Page 116 - KobiEfor_Mayis_2011
P. 116

KOB‹’LERE LOJ‹ST‹K ÇÖZÜMLER



           si’nde bu y›l birinci s›raya yerleflen Almanya’da 33  verilmesi gerekti¤ini düflündü¤ümüz di¤er ilimiz ise
           adet merkez var. Bu merkezler, tüm Avrupa genelin-  tabii ki ticaret hacmi ve ülke ekonomisindeki yeri iti-
           de 42 bin kifliye ifl sa¤l›yor. Türkiye’nin ilk ve maale-  bar›yla ‹stanbul. H›zla büyüyüp geliflen bu kentte
           sef ki flu anda tek olan lojistik üssü ise k›sa bir sü-  çok ciddi bir lojistik kümelenme ihtiyac› sözkonusu
           re önce Ankara’da yerleflik 45 kara tafl›mac›l›¤› fir-  ki bu eksikli¤in ac› sonuçlar›n› 2009 y›l›nda gerçek-
           mas›n›n yürüttü¤ü ortak bir projeyle kuruldu. Özel  leflen ve milyonlarca Euro zarara, ama en önemlisi
           sektör olarak bu alanda da öncü olman›n gururunu  de canlar›m›z› yitirmemize sebep olan sel felaketin-
           yaflamakla birlikte kimi kamu kurumlar›nca kimi de  de gördük. Bir daha böyle ac› sonuçlarla karfl›lafl-
           özel sektör-kamu iflbirli¤inde yürütülmekte olan lo-  mak istemiyor, bu alandaki çal›flmalar›n h›zland›r›l-
           jistik köy projelerini yak›ndan takip ediyor, süreçle-  mas›n› talep ediyoruz.
           rin içinde yer almaya özen gösteriyoruz. ‹stanbul ve  UND’nin de içinde bulundu¤u gerek TOBB Ulaflt›r-
           Mersin illerimizdeki projeler bunlar›n bafl›nda gel-  ma ve Lojistik Sektör Meclisi, gerekse de T‹M Lojis-
           mektedir. Özel sektör, bütün Türkiye’ye örnek olma-  tik Konseyi bünyesinde oluflturulan Lojistik Köyler
           s› beklenen Mersin Lojistik ‹htisas Organize Sanayi  Alt Komiteleri’nde de bu konuda çok ciddi çal›flma-
           Bölgesi Projesi için uzun bir dönemdir onay bekli-  lar yürütülüyor. Biz bu Komitelerde yasal mevzuat›n
           yordu. Bu sürecin daha da uzayabilece¤i, hatta ba-  en k›sa sürede oluflturulmas›, ortak standartlar›n be-
           flar›yla sonuçland›r›lamayabilece¤i yönünde, son dö-  lirlenmesi ve merkezi bir otoritenin tesisi konusun-
           nemde medyada ç›kan haberler ise taraf›m›zca endi-  da çal›fl›yor ve en k›sa sürede sonuca ulaflaca¤›m›z›
           fleyle takip edilmektedir. Lojistik köyler için öncelik  umuyoruz.”



                                    TURGUT ERKESK‹N  (UT‹KAD Yönetim Kurulu Baflkan› )
                                       LOJ‹ST‹K SEKTÖRÜMÜZ 40 M‹LYAR DOLAR


                                      Türkiye lojistik pazar›n›n büyüklü¤ü 40 milyar dolar civar›nda
                                    tahmin ediliyor. UT‹KAD Yönetim Kurulu Baflkan› Turgut Erkeskin,
                                       sektörün 50 milyar dolar ciroya, 30 uluslar aras› markaya ve
                                           1.5 milyon çal›flana ulaflmay› hedefledi¤ini söylüyor.


              Uluslararas› Tafl›mac›l›k ve Lojistik Hizmet Üreten-  pazar büyüklü¤ümüzün yaklafl›k 40 milyar dolar ci-
           leri Derne¤i (UT‹KAD) Yönetim Kurulu Baflkan› Tur-  var›nda oldu¤unu söyleyebiliriz. Ülkemizde lojistik
           gut Erkeskin, lojistik sektörünün Türkiye aç›s›ndan  sektörü son y›llarda geliflen ekonomiye paralel ola-
           büyük bir öneme sahip oldu¤unu belirtiyor. Türki-  rak büyük bir at›l›m gerçeklefltirdi. Günümüzde Tür-
           ye’nin bölgesinin en büyük ekonomisi olmas›n›n ya-  kiye’de lojistik sektöründe faaliyet gösteren yaklafl›k
           n›s›ra dünyan›n da 17. büyük ekonomisi oldu¤unu  1500 firma ve 400 bin çal›flan bulunmaktad›r. Bekle-
           vurgulayan Erkeskin, bu büyüklü¤ün yurtd›fl› ve yur-  nen ekonomik büyümeye ba¤l› olarak Türk lojistik
           tiçi lojistikte büyük bir aktivite getirdi¤ini kaydedi-  sektörü de 50 milyar dolar ciroya, 30 uluslararas›
           yor: “Co¤rafi konum olarak Orta Do¤u, Türk Cumhu-  markaya ve 1.5 milyon çal›flana ulaflmay› hedefle-
           riyetleri, Kuzey Afrika ve Avrupa aras›nda do¤al bir  mektedir.”
           köprü vazifesi görmekteyiz. Bu bölge ülkelerinin bir-
           birleri aras›nda yapt›klar› ticaret, üçüncü ülkeler ara-  Mevzuat bariyerleri kald›r›lmal›
           s› lojistik faaliyetler olarak sektörümüze olumlu yan-         Turgut Erkeskin, sektörün büyüme-
           s›makta ve ifl hacmimizi artt›rmaktad›r. Ekonomik             sinin önündeki engelleri flöyle s›ral›-
           krizin, tüm sektörleri oldu¤u gibi lojistik sektörünü        yor: “Mevzuat›n Güncel Ticaret Gelifl-
           de etkiledi¤i bir gerçektir. Fakat 2010 y›l› itibar›yla     melerine Uyumlu Hale Getirilmesi: D›fl
           ekonominin ve ticaretin olumlu seyri lojistik sektö-       ticaretin küresel bazda hareketini sa¤-
           ründe iyileflmeler yaflanmas›na imkan sa¤la-                layan lojistik sektörü, ifl ak›fl›n›n çeflitli
           m›flt›r. Bu düzelme 2011’in ilk                          aflamalar›nda mevzuat bariyerleri ile karfl›-
           çeyre¤inde de devam et-                                  laflmakta ve bu bariyerler hizmet ak›flla-
           mifl ve y›l›n geri kalan                                   r›nda kesintilere ve yavafllamalara ne-
           k›sm›na ait beklentilerimi-                               den olmaktad›r. Bu da sadece lojistik
           zi de olumlu etkile-                                      sektörünün engellenmesine de¤il, lojistik
           mifltir. Türkiye’de                                              sektörünün hizmet verdi¤i sanayi
           lojistik giderlerin                                               ve ticaret aleminin de s›k›nt›
           GSY‹H’n›n yüzde                                                     yaflamas›na neden olmakta-
           13’ü oldu¤unu var-                                                    d›r. Bu nedenle lojisti¤i
           sayarsak, lojistik                                                     de¤erlendirirken hizmet
           116 KobiEfor  May›s 2011
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121