Page 50 - KobiEfor_Haziran_2011
P. 50

STK



                          Faktoring sektörü hakk›nda genel alg› düzelirse

               Hedef 100 milyar dolar















































                     Faktoring sektörü, 2011 y›l› stratejisini; yarg›, bürokrasi ve bas›nda
                       ‘alg›y› düzeltme’ olarak belirledi. Faktoring Derne¤i, bu amaçla
                      Anadolu’ya gidip ifladamlar›na ‘ticaretin finansman›’n› anlatacak.

           “F         aktoring” özü itibariyle bir finansman  bugün 63 firma üye. Dernek, sektörün gelece¤inden
                                                            umutlu oldu¤u için 2011 stratejisini bilinçlendirmeye
                      sistemidir. Genelde mal ve hizmet sat›fl-
                                                            ay›rm›fl. Sadece ‹stanbul ile s›n›rl› olmayacak bu bi-
                      lar›ndan do¤an vadeli alacaklar›n temlik
                      yolu ile bir faktoring kurulufluna devre-
           dilmesi ve bu alacaklar›n faktoring flirketi taraf›ndan  linçlendirme, Türkiye’nin dört bir yan›n› kapsayacak.
                                                            Faktoring Derne¤i Baflkan› Zafer Ataman ve yönetim
           yönetilmesidir. Dünyada bankac›l›ktan sonra en faz-  kurulu, Anadolu toplant›lar› için dü¤meye basm›fl
           la tercih edilen finansman modelidir. Türkiye’de ise  durumda. Dernek, KOSGEB-TOSYÖV iflbirli¤i ile 2011
           henüz istenilen büyüklükte de¤il. Zira sektörde 74  y›l›ndan bafllayarak Anadolu’da ifladamlar›yla bir
           firma faaliyet gösteriyor ama bugüne kadar ulaflabil-  araya gelecek ve ‘ticaretin finansman›’n› anlatacak.
           dikleri aktif firma say›s› sadece 56 bin.        Çal›flma OSB’lerden bafllat›lacak ve KOB‹ yo¤un fle-
                                                            hirlere ulafl›lacak. Daha sonra yurtd›fl› çal›flmalar›
              Büyümenin yüzde 10’u, ama bizde...            a¤›rl›k kazanacak.
              Ülkelerin gayri safi milli has›las›nda normalde fak-
           toringin pay› asgari yüzde 10 civar›ndad›r. Türkiye’de  BDDK, sektörü gelifltirdi
           bu oran yüzde 4 civar›nda. Sektörün sorunu da bu-  Zafer Ataman, faktoringin öneminin, ilerleyen dö-
           dur. 1995 y›l›nda 11 flirketin sektörde etik yap› olufl-  nemde daha iyi anlafl›laca¤›na ve bununla paralel
           turmak için bir araya geldi¤i Faktoring Derne¤i’ne  olarak ifllem hacminin artaca¤›na kesin gözüyle ba-

           50 KobiEfor Haziran 2011
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55