Page 133 - KobiEfor_Aralik_2012
P. 133

13.‘BIG TENT’ buluflmas›

              13. Big Tent etkinli¤inde internetin bugünü ve ya-  vil toplum gibi, insanlara dokundu-
           r›n›, dijial devrimin sözcüleri taraf›ndan de¤erlendi-  ¤u her alanda bir de¤iflim süreci
           rildi. Big Tent’in aç›l›fl›nda konuflan Ulaflt›rma, Deniz-  bafllatan internetin tüm yönleri yan-
           cilik ve Haberleflme Bakan› Binali Y›ld›r›m, “Bilgiyi  s›t›ld›. Fikir liderleri, siyaset arena-  Binali Y›ld›r›m
           sak›nman›n de¤il, paylaflman›n zaman›” dedi.      s›ndan karar vericiler, akademisyen
               Google’›n öncülü¤ünde düzenlenen Big Tent    ve kullan›c›lar, tek tek ele al›nd›.
           Toplant›s›’nda, sanat, ekonomi, popüler kültür ve si-  Google Türkiye Genel Müdürü Bü-  Dr. Tayfun
                                                                                             Acarer
                                                            lent Hiçsönmez, internetin bilgiye
                                                            eriflimde ve topluluklar›n etkilefli-
                                                            minde s›n›rlar› ortadan kald›rd›¤›na
                                                            dikkat çekerken Bakan Binali Y›ld›-
                                                            r›m,  “Türkiye’de internet kullan›m›-
                                                            n›n yüzde 1500 artt›¤›n›” söyledi.
                                                            Bilgi Teknolojileri ve ‹letiflim Kuru-
                                                            mu Baflkan› Dr. Tayfun Acarer ise,
                                                            Türkiye’de 19.4 milyon fiili abone ve
                                                            toplam 55 milyon internet kullan›c›-
                                                            s› bulundu¤unu seslendirdi.
                                                              Dünyaca ünlü blogger Jeff Jarvis de Google Plus
                                                            arac›l›¤›yla yapt›¤› sunumda dijital dünyadaki de¤i-
                                                            flimlere dikkat çekti.



                               Dijital tasar›m atölyesi MakaSSende.com aç›ld›!
                                  “Modada ve Al›flveriflte Özgürlük Konsepti”nden yola ç›kan Makassende.com’da
                                “Kifliye Özel Tasar›m” ve “Kifliye Özel Üretim”  bir araya geliyor. Farkl› zevklere ve
                                 farkl› ihtiyaçlara hitap eden 3D (3 Boyutlu) Dijital Tasar›m Atölyesinde kullan›c›lar
                                 kendi giysilerini kendileri tasarl›yor. MakaSSende ise bu tasar›mlar› kullan›c›lar›-
                                 n›n tercihleri do¤rultusunda vücut ölçülerine özel olarak üretiyor. Seçkin beklen-
                                  tilerin 22 milyonu aflk›n seçenekle bir araya geldi¤i pratik ve fl›k ayr›nt›lara yer
                                  verilen makassende.com sayesinde,  küçük detaylarla kocaman farklar yarat›la-
                                  biliyor.



           DOMOTEX Middle East Hal› ve Zemin Fuar›

              T.C. Ekonomi Bakan› Zafer Ça¤layan’›n kat›ld›¤›  Fuara Çin’den Avusturya’ya, Belçika’dan Malez-
           bir törenle aç›lan Türkiye ve Ortado¤u bölgesinin ha-  ya’ya, ‹ran’dan ABD’ye kadar tüm büyük hal› firma
           l› ve yer döflemeleri alan›ndaki lider ve en büyük  ve markalar› kat›ld›; 29 ülkeden 222 yerli ve yaban-
           fuar› DOMOTEX Middle East, ‘Tasar›m’ olgusunun   c› firma geldi.
           önemini a盤a ç›kard›. Türkiye hal› sek-
           törünün ihracatta yükseliflinde tasar›m
           ve inovasyonun rolü saptand›. Fuar’da;
           “Bugün Almanya, kilogram fiyat› 4 do-
           lardan ihracat yaparken biz kilogram›
           1.46 dolardan ihracat yap›yoruz” diye
           konuflan Bakan Ça¤layan, ihracatta kat-
           ma de¤er yaratmadan 2023’ün 500 mil-
           yar dolarl›k ihracat hedefine var›lamaya-
           ca¤›n› vurgulad›. ‹stanbul Hal› ‹hracatç›-
           lar› Birli¤i (‹H‹B) Baflkan› ‹brahim Y›lmaz
           ise Türkiye hal› sektörünün yüzde 24
           oran›nda büyüdü¤ünü, sektörde marka-
           laflmaya ve tasar›ma odaklanma yaflan-
           d›¤›n› dile getirdi.
                                                                                      Aral›k 2012  KobiEfor 133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138