Page 100 - KobiEfor_Kasim_2012
P. 100
‹fl sa¤l›¤› ve güvenli¤i sektör olsun
KAYA DÜNYAYI HEDEFL‹YOR
K AYA SAFETY SBU Müdürü Özgür Kaya üretimi gerçeklefltiriyor. Üre-
Özgür Kaya, ifl sa¤l›¤› ve
timlerimizin yan›s›ra yurtd›fl›
güvenli¤i sektörünün ana
temsilciliklerimizle ve bayileri-
sektörler gibi tan›ml› bir
meslek grubu olmas› gerekti¤ini mizle birlikte bu ürünlerin ta-
mamlay›c›s› olan tüm kiflisel
söylüyor. “‹fl sa¤l›¤› ve güvenli¤i koruyucu ekipmanlar sat›fl›n›
meslek grubunun aç›lmas›, pazar da gerçeklefltirmekteyiz.” 2012
büyüklü¤ünün ve pazar pay›n›n y›l›nda KAYA SAFETY’nin ifl
tespit edilmesi ile sektörün büyü- hacmi yüzde 17 büyümüfl. Ka-
mesine ve geliflmesine katk› sa¤- ya, 2013 y›l›nda ise bu hedef-
layacakt›r” diyen Kaya, sektörün lerini yüzde 28’e ç›karabilmeyi
en önemli sorunlar›ndan birinin ifl hedeflediklerini söylüyor. KA-
güvenli¤i uzman› say›s›n›n yeter- YA SAFETY’nin ihracat yapt›¤›
sizli¤i oldu¤unu belirtiyor. Kaya, ülkeler aras›nda Azerbaycan,
“6331 say›l› ‹fl Sa¤l›¤› ve Güvenli- Irak, Libya, Kosova, Makedon-
¤i Yasas›’n›n nas›l yürütülece¤ini ya, Katar, Tunus, Tayvan, K›b-
belirleyen tüzük, yönetmelik, ve r›s, Almanya, ‹spanya yer al›-
mevzuatlar›n ç›kar›lmas›n›n za- yor. Özgür Kaya, bu pazarlar›n
man almas› sektörü zora sokmak- d›fl›nda Güney Amerika, Ameri-
tad›r. Sektörün ana sektör kate- ka, ‹ngiltere pazarlar›na da gir-
gorisine al›nmas› ‹fl Güvenli¤i mek istediklerini, 2013 y›l›nda
Odas›’n›n kurulmas›na olanak sa¤layacakt›r” diye ihracat›n ifl hacmi içindeki oran›n› yüzde 22’ye ç›kar-
konufluyor. Haziran ay›nda 6331 Say›l› ‹fl Sa¤l›¤› ve may› planlad›klar›n› aç›kl›yor.
Güvenli¤i Yasas›’n›n ç›kmas›n›n sektörün gelece¤i KAYA GRUBU’na ait teknik ve teknolojik halatlar
aç›s›ndan önem arz etti¤ini paylafl›yor: “Bu da ya- üreten birimi, y›lda yaklafl›k 2.5 milyon metre halat
sayla beraber, tüm sektörlerde konuya hassasiyetin üretim kapasitesine sahip. Deniz kuvvetleri, hava
artmas›na sebep oldu. Bu durum ülkemizdeki paza- kuvvetleri ve kara kuvvetlerinin hemen hemen tüm
r› büyütmedi belki ama gelecek y›llarda ‹talya ve ‹s- halat ihtiyac›n›, en modern teknolojiye sahip makine
panya pazarlar›n›n izledikleri süreci takip ederek, parkurunda karfl›layan firma, 2012 y›l› itibar›yla 1
Türk pazar›n›n da kat be kat artaca¤›n› düflünüyoruz. milyon dolarl›k yat›r›mla askeriyenin ve hizmet ver-
Ülkemizde ilk defa ‹fl Sa¤l›¤› ve Güvenli¤i Yasas›’n›n di¤i birçok sektörün halat ihtiyac›n› karfl›lamay›
ç›kmas›yla beraber, ‹fl Sa¤l›¤› ve Güvenli¤i dünyas›- planl›yor.
n›n iflleyiflinin devlet taraf›ndan sa¤lanacak olmas› Özgür Kaya, yat›r›mlar›n› flöyle anlat›yor: “2012 y›-
sektör ad›na ciddi bir gelecek vaadediyor.” l› sonuna do¤ru, büyük gemi halatlar› üretebilmek
‹fl güvenli¤i sektörünün önemli bir oyuncusu olan için 12 kollu halat makinesi ve bu ürünleri kaplama
KAYA SAFETY, baflta ifl emniyet kemerleri ve bileflen- yaparak ömrünü artt›racak coating makinesi siparifl-
leri olmak üzere, sanayi, hizmet, savunma sektörle- lerini verdik.” KAYA SAFETY, kapal› dar alanlarda
rinde yüksekte çal›flanlar›n düflmesini önleyici, çal›fl- mahsur kalan personelin kurtar›lmas›nda kullan›la-
ma rahatl›¤›n› sa¤layan ekipman ve sistemler üreti- cak konik sedye tasarlamas› konusunda da çal›flma-
yor. Firman›n ürün grubunda; ifl güvenli¤i ekipman- lar›na devam ediyor. Tasar›m›n son aflamas›nda ol-
lar›-kiflisel koruyucu donan›mlar, yük kald›rma ekip- du¤u konik sedye ile kapal› ve dar alanlarda mah-
manlar›, sivil savunma ve kurtarma ekipmanlar› ile sur kalan personelin yatay ve düfley tafl›nmas›, heli-
da¤c›l›k, yamaç paraflütü, serbest atlama, yelken gi- kopterle kurtar›lmas›, vinçle kurtar›lmas›, tripotla
bi sportif aktivitelerde kullan›lan ekipmanlar ve ak- kurtar›lmas› durumlar›na uygun olarak haz›rlan›yor.
sesuarlar›n üretiminin yan›s›ra ayn› zamanda ürünle- Kaya, bu yeni ürünü 2013’ün birinci ay›nda Türk ve
rin tasar›m› ve Ar-Ge çal›flmalar› da gerçeklefliyor. dünya pazar›nda sat›fla sunacaklar›n› duyuruyor:
“Tüm bu çal›flmalar ve ard›m›zda b›rakt›¤›m›z 32 y›l-
Dünya markas› olmak için kofluyor l›k deneyim, KAYA GRUBU’na yeni ve köklü at›l›mlar
Kuruluflundan bu yana istikrarl› bir büyüme süre- için özgüven ve kaynak sa¤lad›. 2005 y›l›ndan itiba-
cine giren firma, sektör liderli¤ini iç pazarda sürdü- ren “Yeniden Yap›lanma ve Geliflim Projesi” taraf›-
rebilir k›larak sektöründe dünyan›n en büyük marka- m›zdan bafllat›l›rken en önemli projemiz diyebilece-
lar› aras›nda yer almay› hedefliyor. Özgür Kaya, ¤imiz GOSB 2020 Projesi bu kapsamda gelifltirildi.
flunlar› dile getiriyor: “Grubumuz, ifl güvenli¤i ala- Yeni Kurumsal Kimlik çal›flmalar›m›z› yine bu kap-
n›nda, son derece genifl yelpazede 1500 çeflit ürün samda gerçeklefltirmeye devam ediyoruz.”