Page 44 - KobiEfor_Haziran_2012
P. 44

F‹NANS











              Vak›fBank sektör lokomotifi
          olacak besbelli; kurumsal seçimi:

                    2012:
                    2012:




          ‘KOB‹ Y›l›’
          ‘KOB‹ Y›l›’





            Vak›fBank 2015’te 1000 flubeli banka
            olmay› hedefliyor. Anlam› KOB‹’lere
              ulaflmak. Madem ki ekonominin
          gelifltirici motoru KOB‹’lerdir, KOB‹’lere
                ulaflmak ayn› zamanda kendi
               sektörünün de lideri olmakt›r.


          Y       ›ll›k cirosu en çok 7.5 milyon TL’ye kadar
                  olan iflletmeleri KOB‹ segmentinde tan›m-
                  layan Vak›fBank, 2011 y›l› içerisinde KOB‹
                  müflteri say›s›n› yüzde 30.8 oran›nda art›r-
                  d›. Vak›fBank Genel Müdür Yard›mc›s› Os-
          man Demren, tam 12 sektörde, imalattan lojisti¤e
          kadar KOB‹’lerin tüm ihtiyaçlar›na cevap veren KOB‹
          bankac›l›¤›n› bir ad›m öne tafl›yarak, bir bankac›l›k
          birimi olmaktan çok, KOB‹’lerin halinden anlayan ifl
          orta¤› haline getirmeyi hedeflediklerini söyledi.
          Demren flu çözümlemeyi aktard›: “Firmalar›n çeflitli
          ihtiyaçlar›n›, finansal döngülerine uygun kredi çeflit-
          lerimiz ve ödeme seçenekleri ile karfl›l›yoruz. KO-  Osman Demren
          B‹’lere; ihtiyaçlar› ve öncelikleri dikkate al›narak, fa-
          aliyet gösterdikleri sektörün dönemselli¤ine uygun
          vade ve geri ödeme yap›lar› oluflturulmufltur. Bu
          kapsamda müflterilere vade bafl›ndan itibaren öde-         KOB‹’LERLE SAHADA
          mesiz dönemli ya da y›l içinde nakit ak›fl›n›n düflük          OMUZ OMUZA
          oldu¤u aylarda geri ödemesiz, kalan aylarda ise eflit
          taksitli geri ödeme avantajlar›n›n yer ald›¤› kredi se-  KOB‹’lere sahada ulaflmay› tercih eden Vak›f-
          çenekleri sunulmaktad›r.”                         Bank, bölgesel ekonomik kalk›nma ajanslar›, sa-
                                                            nayi ve ticaret odalar› ile Türkiye'nin hemen yer
            ‘Halden anlayan’ banka                          yerinde anlaflmalar yapmaya devam ediyor. Bu-
            Konuflmas›n› rakam ve oranlarla zenginlefltiren   gün itibariyle 170'in üzerinde oda ile anlaflmas›
          Demren, yeni yap›lanma ile birlikte ürün ve kampan-  bulunan banka alternatif ürünler ile farkl›l›k yarat-
          yalarda KOB‹ segmentindeki etkinlik alanlar›n› ge-  mak için çal›fl›yor. Yürüttükleri çal›flmalar› Demren
          nifllettiklerini kaydederek flu bilgiyi verdi: “2011 y›-  özetliyor: “KOB‹’lerin iklim de¤iflikli¤ine iliflkin ya-
          l›nda KOB‹’lere kulland›rd›¤›m›z kredi hacmimizi,  t›r›mlar›n› finanse etmek amac›yla Avrupa Yat›r›m
          nakdi kredilerde yüzde 95.9, gayri nakdi krediler ise

          44 KobiEfor Haziran 2012
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49