Page 121 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 121
Hedef, veliyi de e¤itime çekmek
Füsun Önay, Kampüs Krefl’in k›sa vadeli hedefle-
rini flöyle özetliyor: “Kampüs Krefl henüz çok yeni
bir kurum fakat beklenilenin ötesinde bir h›zla büyü-
dü ve geliflti. Ö¤renci kontenjan›m›z dolmak üzere.
Velilerimiz fiziksel donan›m›z›n üstünlü¤ünden ve
e¤itim anlay›fl›m›zdan memnuniyetle sözediyorlar.
Büyük kapasitenin verimli kullan›lmas› Baflar›lar›m›z›n her geçen gün katlanarak artmas› bi-
Önay, di¤er krefllere göre ifllerinin oldukça zor ol- zi de çok mutlu ediyor. Velilerimizden ald›¤›m›z bu
du¤unu ancak sistemli ve örgütlü olmalar› sayesin- teflvik ve motivasyonlar bizi onlar ve çocuklar› için
de karmafladan uzak durabildiklerini dile getiriyor. baflka ne faydalar sunabiliriz diye düflünmeye sevke-
Okulun büyüklü¤ünün avantaj›n› kullanmaya meyilli diyor. Y›l içinde ebeveynlerin çocuklar›yla iliflkilerini
bir ekipleri bulundu¤undan sözeden Önay kapasite iyilefltirmek, onlara çocuklar›yla iyi vakit geçirmenin
verimlili¤ini flöyle özetliyor: “Çocuklar›m›z› her ders yollar›n› anlatacak veya çeflitli soru ve sorunlar›na
için o dersin gerektirdi¤i tüm ekipmanlara sahip cevap olabilecek seminerler düzenleyece¤iz. Amac›-
farkl› dersliklerde e¤itebiliyor, özgürce koflup oyna- m›z veliyi de e¤itim sürecinin içine katarak ö¤renci-
yabilecekleri bir okulda günlerini geçirmelerine im- ö¤retmen ve veli sacaya¤›n› tamamlayarak çocuk
kan verebiliyoruz. Çocuk kapasitesinin çok olmas› için ideal geliflim sürecini yaratabilmek. Çocuklar›m›z
çocuklar›n kendilerini özel ve ayr›cal›kl› hissetmele- ve aileleri için iyi bir yaflam sunmaya hizmet eden
rine engel de¤il. Aksine okulumuzda her çocuk için tüm ad›mlar› zaman içinde ataca¤›z.”
o çocu¤un ilgi alan›na özel alanlar oluflturabildi¤imiz Okulun fiziksel üstünlü¤ünden daha fazla yararla-
ve ö¤renci say›m›z artarken ö¤retmen say›m›z da nabilmek, çocuklar için yaratt›klar› ortamdan daha
h›zla artt›¤› için butik okullar›n bir çocu¤a ay›rd›¤› fazla faydalanmalar›n› sa¤lamak için haftasonu spor
zaman ve ilginin daha fazlas› bizim okulumuzda ay- okullar›n› devreye ald›klar›n› bildiren Önay, “Böyle-
r›labiliyor.” likle jimnastik derslerimizden daha fazla faydalana-
bilecekler” diyor.
Günlük raporlamalar
Okuldaki sistemli haberleflme a¤› sayesinde tüm
ö¤retmenlerin ve idari kadronun sürekli iletiflim halin-
de, birbirlerinden beslenebilir durumda oldu¤unu an-
latan Önay, ö¤retmenlerin idari kadroyla paylaflt›¤›
gün sonu raporlar›, hemflirenin ö¤rencilerin sa¤l›k du-
rumlar›na dair paylaflt›¤› revir raporlar›, gününün bü-
yük k›sm›n› s›n›flarda ö¤rencilerle geçiren psikolo¤un
her gün detaylar›yla paylaflt›¤› gözlem raporlar› saye-
sinde iletiflimlerinin kesintisiz sürdü¤ünü kaydediyor.
Füsun Önay, Kampüs Krefl’in özgüven ve sorum-
luluk sahibi, soran, sorgulayan mutlu bireyler yetifl-
tirmeyi hedefledi¤ini anlat›yor: “0-6 yafl grubu ço-
cuklar›n ö¤renmeye en aç›k olduklar› yafl grubudur.
Ö¤renmenin mutlaka yaparak, yaflayarak, deneye-
rek, merak unsuru korunarak yap›lmas› gerekti¤ini
düflünüyoruz. Çocuklar›m›z›n en temel ihtiyac›n›n se-
vildiklerini, güvende olduklar›n› bilmeleri, buna yü-
rekten inanmalar› gerekti¤ini düflünür, kreflimizin ka- Füsun Önay
p›s›ndan nefleyle giren çocuklar görmek isteriz.”
Aral›k 2013 KobiEfor 119