i ve giderek diji- Baflar› Ödülü.
tal dünyaya kayd›¤› günümüzde, performans taban-
l› pazarlama hizmetleri ve teknolojileri gelifltirmeye ver ölçümleme ve raporlama platformu.”
devam ediyoruz.” Müflterilerini konkurlar yoluyla edindiklerini belir-
ten Da¤l›, bütçe özelinde de¤il, verdikleri hizmetle-
Adnomia: kifli hedefli reklam rin farkl›l›¤› ve sunduklar› yeni hizmetlerle butik bir
Öznur Da¤l›, dünya dijital pazar›n›n büyüdü¤ü ajans olduklar›n›n alt›n› çiziyor: “Medya taraf›nda
alanlar› yak›ndan takip ettiklerini ve pazardaki tüm kendi sektöründe lider firmalarla çal›fl›yoruz, marka
yenilikleri Türkiye’ye getirmeye devam edeceklerini alg›s› oluflmam›fl firmalara da hizmet veriyoruz. Ça-
aç›kl›yor. Bunlardan biri de Adnomia. Da¤l› anlat›- l›flt›¤›m›z markaya inanmak bizim için önemli. Müfl-
yor: “Adnomia, hedef kitlenizdeki kiflileri hedefliyor terilerimizin izni do¤rultusunda rakibi olmayan ama
ve onlara kendi network havuzundaki yay›nc›larda ayn› sektörde hizmet veren firmalarla da çal›flabili-
reklam›n› gösteriyor. Hiçbir kullan›c›y› art›k kaç›rm›- yoruz. Markaya afl›k olunmas›n› sa¤l›yoruz, hedef
yoruz, kullan›c› belirlendikten sonra kullan›c›n›n do- kitlesiyle aras›nda duygusal ba¤ kurduruyoruz.”
laflt›¤› yay›nlarda biz de hedefledi¤imiz reklam› ona Dünyada ve Türkiye’de mobil marketing pazar›n›n
gösteriyoruz. Örne¤in KobiEfor’un okuyucusu krediy- h›zla büyüdü¤üne dikkat çeken Da¤l›, mobil marke-
le ilgili bir haber arad›, bizim ifl ortaklar›m›zdan bir tingle tüketicilere her zaman her yerde ulaflman›n
bankan›n kredi kampanyas› varsa kullan›c› network mümkün oldu¤unu ifade ediyor. Da¤l›, arama moto-
havuzumuzda gezerken onu yakal›yor ve reklam›m›- ru reklamlar›n›n önemine de¤iniyor: “Arama motoru
z› gösteriyoruz. Adnomia’y› bu y›l Türkiye pazar›na reklamlar› toplam dijital pazarlama bütçelerinin en
biz sunduk. Rakip ajanslar›m›za da bu hizmeti sunu- büyük payesini oluflturur. ABD’de yüzde 41 ile 12.3
yoruz. ‹lk olarak Garanti Bankas› ile çal›flmaya bafl- milyar dolar, Türkiye’de yüzde 40 ile 110 milyon do-
lad›k, sonras›nda Turkcell ve Nokia’ya da bu hizme- lar. ‹nternet kullan›c›lar›n›n yüzde 100’ü bir arama
ti vermeye bafllad›k.” motoru kullan›yor (google, bing, yahoo) ve kullan›-
c›lar›n yüzde 65’inin aç›l›fl sayfas› bir arama motoru.
Digitouch ile çal›flman›n avantajlar› Arama motorlar›nda yer alan markalar güven sa¤l›-
Öznur Da¤l›, Digitouch ile çal›flman›n avantajlar›- yor, kullan›c›lar ilk sayfadan ve en üst s›ralarda kar-
n› flöyle özetliyor: “Do¤ru mecra, do¤ru fiyat, do¤- fl›laflt›klar› linklere t›kl›yor. Bu reklamlar ucuz, t›kla-
ru iletiflim. Tek elden tüm görüntülü reklam, goog- ma bafl›na maliyetli ve optimize edilebiliyor. Yüksek
le, mobil ve facebook reklamlar›n›z› yönetin. Tüm müflteri hedefleme olanaklar› nedeniyle arama mo-
medya operasyon yükünüzden kurtulun. Smartad- torlar›na reklam verilmeli.”
server Platformu ile en etkin kampanya raporla- Dijital reklam pazar›n›n 2012 y›l›nda yüzde 30 bü-
mas›n› al›n.” Da¤l›, yeni ürünler ve teknolojiyi yak›n yüdü¤ünü aktaran Da¤l›’n›n KOB‹’lere önerileri ise
takip eden bir ajans olduklar›n› kaydediyor: “Fark›- flöyle: “Medya planlama ve sat›nalma hizmeti çok
m›z; ölçüm ve raporlama. Kulland›¤›m›z raporlama önemli. Reklamc›lar Derne¤i’ne üye ajanslarla çal›fl-
araçlar›m›z ise flöyle: “Nielsen Online: AC Nielsen may› tercih etmelerini öneririm. Son teknolojiyi takip
taraf›ndan rakip ve sektörel kampanyalar›n banner eden, teknolojiye yat›r›m yapan, sat›nalma gücü
baz›nda takip sistemi. Comscore Online: Sat›n alma yüksek ajanslarla çal›fls›nlar. Ajansla sürekli iletiflim
al›flkanl›klar› ve Türkiye internet istatistikleri veri halinde çal›flmalar›, iflletmenin hedef kitlesini belir-
sistemi. Gemius: IAB’nin ölçümleme arac› Gemius lemifl olmas› ve ajans›na bunu do¤ru flekilde aktar-
SES Bilgisi, yafl k›r›l›m› ve cinsiyet eklentileriyle ye- mas› çok önemli. Ajans›n sundu¤u farkl› ve yeni hiz-
ni medya planlama sistemi. Smartadserver: Adser- metlere önem verebilirler.”
Ocak 2014 KobiEfor 63