Page 122 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 122
DUDULLU OSB
KEMAL AKAR
‹MES Sanayi Sitesi Yönetim Kurulu Baflkan›
“Global Tedarik Merkezi ‹MES”
‹MES Sanayi Sitesi Yönetim Kurulu Baflkan› Ke-
mal Akar, yeni at›l›m projeleriyle ticaret alan›nda-
ki en bilinir markalardan biri haline gelen, Türkiye
ve bölge ülkelerinde yap›lan çal›flmalarla hedefle-
rine hep bir ad›m daha yaklaflan ‹MES’in sanayiye
yönelik talep ve ihtiyaçlarda sadece Türkiye’nin
de¤il, ihracat yapt›¤› 100’den fazla ülkenin tedarik-
lerini karfl›layan global bir merkez haline geldi¤ini
söylüyor. ‹stanbul’un merkezinde onbinlerce çeflit
sanayi ürününün ayn› anda bulunabilece¤i tek ad-
resin ‹MES Global Tedarik Merkezi oldu¤unu belir-
ten Kemal Akar, “40 y›ld›r ülkemize art› de¤er ka-
tan ‹MES, günümüzde art›k ça¤›n getirdiklerine uydurmak, rekabetçi pazarlardaki pay›n› artt›rmak
uyum sa¤layarak kendine yeni vizyon belirlemifl, için iflletme kooperatifine dönüfltürüldü¤ünü anla-
dünya pazarlar›nda rekabet eden, üretim kapasite- t›yor: “Böylece ‹MES, genel hizmetlerin yan›nda ti-
siyle ülke ekonomisine katmade¤er üreten ve sa- cari iflletme mant›¤›yla hareket etme f›rsat›n› yaka-
dece Türkiye’de de¤il dünyada ilk akla gelen glo- lam›fl oldu. Art›k talepleri üreten de¤il, planlayan,
bal tedarik merkezi olma hedefiyle hareket etmek- projelendiren ve üretti¤ini dünya pazarlar›nda ken-
tedir” diyor. di markas›yla satan, Türkiye’nin ihracat›na katk›
‹MES’in bu vizyonla her alanda geliflmeyi ve sa¤layan, istihdam›n› artt›ran ve nitelikli üretim
ilerlemeyi ilke edinerek, hem sanayicisini hem de anlay›fl›yla ekonomiye dinamizm katan bir yap›ya
Türkiye’yi daha ileriye götürmek, ürettikleriyle ül- sahip olmufltur. ‹MES kat›ld›¤› uluslararas› fuarlar
keye daha fazla de¤er sa¤lamak ve yeni istihdam ve organizasyonlarda ilgiyle karfl›lan›yor. Art›k
alanlar› yaratmak için ç›ra¤›ndan, kalfas›na, usta- ‹MES’te büyük de¤iflimler yaflan›yor. Yaflanan bu
s›ndan mühendisine çaba sarfetti¤ini kaydeden geliflim ve de¤iflimde de farkl›laflan yönetim tarz›-
Akar, kuruluflunda yap› kooperatifi statüsünde m›z›n küçükte olsa katk›s› oldu¤unu bilmek bizle-
olan ‹MES’in, Türkiye ve dünyan›n de¤iflimine ayak ri ayr›ca mutlu ediyor.”
MÜCAH‹T SÖNMEZ ‹MES Sanayi Sitesi Genel Müdürü
Altyap›n›n merkezi ‹MES
‹MES’in insan ve d›r. Sanayicinin rekabet gücünü art›rmak için ener-
çevre iliflkilerine ji alan›nda maliyetlerin düflürülerek arz sa¤lanma-
büyük önem verdi- s›, telekomünikasyon sektöründe kalite ve maliyet
¤ini, enerji tüketi- dengesinin iyilefltirilerek etkin kullan›lmas›na
mi, sera gaz› emis- önem verilmesi gerekmektedir” diyor.
yonu, toprak, su ve Türkiye’de sanayinin geliflmesinin önündeki en
havay› kirleten ma- büyük engellerden olan altyap› eksikli¤i ve bera-
teryallerin kontrol berinde yat›r›m ve üretim yapmak için enerji, tele-
alt›na al›nmas› hu- komünikasyon, su ve ulafl›m gibi hayati flartlar›n
susunda her zaman sa¤lanmas›n›n planl› sanayi bölgeleri sayesinde
çevreden yana ta- Türkiye sanayicisinin hizmetine sunuldu¤unu anla-
raf oldu¤unu vurgulayan ‹MES Sanayi Sitesi Genel tan Sönmez, “Bu aç›dan bak›ld›¤›nda Türkiye’nin
Müdürü Mücahit Sönmez, “Ülke ekonomileri aç›- organize olmufl ilk sanayi sitesi kimli¤ini üzerinde
s›ndan büyük öneme sahip olan sanayileflme ile tafl›yan ‹MES Sanayi Sitesi, bünyesinde faaliyet
planl› kalk›nman›n önemli bir arac› olarak uygula- gösteren 1150 firmas›n›n ihtiyaçlar›na göre çözüm
maya konulan ‘Organize Sanayi Bölgeleri’ ve ‘Kü- üretmekte, üretim faaliyetlerinin verimli bir flekilde
çük Sanayi Siteleri’, ülkemizde ekonomiye büyük yürütülmesi için gerekli olan alt ve üst yap›y› so-
katk› sa¤layan yap›lar olarak karfl›m›za ç›kmakta- runsuzca sa¤lamaktad›r” diye konufluyor.
120 KobiEfor Kas›m 2013