Page 95 - KobiEfor_Kasim_2012
P. 95
HABER
Gençler yataktan kalkmadan
internete giriyor
Sosyalleflme
baflkalaflt›
Gençler için sosyalleflmenin tan›m›
de¤iflti. Yeni teknolojiler yeni bir
hayat yaratt›.
Burak Ayd›n
T ürkiye’nin bugüne kadar gerçeklefltirilmifl ¤ini belirtiyor. Bu durum günümüzde gençlerin
l Gençlerin 3’te 2’si bilgisayar›n sosyallefltirdi-
en genifl kat›l›ml› gençlik araflt›rmas› Intel’in
Genç Türkiye Araflt›rmas› oldu. Akademet-
sosyalleflme kavram›na bak›fl›n›n de¤iflti¤ini ortaya
re’ye yapt›r›lan araflt›rman›n sonuçlar› Intel
koyuyor.
Türkiye Genel Müdürü Burak Ayd›n taraf›n-
l Masaüstü bilgisayar›n en yayg›n oldu¤u bölge
dan aç›kland›. Ayd›n aç›klamas›na flu vurguyu da ek- olarak yüzde 56,6 sahiplik oran› ile Orta Anadolu,
ledi: “Amac›m›z gerçeklefltirdi¤imiz araflt›rmalarla dizüstünde ise yüzde 51'lik sahiplik oran› ile Do¤u
toplumun de¤iflen istek ve ihtiyaçlar›na ›fl›k tutmak- Karadeniz görünüyor.
t›r. Onlar›n ne düflündü¤ü, davran›fllar› teknolojik
gelece¤i infla etmek için son derece önemli. Bu tür Cep telefonsuz ev yok
kapsaml› araflt›rmalar ayn› zamanda hizmet sundu- l Hane penetrasyonuna göre, Türkiye'nin yüzde
¤umuz ekosistemin bölgesel, hatta flehirler düzeyin- 98'inde standart ya da ak›ll› telefon bulunuyor. Genç-
de pazarlama stratejileri gelifltirmeleri, Ar-Ge yat›r›m- lerin cep telefonu sahipli¤inin en fazla oldu¤u bölge,
lar›n›n yönetimi gibi hayati unsurlar için son derece yüzde 96'lik sahiplik oran› ile Do¤u Karadeniz.
de¤erli veriler sunuyor. Gençler gelece¤in tafl›y›c›lar›
ve itici güçleridir. Onlar›n teknolojik al›flkanl›klar›, Gençli¤in yar›dan fazlas› online
bak›fl aç›lar› gelece¤e dönük giriflimcilik ve ekono- l Türkiye’de 5 gençten 3’ünün (yüzde 56,9) dü-
mik geliflmiflli¤in de ipuçlar›n› veriyor.” zenli internet eriflimi bulunuyor. K›rsal kesimde ise 5
Araflt›rma flu sonuçlar› verdi: gençten 2’si düzenli olarak internete eriflebiliyor.
l Gençlerin yüzde 92,4’ü bilgisayar› kendi evlerin-
Önce bilgisayar… de, yüzde 12,5’i iflte, yüzde 10,4’ü de internet kafe-
l Gençler günde ortalama 330 dakikas›n› bilgisa- de kullan›yor.
yar bafl›nda geçiriyor. ‹fl, sosyalleflme ve e¤lence, or- l ‹nternette geçen ortalama vakte bak›ld›¤›nda;
talama 102 dakikayla kullan›m amaçlar›nda birinci 276 dakika ile Do¤u Karadeniz ve 264 dakika ile Gü-
s›ray› paylafl›yor. Ortalama 78 dakikayla bankac›l›k neydo¤u Anadolu Bölgesi ön plana ç›k›yor. Türkiye
ifllemleri 2. s›raya yerleflirken, e¤itim 72 dakikayla 3. ortalamas› 222 dakika.
s›rada yer al›yor. Gençlerin 3’te 1’i bilgisayar bafl›n- l Ülkemizde her 3 gençten 2’si dijital cihazlar›n
da ifl amac›yla günde en az 2 saat vakit geçiriyor. insanlar›n sosyal statülerinin bir parças› oldu¤unu
13-17 yafl aras› gençlerin yüzde 40.3’ü, bilgisayar ba- düflünüyor.
fl›nda günde 2 saatin üzerinde zaman›n› sosyalleflme
ve haberleflme amac›yla geçiriyor. Yaflas›n sosyal a¤lar
l Genel nüfusun yüzde 29’unu oluflturan 13-29 l Gençler interneti en çok sosyal a¤lara ba¤lan-
yafl aras› gençlerin yaflad›¤› hanelerin yüzde 71.4’ün- mak (yüzde 54,7) için kullan›rken, haber okumak
de bilgisayar bulunuyor. En yayg›n cihaz penetrasyo- (yüzde 39,9) ve bilgi almak (yüzde 39,3) oranla onu
nu yüzde 85.5 ile cep telefonu, onu yüzde 46 ile ma- takip ediyor. Sosyal a¤larda en fazla vakit geçiren-
saüstü ve yüzde 41.5 ile dizüstü bilgisayarlar› takip ler, 13-17 yafl aras› gençler.
ediyor.
l Türkiye’de yaklafl›k her 2 gençten 1’inin (yüzde Erkekler ve kad›nlar
44.5) masaüstü bilgisayar›, her 3 gençten 1’inin de Kad›nlar cep telefonlar›n› günde ortalama 104 da-
(yüzde 40.1) dizüstü bilgisayar› bulunuyor. Masaüs- kika aktif kullan›rken, erkeklerde bu süre 110 daki-
tü ve dizüstü bilgisayar› yüzde 25.7 oranla ak›ll› te- kaya ç›k›yor. Ak›ll› telefon günlük ortalama kullan›m
lefon izliyor. süresi ise 128 dakika.
Kas›m 2012 KobiEfor 95