Page 59 - KobiEfor_Temmuz_2013
P. 59
Kad›n giriflimcinin baflar› öyküsü
Sanskritçe’de idrak etmek, bilmek, yarat›c›l›k ve lar›n› farkeder. KOSGEB Giriflimcilik
üçüncü göz anlam›na geliyor Ajna. Turizm ve Otel- E¤itimleri’ne kat›lan, Özye¤in Üni-
cilik bölümü mezunu Berma Sutu¤ Ayd›n, ayn› za- versitesi’nin 10.000 bin Kad›n Giri-
manda flarap degüstatörü, yani flarap tad›m uzma- flimcilik Program›’nda yer alan Ay-
n›. E¤itimine Anadolu Üniversitesi Aç›kö¤retim Fa- d›n, kendi ifl plan›n› haz›rlar ve
kültesi Halkla ‹liflkiler Bölümü’nde devam ederken destek almaya hak kazan›r. Hibe
butik ajanslarda halkla iliflkiler sektörüne ad›m ve kredisini alarak 2012 y›l›nda
atar. Organizasyon ajanslar›nda da çal›flan Ayd›n, AJNA Reklam Ajans›’n› kurar.
Dudullu Organize Sanayi Bölgesi Dergisi için edi- Bölge yöneticilerinin bu süreçte
tör arand›¤›n› ö¤renir ve baflvurur. Dergi editörlü- kendisini destekledi¤ini anla-
¤ünün yan›s›ra Dudullu OSB’de 4 y›l boyunca çe- tan AJNA Reklam Kurucusu
flitli kademelerde yöneticilik yapan, kurumsal ileti- Berma Sutu¤ Ayd›n, “Buradaki
flim, idari ifller, kalite yönetim sorumlusu ve DO- KOB‹’lerin üçüncü gözü olmak istiyoruz. 5 y›l-
SEM e¤itim sorumlusu görevlerini de yürüten Ay- d›r Dudullu OSB’deyim, onlar›n dilinden anlad›¤›-
d›n, süreçte bölgedeki iflletmeleri tan›rken ihtiyaç- m› düflünüyorum” diyor.
KOB‹’lerin teknolojiye ayak uydurmalar› ve inter- tam hizmet ajans› olarak faaliyet gösterdiklerini
net pazarlama yöntemleri konusunda bilgilendiril- ifade ediyor: “Tüm sektörlere kap›m›z aç›k. Çözüm
meleri gerekti¤ine dikkat çeken Ayd›n, AJNA Reklam orta¤› olarak bir prodüksiyon ekibiyle çal›fl›yoruz.
olarak iflletmelerle birebir görüflmeler yaparak uygu- Süreli yay›n (dergi/bülten tasar›m ve uygulama),
lamalar hakk›nda e¤itimler vermeyi, bu uygulamala- dijital uygulamalar (web sayfas›, e-bülten, e-kata-
r›n teknolojik altyap›s›yla tasar›mlar›n› gerçeklefltir- log, internet banner tasar›m ve uygulama), kurum-
meyi hedeflediklerini aç›kl›yor: “Web adresi olmayan sal kimlik (amblem, logo, zarf, antetli ka¤›t, dos-
KOB‹’ler var. Özellikle OSB’lerde küçük ve orta boy ya, poflet, tabela v.b. görsel tasar›mlar, kurumsal
iflletmeleri hedefleyen özel kampanyalar yapaca¤›z. kimlik ve marka kimli¤i oluflturma), foto¤raf ve vi-
TBD ‹stanbul fiubesi ile birlikte workshoplar, inter- deo (ürün, mekan foto¤raflar›, ürün videolar›, ku-
net pazarlama yöntemleriyle ilgili e¤itimler düzenle- rumsal tan›t›m filmi, viral reklam), bask› iflleri (bil-
yece¤iz, onlar› bilgilendirece¤iz. Önümüzdeki aylar- board, hareketli pano, fuar panosu, yönlendirme
da bafll›yoruz. ‹lk çal›flmam›za Dudullu OSB’de bafl- tabelas›, bez afifl, katalog, broflür tasar›m ve uygu-
layaca¤›z. Sonras›nda bütün ‹stanbul OSB’lerine bu lama), sosyal medya (içerik yaratma, tasar›m ve
kampanyam›z› tafl›mak istiyoruz.” uygulama), organizasyon, promosyon, kurumsal
Berma Sutu¤ Ayd›n’›n amac› çal›flt›¤› markalar›n tan›t›m filmleri, KOSGEB destekleri, belgelendirme
ç›tas›n› yükseltmek. Müflterileriyle bir aile olufltur- destekleri konusunda dan›flmanl›k, ifl güvenli¤i ve
duklar›n› söyleyen Ayd›n, iletiflim çal›flmalar›n›n sür- ifl sa¤l›¤› konular›nda dan›flmanl›k hizmetleri sunu-
dürülebilir baflar›s› için onlarla uzun soluklu çal›flma- yoruz. fiirketlerin çal›flanlar›na yönelik; toplant›lar,
n›n önemine inan›yor. e¤itimler, motivasyon geceleri düzenliyoruz. Uzun
vadeli hedefimiz ekibimizi büyütmek ve istihdam
Giriflimcili¤i ö¤renmek yaratmak.”
Berma Sutu¤ Ayd›n, ç›k›fl noktas›na dikkatimizi
çekiyor: “Heyecanl›y›m. Yeni ve farkl› çal›flmalara
imza atmak istiyorum. KOSGEB destekleri al›rken
prosedürler çok a¤›rd›. Tek bafl›nayd›m, özellikle
dan›flman kullanmad›m, her iflimi kendim yapt›m.
Ben KOSGEB destekleri konusunda insanlara da-
n›flmanl›k yapacaksam önce kendim ö¤renmeliy-
dim. Müflterilerimize hizmet sunarken destekler ko-
nusunda ayr›ca dan›flmanl›k ücreti talep etmiyoruz.
KOB‹’lerin zaten k›s›tl› bir bütçesi var, o bütçeyle
onlara en iyi hizmeti vermen gerekir. Örne¤in bir
kurumsal kimlik ve logo tasar›m›n› çok büyük büt-
çelerle yapm›yoruz; böylece KOB‹’ye bütçe avanta-
j› sa¤l›yoruz, düflük bütçelerle ihtiyaçlar›na yan›t
veriyoruz. Bütçesi ne olursa olsun, iletiflime aç›k
olmas› bizim için yeterli.”
Berma Sutu¤ Ayd›n, ihtiyaçlar do¤rultusunda
Temmuz 2013 KobiEfor 59