Page 139 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 139

POLONYA: TEMEL GÖSTERGELER
                                        2006     2007      2008     2009     2010     2011a      2012a
             GSY‹H (milyar dolar)       341.6    425.1     529.4    430.5    471.0    497.6      516.7
             GSY‹H (milyar Zloti)       1.060    1.177     1.275    1.344    1.421    1.515      1.594
             Büyüme                     %6.2     %6.8      %5.1     %1.7     %3.8     %4.2       %3.9
             Kiflibafl›na GSY‹H ($)       14.879   16.367    17.582   18.020   18.800   19.936     21.193
             ‹flsizlik                   %16.2    %12.7     %9.8     %11.0    %12.1    %10.7      %10.0
             Enflasyon                  %1.0     %2.5      %4.2     %3.2     %2.6     %3.0       %2.4
             ‹hracat (fob milyar dolar)   117.4   145.3    178.4    142.0    160.4    171.2      181.4
             ‹thalat (fob milyar dolar)   124.4   162.3    204.3    146.4    169.4    183.3      201.6
             Cari Denge (milyar dolar)   –9.394   –20.2    –25.5    –9.6     –15.6    –14.7      –20.2
             The Economist Intelligence Unit Poland Country Profile
                                                            millyar dafla¤›daki gibidir:
                                                              Y›llar      ‹hracat›m›z    ‹thalat›m›z
                                                              2009        1.321          1.817
                                                              2010        1.505          2.621
                                                              2011        1.800          3.500
                                                              Polonya’ya ihraç potansiyelimiz tar›m ve g›da
                                                            ürünlerinde flöyledir: Kuru meyveler (kuru kay›s›, ku-
                                                            ru üzüm), flafl meyve sebze (narenciye), sert kabuk-
                                                            lu meyveler (f›nd›k), endüstriyel bitkiler (tütün), fle-
                                                            kerli ve çikolatal› mamuller, bisküvi, gofretler, çay,
                                                            kesme çiçek...
                                                              Polonya’ya ihraç potansiyelimiz sanayi ürünlerin-
                                                            de flöyledir: ‹nflaat malzemeleri, otomotiv yan sana-
                                                            yi, ›s›tma, so¤utma ve hava-
                                                            land›rma sistemleri, kablo
                                                            ve teller, beyaz eflya, ›s›l ifl-
                          gibi alanlarda hacimli üretim po-  lem makineler, tak›m tez-
                          tansiyeline sahiptir. Son dönemde,  gahlar›, elyaf ve iplik, ev
                          yenilenebilir enerjiye yönelik yat›-  tekstil ürünleri,haz›r giyim,
                          r›mlara büyük önem vermektedir.   alt›n mücevherat.
                          G›da iflleme sanayisi Polonya’n›n
                          büyümeye devam eden sektörlerin-
                          dendir. ‹nflaat hizmetlerinde önem-
                          li bir ihracatç› konumundad›r.

                            Pazar özellikleri
                            Polonya, yaklafl›k 330 milyar do-
                          lar civar›ndaki perakende piyasas›
                          ile AB’ne yeni kat›lan 10 ülke ara-
                          s›nda en büyük pazara sahiptir. Po-
                          lonya halk› e-ticaret yahut sanal
           al›fl-verifle ilgisizdir. Muhafazakar bir pazar yap›s›
           vard›r. Eski rejim döneminde yetiflen orta yafl grubu
           reklamlara flüphe ile yaklafl›r, ürün bilgisine bakar.
           Yüksek teknoloji ürünlerinde bat›l› markalar tercih
           edilir. Komünist dönem temal› nostaljik reklamlarla       YARARLI ADRESLER
           orta yafl kitlelerine ulafl›lmas› yeni bir trend olarak
           geliflmektedir. Ürünün son kullanma tarihi ve kalite  Turkish Embassy Office of the Commercial Counsellor
           unsurlar› önemsenir.                              Malczewskiego 32, 02-622 Varflova-POLONYA
                                                             Tel: 00-48-22-646 14 08/00-48-22-646 43 21
              D›fl Ticareti                                   Fax:00-48-22-646 34 47
              Polonya’n›n ihracat› 182.4, ithalat› 196.6 milyar  E-posta: varsova@ekonomi.gov.tr
           dolard›r. Türkiye -Polonya ticaretinde ise durum  Web Sitesi: Varflova Ticaret Müflavirli¤i
                                                                                      Aral›k 2012 KobiEfor 139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144