Page 52 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 52
HABER
Yeni Yönetim Modelleri Enerji Sektörüne Bak›fl
Yeni Yönetim Modelleri Oturumu’nun baflkanl›¤›n› Enerji Sektörüne Bak›fl Oturumu’nu TÜPRAfi Genel
yürüten Psikolog/Yazar Prof. Dr. Acar Baltafl, liderli- Müdür Yard›mc›s› ve Kalder Yönetim Kurulu Baflkan
¤in etkilemekten geçti¤ini söyledi. Liderli¤i bahçe- Yard›mc›s› Y›lmaz Bayraktar yönetti. Enerji ve Tabii
vanl›¤a benzeten Baltafl, liderlerin herkese eflit dav- Kaynaklar Bakanl›¤› Müsteflar› Metin Kilci, önümüz-
ranman›n adalet olmad›¤›n› bildi¤ini, art›k genelleye- deki dönemde dünyada enerji talebinde çok önemli
rek de¤il kiflisellefltirerek yönettiklerini aktard›. bir art›fl yaflanaca¤›n› belirterek, üretim art›fl›n› den-
Kordsa Global Baflkan› ve CEO’su Hakan Tiftik, günü- geleyecek yat›r›mlar ve bunun için yerli kaynaklar›
müzde bilgi odakl› insan›n en önemli kaynak haline harekete geçirmek gerekti¤ini söyledi. Türkiye’nin
geldi¤ini, rekabeti, müflteri ve teknolojiyi yönetecek kömür rezervlerini yeterince kullanamad›¤›n› ve mut-
insan oldu¤unu vurgulayarak, yaln›zca üst yönetim- laka etkin de¤erlendirmesi gerekti¤ini aktaran Kilci,
lerle rekabetçili¤i üst seviyeye ç›karman›n yetmedi¤i- Rusya ile Akkuyu’da nükleer santral kurulaca¤›n› ve
ni, flirketin her çal›flan›n›n sürece dahil olmalar› ge- Türkiye’de 2. nükleer santrali kurmak için çeflitli ül-
rekti¤ini anlatt›. Bilim ‹laç Genel Müdürü Erhan Bafl, kelerle görüflmelerinin sürdü¤ünü aç›klad›. Çal›k Ye-
risk yönetimi ve de¤iflim yönetiminin liderli¤ini yap- dafl Genel Müdürü Nurettin Türko¤lu, 5 ilde elektrik
mak gerekti¤ini belirterek, firmalar›n sürdürülebilir da¤›t›m hizmeti verdiklerini, özelleflen bir da¤›t›m flir-
baflar›s› için itibar yönetiminin öneminden sözetti. keti olarak Mükemmellik Modeli’ni baz ald›klar›n› an-
latt›. Türko¤lu, dünyada ak›ll› flebekelerden ak›ll›
Dijital Pazarlama Trendleri, E-Ticaret toplum modeline geçildi¤ini bunun merkezinde de
ve Online ‹tibar Yönetimi da¤›t›m flirketlerinin yer ald›¤›n›, sürdürülebilir olma-
n›n gere¤i olarak toplam kaliteyi içeren örnek bir flir-
ket olmak istediklerini belirtti. Socar Türkiye Baflkan›
ve CEO’su Kenan Yavuz, Türkiye’de artan enerji ihti-
yac›n›n karfl›lanabilmesi için yerel kaynaklar›n hare-
kete geçirilmesi gerekti¤ini söyledi.
2. GÜN
Dijital Pazarlama Trendleri, E-Ticaret ve Online ‹ti-
bar Yönetimi Oturumu’nu SKY TURK 360 Ekonomi
Müdürü Murat Sabuncu yönetti. Do¤an Online CE-
O’su Yenal Göky›ld›r›m, gelecekte cirolar›n yüzde
50’sinin mobil alandan olaca¤›n›, dijital alanda yap›-
lan reklam yat›r›m›n›n baflar›s›n›n ölçülebilmesinin
ciddi fark yaratt›¤›n› söyleyerek, e-ticaretin incelikle-
rinden sözetti: “Müflterinin size ulaflmas›n› sa¤lama-
l›s›n›z, ürünlerinizdeki güncellemeler düzenli olmal›.
Kullan›c›lar ve çal›flanlar olarak flirket itibar› için fa-
cebook ve twittera dikkat etmek laz›m.” Göky›ld›r›m,
e-ticaretin Türkiye’de 10 kat› büyüyebilme potansi-
yelinin oldu¤unu da aktard›. Sahibinden.com Genel
Müdürü Burak Ertafl, 2012’nin ilk 8 ay›nda toplam
tablet ve ak›ll› telefon sat›fl›n›n 3 kat›na ç›kt›¤›n›, di- Dijital Bafl Dönmesi (Dijital Vertigo)
jital reklamlarda yüzde 32 art›fl yakaland›¤›n› söyle- Kongre’nin 2. Günü Özel Oturum Konuflmac›s› Gi-
di. Ertafl, dijital alanda hedef kitleye ulaflmadaki ba- riflimci, Yazar Adrew Keen, dünyan›n önde gelen di-
flar›y› flöyle örnekledi:“Burada snipers›n›z, öteki ta- jital ticaret ve kültür analistlerinden ve Silikon Vadi-
rafta çifteyle kufl sürüsünü hedef al›yorsunuz.” si temelli giriflimcilerden. Dijital Vertigo (Dijital Bafl
52 KobiEfor Aral›k 2012