Page 163 - KobiEfor_Ocak_2012
P. 163
Standartlar pazarı: Kuzey Amerika
DURUM: Türkiye 2011 yılında
Kuzey Amerika pazarından 5.2
milyar dolar pay alabildi. 2012
yılında ABD’nin yüzde 1.8, Ka-
nada’nın yüzde 1.9 büyümesi
öngörülüyor.
ANAL‹Z: ABD ve Kanada’dan oluflan, dünyan›n en
büyük ve en rekabetçi pazar›, Kuzey Amerika pa-
zarıdır. Giriflimci her KOB‹ için yüksek ihracat potan-
siyeli taflımaktadır. Bu pazara dönük ürün ya da hiz-
metinizi, fiyatland›rman›z›, rekabet ortam› ve servis
kalitesine göre belirlemelisiniz. Hangi sektörde,
hangi ürünü ihraç ederseniz edin, tüketici güvenli¤i
ile ilgili çok kapsaml› haz›rlanm›fl standart ve kural-
lar için de haz›rl›kl› olmal›s›n›z… Bu gibi nedenle Ku-
zey Amerika’da pazara ilk girifl maliyeti yüksek ola- ru stratejiyle atmak önemlidir. Türkiye’deki üretim
caktır, ancak büyüme imkanlar›n›n da bir o kadar kapasiteleri, ço¤unlukla bu pazara göre küçük
fazla oldu¤u düflünülürse hazırlık giderlerinin yük- kaldı¤ı için KOB‹’lerimizin daha bafltan iflbirliklerine
sekli¤ine de¤ecektir. ve ortakl›klara yönelmesi yararlı olacaktır. Tüketici
Giriflimci Türk KOB‹’leri Kuzey Amerika pazarının haklar› konusunda, hukuk sistemi çok güçlü oldu¤u
yüksek duvarını aflacak yolları öncelikle Teknoloji ve için pazara giriflte detaylı bir bürokrasinin sizleri
G›da sektörlerinde aramalıdır. Pazara ilk ad›m› do¤- bekledi¤ini bileceksiniz.
Ba¤ımsız Devletler Toplulu¤u
DURUM: Azerbaycan, Gürcistan, Moldova, Özbe- retin maliyetini düflü-
kistan ve Rusya Federasyonu gibi ülkelerin de ara- ren büyük bir cazibe
lar›nda bulundu¤u Ba¤›ms›z Devletler Toplulu¤u pa- yaratmaktadır. BDT ül-
zarına Türkiye 2011 yılında 12.3 milyar dolar ihracat kelerinin, hizmet ve
gerçeklefltirdi. Ba¤›ms›z Devletler Toplulu¤u ülkeleri gümrük kolayl›¤› ne-
2012 yılında toplamda yüzde 4.6, Rusya ise yüzde deniyle birinci tedarik
tercihleri Türkiye’dir. Tüketiciler, ülke ayr›m› olmak-
4.1 büyüyecek. Bu da 2012’de dünyanın ekonomik s›z›n ürün kalitesine, model güncelli¤ine, hafifli¤ine
açıdan en canlı ve sa¤lıklı bir bölgesine iflaret edi- ve servis kalitesine önem vermektedirler. Türk giri-
yor. flimci KOB‹’leri, bu özelliklere sahip olan ürünleriyle
ANAL‹Z: Ba¤›ms›z Devletler Toplulu¤u ülkeleri BDT ülke pazarlarında hızla bir güç haline gelebile-
Türk giriflimci KOB‹’leri için keflfi yapılacak yeni ve ceklerdir.
zengin bir dünyadır. Türk dıfl ticaretinin en stratejik Giriflimci bir Türk KOB‹’si için BDT pazarlarına
ayaklarından biridir. Ayrıca 2011 sonunda BDT, ulaflmak çok kolaydır. Örne¤in bu ülkelerin KE‹ ya
yapılan serbest ticaret anlaflmasıyla ticari açıdan iyi- da her yıl yapılan Avrasya Ekonomik Zirvelerine,
ce bütünleflmifltir. Co¤rafi konum bu ülkelerle tica- devlet ve siyaset adamları ile ifl dünyasının göster-
di¤i ilginin onda birini Türk giriflimci KOB‹’si göster-
se BDT ülke pazarları hakkında azami bilgiye ulafla-
bilecektir. BDT ülke pazarları bütünleflme sürecinde
oldukları için bir pazara girmek, di¤erlerinin de
kapısını açacaktır.
Giriflimcinin dikkatten kaçırmaması gereken bir
nokta da BDT ülkelerinde tüketim gücü yüksek bir
orta sınıfın, hatta “beyaz” elit bir sınıfın da ortaya
çıkmıfl bulunmasıdır. Dolayısıyla BDT pazarları, ör-
ne¤in orta ve yüksek teknolojiye dayalı üretilmifl
Türk ihraç ürünleri için doymamıfl, hatta “aç” pazar-
lar niteli¤indedir. BDT ülkelerinde sayıları artacak
Türk giriflimciler, hızla geliflen bu piyasalara liberal-
leflmeyi de taflıyacaklardır.
Ocak 2012 KobiEfor 163