Page 59 - KobiEfor_Temmuz_2013
P. 59

Kad›n giriflimcinin baflar› öyküsü

               Sanskritçe’de idrak etmek, bilmek, yarat›c›l›k ve  lar›n› farkeder. KOSGEB Giriflimcilik
             üçüncü göz anlam›na geliyor Ajna. Turizm ve Otel-  E¤itimleri’ne kat›lan, Özye¤in Üni-
             cilik bölümü mezunu Berma Sutu¤ Ayd›n, ayn› za-  versitesi’nin 10.000 bin Kad›n Giri-
             manda flarap degüstatörü, yani flarap tad›m uzma-  flimcilik Program›’nda yer alan Ay-
             n›. E¤itimine Anadolu Üniversitesi Aç›kö¤retim Fa-  d›n, kendi ifl plan›n› haz›rlar ve
             kültesi Halkla ‹liflkiler Bölümü’nde devam ederken  destek almaya hak kazan›r. Hibe
             butik ajanslarda halkla iliflkiler sektörüne ad›m  ve kredisini alarak 2012 y›l›nda
             atar. Organizasyon ajanslar›nda da çal›flan Ayd›n,  AJNA Reklam Ajans›’n› kurar.
             Dudullu Organize Sanayi Bölgesi Dergisi için edi-  Bölge yöneticilerinin bu süreçte
             tör arand›¤›n› ö¤renir ve baflvurur. Dergi editörlü-  kendisini destekledi¤ini anla-
             ¤ünün yan›s›ra Dudullu OSB’de 4 y›l boyunca çe-  tan AJNA Reklam Kurucusu
             flitli kademelerde yöneticilik yapan, kurumsal ileti-  Berma Sutu¤ Ayd›n, “Buradaki
             flim, idari ifller, kalite yönetim sorumlusu ve DO-  KOB‹’lerin üçüncü gözü olmak istiyoruz. 5 y›l-
             SEM e¤itim sorumlusu görevlerini de yürüten Ay-  d›r Dudullu OSB’deyim, onlar›n dilinden anlad›¤›-
             d›n, süreçte bölgedeki iflletmeleri tan›rken ihtiyaç-  m› düflünüyorum” diyor.


              KOB‹’lerin teknolojiye ayak uydurmalar› ve inter-  tam hizmet ajans› olarak faaliyet gösterdiklerini
           net pazarlama yöntemleri konusunda bilgilendiril-  ifade ediyor: “Tüm sektörlere kap›m›z aç›k. Çözüm
           meleri gerekti¤ine dikkat çeken Ayd›n, AJNA Reklam  orta¤› olarak bir prodüksiyon ekibiyle çal›fl›yoruz.
           olarak iflletmelerle birebir görüflmeler yaparak uygu-  Süreli yay›n (dergi/bülten tasar›m ve uygulama),
           lamalar hakk›nda e¤itimler vermeyi, bu uygulamala-  dijital uygulamalar (web sayfas›, e-bülten, e-kata-
           r›n teknolojik altyap›s›yla tasar›mlar›n› gerçeklefltir-  log, internet banner tasar›m ve uygulama), kurum-
           meyi hedeflediklerini aç›kl›yor: “Web adresi olmayan  sal kimlik (amblem, logo, zarf, antetli ka¤›t, dos-
           KOB‹’ler var. Özellikle OSB’lerde küçük ve orta boy  ya, poflet, tabela v.b. görsel tasar›mlar, kurumsal
           iflletmeleri hedefleyen özel kampanyalar yapaca¤›z.  kimlik ve marka kimli¤i oluflturma), foto¤raf ve vi-
           TBD ‹stanbul fiubesi ile birlikte workshoplar, inter-  deo (ürün, mekan foto¤raflar›, ürün videolar›, ku-
           net pazarlama yöntemleriyle ilgili e¤itimler düzenle-  rumsal tan›t›m filmi, viral reklam), bask› iflleri (bil-
           yece¤iz, onlar› bilgilendirece¤iz. Önümüzdeki aylar-  board, hareketli pano, fuar panosu, yönlendirme
           da bafll›yoruz. ‹lk çal›flmam›za Dudullu OSB’de bafl-  tabelas›, bez afifl, katalog, broflür tasar›m ve uygu-
           layaca¤›z. Sonras›nda bütün ‹stanbul OSB’lerine bu  lama), sosyal medya (içerik yaratma, tasar›m ve
           kampanyam›z› tafl›mak istiyoruz.”                 uygulama), organizasyon, promosyon, kurumsal
              Berma Sutu¤ Ayd›n’›n amac› çal›flt›¤› markalar›n  tan›t›m filmleri, KOSGEB destekleri, belgelendirme
           ç›tas›n› yükseltmek. Müflterileriyle bir aile olufltur-  destekleri konusunda dan›flmanl›k, ifl güvenli¤i ve
           duklar›n› söyleyen Ayd›n, iletiflim çal›flmalar›n›n sür-  ifl sa¤l›¤› konular›nda dan›flmanl›k hizmetleri sunu-
           dürülebilir baflar›s› için onlarla uzun soluklu çal›flma-  yoruz. fiirketlerin çal›flanlar›na yönelik; toplant›lar,
           n›n önemine inan›yor.                            e¤itimler, motivasyon geceleri düzenliyoruz. Uzun
                                                            vadeli hedefimiz ekibimizi büyütmek ve istihdam
              Giriflimcili¤i ö¤renmek                        yaratmak.”
              Berma Sutu¤ Ayd›n, ç›k›fl noktas›na dikkatimizi
           çekiyor: “Heyecanl›y›m. Yeni ve farkl› çal›flmalara
           imza atmak istiyorum. KOSGEB destekleri al›rken
           prosedürler çok a¤›rd›. Tek bafl›nayd›m, özellikle
           dan›flman kullanmad›m, her iflimi kendim yapt›m.
           Ben KOSGEB destekleri konusunda insanlara da-
           n›flmanl›k yapacaksam önce kendim ö¤renmeliy-
           dim. Müflterilerimize hizmet sunarken destekler ko-
           nusunda ayr›ca dan›flmanl›k ücreti talep etmiyoruz.
           KOB‹’lerin zaten k›s›tl› bir bütçesi var, o bütçeyle
           onlara en iyi hizmeti vermen gerekir. Örne¤in bir
           kurumsal kimlik ve logo tasar›m›n› çok büyük büt-
           çelerle yapm›yoruz; böylece KOB‹’ye bütçe avanta-
           j› sa¤l›yoruz, düflük bütçelerle ihtiyaçlar›na yan›t
           veriyoruz. Bütçesi ne olursa olsun, iletiflime aç›k
           olmas› bizim için yeterli.”
              Berma Sutu¤ Ayd›n, ihtiyaçlar do¤rultusunda
                                                                                     Temmuz 2013 KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64