Page 58 - KobiEfor_Temmuz_2013
P. 58

AJANS






























                                                      AJNA;

                         KOB‹’lerin 3. gözü





            AJNA Reklam, Dudullu OSB’de KOB‹’lerin kalbinde hizmet veriyor. Ajans, özellikle
             k›s›tl› olanaklarla reklam ve tan›t›m çal›flmalar› yapmak isteyen KOB‹’lere uygun
                                      bütçelerle kreatif çözümler sunuyor.

          B       erma Sutu¤ Ayd›n, AJNA Reklam olarak bir y›-  ve Türkiye’de reklam sektöründe rekabet h›zla yer
                                                            de¤ifltiriyor. Farkl› tasar›mlar ve eriflim araçlar› kulla-
                  l› aflk›n süredir, Dudullu Organize Sanayi Böl-
                  gesi ve çevresindeki iflletmelerin ihtiyaçlar›
                                                            narak, firmalar›n hedeflerine ulaflmalar›nda etkin rol
                  ve eksiklikleri do¤rultusunda KOB‹’lerin
                  üçüncü gözü olmak amac›yla çal›flan bir giri-  oynamak çok önemli. Tüm sektörler için geçerli olan
                                                            kavram, fark yaratmak, yani inovasyon”.
           flimci. DES Sanayi Sitesi’ni cazibe merkezi haline dö-  Bu yönde yeni ifl fikirleri ile bölgeye yönelik pro-
           nüfltüren ticaret merkezindeki ofislerinde, özellikle  jeler haz›rlad›klar›n› kaydediyor: “Bölgenin ve çevre-
           k›s›tl› olanaklarla reklam ve tan›t›m çal›flmalar› yap-  sinin nabz›n› tutacak, Fabrikalar Bölgesi, ‹MES, DES,
           mak isteyen KOB‹’lere uygun bütçelerle hizmet üre-  Kadosan ve çevre sanayi sitelerinin ve iflletmelerin
           ten Ayd›n ve ekibi, marka olma yolunda hedefleri  sorunlar›na ve yeniliklerine yönelik haberlerin olaca-
           olan firmalara dan›flmanl›k ve ortak fikirler do¤rultu-  ¤›, kendilerinden daha çok fley bulacaklar›, tüm sek-
           sunda, kendilerine maksimum fayda sa¤layacak ça-  törleri içeren hayata dair bir yay›n ç›karaca¤›z. Daha
           l›flmalar yapt›klar›n› anlat›yor: “2012 y›l›nda, birçok  da önemlisi bunu dijital ortama tafl›yarak bir OSB
           iflletmemizi, KOSGEB tan›t›m desteklerinden fayda-  platformu oluflturmay› planl›yoruz.”
           land›rd›k. KOB‹’lerimizin tan›t›m ve reklam projelerin-
           de halihaz›rda devam eden bu desteklerden fayda-   KOB‹’ler ve dijital dünyaya geçifl
           land›rmaya yönelik bir strateji uyguluyoruz. Bu süreç-  2012 itibar›yla dijital medya harcamalar›n›n tüm
           te, kurumsal kimlik çal›flmalar›ndan, ürün foto¤raf çe-  mecralar›n önüne geçti¤ini aktaran Ayd›n, flu bilgile-
           kimi ve katalog tasar›m›na, tan›t›m filmi çekiminden  ri veriyor: “Türkiye’de 35 milyon internet kullan›c›s›
           web sayfas› ve sosyal medya içerik tasar›mlar›na ka-  var. Bunun 22 milyonu video izleyicisi ve yüzde 95’i
           dar genifl bir yelpazede hizmet veriyoruz. Hatta bil-  sosyal medya sitelerinde zaman geçiriyor. Gerçek
           dik promosyon kliflelerinden s›k›lan iflletmelerimize  aksiyonlar›n oldu¤u yer ise ak›ll› telefonlar ve tablet-
           farkl› promosyon konseptleri ile kreatif çözümler su-  ler. Mobil aplikasyonlar, markalar›n pazarlamalar›n›
           nuyoruz. Tam hizmet anlay›fl›yla fikir ve ifl üreten tec-  flekillendiren, tüm servislere ulaflabildi¤imiz bir kap›
           rübeli fakat çekirdek bir kurumsal profilimiz mevcut.”  ve PC’den daha büyük bir endüstri olacak. E-ticaret
              Berma Sutu¤ Ayd›n, özellikle inovasyonun önemi-  hacmi ise 2010 y›l›nda f›rsat sitelerinin pazara girme-
           ni vurguluyor: “2013 y›l›nda görüyoruz ki dünyada  si ile h›z kazand›.”

           58 KobiEfor Temmuz 2013
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63