Page 105 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 105

UZMAN                                   Sat›fl Zor ‹fltir-2

                                       M      üflteriyi Memnun Etmenin     tedir. 21. yüzy›l›n profesyoneli olmak
                                              7 Yolu
                                                                          için ille de teknolojinin varoldu¤unu bil-
                                              1. Müflterinin yaflam›n› kolaylafl-
                                                                          den haberdar olman›z yeterlidir. Bilgiyi
                                              t›r›n. Yer, zaman, ödeme yön-  meniz ve sizin için neler yapabilece¤in-
                                        temleri, ifl yapma kolayl›¤›, hatalar› dü-  harekete dönüfltürmek gerekir. Paylafl›-
                                        zeltme kolayl›¤›, kullan›m kolayl›¤›, sat›fl  l›nca bilginin de¤eri artar. Müflterileri-
                                        sonras› hizmet.                   mizle bilgiyi paylafl›yor ve de¤erini artt›-
                                        2.  Daha  duyarl›  davran›n. ‹fllem h›z›,  r›yorsak bunun sonucunda yeni bir müfl-
                                        onar›m h›z›, hatalar› giderme h›z›, müfl-  teri sadakati biçimi elde ederiz. Unutma-
                                        terinin iste¤ine göre de¤ifliklikler yapma  y›n, zaman birebir pazarlama dönemi…
                                        h›z› (esneklik). Bu hizmetlere bedel öde-  Müflterilerin sizden ne istediklerini ve ne
                                        meye haz›r olanlara daha h›zl› hizmet  beklediklerini bildi¤inizden emin olun.
                                        verin. Belli bir zamanda iflin yap›lmas›n›,  Bu istekleri karfl›lamakta esnek davra-
                                        müflterinin memnun edilmesini ya da  n›n. Müflteriyi dinlemek herkesin ifli ol-
                                        iflin tamamlanmas›n› garanti edin.  mal›d›r. Rakipler her zamankinden daha
                                        3. Müflterinin sorununu sahiplenin. Sa-  h›zl› hareket etti¤ine göre, yar›fl› müflte-
                                        dece mal›n›z› satmaya çal›flmaktan vaz-  riyi en yak›ndan dinleyen ve en iyi yan›t
                                        geçer ve müflterinin dan›flman›, antrenö-  veren kazanacakt›r. Müflteri hizmeti;
                                        rü veya orta¤› olursan›z çok fley kazan›r-  müflterinizin sevgisini ve sadakatini ka-
                                        s›n›z. Kap›dan içeri giren müflteri yüzde  zanmak için ne gerekiyorsa hepsini tek
                                        50 al›c›d›r. Bir sözle satar veya bir söz-  tek yapman›z› zorunlu k›lmaktad›r.
                                        le satamazs›n›z.
             MEM‹fi YILMAM               4.  Müflterilerinizi  bilgilendirme  yoluyla  ESK‹ VE YEN‹ SATIfi MODEL‹
             Uzman E¤itmen/             yetkilendirin. Kendi sorunlar›n› çözmek
             Yönetim Dan›flman›          için ihtiyac› olan bilgiyi onlara verin.  ESK‹ SATIfi MODEL‹. “Sat›flç› odakl›d›r”.
                                        5.   Müflteriye  s›k›nt›  verecek  konular›  Müflteri ile buluflur ve sat›flç› “merha-
             memis@yilmam.com           onun ad›na yönlendirin. Karfl›l›kl› fayda  ba”, “nas›ls›n›z” der ve sadece kendisi
                                        ilkesi çerçevesinde ifllerin onun için zor  konuflur. Tüm görüflmenin sadece yüzde
                                        ama sizin için kolay olan bölümlerini  20’si müflteriyi tan›mak ya da müflteri
                                        üstlenebilirsiniz. Müflterinin ifllerine yar-  hakk›nda bilgi edinmek için harcan›r.
               Müflterinin               d›m etmekle kendinizi onun için vazge-  “Ürün bizde, para müflteride” diye dü-
                                                                          flünülür. Sat›c›n›n görevi paray› müflteri-
                                        çilmez k›labilirsiniz.
                 yaflam›n›               6.  Müflterinizi  de¤er  yaratma  sürecine  den almakt›r. ‹htiyaçlar›n saptanmas›na
                                                                          yüzde 20 zaman ayr›l›r. Müflterinin söz-
                                        kat›n. De¤er yaratma sistemlerinizi,
          kolaylaflt›r›n, daha           müflterilerinizi de dahil edecek flekilde  konusu ürün ya da hizmeti niye almas›
                                        yeniden oluflturun. Müflterinin sizin hak-  gerekti¤ini ona göstermek için yüzde 30
           duyarl› davran›n,            k›n›zdaki bilgi ve görüfllerinden yararla-  zaman ayr›l›r. Son aflamada müflteriye
                                        n›n.                              “Evet” dedirtmek için bir dizi ikna tekni-
                sorununu                7. Müflterilerin kendilerine özgü ihtiyaç-  ¤i uygulan›r.
                                        lar›n› daha çok dikkate al›n ve daha faz-
               sahiplenin.              la  say›da  seçenek  sunun. Ürün ya da  YEN‹ SATIfi MODEL‹. Sat›fl eylemi güven
                                              a
             Müflterilerinizi            hizmetleriniz müflterilerinizin istedi¤i gi-  üzerine kurulur. Güven yaratmak sat›fl›n
                                        bi ise sorunlar›n› çözüyor ve yaflam ka-
                                                                          yüzde 40’›n› oluflturur. Güven, sat›flç› ve
              bilgilendirme             litelerini yükseltiyorsan›z sizin önerdik-  müflteri aras›ndaki köprüdür. ‹htiyac›
                                        lerinize daha çok de¤er verirler. Müflte-  belirlemek, görüflmenin yüzde 30’unu
                  yoluyla               rinin isteklerine k›sa zamanda yan›t ver-  kapsar. Burada sat›c› soru sorar ve müfl-
                                        me becerisi, ürün ya da hizmete de¤er  teriyi anlamak için dinler. Yüzde 30 ken-
              yetkilendirin.            katar. Esneklik yetene¤i müflteriyi flirke-  disi, yüzde 70 müflteri konuflur. Yeni
                                        te ba¤lar. Müflteriye daha fazla de¤er  modelde sat›c› konuflarak de¤il, dinleye-
           Müflteriye s›k›nt›            sunmak “siz nas›l isterseniz” demekle  rek sat›fl yapar. Sat›c›n›n çözüm sundu-
                                        olur. Sizi di¤er flirketlerden farkl› k›la-  ¤u bölümde, ürün ya da hizmetin müfl-
            verecek konular›            mayan, de¤er yaratmayan talepleri bir  terinin ihtiyaçlar›n› nas›l karfl›layaca¤›
               onun ad›na               tarafa b›rak›n.                   (faydalar›) gösterilir. Sat›flç› ürün ya da
                                                                          hizmete müflteri gözüyle bakar. Müflteri
               yönlendirin.             SADIK  MÜfiTER‹LER  YARAT.  Fiyat de¤i-  ile karfl› karfl›ya de¤il, yanyanad›r. Müfl-
                                        flikliklerine karfl› daha duyarl› olurlar.  teri ad›na müflteri ile birlikte düflünür.
           Müflterinizi de¤er            Çevrelerine sizden övgüyle sözederler.  Gerekti¤inde belli bir ürün ya da hizme-
                                        Yeni müflteriler kazanman›za yard›mc›  tin müflterinin ifline yaramayaca¤›na bir-
           yaratma sürecine             olurlar. Sizi daha iyi tan›d›kça, sizinle  likte karar verirler. Kapan›flta müflterinin
                                        olan ifl hacimleri de artar. Sad›k müflte-  müflteri itirazlar›n› daha fazla bilgi tale-
           kat›n, kendilerine           rilere hizmet vermek,  daha az maliyet  bi olarak de¤erlendirir ve eksik kalan
                                        gerektirir. Sad›k müflterileri elde tutmak,  konular hakk›nda gerekli aç›klamalar›
           özgü ihtiyaçlar›n›           yenilerini kazanmaktan daha kolay ve  yapar. Sat›fl sinyallerini gördükçe gere-
           daha çok dikkate             daha az maliyetlidir. Müflteri hizmeti,  kirse birden fazla kapan›fl denemesi ya-
                                        müflteriyi elde tutma ve müflteri sadaka-
                                                                          par, ancak bu denemeler 3-4’ü geçmez.
           al›n ve daha fazla           tini artt›rma kurallar›n› de¤ifltirmek için  Çözüm sunulduktan sonra müflteri alma-
                                        yeni araçlar kullan›n. Bunu siz yapmaz-  yaca¤›n› söylüyorsa ›srar edilmez. Sat›fl
            say›da seçenek              san›z bir baflkas› yapacakt›r. 21.Yüzy›l›n  gerçekleflmese de sat›c› müflterinin ya-
                                        Profesyonelleri olun. Çünkü ifl yapman›n  n›ndan sa¤lam bir iliflkinin temelini at-
                  sunun.                eski biçimleri h›zla geçerlili¤ini yitirmek-  m›fl olarak ayr›l›r.
           106 KobiEfor Nisan 2013
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110