Page 52 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 52

HABER



















              Yeni Yönetim Modelleri                          Enerji Sektörüne Bak›fl
              Yeni Yönetim Modelleri Oturumu’nun baflkanl›¤›n›  Enerji Sektörüne Bak›fl Oturumu’nu TÜPRAfi Genel
           yürüten Psikolog/Yazar Prof. Dr. Acar Baltafl, liderli-  Müdür Yard›mc›s› ve Kalder Yönetim Kurulu Baflkan
           ¤in etkilemekten geçti¤ini söyledi. Liderli¤i bahçe-  Yard›mc›s› Y›lmaz Bayraktar yönetti. Enerji ve Tabii
           vanl›¤a benzeten Baltafl, liderlerin herkese eflit dav-  Kaynaklar Bakanl›¤› Müsteflar› Metin Kilci, önümüz-
           ranman›n adalet olmad›¤›n› bildi¤ini, art›k genelleye-  deki dönemde dünyada enerji talebinde çok önemli
           rek de¤il kiflisellefltirerek yönettiklerini aktard›.  bir art›fl yaflanaca¤›n› belirterek, üretim art›fl›n› den-
           Kordsa Global Baflkan› ve CEO’su Hakan Tiftik, günü-  geleyecek yat›r›mlar ve bunun için yerli kaynaklar›
           müzde bilgi odakl› insan›n en önemli kaynak haline  harekete geçirmek  gerekti¤ini  söyledi. Türkiye’nin
           geldi¤ini, rekabeti, müflteri ve teknolojiyi yönetecek  kömür rezervlerini yeterince kullanamad›¤›n› ve mut-
           insan oldu¤unu vurgulayarak, yaln›zca üst yönetim-  laka etkin de¤erlendirmesi gerekti¤ini aktaran Kilci,
           lerle rekabetçili¤i üst seviyeye ç›karman›n yetmedi¤i-  Rusya ile Akkuyu’da nükleer santral kurulaca¤›n› ve
           ni, flirketin her çal›flan›n›n sürece dahil olmalar› ge-  Türkiye’de 2. nükleer santrali kurmak için çeflitli ül-
           rekti¤ini anlatt›. Bilim ‹laç Genel Müdürü Erhan Bafl,  kelerle görüflmelerinin sürdü¤ünü aç›klad›. Çal›k Ye-
           risk yönetimi ve de¤iflim yönetiminin liderli¤ini yap-  dafl Genel Müdürü Nurettin Türko¤lu, 5 ilde elektrik
           mak gerekti¤ini belirterek, firmalar›n sürdürülebilir  da¤›t›m hizmeti verdiklerini, özelleflen bir da¤›t›m flir-
           baflar›s› için itibar yönetiminin öneminden sözetti.  keti olarak Mükemmellik Modeli’ni baz ald›klar›n› an-
                                                            latt›. Türko¤lu, dünyada ak›ll› flebekelerden ak›ll›
              Dijital Pazarlama Trendleri, E-Ticaret        toplum modeline geçildi¤ini bunun merkezinde de
              ve Online ‹tibar Yönetimi                     da¤›t›m flirketlerinin yer ald›¤›n›, sürdürülebilir olma-
                                                            n›n gere¤i olarak toplam kaliteyi içeren örnek bir flir-
                                                            ket olmak istediklerini belirtti. Socar Türkiye Baflkan›
                                                            ve CEO’su Kenan Yavuz, Türkiye’de artan enerji ihti-
                                                            yac›n›n karfl›lanabilmesi için yerel kaynaklar›n hare-
                                                            kete geçirilmesi gerekti¤ini söyledi.

                                                                              2. GÜN


              Dijital Pazarlama Trendleri, E-Ticaret ve Online ‹ti-
           bar Yönetimi Oturumu’nu SKY TURK 360 Ekonomi
           Müdürü Murat Sabuncu yönetti. Do¤an Online CE-
           O’su Yenal Göky›ld›r›m, gelecekte cirolar›n yüzde
           50’sinin mobil alandan olaca¤›n›, dijital alanda yap›-
           lan reklam yat›r›m›n›n baflar›s›n›n ölçülebilmesinin
           ciddi fark yaratt›¤›n› söyleyerek, e-ticaretin incelikle-
           rinden sözetti: “Müflterinin size ulaflmas›n› sa¤lama-
           l›s›n›z, ürünlerinizdeki güncellemeler düzenli olmal›.
           Kullan›c›lar ve çal›flanlar olarak flirket itibar› için fa-
           cebook ve twittera dikkat etmek laz›m.” Göky›ld›r›m,
           e-ticaretin Türkiye’de 10 kat› büyüyebilme potansi-
           yelinin oldu¤unu da aktard›. Sahibinden.com Genel
           Müdürü Burak Ertafl, 2012’nin ilk 8 ay›nda toplam
           tablet ve ak›ll› telefon sat›fl›n›n 3 kat›na ç›kt›¤›n›, di-  Dijital Bafl Dönmesi (Dijital Vertigo)
           jital reklamlarda yüzde 32 art›fl yakaland›¤›n› söyle-  Kongre’nin 2. Günü Özel Oturum Konuflmac›s› Gi-
           di. Ertafl, dijital alanda hedef kitleye ulaflmadaki ba-  riflimci, Yazar Adrew Keen, dünyan›n önde gelen di-
           flar›y› flöyle örnekledi:“Burada snipers›n›z, öteki ta-  jital ticaret ve kültür analistlerinden ve Silikon Vadi-
           rafta çifteyle kufl sürüsünü hedef al›yorsunuz.”    si temelli giriflimcilerden. Dijital Vertigo (Dijital Bafl

           52 KobiEfor Aral›k 2012
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57