Page 72 - KobiEfor_Kasim_2013
P. 72

F‹NANS



                Akbank KOB‹ kredilerinde sektör ortalamas›ndan h›zl› büyüdü;

                      KOB‹ yap›lanmas›n›



                                           yeniledi






              Bugüne kadar sektör ayr›m› yapmadan 20’ye yak›n ürün ve hizmetle farkl›laflma
            stratejisi gelifltiren Akbank, sektörün ilk 6 ayda yüzde 15 büyümesine k›yasla yüzde
            33 büyümeyi baflard›. Banka, 400 bin aktif KOB‹’ye 8.5 milyar lira kaynak aktard›.


           A        kbank, KOB‹’lerde büyümesini h›zland›rd›.  re kulland›r›lan nakdi krediler yaklafl›k 237 milyar li-
                                                            ra. Ayn› rakam Aral›k 2012’de 200 milyar lira idi.
                    KOB‹’lere kulland›r›lan kredilerde sektör
                    2013’ün ilk 6 ay›nda ortalama yüzde 15
                                                            Yüzde 19 gibi önemli bir art›fl sözkonusu. Akbank
                    büyürken Akbank bu ç›tay› aflt›. Akbank
                                                            etti: Haziran 2013 itibar›yla, sektörün TL cinsinden
                    KOB‹ Bankac›l›¤›'ndan Sorumlu Genel Mü-  ise 2013’de sektörün üzerinde büyümesine devam
                                    dür Yard›mc›s› Bülent   nakdi KOB‹ kredi tutar› Aral›k 2012’ye göre yüzde 15
                                      O¤uz, Akbank’›n ye-   artarken, Akbank KOB‹ Bankac›l›¤›’n›n TL nakdi kre-
               Sektörel
                 ayr›m                 ni ifl biriminin ku-  di tutar› ayn› dönemde yüzde 33 art›fl gösterdi.”
              yapmayan                  rulmas›yla sektör     KOB‹ kredilerinin bankadaki pay›n›n artt›¤›n› dile
               Akbank,                  üzerinde bir büyü-  getiren O¤uz, toplam TL nakdi kredilerin içinde KO-
         KOB‹’lerin nakit               me oran›na imza     B‹ kredilerinin pay›n›n Aral›k 2012’de yüzde 40 iken,
           ak›fl›na uygun                 atarak yüzde 33’e  Haziran 2013 itibar›yla bu rakam›n yüzde 52’ye ulafl-
             haz›rlanm›fl
             20’ye yak›n                ç›kt›¤›n› aç›klad›.  t›¤›n› aç›klad›.
               paket ile               O¤uz, flu bilgileri
              hizmet ile               verdi: “BDDK verile-   400 aktif KOB‹’ye 8.5 milyar lira kredi
              deste¤ini                 rine göre Haziran     O¤uz, ilk 6 ayda 400 bin aktif KOB‹’ye 8.5 mil-
             sürdürüyor.
                                           2013 itibar›yla  yar liral›k kaynak aktard›klar›n› belirterek, bu kay-
                                                 KOB‹’le-   na¤›n 3 milyar liras›n›n esnafa kulland›r›ld›¤›n› an-
                                                            latt›. O¤uz, “Akbank markas› ve KOB‹ bankac›l›¤›n›
                                                            yan yana getirdi¤iniz zaman son derece pozitif,
                                                            uyumlu bir iflbirli¤i ortaya ç›k›yor" diyerek Ak-
                                                            bank’›n KOB‹’lere, KOB‹’ler özelinde ise esnafa kay-
                                                            nak aktarmaya devam edece¤ini belirtti. O¤uz flöy-
                                                            le konufltu: “Biz de Akbank olarak ‘KOB‹’ler Türki-
                                                            ye’nin, Akbank KOB‹’lerin Gücü’ felsefesiyle hare-
                                                            ket ediyoruz ve tüm çal›flmalar›m›z› uzun vadeli he-
                                                            deflerle de¤er yaratmak ve sürdürülebilir büyüme-
                                                            ye katk› sa¤lamak amac›yla yürütüyoruz. ‹fl orta¤›-
                                                            m›z olarak gördü¤ümüz KOB‹’lerimiz için çeflitli
                                                            projeler üreterek,  KOB‹ Bankac›l›¤›’ndaki al›fl›la-
                                                            gelmifl ifl yapma biçimini de¤ifltiriyoruz.”
                                                               KOB‹ Bankac›l›¤›’nda yo¤un bir rekabet ve hiz-
                                                              mette benzerliklerin yafland›¤›n› hat›rlatan O¤uz,
                                                              müflteri nezdinde farkl›laflmak için iyi iliflkiler
                                                              oluflturmaya önem verdiklerinin alt›n› çizdi. KO-
                                                              B‹’lerin faaliyet gösterdi¤i sektörün dinamiklerini
                                                             iyi anlamak gerekti¤ini dile getiren O¤uz, konuflma-
                                                            s›n› flöyle sürdürdü: “KOB‹’nin sektöründeki nakit
                                                            ak›fl›n›, kârl›l›¤›n›, kendi dinamiklerini anlad›¤›n›z za-
                                                            man, ilgili sektöre ve o sektörde faaliyet gösteren
                                                            KOB‹’lerin ihtiyaçlar›na uygun hizmet ve ürün paket-
                                                            leri sunmak çok daha verimli oluyor. Bu kapsamda,
                                          Bülent O¤uz       ürünlerimizin yan› s›ra flu ana kadar farkl› sektörle-

           72 KobiEfor Kas›m 2013
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77