Page 68 - KobiEfor_Ocak_2014
P. 68

HABER










                                  Türkiye ihracat›na BALO can suyu
              ‹hracat maliyeti ucuzlayacak




               Anadolu sanayicisinin ürünlerini en k›sa sürede en az maliyetle Avrupa’ya
           ulaflt›rma projesi BALO, hedef büyütüyor. Anadolu’dan Avrupa’ya ilk tarifeli blok
                  trenini yola ç›karan BALO’nun 2015 hedefi ‹skandinav Viking Treni’ne
             entegrasyon, 2016 hedefi ise ‹pek ve Baharat Yolu tren seferlerine bafllamak.

        B        ALO (Büyük Anadolu Lojistik                          Anadolu’dan Avrupa’ya ilk tarifeli blok
                                                                      tren olarak yola ç›kan BALO Blok Tre-
                 Organizasyonlar), Anadolu’da
                                                                      ni’nin, Manisa Gar’dan ç›k›fl›ndan 4
                 üretilen ürünlerin en k›sa sü-
                 rede en az maliyetle Avru-
                                                                      Çiler, “Var›fl zaman› 12 gün olarak be-
                 pa’ya ulaflt›r›lmas› projesi. Sa-                     gün sonra Münih’e ulaflt›¤›n› belirtiyor.
          nayicinin rekabet gücünü artt›rmay› ve                      lirlenmesine ra¤men 4 gün gibi rekor
          Türkiye’nin sahip oldu¤u jeopolitik                         bir süreyle Münih’e ulaflan BALO blok
          avantaj› ayn› zamanda lojistik avanta-                      treni, projenin ‘tafl›ma ücretinin yan›s›-
          ja da dönüfltürmeyi amaçl›yor. Proje                         ra zamandan da tasarruf’ sa¤layaca¤›n›
          TOBB’un öncülü¤ünde yürütülüyor.                            bizlere göstermifltir” diyor.
          BALO Projesi, flu 3 aflamadan oluflu-
          yor: 1. Yurtiçinde toplanan ‘kontey-                          Münih ve Köln’e
          ner’lar›n Band›rma Liman›’na ulaflma-                          haftada iki sefer
          s›, 2. Buradan Ro-Ro ile ‘konteyner’la-                       Avusturya Demiryollar› iflbirli¤iyle
          r›n Tekirda¤ Liman›’na getirilmesi 3.                       Münih ve Köln’e haftada iki sefer yapa-
          Tekirda¤ Liman›’ndan kesintisiz trenle                      cak olan BALO’nun, Anadolu’nun sanayi
          Avrupa’ya ulaflt›r›lmas›. Güçlü bir or-                      kentlerine, demiryoluyla büyük avantaj
          takl›k yap›s›na sahip BALO, TOBB bafl-  BALO Baflkan Yard›mc›s› Nail   kazand›rmay› hedefledi¤ini aktaran Çi-
          ta olmak üzere 51 Oda, 24 Borsa, 15  Çiler, 20 milyon sermayeli   ler, flunlar› dile getiriyor: “Anadolu sa-
          OSB, UT‹KAD (Uluslararas› Tafl›mac›l›k  BALO’ya Gebze Ticaret Odas›’n›n  nayicisi, ürünlerini ulafl›m sorunlar› ve
                                              da 1 milyon sermaye ile ortak
          ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derne¤i)  oldu¤unu belirtiyor.  sistem olmamas› nedeniyle demiryolun-
          ve UMAT’›n (Umumi Ma¤azalar Türk                           dan Avrupa’ya ulaflt›ram›yordu. Özellikle
          A.fi.) ortaklar› aras›nda yer ald›¤› 92 ortakl› bir flirket.  nakliye masraflar› Anadolu’daki sanayicimizin rekabet
                                                          gücünü engelliyor. Avrupa Birli¤i ile Gümrük Birli¤i
            Tarifeli blok tren tafl›malar›                 anlaflmas› olmas›na ra¤men bu avantaj› sadece Bat›
            BALO Baflkan Yard›mc›s› ve Gebze Ticaret Odas›  bölgesindeki illerimiz kullanabiliyor. Balo projesi ile
          Yönetim Kurulu Baflkan› Nail Çiler, BALO’nun hedefi-  bu sorun çözülmüfl olacak. Bu proje ile ayn› zamanda
          nin Türkiye’de bir ilk olan tarifeli blok tren tafl›mala-  çevreye duyarl›, tafl›mac›l›kta yüzde 30 daha fazla yük
          r› organize ederek, Anadolu’dan Avrupa ve ‹skandi-  alan 45 HC (High Cube)  konteyner kullan›lacak. 2014
          navya’ya,  devam›nda Pakistan Treni ile ba¤lant›y›  y›l›n›n bafl›nda ise haftal›k karfl›l›kl› sefer say›s› 5’e ç›-
          sa¤layarak Orta Asya ve Uzak Do¤u’ya demiryoluyla  kar›lacak. fiu an ki 350 konteyner say›s› 875’e ulafla-
          yük tafl›ma faaliyetlerine bafllamak oldu¤unu söylü-  cak. Almanya’ya gidecek bir t›r hacmindeki yükün
          yor. Çiler, Proje kapsam›nda,  8 Eylül 2013 tarihinde  navlun fark› ortalama 125-200 Avro’ya kadar düflecek.
                                                          Zamanla di¤er Avrupa ülkelerine de yük tafl›mac›l›¤›
                                                          devam edecektir.
                                                             BALO’nun 2015 hedefi ise ‹skandinav Viking Tre-
                                                          ni’ne entegrasyonu sa¤lamak. 2015 y›l›nda yurtiçi
                                                          demiryolu yük tafl›mac›l›¤›na bafllamay› planlayan
                                                          BALO, 2016 y›l›nda ise konteyner adedini 3 bine ç›-
                                                          kararak ‹pek ve Baharat Yolu tren seferlerine baflla-
                                                          yacak. Avrupa’dan gelen yükler, ayn› yolla Türkiye’yi
                                                          transit geçerek Hicaz demiryolu hatt›yla Ortado¤u ve

          68 KobiEfor Ocak 2014
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73