Page 68 - KobiEfor_Ocak_2014
P. 68
HABER
Türkiye ihracat›na BALO can suyu
‹hracat maliyeti ucuzlayacak
Anadolu sanayicisinin ürünlerini en k›sa sürede en az maliyetle Avrupa’ya
ulaflt›rma projesi BALO, hedef büyütüyor. Anadolu’dan Avrupa’ya ilk tarifeli blok
trenini yola ç›karan BALO’nun 2015 hedefi ‹skandinav Viking Treni’ne
entegrasyon, 2016 hedefi ise ‹pek ve Baharat Yolu tren seferlerine bafllamak.
B ALO (Büyük Anadolu Lojistik Anadolu’dan Avrupa’ya ilk tarifeli blok
tren olarak yola ç›kan BALO Blok Tre-
Organizasyonlar), Anadolu’da
ni’nin, Manisa Gar’dan ç›k›fl›ndan 4
üretilen ürünlerin en k›sa sü-
rede en az maliyetle Avru-
Çiler, “Var›fl zaman› 12 gün olarak be-
pa’ya ulaflt›r›lmas› projesi. Sa- gün sonra Münih’e ulaflt›¤›n› belirtiyor.
nayicinin rekabet gücünü artt›rmay› ve lirlenmesine ra¤men 4 gün gibi rekor
Türkiye’nin sahip oldu¤u jeopolitik bir süreyle Münih’e ulaflan BALO blok
avantaj› ayn› zamanda lojistik avanta- treni, projenin ‘tafl›ma ücretinin yan›s›-
ja da dönüfltürmeyi amaçl›yor. Proje ra zamandan da tasarruf’ sa¤layaca¤›n›
TOBB’un öncülü¤ünde yürütülüyor. bizlere göstermifltir” diyor.
BALO Projesi, flu 3 aflamadan oluflu-
yor: 1. Yurtiçinde toplanan ‘kontey- Münih ve Köln’e
ner’lar›n Band›rma Liman›’na ulaflma- haftada iki sefer
s›, 2. Buradan Ro-Ro ile ‘konteyner’la- Avusturya Demiryollar› iflbirli¤iyle
r›n Tekirda¤ Liman›’na getirilmesi 3. Münih ve Köln’e haftada iki sefer yapa-
Tekirda¤ Liman›’ndan kesintisiz trenle cak olan BALO’nun, Anadolu’nun sanayi
Avrupa’ya ulaflt›r›lmas›. Güçlü bir or- kentlerine, demiryoluyla büyük avantaj
takl›k yap›s›na sahip BALO, TOBB bafl- BALO Baflkan Yard›mc›s› Nail kazand›rmay› hedefledi¤ini aktaran Çi-
ta olmak üzere 51 Oda, 24 Borsa, 15 Çiler, 20 milyon sermayeli ler, flunlar› dile getiriyor: “Anadolu sa-
OSB, UT‹KAD (Uluslararas› Tafl›mac›l›k BALO’ya Gebze Ticaret Odas›’n›n nayicisi, ürünlerini ulafl›m sorunlar› ve
da 1 milyon sermaye ile ortak
ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derne¤i) oldu¤unu belirtiyor. sistem olmamas› nedeniyle demiryolun-
ve UMAT’›n (Umumi Ma¤azalar Türk dan Avrupa’ya ulaflt›ram›yordu. Özellikle
A.fi.) ortaklar› aras›nda yer ald›¤› 92 ortakl› bir flirket. nakliye masraflar› Anadolu’daki sanayicimizin rekabet
gücünü engelliyor. Avrupa Birli¤i ile Gümrük Birli¤i
Tarifeli blok tren tafl›malar› anlaflmas› olmas›na ra¤men bu avantaj› sadece Bat›
BALO Baflkan Yard›mc›s› ve Gebze Ticaret Odas› bölgesindeki illerimiz kullanabiliyor. Balo projesi ile
Yönetim Kurulu Baflkan› Nail Çiler, BALO’nun hedefi- bu sorun çözülmüfl olacak. Bu proje ile ayn› zamanda
nin Türkiye’de bir ilk olan tarifeli blok tren tafl›mala- çevreye duyarl›, tafl›mac›l›kta yüzde 30 daha fazla yük
r› organize ederek, Anadolu’dan Avrupa ve ‹skandi- alan 45 HC (High Cube) konteyner kullan›lacak. 2014
navya’ya, devam›nda Pakistan Treni ile ba¤lant›y› y›l›n›n bafl›nda ise haftal›k karfl›l›kl› sefer say›s› 5’e ç›-
sa¤layarak Orta Asya ve Uzak Do¤u’ya demiryoluyla kar›lacak. fiu an ki 350 konteyner say›s› 875’e ulafla-
yük tafl›ma faaliyetlerine bafllamak oldu¤unu söylü- cak. Almanya’ya gidecek bir t›r hacmindeki yükün
yor. Çiler, Proje kapsam›nda, 8 Eylül 2013 tarihinde navlun fark› ortalama 125-200 Avro’ya kadar düflecek.
Zamanla di¤er Avrupa ülkelerine de yük tafl›mac›l›¤›
devam edecektir.
BALO’nun 2015 hedefi ise ‹skandinav Viking Tre-
ni’ne entegrasyonu sa¤lamak. 2015 y›l›nda yurtiçi
demiryolu yük tafl›mac›l›¤›na bafllamay› planlayan
BALO, 2016 y›l›nda ise konteyner adedini 3 bine ç›-
kararak ‹pek ve Baharat Yolu tren seferlerine baflla-
yacak. Avrupa’dan gelen yükler, ayn› yolla Türkiye’yi
transit geçerek Hicaz demiryolu hatt›yla Ortado¤u ve
68 KobiEfor Ocak 2014