Page 121 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 121

Hedef, veliyi de e¤itime çekmek
                                                             Füsun Önay, Kampüs Krefl’in k›sa vadeli hedefle-
                                                          rini flöyle özetliyor: “Kampüs Krefl henüz çok yeni
                                                          bir kurum fakat beklenilenin ötesinde bir h›zla büyü-
                                                          dü ve geliflti. Ö¤renci kontenjan›m›z dolmak üzere.
                                                          Velilerimiz fiziksel donan›m›z›n üstünlü¤ünden ve
                                                          e¤itim anlay›fl›m›zdan memnuniyetle sözediyorlar.
            Büyük kapasitenin verimli kullan›lmas›        Baflar›lar›m›z›n her geçen gün katlanarak artmas› bi-
            Önay, di¤er krefllere göre ifllerinin oldukça zor ol-  zi de çok mutlu ediyor. Velilerimizden ald›¤›m›z bu
          du¤unu ancak sistemli ve örgütlü olmalar› sayesin-  teflvik ve motivasyonlar bizi onlar ve çocuklar› için
          de karmafladan uzak durabildiklerini dile getiriyor.  baflka ne faydalar sunabiliriz diye düflünmeye sevke-
          Okulun büyüklü¤ünün avantaj›n› kullanmaya meyilli  diyor. Y›l içinde ebeveynlerin çocuklar›yla iliflkilerini
          bir ekipleri bulundu¤undan sözeden Önay kapasite  iyilefltirmek, onlara çocuklar›yla iyi vakit geçirmenin
          verimlili¤ini flöyle özetliyor: “Çocuklar›m›z› her ders  yollar›n› anlatacak veya çeflitli soru ve sorunlar›na
          için o dersin gerektirdi¤i tüm ekipmanlara sahip  cevap olabilecek seminerler düzenleyece¤iz. Amac›-
          farkl› dersliklerde e¤itebiliyor, özgürce koflup oyna-  m›z veliyi de e¤itim sürecinin içine katarak ö¤renci-
          yabilecekleri bir okulda günlerini geçirmelerine im-  ö¤retmen ve veli sacaya¤›n› tamamlayarak çocuk
          kan verebiliyoruz. Çocuk kapasitesinin çok olmas›  için ideal geliflim sürecini yaratabilmek. Çocuklar›m›z
          çocuklar›n kendilerini özel ve ayr›cal›kl› hissetmele-  ve aileleri için iyi bir yaflam sunmaya hizmet eden
          rine engel de¤il. Aksine okulumuzda her çocuk için  tüm ad›mlar› zaman içinde ataca¤›z.”
          o çocu¤un ilgi alan›na özel alanlar oluflturabildi¤imiz  Okulun fiziksel üstünlü¤ünden daha fazla yararla-
          ve ö¤renci say›m›z artarken ö¤retmen say›m›z da  nabilmek, çocuklar için yaratt›klar› ortamdan daha
          h›zla artt›¤› için butik okullar›n bir çocu¤a ay›rd›¤›  fazla faydalanmalar›n› sa¤lamak için haftasonu spor
          zaman ve ilginin daha fazlas› bizim okulumuzda ay-  okullar›n› devreye ald›klar›n› bildiren Önay, “Böyle-
          r›labiliyor.”                                   likle jimnastik derslerimizden daha fazla faydalana-
                                                          bilecekler” diyor.
            Günlük raporlamalar
            Okuldaki sistemli haberleflme a¤› sayesinde tüm
          ö¤retmenlerin ve idari kadronun sürekli iletiflim halin-
          de, birbirlerinden beslenebilir durumda oldu¤unu an-
          latan Önay, ö¤retmenlerin idari kadroyla paylaflt›¤›
          gün sonu raporlar›, hemflirenin ö¤rencilerin sa¤l›k du-
          rumlar›na dair paylaflt›¤› revir raporlar›, gününün bü-
          yük k›sm›n› s›n›flarda ö¤rencilerle geçiren psikolo¤un
          her gün detaylar›yla paylaflt›¤› gözlem raporlar› saye-
          sinde iletiflimlerinin kesintisiz sürdü¤ünü kaydediyor.
            Füsun Önay, Kampüs Krefl’in özgüven ve sorum-
          luluk sahibi, soran, sorgulayan mutlu bireyler yetifl-
          tirmeyi hedefledi¤ini anlat›yor: “0-6 yafl grubu ço-
          cuklar›n ö¤renmeye en aç›k olduklar› yafl grubudur.
          Ö¤renmenin mutlaka yaparak, yaflayarak, deneye-
          rek, merak unsuru korunarak yap›lmas› gerekti¤ini
          düflünüyoruz. Çocuklar›m›z›n en temel ihtiyac›n›n se-
          vildiklerini, güvende olduklar›n› bilmeleri, buna yü-
          rekten inanmalar› gerekti¤ini düflünür, kreflimizin ka-  Füsun Önay
          p›s›ndan nefleyle giren çocuklar görmek isteriz.”

                                                                                    Aral›k 2013 KobiEfor 119
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126