Page 120 - KobiEfor_Aralik_2013
P. 120
DUDULLU OSB
Türkiye’nin en büyük krefli Dudullu OSB’de
Kampüs Krefl
Dudullu OSB bünyesinde yer alan ve Türkiye’nin en t›rmac›, aç›k uçlu sorular sorarak çocuklarda merak
büyük krefli; Kampüs Krefl, 9.000 metrekare alanda etmenin tad›n› ç›karmay› tercih ediyor. Çocuklar›n
325 çocuk kapasitesine sahip bir okul. 0-6 yafl gru- geliflimleri farkl› ortamlarda, özellikle oyun yoluyla
bundaki çocuklara hizmet veren Dudullu OSB Kampüs gözlemleniyor. Sosyal becerilerin geliflimiyle birlikte,
Krefl’in farkl›l›k yaratan özelliklerinden baz›lar›: iflbirli¤i, sorumluluk alma ve bir toplumda yaflamak
l Ak›ll› bina teknolojisi için gerekli olan arkadafll›k becerileri kazanma gibi
l 5.000 metrekaresi kapal› kullan›m alan› de¤er ve becerileri destekleniyor. Ö¤retmenlerimiz
l 4.000 metrekare aç›k alan s›n›f ortam›nda farkl›l›klar oluflturmay› seviyor. Ço-
l K›fl bahçesi cuklar için sürpriz olacak ve tart›flma bafllatacak ‘ob-
l Yüzme havuzu jeler’ seçiyorlar: Mutfak köflesine konan bir pizza ku-
l Hayvanat bahçesi tusu, blok köflesine konan ka¤›t kalemler veya ço-
l 19 derslik cuklar›n s›n›fa ilk girdiklerinde burunlar›n› harekete
l Branfl atölyeleri geçirecek aromatik kokular gibi.”
l Konferans salonu Füsun Önay, e¤itim programlar›nda Reggio Emili-
l Kokteyl ve do¤um günü etkinlik salonlar› a, Gems, Math Their Way, Orff çal›flmalar› ve Milli
l Spor salonu E¤itim Müfredat›’n›n farkl› stratejilerinin kullan›ld›¤›-
l Çocuklara özel yemekhanesi n› anlat›yor.
l 0-2 yafla özel etkinlik ve uyku mekanlar›
l Emzirme odas› Sanat ve spor ön planda
Füsun Önay, Kampüs Krefl’in çocuklar›n sanat ve
Soran, araflt›ran çocuk sporla erken yaflta tan›flmalar›na en az anne babalar
Kurucu Müdür Füsun Önay, Kampüs Krefl müfre- kadar önem verdi¤ini vurguluyor: “Branfl ö¤retmen-
dat›n›n her çocu¤un farkl› ö¤renme stilleri oldu¤u lerimiz alan›nda uzman kiflilerden olufluyor. Dersler
yaklafl›m›na uygun olarak haz›rland›¤›n›, çocuklar›n ifllenirken ö¤retmenlerimizin uzmanl›¤› kadar dersi
zihinsel, fiziksel, sosyal ve duygusal geliflimini des- sevdirmeleri, çocu¤un yafl grubuna uygun flekilde,
teklemeyi amaçlad›klar›n› söylüyor. Programlar›n›n oyunlarla e¤lenceli dersler iflleyebilmesi konusuna
araflt›rma temelli oldu¤unu belirten Önay, çocuklar›n hassasiyet gösteriliyor. ‹ngilizce, görsel sanatlar, ya-
do¤ru cevaplar›n› ödüllendirmek yerine, onlara do¤- rat›c› drama, bilgisayar, müzik ve dans e¤itim müfre-
ru sorular sorman›n, araflt›rma ve gözlem yapman›n dat›m›zda bulunan branfl derslerimiz. Yaz okulu kap-
de¤erini ö¤retmeyi hedeflediklerini aktar›yor: “Ö¤- sam›nda yüzme dersleri, satranç, seramik ve jimnas-
retmenler, daha mücadeleci ve düflünce üretici, arafl- tik dersleri de müfredata al›n›yor.”
118 KobiEfor Aral›k 2013