Page 101 - KobiEfor_Nisan_2013
P. 101
SEKTÖR/F‹NANS
Türkiye Finans,
yat›r›mlar›n›n meyvesini
almaya bafllad›
Geçen y›l kurumsal kimlik dönüflümünü gerçek-
lefltiren Türkiye Finans Kat›l›m Bankas›, 2012 y›l›nda
iyi bir performans gerçeklefltirdi. Banka, 2012 y›l› so-
nuçlar›na göre kulland›r›lan nakdi fonlarda bir önce-
ki y›la göre yüzde 26’l›k bir art›flla 13 milyar TL’ye
ulaflt›. Ayn› dönemde toplanan fonlar kaleminde
yüzde 20’lik bir art›fl gerçeklefltirerek, 11.4 milyar TL
hacmi yakalad›. Türkiye Finans Genel Müdürü Derya
Gürerk, 2011 y›lsonunda yüzde 1.5 olarak gerçekle-
flen kulland›r›lan fonlar ve yüzde 1.4 olarak gerçek-
leflen toplanan fonlar pazar paylar›n›n 2012 y›lso-
nunda s›ras›yla yüzde 1.6’ya ve yüzde 1.5 oran›na
ulaflt›¤›n› söyledi. Y›lsonu itibar›yla kat›l›m bankala-
r› aras›nda, aktif büyüklükte yüzde 25, toplanan fon-
larda yüzde 23 ve kulland›r›lan fonlarda yüzde 26’l›k
pazar pay›na sahip olduklar›n› anlatan Gürerk, flu
bilgileri verdi: “Bu dönemde kâr›m›z› bir önceki y›l›n
Derya Gürerk
ayn› dönemine oranla yüzde 22’lik art›flla 284 mil-
yon TL’ye ç›kard›k. Fitch taraf›ndan yap›lan ve geçen
y›l ilk kez kat›ld›¤›m›z derecelendirme çal›flmas› kap- malar›n› sa¤layacaklar›n› duyuran Gürerk, ürünün
sam›nda Türkiye’de en yüksek kredi notuna sahip müflterilerden büyük ilgi gördü¤ünün alt›n› çiziyor.
bankalardan biri olduk. Bu y›l Türkiye’nin notlar›n›n Yenilikçi ürünlere ilave olarak servis kalitesini art›r-
art›r›lmas›yla birlikte Türkiye Finans’›n YP notu BBB- maya çal›flt›klar›n› dile getiren Derya Gürerk, flu bil-
’den BBB’ye ve TL notu ise BBB’den BBB+’ya yük- gileri veriyor: “Özellikle küçük iflletme olan müflteri-
seltildi ve Bankam›z yine en yüksek notu alan ban- lerin yo¤unlukla kullanmalar›n› hedefledi¤imiz ve ay-
kalar aras›ndaki yerini teyit etmifl oldu.” n› prensip ile çal›flan yeni bir kartl› ödeme sistemi-
mizi de müflterilerimizle paylaflaca¤›z. Bu ürünümüz,
Türkiye Finans’›n 2013 hedefi mal/hizmet al›mlar›n›n kart üzerinden fonlanmas›
büyümeye odakl› esas›na dayal› olarak çal›flarak fonlar›n müflterileri-
Türkiye Finans olarak, 2012’yi baflar›l› bir tabloy- mize ulaflt›r›lmas›n› daha h›zland›racak.”
la kapad›klar›n›n alt›n› çizen Gürerk, sermaye yap›la- Gürerk, makro ekonomi haberlerinin, uzman gö-
r›n› güçlendirmenin yan›s›ra verimli çal›flarak bu sü- rüfllerinin, bankac›l›k ve finans bilgilerinin bulundu-
reçte flube say›s›n› yüzde 21, çal›flan say›s›n› ise yüz- ¤u, medya haberlerinin, kampanyalar›n ve KOB‹’lere
de 6 art›rd›klar›n› aç›klad›. 2013 y›l›nda da büyüme- özel duyurular›n yer ald›¤› ve içeri¤inde KOB‹’lerin
ye devam edip, 25-30 yeni flube açmay› hedefledik- ihtiyaç duyaca¤› her türlü bilgiyi içeren KOB‹’lere
lerini aç›klayan Gürerk, “Bankam›z toplam aktiflerde özel internet sitesini 2013 y›l›nda faaliyete geçirme-
yüzde 24, kulland›r›lan fonlarda yüzde 23, toplanan yi hedeflediklerini söyledi. ‘Reel Sektöre Reel Des-
fonlarda yüzde 20’lik bir art›fl hedeflemektedir. Gay- tek’ ilkesiyle hizmet verdiklerini ifade eden Gürerk,
rinakdi kredilerinde yüzde 28, kârl›l›kta ise yüzde 15 firmalar›n bankac›l›k ifllemlerini ATM kart› üzerinden
büyüyerek, kat›l›m bankalar› aras›nda öncü konumu- gerçeklefltirebilmelerini sa¤layan “Paratik Ticari” de-
muzu sürdürmeyi hedefliyoruz. Aktif müflteri say›m›- bit kart ürünlerinde 35 binin üzerinde bir rakama
z› da yüzde 10 art›rmay› hedefliyoruz” diyor. ulaflm›fl bulunduklar›n› aç›klad›. Gürerk, “Bu ürünü-
2012 son çeyrekte ç›kard›klar› ‘Finansör’ ürünü ile müzü, y›l›n ikinci çeyre¤inde KOB‹’lere yönelik farkl›
bu y›l da daha fazla müflteriye ulaflarak temel ihti- iki kart ürünümüz takip edecek” dedi. Gürerk, yeni
yaçlar›n› karfl›layabilmeleri için gerekli finansmana dönemde; “Dekoratif Mobilya Paketi”, “Turizm Pa-
daha kolay, h›zl› ve uygun ödeme koflullar›yla ulafl- keti”ni hayata geçireceklerini anlat›yor.
102 KobiEfor Nisan 2013