Page 163 - KobiEfor_Ocak_2012
P. 163

Standartlar pazarı: Kuzey Amerika

                               DURUM: Türkiye 2011 yılında
                             Kuzey Amerika pazarından 5.2
                             milyar dolar pay alabildi. 2012
                             yılında ABD’nin yüzde 1.8, Ka-
                             nada’nın yüzde 1.9 büyümesi
           öngörülüyor.
              ANAL‹Z: ABD ve Kanada’dan oluflan, dünyan›n en
           büyük ve en rekabetçi pazar›, Kuzey Amerika pa-
           zarıdır. Giriflimci her KOB‹ için yüksek ihracat potan-
           siyeli taflımaktadır. Bu pazara dönük ürün ya da hiz-
           metinizi, fiyatland›rman›z›, rekabet ortam› ve servis
           kalitesine göre belirlemelisiniz. Hangi sektörde,
           hangi ürünü ihraç ederseniz edin, tüketici güvenli¤i
           ile ilgili çok kapsaml› haz›rlanm›fl standart ve kural-
           lar için de haz›rl›kl› olmal›s›n›z… Bu gibi nedenle Ku-
           zey Amerika’da pazara ilk girifl maliyeti yüksek ola-  ru stratejiyle atmak önemlidir. Türkiye’deki üretim
           caktır, ancak büyüme imkanlar›n›n da bir o kadar  kapasiteleri, ço¤unlukla bu pazara göre küçük
           fazla oldu¤u düflünülürse hazırlık giderlerinin yük-  kaldı¤ı için KOB‹’lerimizin daha bafltan iflbirliklerine
           sekli¤ine de¤ecektir.                            ve ortakl›klara yönelmesi yararlı olacaktır. Tüketici
              Giriflimci Türk KOB‹’leri Kuzey Amerika pazarının  haklar› konusunda, hukuk sistemi çok güçlü oldu¤u
           yüksek duvarını aflacak yolları öncelikle Teknoloji ve  için pazara giriflte detaylı bir bürokrasinin sizleri
           G›da sektörlerinde aramalıdır. Pazara ilk ad›m› do¤-  bekledi¤ini bileceksiniz.

             Ba¤ımsız Devletler Toplulu¤u


              DURUM: Azerbaycan, Gürcistan, Moldova, Özbe-  retin maliyetini düflü-
            kistan ve Rusya Federasyonu gibi ülkelerin de ara-  ren büyük bir cazibe
            lar›nda bulundu¤u Ba¤›ms›z Devletler Toplulu¤u pa-  yaratmaktadır. BDT ül-
            zarına Türkiye 2011 yılında 12.3 milyar dolar ihracat  kelerinin, hizmet ve
            gerçeklefltirdi. Ba¤›ms›z Devletler Toplulu¤u ülkeleri  gümrük kolayl›¤› ne-
            2012 yılında toplamda yüzde 4.6, Rusya ise yüzde  deniyle birinci tedarik
                                                            tercihleri Türkiye’dir. Tüketiciler, ülke ayr›m› olmak-
            4.1 büyüyecek. Bu da 2012’de dünyanın ekonomik  s›z›n ürün kalitesine, model güncelli¤ine, hafifli¤ine
            açıdan en canlı ve sa¤lıklı bir bölgesine iflaret edi-  ve servis kalitesine önem vermektedirler. Türk giri-
            yor.                                            flimci KOB‹’leri, bu özelliklere sahip olan ürünleriyle
              ANAL‹Z: Ba¤›ms›z Devletler Toplulu¤u ülkeleri  BDT ülke pazarlarında hızla bir güç haline gelebile-
            Türk giriflimci KOB‹’leri için keflfi yapılacak yeni ve  ceklerdir.
            zengin bir dünyadır. Türk dıfl ticaretinin en stratejik  Giriflimci bir Türk KOB‹’si için BDT pazarlarına
            ayaklarından biridir. Ayrıca 2011 sonunda BDT,  ulaflmak çok kolaydır. Örne¤in bu ülkelerin KE‹ ya
            yapılan serbest ticaret anlaflmasıyla ticari açıdan iyi-  da her yıl yapılan Avrasya Ekonomik Zirvelerine,
            ce bütünleflmifltir. Co¤rafi konum bu ülkelerle tica-  devlet ve siyaset adamları ile ifl dünyasının göster-
                                                            di¤i ilginin onda birini Türk giriflimci KOB‹’si göster-
                                                            se BDT ülke pazarları hakkında azami bilgiye ulafla-
                                                            bilecektir. BDT ülke pazarları bütünleflme sürecinde
                                                            oldukları için bir pazara girmek, di¤erlerinin de
                                                            kapısını açacaktır.
                                                               Giriflimcinin dikkatten kaçırmaması gereken bir
                                                            nokta da BDT ülkelerinde tüketim gücü yüksek bir
                                                            orta sınıfın, hatta “beyaz” elit bir sınıfın da ortaya
                                                            çıkmıfl bulunmasıdır. Dolayısıyla BDT pazarları, ör-
                                                            ne¤in orta ve yüksek teknolojiye dayalı üretilmifl
                                                            Türk ihraç ürünleri için doymamıfl, hatta “aç” pazar-
                                                            lar niteli¤indedir. BDT ülkelerinde sayıları artacak
                                                            Türk giriflimciler, hızla geliflen bu piyasalara liberal-
                                                            leflmeyi de taflıyacaklardır.
                                                                                      Ocak 2012 KobiEfor 163
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168