Page 126 - KobiEfor_Mart_2012
P. 126
HABER
Biliflimde güvenlik Helyum’dan sorulur
2012’de büyümeye odakl›
Antivirüs, e-posta güvenli¤i, web ve içerik filtreleme, veri s›zmas›n› engelleme gibi
pek çok konuda çözüm sunan Helyum Biliflim, büyüme stratejisi belirledi:
“Türkiye, Kuzey K›br›s, Ortado¤u ve Türk Cumhuriyetlerine güvenlik ürünleri ve
çözümleri sunan, kendi üretti¤i güvenlik ürünlerini de pazarlayarak bölgenin en
önemli, Türkiye’nin 1 numaral› güvenlik teknolojisi sunan biliflim firmas› olmak.”
A d›n› Big Bang’den sonra ortaya ç›kan ilk da bu strateji paralelinde yürüteceklerini kaydeden
Aksun, görüfllerini flöyle aç›kl›yor: “Bakü’de açt›¤›-
elementten alan Helyum Biliflim, internet
güvenli¤i ürünlerinin Türkiye’deki da¤›t›m
m›z bölge ofisimiz Azerbaycan’daki BT güvenli¤i ko-
nusundaki eksikleri doldurmaya bafllad›. 2011 y›l›n›n
ve tan›t›m›n› gerçeklefltirmek amac›yla ku-
ruldu. Sektörden gelen güvenlik talepleri
do¤rultusunda büyüme hedefini gerçeklefltirmek için son çeyre¤inde gerçekleflen SSK lisanslamas› buna
iyi bir örnektir. Kas›m ay›nda Bakü’de yap›lan biliflim
1 Nisan 2011’de al›nan radikal bir kararla Türkiye’de fuar›nda bulunmam›z hem bölgedeki da¤›t›c›m›z
ilk 3’te yer alan güvenlik firmas› Trend Micro’nun hem de kullan›c›lar nezdinde oldukça faydal› oldu,
Türkiye distribütörü olan Helyum Biliflim, içerik filtre- sat›fllar›n artmas›n› sa¤lad›. Benzer yat›r›mlar 2012
lemede Bloxx ve Mailquard, mail güvenli¤inde Sur- ilk çeyre¤inde Kuzey K›br›s’ta da uygulanacak. Yak›n
GATE, a¤ güvenli¤i test analiz çözümleri sunan Sec- gelecekteki planlar›m›z›n bafl›nda; ülkenin her böl-
Point Infowatch’tan DLP çözümleri, KOB‹’lere özel gesi ve K›br›s’ta flubeler aç›p ifl imkan› yarat›rken,
Check Point çözümleri, a¤ güvenlik profil yönetim bu co¤rafyalardaki tüm noktalara güvenlik çözümle-
çözümü Tufin, tafl›nabilir veri güvenli¤inde USBK ve ri sa¤lamak geliyor.”
ürün gam›na son olarak ekledi¤i kartufl ve toner ta- Neslihan Aksun’a sektöre iliflkin s›k›nt›lar›n› soru-
sarrufu sa¤layan Ecofont ürünlerinin distribütörlü¤ü- yoruz. Aksun, flirketlerin güvenlik çözümlerinin her za-
nü de yürütüyor. Helyum Biliflim Genel Müdür Yar- man hackerlar›n bir ad›m gerisinde kalmak durumun-
d›mc›s› Neslihan Aksun, “Helyum Biliflim, hizmetleri da oldu¤unu belirtiyor. Aksun, uyarmadan edemiyor:
ve sürekli geliflen ürün yelpazesiyle, küçük, orta ya “Birbiri ile dayan›flma içinde olan hacker dünyas›n›n
da büyük ölçekli tüm flirketlere özel entegre daha da güçlenerek, dünya için daha da ciddi tehlike-
çözümler sunarak, gün geçtikçe ad›n› biliflim ler oluflturaca¤› aç›k.” Aksun, Türkiye’de sadece gü-
sektörüne kaz›yan bir kurulufl olman›n gu- venlik sektörü olarak de¤il ülke olarak biliflim ba-
rurunu yaflamaktad›r” diyor. Helyum Bili- kanl›¤›na ihtiyaç duyuldu¤unu belirtiyor. Di¤er bir
flim’in sürekli büyümeyi kendine hedef nokta ise; okullarda biliflim güvenli¤inin ders ola-
seçti¤ini belirten Aksun, ‹stanbul’dan son- rak kabul görmemesi. Aksun, “Ülke olarak konu-
ra Ankara, Bursa, ‹zmir ve Trabzon gibi nun ciddiyeti anlafl›lmadan, biz ve rakiplerimizin
dört büyük flehirde aç›lan ofislerine ilave yapt›¤› çal›flmalar yetersiz kalacakt›r” diyor.
olarak Kuzey K›br›s ve Azerbaycan’daki
bölge ofisleri ile da¤›t›m a¤›n› güçlendir- Neden Helyum Biliflim?
diklerini kaydediyor. Helyum Biliflim’in kuruldu¤u günden
bu yana yürüttü¤ü e¤itim, seminer gibi
Azerbaycan ve K›br›s aç›l›m› organizasyonla sektörün oluflumunda
Helyum’un 2012 y›l› stratejisi bü- önemli bir katk› sa¤lad›¤›n› hat›rla-
yümeye odakl›. Neslihan Aksun, he- tan Aksun, ürün portföyü güven-
deflerini Türkiye, Kuzey K›br›s, Or- lik ürünlerinden oluflan Hel-
tado¤u ve Türk Cumhuriyetleri’ne yum’un çözümlerini Türkiye ça-
güvenlik ürünleri ve çözümle- p›nda 1200’den fazla ifl orta¤›yla
ri sunan, kendi üretti¤i pazarlad›¤›n› aç›kl›yor. Helyum,
güvenlik ürünlerini de pa- sat›fl politikalar›n› ifl ortaklar›
zarlayarak bölgenin en üzerine kurmufl durumda. Son
önemli, Türkiye’nin 1 nu- kullan›c›ya sat›fl yapm›yor. Hel-
maral› ‘güvenlik teknolo- Neslihan yum’un tercih edilme nedenleri-
jisi’ sunan biliflim firmas› Aksun nin bir di¤eri ise distribütörlü¤ü-
olmak fleklinde özetliyor. nü yapt›¤› ürünleri seçerken seçi-
Yeni dönem yat›r›mlar›n› ci davranmas›.
126 KobiEfor Mart 2012