Page 63 - KobiEfor_Ocak_2014
P. 63

Türkiye’de kurduklar›n› ve bu alanda pazar lideri ol-
          duklar›n› dile getiriyor: “GelirOrtaklar› Performans
          A¤›, Türkiye’de internet üzerinden sat›fl ortakl›¤›, ir-
          tibat bafl› maliyetli (leadgen) gibi ölçülebilir hedefler
          do¤rultusunda pazarlama çözümleri ve teknolojileri
          sunan öncü bir marka. Türkiye’nin ilk ve en dene-
          yimli Ortakl›k Pazarlamas› (Affiliate Marketing)
          a¤›yla online sat›fllar›n›z› artt›rmak, üye elde etmek,
          form/anket doldurtmak, kay›t almak ve daha birçok
          hedefe ulaflmak mümkün. GelirOrtaklari.com ile flir-
          ketlere bir anlamda internette kendi online bayi sa-
          t›fl a¤›na sahip olma f›rsat› veriyoruz. RetargetPlus
          Hedefleme A¤› ile yeniden hedefleme ve dinamik        Digitouch Performans Medya Grubu’nun Ödülleri:
          banner optimizasyonu teknolojileri ve hizmetleri su-  2008 Grand Interactive Awards Arama Motoru Pazarlamas›
          nuyoruz.  Medya sat›n alma stratejimizi arama mo-  Dal›nda Birincilik Ödülü , 2009 Grand Interactive Awards
                                                             Arama Motoru Pazarlamas› Dal›nda Birincilik ve Üçüncülük
          toru pazarlamas›, sat›fl ortakl›¤› pazarlamas›, display  Ödülleri, 2010 Eyewonder Medya Planlama Baflar› Ödülü,
          ve e-mail veritabanlar› üzerine kurduk. Markalar›n   Garanti Bankas› 12 Dev Adam’a Destek Kampanyas›
          pazarlama bak›fl aç›lar›n›n de¤iflti¤i ve giderek diji-              Baflar› Ödülü.
          tal dünyaya kayd›¤› günümüzde, performans taban-
          l› pazarlama hizmetleri ve teknolojileri gelifltirmeye  ver ölçümleme ve raporlama platformu.”
          devam ediyoruz.”                                  Müflterilerini konkurlar yoluyla edindiklerini belir-
                                                          ten Da¤l›, bütçe özelinde de¤il, verdikleri hizmetle-
            Adnomia: kifli hedefli reklam                  rin farkl›l›¤› ve sunduklar› yeni hizmetlerle butik bir
            Öznur Da¤l›, dünya dijital pazar›n›n büyüdü¤ü  ajans olduklar›n›n alt›n› çiziyor: “Medya taraf›nda
          alanlar› yak›ndan takip ettiklerini ve pazardaki tüm  kendi sektöründe lider firmalarla çal›fl›yoruz, marka
          yenilikleri Türkiye’ye getirmeye devam edeceklerini  alg›s› oluflmam›fl firmalara da hizmet veriyoruz. Ça-
          aç›kl›yor. Bunlardan biri de Adnomia. Da¤l› anlat›-  l›flt›¤›m›z markaya inanmak bizim için önemli. Müfl-
          yor: “Adnomia, hedef kitlenizdeki kiflileri hedefliyor  terilerimizin izni do¤rultusunda rakibi olmayan ama
          ve onlara kendi network havuzundaki yay›nc›larda  ayn› sektörde hizmet veren firmalarla da çal›flabili-
          reklam›n› gösteriyor. Hiçbir kullan›c›y› art›k kaç›rm›-  yoruz. Markaya afl›k olunmas›n› sa¤l›yoruz, hedef
          yoruz, kullan›c› belirlendikten sonra kullan›c›n›n do-  kitlesiyle aras›nda duygusal ba¤ kurduruyoruz.”
          laflt›¤› yay›nlarda biz de hedefledi¤imiz reklam› ona  Dünyada ve Türkiye’de mobil marketing pazar›n›n
          gösteriyoruz. Örne¤in KobiEfor’un okuyucusu krediy-  h›zla büyüdü¤üne dikkat çeken Da¤l›, mobil marke-
          le ilgili bir haber arad›, bizim ifl ortaklar›m›zdan bir  tingle tüketicilere her zaman her yerde ulaflman›n
          bankan›n kredi kampanyas› varsa kullan›c› network  mümkün oldu¤unu ifade ediyor. Da¤l›, arama moto-
          havuzumuzda gezerken onu yakal›yor ve reklam›m›-  ru reklamlar›n›n önemine de¤iniyor: “Arama motoru
          z› gösteriyoruz. Adnomia’y› bu y›l Türkiye pazar›na  reklamlar› toplam dijital pazarlama bütçelerinin en
          biz sunduk. Rakip ajanslar›m›za da bu hizmeti sunu-  büyük payesini oluflturur. ABD’de yüzde 41 ile 12.3
          yoruz. ‹lk olarak Garanti Bankas› ile çal›flmaya bafl-  milyar dolar, Türkiye’de yüzde 40 ile 110 milyon do-
          lad›k, sonras›nda Turkcell ve Nokia’ya da bu hizme-  lar. ‹nternet kullan›c›lar›n›n yüzde 100’ü bir arama
          ti vermeye bafllad›k.”                           motoru kullan›yor (google, bing, yahoo) ve kullan›-
                                                          c›lar›n yüzde 65’inin aç›l›fl sayfas› bir arama motoru.
            Digitouch ile çal›flman›n avantajlar›          Arama motorlar›nda yer alan markalar güven sa¤l›-
            Öznur Da¤l›, Digitouch ile çal›flman›n avantajlar›-  yor, kullan›c›lar ilk sayfadan ve en üst s›ralarda kar-
          n› flöyle özetliyor: “Do¤ru mecra, do¤ru fiyat, do¤-  fl›laflt›klar› linklere t›kl›yor. Bu reklamlar ucuz, t›kla-
          ru iletiflim. Tek elden tüm görüntülü reklam, goog-  ma bafl›na maliyetli ve optimize edilebiliyor. Yüksek
          le, mobil ve facebook reklamlar›n›z› yönetin. Tüm  müflteri hedefleme olanaklar› nedeniyle arama mo-
          medya operasyon yükünüzden kurtulun. Smartad-   torlar›na reklam verilmeli.”
          server Platformu ile en etkin kampanya raporla-   Dijital reklam pazar›n›n 2012 y›l›nda yüzde 30 bü-
          mas›n› al›n.” Da¤l›, yeni ürünler ve teknolojiyi yak›n  yüdü¤ünü aktaran Da¤l›’n›n KOB‹’lere önerileri ise
          takip eden bir ajans olduklar›n› kaydediyor: “Fark›-  flöyle: “Medya planlama ve sat›nalma hizmeti çok
          m›z; ölçüm ve raporlama. Kulland›¤›m›z raporlama  önemli. Reklamc›lar Derne¤i’ne üye ajanslarla çal›fl-
          araçlar›m›z ise flöyle: “Nielsen Online: AC Nielsen  may› tercih etmelerini öneririm. Son teknolojiyi takip
          taraf›ndan rakip ve sektörel kampanyalar›n banner  eden, teknolojiye yat›r›m yapan, sat›nalma gücü
          baz›nda takip sistemi. Comscore Online: Sat›n alma  yüksek ajanslarla çal›fls›nlar. Ajansla sürekli iletiflim
          al›flkanl›klar› ve Türkiye internet istatistikleri veri  halinde çal›flmalar›, iflletmenin hedef kitlesini belir-
          sistemi.  Gemius: IAB’nin ölçümleme arac› Gemius  lemifl olmas› ve ajans›na bunu do¤ru flekilde aktar-
          SES Bilgisi, yafl k›r›l›m› ve cinsiyet eklentileriyle ye-  mas› çok önemli. Ajans›n sundu¤u farkl› ve yeni hiz-
          ni medya planlama sistemi. Smartadserver: Adser-  metlere önem verebilirler.”
                                                                                      Ocak 2014 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68