Page 58 - KobiEfor_Temmuz_2013
P. 58
AJANS
AJNA;
KOB‹’lerin 3. gözü
AJNA Reklam, Dudullu OSB’de KOB‹’lerin kalbinde hizmet veriyor. Ajans, özellikle
k›s›tl› olanaklarla reklam ve tan›t›m çal›flmalar› yapmak isteyen KOB‹’lere uygun
bütçelerle kreatif çözümler sunuyor.
B erma Sutu¤ Ayd›n, AJNA Reklam olarak bir y›- ve Türkiye’de reklam sektöründe rekabet h›zla yer
de¤ifltiriyor. Farkl› tasar›mlar ve eriflim araçlar› kulla-
l› aflk›n süredir, Dudullu Organize Sanayi Böl-
gesi ve çevresindeki iflletmelerin ihtiyaçlar›
narak, firmalar›n hedeflerine ulaflmalar›nda etkin rol
ve eksiklikleri do¤rultusunda KOB‹’lerin
üçüncü gözü olmak amac›yla çal›flan bir giri- oynamak çok önemli. Tüm sektörler için geçerli olan
kavram, fark yaratmak, yani inovasyon”.
flimci. DES Sanayi Sitesi’ni cazibe merkezi haline dö- Bu yönde yeni ifl fikirleri ile bölgeye yönelik pro-
nüfltüren ticaret merkezindeki ofislerinde, özellikle jeler haz›rlad›klar›n› kaydediyor: “Bölgenin ve çevre-
k›s›tl› olanaklarla reklam ve tan›t›m çal›flmalar› yap- sinin nabz›n› tutacak, Fabrikalar Bölgesi, ‹MES, DES,
mak isteyen KOB‹’lere uygun bütçelerle hizmet üre- Kadosan ve çevre sanayi sitelerinin ve iflletmelerin
ten Ayd›n ve ekibi, marka olma yolunda hedefleri sorunlar›na ve yeniliklerine yönelik haberlerin olaca-
olan firmalara dan›flmanl›k ve ortak fikirler do¤rultu- ¤›, kendilerinden daha çok fley bulacaklar›, tüm sek-
sunda, kendilerine maksimum fayda sa¤layacak ça- törleri içeren hayata dair bir yay›n ç›karaca¤›z. Daha
l›flmalar yapt›klar›n› anlat›yor: “2012 y›l›nda, birçok da önemlisi bunu dijital ortama tafl›yarak bir OSB
iflletmemizi, KOSGEB tan›t›m desteklerinden fayda- platformu oluflturmay› planl›yoruz.”
land›rd›k. KOB‹’lerimizin tan›t›m ve reklam projelerin-
de halihaz›rda devam eden bu desteklerden fayda- KOB‹’ler ve dijital dünyaya geçifl
land›rmaya yönelik bir strateji uyguluyoruz. Bu süreç- 2012 itibar›yla dijital medya harcamalar›n›n tüm
te, kurumsal kimlik çal›flmalar›ndan, ürün foto¤raf çe- mecralar›n önüne geçti¤ini aktaran Ayd›n, flu bilgile-
kimi ve katalog tasar›m›na, tan›t›m filmi çekiminden ri veriyor: “Türkiye’de 35 milyon internet kullan›c›s›
web sayfas› ve sosyal medya içerik tasar›mlar›na ka- var. Bunun 22 milyonu video izleyicisi ve yüzde 95’i
dar genifl bir yelpazede hizmet veriyoruz. Hatta bil- sosyal medya sitelerinde zaman geçiriyor. Gerçek
dik promosyon kliflelerinden s›k›lan iflletmelerimize aksiyonlar›n oldu¤u yer ise ak›ll› telefonlar ve tablet-
farkl› promosyon konseptleri ile kreatif çözümler su- ler. Mobil aplikasyonlar, markalar›n pazarlamalar›n›
nuyoruz. Tam hizmet anlay›fl›yla fikir ve ifl üreten tec- flekillendiren, tüm servislere ulaflabildi¤imiz bir kap›
rübeli fakat çekirdek bir kurumsal profilimiz mevcut.” ve PC’den daha büyük bir endüstri olacak. E-ticaret
Berma Sutu¤ Ayd›n, özellikle inovasyonun önemi- hacmi ise 2010 y›l›nda f›rsat sitelerinin pazara girme-
ni vurguluyor: “2013 y›l›nda görüyoruz ki dünyada si ile h›z kazand›.”
58 KobiEfor Temmuz 2013