Page 138 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 138

PAZAR ÜLKE




             Polonya pazar› Avrupa’n›n
             en muhafazakar kültürüne
             ve tüketim tercihlerine göre
             flekillenmifltir fakat modernleflmesi
             de bu temeldedir. Polonya
             Türkiye’ye çok benzemektedir.















                         Avrupa’da büyüklerin küçü¤ü, küçüklerin büyü¤ü

                                    Polonya







                                                           P       olonya 38.2 milyon nüfuslu, sanayileflmifl
                                                                   bir Avrupa ülkesidir. Kifli bafl› y›ll›k milli ge-
                                                                   lir 21 bin dolar› aflm›flt›r. Petrol ve do¤algaz
                                                                   ithalat›n› taflkömürü ihracat›yla dengeledi¤i
                                                                   bir enerji tablosuna sahiptir. Dünyan›n 3. en
                                                            büyük bak›r ve gümüz üretici olan Polonya’n›n dün-
                                                            ya ekonomisindeki önemi ve pay› yükselmektedir.
                                                            Ald›¤› yabanc› sermaye yat›r›mlar› yo¤undur. Ekono-
                                                            mik büyümesi h›zl›d›r, ortalama yüzde 5’tir, AB içe-
                                                            risinde en h›zl› büyüyen ve krizde pozitif büyüme
                                                            kaydeden tek AB ülkesidir.

                                                              Ekonomik yap›
                                                              Tar›m ve hayvanc›l›k: Tar›m kesiminin ülkedeki
                                                            sosyal ve politik a¤›rl›¤› sürmektedir. ‹flgücünün yüz-
                                                            de 15’i tar›mdad›r. Tar›msal alan büyüklü¤ünde Av-
                                                            rupa 3.’südür. Elma üretiminde Avrupada birinci;
                                                            üzüm, çavdar, ahududu üretiminde Avrupa ve dün-
                                                            yada ikinci s›rada yer al›r. Patates, çilek, so¤an, fle-
                                                            ker pancar›, bu¤day, süt, domuz eti üretiminde  Av-
                                                            rupa’da ve dünyada ilk on içindedir.
                                                              Sanayi: Otomotiv, gemi infla, elektronik, dayan›k-
                                                            l› tüketim malzemeleri ve g›da sanayi a¤›rl›kl›d›r. Ül-
                                                            kede ihracat odakl› hafif endüstriler güçlenmektedir.
                                                            Dizel motor üretimi dahil otomotiv sektörünü des-
                                                            tekleyen ve yabanc› semaye a¤›rl›kl› güçlü bir yan
                                                            sanayii bulunmaktad›r. Tüketici elektroni¤i üretimin-
                                                            de AB’nin en büyü¤ü konumuna gelmifltir. Helikop-
                                                            ter ve hafif uçak üretimine yönelik köklü bir sanayi-
                                                            si vard›r. Kimya sanayisi, sülfürik asit, sentetik elyaf,
                                                            kaustik soda, sentetik boyalar ve kimyasal gübreler
           138 KobiEfor Aral›k 2012
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143