Page 74 - KobiEfor_Kasim_2013
P. 74
AJANS
‹nternet reklamc›l›¤› alan›ndaki ilk 5 ajans
aras›nda yer alan ve bugün 50’inin üzerinde yerli
ve yabanc› yay›n, 25 ajans ve 400 reklamvereni
buluflturan Genart Medya, sektörün de üzerinde,
h›zla büyüyor. Genart Medya CEO’su Burak Y›lmaz,
internet reklamc›l›¤›n›n, “ölçümlenebilir,
interaktif, ekonomik, esnek, kiflisellefltirilmifl,
kesin ve h›zl› çözüm” özellikleriyle
öne ç›kt›¤›n› söylüyor.
‹nternet reklamc›l›¤›nda buluflma noktas›;
Genart Medya
T ürkiye’de dijital pazarlama endüstrisinin h›z- sonuç odakl› reklam yaln›zca internet üzerinden ger-
la geliflmesi, dijital reklama yap›lan yat›r›m›n
çeklefltirilebiliyor, çünkü bu reklamlar›n sonuçlar›
özellikle son 2 y›lda büyük bir art›fl göster-
net bir flekilde analiz edilip raporlanabiliyor, reklam-
mesini sa¤lad›. IAB Türkiye’nin rakamlar›na
yönlendiriyor ve harcad›¤› bütçenin karfl›l›¤›nda ne
göre; Türkiye nüfusunun neredeyse yüzde veren bir sonraki kampanyas›n› bu raporlar ›fl›¤›nda
50’sinin internet kullan›c›s› olmas›, ak›ll› cihazlar›n kazand›¤›n› görebiliyor. Banner ya da daha geliflmifl
geliflimi ve markalar›n online mecralar›n de¤erini internet reklamc›l›¤› modelleri arac›l›¤›yla iletiflime
kavramas› 2012 y›l›n›n ilk 6 ay›nda dijital reklamc›l›- geçilen internet kullanc›s›, diledi¤i takdirde reklam›
¤a yap›lan yat›r›mlar›n oran›n›n yüzde 34.4 artarak yay›nlayan markayla ilgili tüm geliflmelerden an›nda
416.77 milyon TL’ye ulaflmas›yla sonuçlanm›fl. 2013 haberdar olabiliyor, etkileflim kurabiliyor.
y›l›nda da uzmanlar dijital yat›r›mlar›n ayn› h›zla ar-
taca¤›na dikkat çekiyor. Canl› bir hedef kitle iliflkisi
Genart Medya CEO’su Burak Y›lmaz, kesin ve h›z- Hedef kitleye do¤rudan ulafl›m, yap›lan çal›flma-
l› çözümler sunan internet reklamc›l›¤›n›n al›fl›lm›fl n›n ölçümlenebilmesi, bir seferde çok say›da yay›n
konvansiyonel reklamc›l›ktan birçok özelli¤iyle ciddi yapabilme olana¤› sunmas›, internet reklamc›l›¤›n›n
biçimde ayr›ld›¤›n›; çift tarafl› bir fayda mekanizma- di¤er mecralara göre daha ekonomik olmas›n› da
s›yla iflledi¤ini, hem internet kullan›c›s› hem de rek- sa¤l›yor. Üstelik internette reklam yay›nlaman›n be-
lamvereni hedefledikleri noktaya en k›sa yoldan delleri di¤er mecralarla k›yaslanamayacak kadar he-
ulaflt›rabildi¤ini söylüyor. sapl›. Kullan›lan internet reklamc›l›¤› uygulamas›, is-
tendi¤i an biçim ya da içerik de¤ifltirebilir, di¤er
Say›s›z avantaj sa¤l›yor mecralarda oldu¤u gibi reklamlar zamanla s›n›rlan-
Burak Y›lmaz, internet reklamc›l›¤›n›n “ölçümlene- maz; 7/24 yay›n imkan› internetin sundu¤u en
bilir, interaktif, ekonomik, esnek, kiflisellefltirilmifl, önemli ayr›cal›klardan. ‹steyen, istedi¤i bilgiye, iste-
kesin ve h›zl› çözüm” özellikleriyle öne ç›kt›¤›n› söy- di¤i koflullarda ulaflabilir; sadece bir internet ba¤-
lüyor: “‹nternet reklamc›l›¤›n› ayr›flt›ran en önemli lant›s›na sahip olmak yeterli. Do¤ru haz›rlanan med-
özelli¤i; ölçümlenebilir olmas›. Performansa yönelik, ya plan›yla reklam çal›flmalar› hedeflenen noktaya
74 KobiEfor Kas›m 2013