Page 76 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 76

desteklemesiyle 2009 y›l›nda
           ‹stanbul’a gelerek kardeflim
           Gökçe Ceylan ile birlikte WebC-
           heff ad› alt›nda web tasar›m flir-
           keti kurduk.”
              Kaliteli ve zaman›nda ifl tesli-
           mine büyük önem verdiklerini
           aktaran Ceylan, web sitesini yapt›klar› müflterilerin  fim var. Slogan›m›z; Markan›z›n ‹letiflim Anahtar›
           zamanla kap›lar›n› kurumsal kimlik, logo tasar›m›  GC‹STANBUL. Ben de müflteri olarak bir ajansa gitti-
           için çalmaya bafllad›klar›n› anlat›yor: “‹letiflim gücü-  ¤imde firma sahibi ile görüflmek isterim” diyor. Müfl-
           müz sayesinde markalaflma yönüne do¤ru çevrildik.  terilerini çok iyi dinleyip onu bir ad›m daha öne ç›-
           Biraz da bizi müflterilerimizden gelen talepler bu ta-  karmak için çal›flmalar›na iletiflimin her alan›n› dahil
           rafa çekmifl oldu. WebCheff çok web-tasar›m odakl›  ettiklerini kaydeden Ceylan, flunlar› anlat›yor: “‹lk
           bir markayd›. Bunun üzerine markalaflma ve PR     olarak markan›n nerede olmak istedi¤ini, hedeflerini
           odakl› yeni bir firma kurman›n zaman›n›n geldi¤ini  ö¤reniyoruz. Hedef kitlesi analizi yap›yoruz. ‹letiflim
           düflündük. fiu anda 30’a yak›n müflterimiz var.     stratejilerini ve çal›fl›lacak iletiflim mecralar›n› belirli-
           WebCheff’te google reklamlar›yla ifle bafllad›k, ora-  yoruz. Nerelerde, ne s›kl›kta yer al›nacak, bunlar çok
           dan gelen müflteriler bizi GC‹STANBUL firmas› ad› al-  önemli, sosyal medyay› da çok ön planda tutuyo-
           t›nda hizmet vermeye yöneltti.” Web sitelerini haz›r-  ruz.” Ceylan’a göre “Medyan›n sizi bilmesi de¤il,
           lama iflini ald›klar› firmalar›n sonras›nda marka da-  yazmas› çok önemli.” Özellikle iletiflim alan›nda ya-
           n›flmanl›¤›n› yapmaya bafllad›klar›n› dile getiren Cey-  p›lan çal›flmalarda baflar›n›n uzun vadeli çal›flmalar-
           lan, uluslararas› bir ajans›n çözüm orta¤› olarak ça-  la süreklilik kazanaca¤›na ve müflterileriyle uzun so-
           l›flmay› hedeflediklerini aç›kl›yor. Büyük ajans›n yeti-  luklu çal›flman›n önemine inanan Ceylan, bu neden-
           flemedi¤i ifllerde h›zl›, kaliteli ve k›sa zamanda çö-  le içinde sosyal sorumluluk projeleri de dahil olmak
           zümler üreterek onlara destek sa¤layacaklar›n› dü-  üzere genifl kapsaml› ve minimum 6 ayl›k PR pro-
           flünüyor. Sonra ki hedefse uluslararas› mec-               jesi haz›rlad›klar›n› ifade ediyor: “Müflte-
           ralarda görev almak. GC‹STANBUL’un                            rilerimiz için mutlaka rakip analizi ya-
           ana hedefiyse do¤ru hedef kitleye                               p›yoruz. GC‹STANBUL, PR hizmeti
           do¤ru mesajlar› ulaflt›rmak, do¤ru                                 verdi¤i müflterilerine sonras›nda
           yerde, do¤ru zamanda, do¤ru                                        ürüne ve yeni yat›r›mlar›na gö-
           markay› üretmek. Ceylan, müflte-                                     re reklam ve medya sat›n al-
           rilerinin yapt›klar› çal›flmalar  Gökçe-Gözde                        ma hizmeti de veriyor.” Cey-
           sonras›nda pazarlama ve ileti-  Ceylan                               lan, inflaat, g›da, kozmetik
           flim a¤lar›na destek istemeleri                                       sektörü ve estetik alan›nda
           halinde bu konuda da çal›flt›kla-                                    hizmet verdiklerini belirtiyor:
           r›n› anlat›yor: “Amac›m›z yaln›zca                                  “‹nflaat sektörüyle iç içe oldu-
           hedef kitleyi ürünün bulundu¤u                                     ¤umuz için yurtd›fl›na aç›labili-
           markete getirmek de¤il, o ürünü                                   riz. ‹letiflime aç›k olan her fir-
           alan müflterinin memnuniyetini de                                mayla çal›flmak istiyoruz. Önümüz-
           görmeyi hedefliyoruz.” Ceylan, sektörde                      deki 3 y›l içinde çal›flt›¤›m›z 30 firma-
           iddial›: “Müflterilerimize iddial› vaadlerde               y›, 300’e ç›karmak istiyoruz. Enerji sektö-
           bulunmay› do¤ru bulmuyorum. Biraz gerçekçi ol-   rü hedeflerimiz aras›nda. Sa¤l›k, inflaat ve g›da sek-
           makta fayda var. Ancak çal›flt›¤›m›z markay› getiril-  törlerinde de müflteri portföyümüzü artt›rmay› amaç-
           mesi gereken en yüksek zirveye tafl›mak için elimiz-  l›yoruz.”
           den geleni yap›yoruz. Markam›z iyi bir yerde olsun,
           müflterimiz memnun kals›n istiyoruz.”               Hedef KOB‹’ler
                                                              GC‹STANBUL’un hedefi KOB‹’ler. Gözde ve Gökçe
              Butik ajans hizmeti                           Ceylan için müflterinin bütçesinden çok do¤ru mar-
              Butik ajans hizmeti verdiklerini ve en önemli fark-  ka, kurumsal bir yap› ve iletiflime aç›k, onun gücü-
           l›l›klar›n›n bu özellikleri oldu¤unu  vurgulayan Cey-  ne ve baflar›s›na inanm›fl bir firmayla çal›flmak daha
           lan, çal›flt›klar› markaya aidiyet duygusunu hissettir-  önemli: “Kaliteli, dürüst, gelece¤i parlak bir firma ve
           menin müflteride güven yaratmak aç›s›ndan önemli  ürün olmas›na dikkat ediyoruz. Çal›flt›¤›m›z firma, ai-
           oldu¤unu anlat›yor. Ajans›n sahibi olarak her müflte-  le flirketi de olsa iletiflime aç›k olmal›.”
           risiyle tek tek ilgilenmeye büyük özen gösterdi¤ini  Ceylan’›n KOB‹’lere önerileri ise flöyle: “KOB‹’lerin
           kaydeden Ceylan flunlar› ekliyor: “Bir anda çok faz-  kendilerine iliflkin çok iyi bir briefleri olmal›. Önce
           la büyümek istemiyoruz. Kendi müflteri portföyüme  kendilerine güvenmeli. Çal›flt›klar› ajans›n yapt›klar›
           kendim yetiflmek istiyorum. Müflterimizden ifli ben  ifli gerçekten yapabileceklerine inanmalar› laz›m. Ai-
           alay›m, onlar› ben dinleyeyim, ne istediklerini bile-  le flirketi yap›s›ndan ç›k›p kurumsallaflmak istemek-
           yim, iletiflimin anahtar› bende olsun diye bir hede-  se ana hedefleri olmal›.”
                                                                                        Eylül 2011 KobiEfor 77
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81