Page 95 - KobiEfor_Kasim_2012
P. 95

HABER




             Gençler yataktan kalkmadan
                     internete giriyor
           Sosyalleflme



              baflkalaflt›





             Gençler için sosyalleflmenin tan›m›
              de¤iflti. Yeni teknolojiler yeni bir
                         hayat yaratt›.
                                                            Burak Ayd›n
          T      ürkiye’nin bugüne kadar gerçeklefltirilmifl  ¤ini belirtiyor. Bu durum günümüzde gençlerin
                                                            l Gençlerin 3’te 2’si bilgisayar›n sosyallefltirdi-
                 en genifl kat›l›ml› gençlik araflt›rmas› Intel’in
                 Genç Türkiye Araflt›rmas› oldu. Akademet-
                                                          sosyalleflme kavram›na bak›fl›n›n de¤iflti¤ini ortaya
                 re’ye yapt›r›lan araflt›rman›n sonuçlar› Intel
                                                          koyuyor.
                 Türkiye Genel Müdürü Burak Ayd›n taraf›n-
                                                            l Masaüstü bilgisayar›n en yayg›n oldu¤u bölge
          dan aç›kland›. Ayd›n aç›klamas›na flu vurguyu da ek-  olarak yüzde 56,6 sahiplik oran› ile Orta Anadolu,
          ledi:  “Amac›m›z gerçeklefltirdi¤imiz araflt›rmalarla  dizüstünde ise yüzde 51'lik sahiplik oran› ile Do¤u
          toplumun de¤iflen istek ve ihtiyaçlar›na ›fl›k tutmak-  Karadeniz görünüyor.
          t›r. Onlar›n ne düflündü¤ü, davran›fllar› teknolojik
          gelece¤i infla etmek için son derece önemli. Bu tür  Cep telefonsuz ev yok
          kapsaml› araflt›rmalar ayn› zamanda hizmet sundu-  l Hane penetrasyonuna göre, Türkiye'nin yüzde
          ¤umuz ekosistemin bölgesel, hatta flehirler düzeyin-  98'inde standart ya da ak›ll› telefon bulunuyor. Genç-
          de pazarlama stratejileri gelifltirmeleri, Ar-Ge yat›r›m-  lerin cep telefonu sahipli¤inin en fazla oldu¤u bölge,
          lar›n›n yönetimi gibi hayati unsurlar için son derece  yüzde 96'lik sahiplik oran› ile Do¤u Karadeniz.
          de¤erli veriler sunuyor. Gençler gelece¤in tafl›y›c›lar›
          ve itici güçleridir. Onlar›n teknolojik al›flkanl›klar›,  Gençli¤in yar›dan fazlas› online
          bak›fl aç›lar› gelece¤e dönük giriflimcilik ve ekono-  l Türkiye’de 5 gençten 3’ünün (yüzde 56,9) dü-
          mik geliflmiflli¤in de ipuçlar›n› veriyor.”       zenli internet eriflimi bulunuyor. K›rsal kesimde ise 5
            Araflt›rma flu sonuçlar› verdi:                 gençten 2’si düzenli olarak internete eriflebiliyor.
                                                            l Gençlerin yüzde 92,4’ü bilgisayar› kendi evlerin-
            Önce bilgisayar…                              de, yüzde 12,5’i iflte, yüzde 10,4’ü de internet kafe-
            l Gençler günde ortalama 330 dakikas›n› bilgisa-  de kullan›yor.
          yar bafl›nda geçiriyor. ‹fl, sosyalleflme ve e¤lence, or-  l ‹nternette geçen ortalama vakte bak›ld›¤›nda;
          talama 102 dakikayla kullan›m amaçlar›nda birinci  276 dakika ile Do¤u Karadeniz ve 264 dakika ile Gü-
          s›ray› paylafl›yor. Ortalama 78 dakikayla bankac›l›k  neydo¤u Anadolu Bölgesi ön plana ç›k›yor. Türkiye
          ifllemleri 2. s›raya yerleflirken, e¤itim 72 dakikayla 3.  ortalamas› 222 dakika.
          s›rada yer al›yor. Gençlerin 3’te 1’i bilgisayar bafl›n-  l Ülkemizde her 3 gençten 2’si dijital cihazlar›n
          da ifl amac›yla günde en az 2 saat vakit geçiriyor.  insanlar›n sosyal statülerinin bir parças› oldu¤unu
          13-17 yafl aras› gençlerin yüzde 40.3’ü, bilgisayar ba-  düflünüyor.
          fl›nda günde 2 saatin üzerinde zaman›n› sosyalleflme
          ve haberleflme amac›yla geçiriyor.                 Yaflas›n sosyal a¤lar
            l Genel nüfusun yüzde 29’unu oluflturan 13-29    l Gençler interneti en çok sosyal a¤lara ba¤lan-
          yafl aras› gençlerin yaflad›¤› hanelerin yüzde 71.4’ün-  mak (yüzde 54,7) için kullan›rken, haber okumak
          de bilgisayar bulunuyor. En yayg›n cihaz penetrasyo-  (yüzde 39,9) ve bilgi almak (yüzde 39,3) oranla onu
          nu yüzde 85.5 ile cep telefonu, onu yüzde 46 ile ma-  takip ediyor. Sosyal a¤larda en fazla vakit geçiren-
          saüstü ve yüzde 41.5 ile dizüstü bilgisayarlar› takip  ler, 13-17 yafl aras› gençler.
          ediyor.
            l Türkiye’de yaklafl›k her 2 gençten 1’inin (yüzde  Erkekler ve kad›nlar
          44.5) masaüstü bilgisayar›, her 3 gençten 1’inin de  Kad›nlar cep telefonlar›n› günde ortalama 104 da-
          (yüzde 40.1) dizüstü bilgisayar› bulunuyor. Masaüs-  kika aktif kullan›rken, erkeklerde bu süre 110 daki-
          tü ve dizüstü bilgisayar› yüzde 25.7 oranla ak›ll› te-  kaya ç›k›yor. Ak›ll› telefon günlük ortalama kullan›m
          lefon izliyor.                                  süresi ise 128 dakika.
                                                                                     Kas›m 2012 KobiEfor 95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100