Page 72 - KobiEfor_Kasim_2013
P. 72
F‹NANS
Akbank KOB‹ kredilerinde sektör ortalamas›ndan h›zl› büyüdü;
KOB‹ yap›lanmas›n›
yeniledi
Bugüne kadar sektör ayr›m› yapmadan 20’ye yak›n ürün ve hizmetle farkl›laflma
stratejisi gelifltiren Akbank, sektörün ilk 6 ayda yüzde 15 büyümesine k›yasla yüzde
33 büyümeyi baflard›. Banka, 400 bin aktif KOB‹’ye 8.5 milyar lira kaynak aktard›.
A kbank, KOB‹’lerde büyümesini h›zland›rd›. re kulland›r›lan nakdi krediler yaklafl›k 237 milyar li-
ra. Ayn› rakam Aral›k 2012’de 200 milyar lira idi.
KOB‹’lere kulland›r›lan kredilerde sektör
2013’ün ilk 6 ay›nda ortalama yüzde 15
Yüzde 19 gibi önemli bir art›fl sözkonusu. Akbank
büyürken Akbank bu ç›tay› aflt›. Akbank
etti: Haziran 2013 itibar›yla, sektörün TL cinsinden
KOB‹ Bankac›l›¤›'ndan Sorumlu Genel Mü- ise 2013’de sektörün üzerinde büyümesine devam
dür Yard›mc›s› Bülent nakdi KOB‹ kredi tutar› Aral›k 2012’ye göre yüzde 15
O¤uz, Akbank’›n ye- artarken, Akbank KOB‹ Bankac›l›¤›’n›n TL nakdi kre-
Sektörel
ayr›m ni ifl biriminin ku- di tutar› ayn› dönemde yüzde 33 art›fl gösterdi.”
yapmayan rulmas›yla sektör KOB‹ kredilerinin bankadaki pay›n›n artt›¤›n› dile
Akbank, üzerinde bir büyü- getiren O¤uz, toplam TL nakdi kredilerin içinde KO-
KOB‹’lerin nakit me oran›na imza B‹ kredilerinin pay›n›n Aral›k 2012’de yüzde 40 iken,
ak›fl›na uygun atarak yüzde 33’e Haziran 2013 itibar›yla bu rakam›n yüzde 52’ye ulafl-
haz›rlanm›fl
20’ye yak›n ç›kt›¤›n› aç›klad›. t›¤›n› aç›klad›.
paket ile O¤uz, flu bilgileri
hizmet ile verdi: “BDDK verile- 400 aktif KOB‹’ye 8.5 milyar lira kredi
deste¤ini rine göre Haziran O¤uz, ilk 6 ayda 400 bin aktif KOB‹’ye 8.5 mil-
sürdürüyor.
2013 itibar›yla yar liral›k kaynak aktard›klar›n› belirterek, bu kay-
KOB‹’le- na¤›n 3 milyar liras›n›n esnafa kulland›r›ld›¤›n› an-
latt›. O¤uz, “Akbank markas› ve KOB‹ bankac›l›¤›n›
yan yana getirdi¤iniz zaman son derece pozitif,
uyumlu bir iflbirli¤i ortaya ç›k›yor" diyerek Ak-
bank’›n KOB‹’lere, KOB‹’ler özelinde ise esnafa kay-
nak aktarmaya devam edece¤ini belirtti. O¤uz flöy-
le konufltu: “Biz de Akbank olarak ‘KOB‹’ler Türki-
ye’nin, Akbank KOB‹’lerin Gücü’ felsefesiyle hare-
ket ediyoruz ve tüm çal›flmalar›m›z› uzun vadeli he-
deflerle de¤er yaratmak ve sürdürülebilir büyüme-
ye katk› sa¤lamak amac›yla yürütüyoruz. ‹fl orta¤›-
m›z olarak gördü¤ümüz KOB‹’lerimiz için çeflitli
projeler üreterek, KOB‹ Bankac›l›¤›’ndaki al›fl›la-
gelmifl ifl yapma biçimini de¤ifltiriyoruz.”
KOB‹ Bankac›l›¤›’nda yo¤un bir rekabet ve hiz-
mette benzerliklerin yafland›¤›n› hat›rlatan O¤uz,
müflteri nezdinde farkl›laflmak için iyi iliflkiler
oluflturmaya önem verdiklerinin alt›n› çizdi. KO-
B‹’lerin faaliyet gösterdi¤i sektörün dinamiklerini
iyi anlamak gerekti¤ini dile getiren O¤uz, konuflma-
s›n› flöyle sürdürdü: “KOB‹’nin sektöründeki nakit
ak›fl›n›, kârl›l›¤›n›, kendi dinamiklerini anlad›¤›n›z za-
man, ilgili sektöre ve o sektörde faaliyet gösteren
KOB‹’lerin ihtiyaçlar›na uygun hizmet ve ürün paket-
leri sunmak çok daha verimli oluyor. Bu kapsamda,
Bülent O¤uz ürünlerimizin yan› s›ra flu ana kadar farkl› sektörle-
72 KobiEfor Kas›m 2013