Page 75 - KobiEfor_Kasim_2013
P. 75
ulafl›r ve di¤er reklam mecralar›na oranla
çok daha çabuk geri dönüfl sa¤lan›r.”
‹nternet reklamc›l›¤›n›n bu özelliklerinin
reklama yap›lan yat›r›mlar›n geri dönüflü-
nün daha iyi olmas›n› sa¤lad›¤›n› vurgula-
yan Burak Y›lmaz, internet reklamc›l›¤›nda
da ak›ll› telefon pazar›n›n h›zla büyümesine parelel
olarak özellikle mobil reklamc›l›¤›n h›zla büyüdü¤üne
dikkat çekiyor. Genart Medya’y› bir “sat›flevi” olarak
nitelendiren Y›lmaz, web sitelerinin reklam alanlar›n›
reklamverenlerle buluflturduklar›n› anlat›yor. ‹nternet
reklamc›l›¤› alan›nda sektördeki ilk 5 ajans aras›nda
yer ald›klar›n› belirten Y›lmaz, reklam yat›r›mlar›nda
televizyondan sonra en önemli bütçeyi internet rek-
lamc›l›¤›n›n ald›¤›n› ifade ediyor.
Dijital reklamc›l›k çok h›zl› büyüyor
Geçen y›l dijital reklam yat›r›mlar›n›n 943 milyon
TL rakam›na ulaflt›¤› ve reklam sektöründe yüzde 18
paya sahip oldu¤u bilgisini veren Y›lmaz, internet KOB‹’ler dijitale odaklanmal›
reklamc›l›¤›n›n reklam sektörünün büyümesinin üs- ‹nand›klar› ve güvendikleri web sitelerine hizmet
tüne ç›karak yüzde 30 büyüme rakamlar›na ulaflt›¤›- sunduklar›n› ve ifl ortaklar›n›n da Genart Medya’ya
n› kaydediyor. Yap›lan araflt›rmalarda daha önce in- inanmas›n›n önemini vurgulayan Y›lmaz’›n KOB‹’lere
sanlar›n günde ortalama 3.5 saat televizyon ve gün- önerileri flöyle: “Bir reklam stratejileri olmal›. Mu-
de 1 saat internete zaman ay›rd›¤›n›, bugünse tele- hakkak dijital alana odaklanmalar› gerekiyor. ‹nter-
vizyona ayr›lan zaman›n 2 saat 50 dakika, internete nette reklam alanlar›n›n pazarlanmas›ndan, hangi
ise 1.5 saat oldu¤unu aktaran Y›lmaz, böylece iki web sitelerinde yer alacaklar›na, sosyal medyada yü-
mecraya ayr›lan zaman›n giderek birbirine yaklaflt›¤›- rütecekleri reklam stratejilerine kadar birçok konu
n› ve sektörün h›zla büyüdü¤ünü kaydediyor. ‹nter- reklam stratejilerinin içerisinde yer almal›. KOB‹’ler
net reklamc›l›¤›nda önümüzdeki 5-6 y›l boyunca pa- iletiflim çal›flmalar›nda hedeflerini belirlemeli, marka
zar›n çift hanelerle büyüyece¤ini öngören Y›lmaz, bilinirlili¤ini artt›rmak veya sat›fla odakl› bir kam-
Genart Medya’n›n sektör ortalamas›n›n da üzerinde panya m› yürütecekler buna karar vermeliler.”
büyüdü¤ünü ifade ediyor: “Genart Medya, her y›l Burak Y›lmaz, KOB‹’lerin mevcut bütçelerinin en
yüzde 50’nin üzerinde büyümeyi hedefliyor. Uzun ekonomik kullan›m›n› sa¤lad›klar›n› kaydederek,
vadede de yabanc› ortakl›¤a s›cak bak›yoruz. Çal›fl- “Bir markan›n bütçesi bellidir. Oysa KOB‹’lerde du-
t›¤›m›z ifl ortaklar›m›za verdi¤imiz özel hizmet önem- rum çok farkl›, kazand›kça bütçeyi büyütebiliyorlar,
li, yeni ve farkl› ifl ortaklar›yla çal›flmay› istiyoruz. bütçenin ucunun her daim aç›k olmas› bizim onlar
Yenilikçi web siteleriyle çal›flmay› çok seviyoruz. için sürekli yeni ve inovatif projeler üretmemize ola-
Sosyal medya taraf›nda optimizasyon ve raporlo- nak sa¤l›yor. Bu nedenle KOB‹’lerle çal›flmak çok ke-
mayla ilgili yeni yaz›l›mlar üzerinde çal›fl›yoruz.” yifli” diye konufluyor.
Genart Medya hakk›nda;
Dokuz Eylül Üniversitesi ‹flletme Bölümü’nden
2005’te mezun olan Burak Y›lmaz, ifl hayat›na 2001’de
reklam sektörüne 2005’te ad›m atm›fl. ‹nternet rek-
lamc›l›¤›n›n parlayan y›ld›z›n› takip eden Y›lmaz, Ge-
nart Medya’n›n 2009 y›l›nda kuruldu¤unu belirtiyor.
Y›lmaz, 2 ortak, toplamda 3 kiflilik ekip ve 3 haber
web sitesinin sat›fl›yla ifle bafllad›klar›n›, bugün 20 ki-
flilik ekiple; 50’nin üzerinde yerli ve yabanc› yay›nc›
(web sitesi), 400 reklamveren ve 25 ajansa hizmet
sunduklar›n› kaydediyor. Birçok büyük internet sitesi-
nin reklam sat›fl›n› üstlenen Genart Medya, hizmet
sundu¤u TRT gibi birçok yerli markan›n yan›s›ra yurt-
d›fl›ndan Twitter, yahoo gibi markalar›n da Türkiye’de-
ki dijital reklam ajans›.
Kas›m 2013 KobiEfor 75