Page 47 - KobiEfor_Haziran_2012
P. 47

Dan›flmanl›k konusu Türkiye’de henüz oturmad›

             2007 y›l›nda kurulan Arkas Navigator’un         2012 sonras›na iliflkin hedefler?
             5 y›ll›k yol haritas› oldukça iddial›yd›.      Arkas Navigator’un hizmet a¤› düflünüldü¤ünde
             Hedeflerinizin neresindesiniz?               tek bir hizmet alan›na odaklanmad›¤›m›z için bire
             Navigator sadece SAP hizmeti vermiyor. fiirket-  bir rakipleri belirlemek oldukça güç. Örne¤in SAP
           leflmede tecrübelerimden dolay› üç noktaya odak-  d›fl›nda içerik yönetimi ve süreç yönetiminde h›zla
           land›k: Teknoloji, süreç ve insan kavram›. Hizmet  büyüyoruz. 2015 y›l›na kadar belli bölgelerde ofis-
           sektöründe faaliyet yürüten dan›flmanl›k firmas›  ler açmak istiyoruz. Ayr›ca SAP deste¤i alan kuru-
           olarak ifl uygulamalar›, ifl süreçleri ve performans  lufllar› göz önüne alarak yeni bir hizmeti devreye
           iyilefltirme alan›nda çal›flmalar yürütüyoruz. Sektö-  ald›k. nDesk ad›yla veya markas›yla art›k sat›fl son-
           rün en önemli kurulufllar›na hizmet veriyoruz. 10 ki-  ras› hizmet çözümünü sunuyoruz. Müflteri projeye
           fli ile bafllam›flt›k 55 kifliye ulaflt›k. Piyasada çok ifl  bizimle bafllamam›fl olsa bile sat›fl sonras› deste¤e
           var ama kaliteyi bozmak istemiyoruz. fiirketi kurun-  ihtiyac› varsa nDesk’ten belli bir saat karfl›l›¤› des-
           ca oluflturdu¤umuz 5 y›ll›k plan› gözden geçirdi¤i-  tek veriyoruz.
           mizde hedeflerin yüzde 99 oran›nda tuttu¤unu gö-
           rebiliyorum.                                      Türkiyee’de sektörün geliflimi sizi
                                                             tatmin ediyor mu?
             Uluslararas› çal›flmalar gittikçe önem kazan›yor,  Almanya üretim a¤›rl›kl›, ‹ngiltere ise hizmet
             hedefleriniz 2012 y›l› itibar›ylaa nedir?    a¤›rl›kl› bir ülkedir. Türkiye ise hem üretimi hem
             Yürüttü¤ümüz çal›flmalarda Arkas’›n yüzde 25’lik  hizmet sektörünü büyütebilme niteli¤ine sahiptir.
           bir a¤›rl›¤› var. Geri kalan› farkl› projeler oluflturuyor.  Biraz daha sistematik çal›flabilirsek ülke olarak da-
           Ayn› zamanda Rusya, ‹ngiltere, ‹talya gibi ülkelerde  ha baflar›l› noktalara gelece¤iz. Dan›flmanl›k konu-
           SAP projeleri yürüttük. Ülkeler her y›l de¤ifliyor.   su henüz Türkiye’de oturmad›. Ama flunu net söy-
                                                          leyebilirim ki 1989 do¤umlu gençlerle çal›flmaya
             Arkas Navigator için KOB‹’nin önemi nedir?   bafllad›k. SAP biliniyor. Yeni nesil daha bilinçli.  Bi-
             Hedef kitlemiz orta ölçekli kurulufllard›r. SAP  linç düzeyi gelifltikçe bu SAP baflta olmak üzere
           olarak a¤›rl›kl› art›k piramidin üstünden ziyade or-  tüm hizmetlerimizde art›fl görülecektir. ERP, Ku-
           ta ölçekli flirketleri tercih ediyoruz. Belki 10 y›l ön-  rumsal ‹çerik Yönetimi, Süreç Yönetimi kurumlara
           ce 5 kullan›c›l› SAP ürünü kullanan firma olmazd›  katma de¤erli çözümler sunuyor. Bu de¤eri  gören
           ama flimdi ifller de¤iflti.                       flirketler büyüdükçe sektörümüz de büyüyecektir.

          dünya devi dan›flmanl›k firmas› Ernst&Young’a geçifl  ‹ngiltere dönüflü Arkas Holding’te çal›flmaya bafl-
          yapar. Daha fazla ifl tecrübesi edinme hedefi bu ter-  layan Cenk Taner B›çakç› için yeni bir hayat bafllar:
          cihte etkin olur. SAP dan›flmanl›¤› d›fl›nda süreç yö-  “Arkas’›n acente, lojistik ve liman grubu için farkl›
          netimi gibi alanlarda çal›flan bir ekibin parças›d›r.   sistemler uygulan›yordu. IT dan›flman› olarak çal›fl›-
                                                          yor; muhasebe, bütçe, sat›n alma iflleriyle u¤rafl›yor-
            Dan›flmanl›k firmalar›                         duk. 2004 y›l›nda sistemi de¤ifltirmeye karar verdik
            kurumsallaflt›racakt›r                         ve 8 ayl›k bir haz›rl›ktan sonra SAP’ye karar verdik.
            Cenk B›çakç›’y› ifl yaflam›nda farkl› k›lan özellikler  Ben daha önceden de böyle projeler yapt›¤›m için
          var. Örne¤in hiçbir fley imkans›z de¤ildir. Birileri ya-  flunu biliyordum; Arkas Holding köklü bir organizas-
          p›yorsa o ifl yap›labiliyordur. Baflar›s›n›n s›rr› da bu  yon, biz ilk etapta 4 ifltirak flirkete SAP uygulamala-
          felsefede sakl›d›r. B›çakç›, 2001 krizinde paran›n bir  r› entegre ettik. Maliyeti indirebilmek için bu ifli bi-
          gecede kendi deyimiyle ‘pul’a dönüflmesine k›zarak  len adamlar yetifltirmemiz gerekiyordu. ‹lk seferde
          solu¤u ‹ngiltere’de al›r. ‹ngiltere’de SAP dan›flman›  SAP’den gelen arkadafllarla birlikte kurulum gerçek-
          olarak çal›flmaya bafllar. ‹ngiltere’de çal›fl›rken ulus-  lefltirildi, ikinci seferde yüzde 50 yard›m ald›k, üçün-
          lar aras› projeler devam eder. 2 y›l kadar ‹ngiltere’de  cüsünde ise ö¤rendik ve kendimiz yürütmeye baflla-
          çal›flan B›çakç›, ülkedeki ofisin kapanmas›yla da Tür-  d›k. 2 sene içerisinde de pek çok proje yapmaya
          kiye’ye dönmeye karar verir: “‹ngiltere’de gördüm ki  bafllad›k. Bu y›l Arkas’a ba¤l› 45 flirketin hepsinin
          SAP uygulamalar› Türkiye’de daha iyi yap›l›yor. Türk  SAP projeleri bitmifl oldu. Projenin baflar›s›nda her-
          flirketleri kurumsallaflt›kça, büyüdükçe bu tür uygu-  kesin elini tafl›n alt›na koymas› önemlidir. Herkes ta-
          lamalara ilgisi artacak ve Türk ekonomisi için bu tür  fl›n alt›na elini koyacak ki projeler baflar›l› olsun.”
          hizmetler bir k›r›lma noktas› olacakt›r. ‹ngiltere’nin  fiirketleflmeye karar verildi¤inde ise yol gösterici
          geliflmifl ekonomisine bak›nca bir flirkette 1500 da-  anlam›nda Navigator ismi seçilecek ve Navigator ‹fl
          n›flman çal›flabiliyor. Türkiye’de ise dan›flmanl›k sek-  ve Bilgi Yönetimi Hizmetleri A.fi., olarak sektöre
          töründe faaliyet yürütenleri toplasan bin tanedir.  ad›m at›lacakt›r. Navigator’ün bafl›nda ise Cenk B›-
          Türkiye büyüdükçe dan›flmanl›k flirketleri artacak ve  çakç›, ulusal ve uluslar aras› hedeflerle flirketi büyüt-
          flirketler daha da geliflecektir.”                meye odaklanacakt›r.
                                                                                    Haziran 2012 KobiEfor 47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52