Page 124 - KobiEfor_Mart_2012
P. 124
F‹NANS
Yap› Kredi Faktoring yüzde 20 büyüyecek
Temkinli, iyimser
Faktoring sektörüne 10 y›ld›r liderlik eden Yap› Kredi Faktoring,
2011 y›l›n› 7 milyar dolar ciro ve yüzde 17.7 pazar pay› ile kapatt›.
H ükümetin yüzde 4 büyüme öngörüsüne Ankara, Adana, Antalya ‹zmir ve Bursa’dan oluflan 5
Müflteri say›s› artacak
göre planlama yapan Yap› Kredi Faktoring,
Yap› Kredi Faktoring, müflteriye ‹stanbul Merkez,
bu y›l yüzde 20 büyüme hedefliyor. 2011
y›l›n›n kendileri ve sektör için verimli
temsilcilik ile ulafl›yor. 2011 y›l›nda mevcut müflteri
geçti¤ini söyleyen Yap› Kredi Faktoring Ge-
nel Müdürü Nida Bektafl, flu bilgiyi veriyor: “Sektör, portföyüne 730 yeni müflteri katt›klar›n› anlatan
Bektafl, 2012’de 600-650 yeni müflteriyi portföye
2011’i 39.7 milyar dolar ciro ve 15 milyar TL aktif bü- katmak istediklerini paylafl›yor. Yeni müflteriyi ticari
yüklük ile kapatt›. Yap› Kredi Faktoring ise 7 milyar segmentten hedeflediklerini kaydeden Bektafl, “Bu-
dolarl›k cirosu ve 1.9 milyar TL’lik aktif büyüklük ile nun içinde tabi KOB‹’ler var. Sektörel ayr›m yapm›-
liderli¤ini sürdürdü. 2011, hem hacim hem karl›l›k yoruz. Faktoring olarak; tekstil, inflaat, kimya, ener-
olarak güzel bir y›ld›. KOB‹ a¤›rl›kl› bir büyüme ger- ji, metal sanayi, makine sanayi gibi da¤›n›k yelpaze-
çeklefltirildi.” de hizmet veriyoruz” diyor.
Faktoring sektörünün reel sektörü finanse etmeye
devam edece¤ini söyleyen Bektafl, bu y›l pazara pa- Yap› Kredi’nin etkisi büyük
ralel hareket ederek pazar pay›n› korumaya yönelik KOB‹’lere ulaflmada Yap› Kredi’nin kendilerine bü-
bir çal›flma içine gireceklerini söyledi. Bektafl, flöyle yük katk› sa¤lad›¤›n› kaydeden Nida Bektafl, en
konufluyor: “Türkiye’nin büyümesini yüzde 4 ald›¤›- önemli art›lar›n›; güçlü mali yap›, güçlü ortakl›k ya-
m›zda 2011’e k›yasla daha az bir büyüme öngörülü- p›s›, yayg›n flube a¤› olarak tan›ml›yor. Bektafl, Bü-
yor. O paralelde aktif kalitemizi artt›rma ve müflteri- yümede hem Yap› Kredi’nin sa¤lad›¤› network ile
nin yan›nda olmaya devam edece¤iz. Bu y›l yaklafl›k ürün tan›t›m ve pazarlama imkan›n›n, hem de UniC-
yüzde 20’lerde büyüme öngörüyoruz. Hedeflere redit ba¤lant›s›n›n önemli oldu¤unu belirtiyor: “Sek-
ulaflmada ilk 6 ay iyi bir gösterge olacakt›r.” törde bizi farkl›laflt›ran art›lar›m›z var; 40’›n üzerinde
124 KobiEfor Mart 2012