Page 76 - KobiEfor_Eylul_2011
P. 76
desteklemesiyle 2009 y›l›nda
‹stanbul’a gelerek kardeflim
Gökçe Ceylan ile birlikte WebC-
heff ad› alt›nda web tasar›m flir-
keti kurduk.”
Kaliteli ve zaman›nda ifl tesli-
mine büyük önem verdiklerini
aktaran Ceylan, web sitesini yapt›klar› müflterilerin fim var. Slogan›m›z; Markan›z›n ‹letiflim Anahtar›
zamanla kap›lar›n› kurumsal kimlik, logo tasar›m› GC‹STANBUL. Ben de müflteri olarak bir ajansa gitti-
için çalmaya bafllad›klar›n› anlat›yor: “‹letiflim gücü- ¤imde firma sahibi ile görüflmek isterim” diyor. Müfl-
müz sayesinde markalaflma yönüne do¤ru çevrildik. terilerini çok iyi dinleyip onu bir ad›m daha öne ç›-
Biraz da bizi müflterilerimizden gelen talepler bu ta- karmak için çal›flmalar›na iletiflimin her alan›n› dahil
rafa çekmifl oldu. WebCheff çok web-tasar›m odakl› ettiklerini kaydeden Ceylan, flunlar› anlat›yor: “‹lk
bir markayd›. Bunun üzerine markalaflma ve PR olarak markan›n nerede olmak istedi¤ini, hedeflerini
odakl› yeni bir firma kurman›n zaman›n›n geldi¤ini ö¤reniyoruz. Hedef kitlesi analizi yap›yoruz. ‹letiflim
düflündük. fiu anda 30’a yak›n müflterimiz var. stratejilerini ve çal›fl›lacak iletiflim mecralar›n› belirli-
WebCheff’te google reklamlar›yla ifle bafllad›k, ora- yoruz. Nerelerde, ne s›kl›kta yer al›nacak, bunlar çok
dan gelen müflteriler bizi GC‹STANBUL firmas› ad› al- önemli, sosyal medyay› da çok ön planda tutuyo-
t›nda hizmet vermeye yöneltti.” Web sitelerini haz›r- ruz.” Ceylan’a göre “Medyan›n sizi bilmesi de¤il,
lama iflini ald›klar› firmalar›n sonras›nda marka da- yazmas› çok önemli.” Özellikle iletiflim alan›nda ya-
n›flmanl›¤›n› yapmaya bafllad›klar›n› dile getiren Cey- p›lan çal›flmalarda baflar›n›n uzun vadeli çal›flmalar-
lan, uluslararas› bir ajans›n çözüm orta¤› olarak ça- la süreklilik kazanaca¤›na ve müflterileriyle uzun so-
l›flmay› hedeflediklerini aç›kl›yor. Büyük ajans›n yeti- luklu çal›flman›n önemine inanan Ceylan, bu neden-
flemedi¤i ifllerde h›zl›, kaliteli ve k›sa zamanda çö- le içinde sosyal sorumluluk projeleri de dahil olmak
zümler üreterek onlara destek sa¤layacaklar›n› dü- üzere genifl kapsaml› ve minimum 6 ayl›k PR pro-
flünüyor. Sonra ki hedefse uluslararas› mec- jesi haz›rlad›klar›n› ifade ediyor: “Müflte-
ralarda görev almak. GC‹STANBUL’un rilerimiz için mutlaka rakip analizi ya-
ana hedefiyse do¤ru hedef kitleye p›yoruz. GC‹STANBUL, PR hizmeti
do¤ru mesajlar› ulaflt›rmak, do¤ru verdi¤i müflterilerine sonras›nda
yerde, do¤ru zamanda, do¤ru ürüne ve yeni yat›r›mlar›na gö-
markay› üretmek. Ceylan, müflte- re reklam ve medya sat›n al-
rilerinin yapt›klar› çal›flmalar Gökçe-Gözde ma hizmeti de veriyor.” Cey-
sonras›nda pazarlama ve ileti- Ceylan lan, inflaat, g›da, kozmetik
flim a¤lar›na destek istemeleri sektörü ve estetik alan›nda
halinde bu konuda da çal›flt›kla- hizmet verdiklerini belirtiyor:
r›n› anlat›yor: “Amac›m›z yaln›zca “‹nflaat sektörüyle iç içe oldu-
hedef kitleyi ürünün bulundu¤u ¤umuz için yurtd›fl›na aç›labili-
markete getirmek de¤il, o ürünü riz. ‹letiflime aç›k olan her fir-
alan müflterinin memnuniyetini de mayla çal›flmak istiyoruz. Önümüz-
görmeyi hedefliyoruz.” Ceylan, sektörde deki 3 y›l içinde çal›flt›¤›m›z 30 firma-
iddial›: “Müflterilerimize iddial› vaadlerde y›, 300’e ç›karmak istiyoruz. Enerji sektö-
bulunmay› do¤ru bulmuyorum. Biraz gerçekçi ol- rü hedeflerimiz aras›nda. Sa¤l›k, inflaat ve g›da sek-
makta fayda var. Ancak çal›flt›¤›m›z markay› getiril- törlerinde de müflteri portföyümüzü artt›rmay› amaç-
mesi gereken en yüksek zirveye tafl›mak için elimiz- l›yoruz.”
den geleni yap›yoruz. Markam›z iyi bir yerde olsun,
müflterimiz memnun kals›n istiyoruz.” Hedef KOB‹’ler
GC‹STANBUL’un hedefi KOB‹’ler. Gözde ve Gökçe
Butik ajans hizmeti Ceylan için müflterinin bütçesinden çok do¤ru mar-
Butik ajans hizmeti verdiklerini ve en önemli fark- ka, kurumsal bir yap› ve iletiflime aç›k, onun gücü-
l›l›klar›n›n bu özellikleri oldu¤unu vurgulayan Cey- ne ve baflar›s›na inanm›fl bir firmayla çal›flmak daha
lan, çal›flt›klar› markaya aidiyet duygusunu hissettir- önemli: “Kaliteli, dürüst, gelece¤i parlak bir firma ve
menin müflteride güven yaratmak aç›s›ndan önemli ürün olmas›na dikkat ediyoruz. Çal›flt›¤›m›z firma, ai-
oldu¤unu anlat›yor. Ajans›n sahibi olarak her müflte- le flirketi de olsa iletiflime aç›k olmal›.”
risiyle tek tek ilgilenmeye büyük özen gösterdi¤ini Ceylan’›n KOB‹’lere önerileri ise flöyle: “KOB‹’lerin
kaydeden Ceylan flunlar› ekliyor: “Bir anda çok faz- kendilerine iliflkin çok iyi bir briefleri olmal›. Önce
la büyümek istemiyoruz. Kendi müflteri portföyüme kendilerine güvenmeli. Çal›flt›klar› ajans›n yapt›klar›
kendim yetiflmek istiyorum. Müflterimizden ifli ben ifli gerçekten yapabileceklerine inanmalar› laz›m. Ai-
alay›m, onlar› ben dinleyeyim, ne istediklerini bile- le flirketi yap›s›ndan ç›k›p kurumsallaflmak istemek-
yim, iletiflimin anahtar› bende olsun diye bir hede- se ana hedefleri olmal›.”
Eylül 2011 KobiEfor 77