Page 77 - KobiEfor_Mart_2011
P. 77
2010’DA YEN‹ PAZARLARA ‹HRACAT ARTIfiI
Arjantin'e ihracatı yüzde 143
fiili’ye ihracatı yüzde 130
Singapur'a ihracatı yüzde 68
Brezilya'ya ihracatı yüzde 63.9
Malezya'ya ihracatı yüzde 56
Meksika'ya ihracatı yüzde 56
Çin’e ihracat› yüzde 51 satmaya çal›flan bir sanayi de¤il, satabilece¤ini üre-
Bahreyn'e ihracatı yüzde 49 ten bir sanayi amac›na odaklan›yor. Ayr›ca ve daha
Pakistan’a ihracatı yüzde 49 önemlisi, cari at›kla mücadelenin de bir unsuru ola-
‹ran’a ihracatı yüzde 48 rak teflvik sistemini Türkiye’de üretilemeyen ara
Rusya’ya ihracat› yüzde 43.1 malına endeksli revize etmeye yöneliyor.
Kanada’ya ihracatı yüzde 42 Halen 77 d›fl ülkede, 100 noktada çal›flan 109 ti-
Hindistan'a ihracatı yüzde 41.2 cari ataflemiz var. 2011 bafl›nda 56 yeni atafle atan-
d› ve 2011 y›l› sonuna kadar bu say› 250’ye ç›kar›la-
cak.
Türkiye klasik ihracat pazarlar›ndan elbette vaz-
geçemez, ama bu pazara ihracat›ndaki pay›n› art›r- Sonuç:
mak için de onlar›n yüksek büyümelerini bekleye-
mez. Klasik pazarlarla yetindi¤i dönem boyunca Tür- Türkiye yeni d›fl pazarlara aç›lma stratejisini
kiye’nin geldi¤i yer sevindirici de¤ildir. 2011 bafl›n- içerde yeni ihracatç› iller yaratarak güçlendirmeli.
daki hesapla dünya mal ticaretinden Türkiye’nin al- Do¤u’daki illerimiz, kapasite yoklu¤undan de¤il,
d›¤› pay yüzde 0.8 gibidir. Dünyan›n üç en büyük it- ihracat› bilmedikleri için baflaram›yorlar. Nas›l ihra-
halatç› ülkesi ABD, Çin, Almanya y›lda 5 trilyon do- catç› olacaklar›n›n onlara ö¤retilmesi ve uygulamada
lar ithalat yapmaktad›r fakat Türkiye’nin bu üç ülke- öncülük edilmesi gerekmektedir.
ye ihracat› 20 milyar dolar› geçememifltir.
Türkiye 2010 y›l› ihracat sonuçlar›na büyük gay- 2010’DA DO⁄U ‹LLER‹M‹ZDE
retlerle ulaflt›. 229 milli düzeyde, 2 bin 282 ulusla-
rarası fuara bireysel kat›l›m› destek kapsam›na ald›. ‹HRACAT TABLOSU (dolar)
7 bin 400 firmaya fuara kat›l›m deste¤i verdi. 15 ül-
keye genel ticaret heyetleri gönderdi. 16 ülkeye sek- ‹L ADI ‹HRACATÇI ‹HRACAT
törel ticaret heyetleri gitti. Bu faaliyetlere 1000 ifla- F‹RMA TUTARI SAYISI
dam› kat›ld›. Yeni pazarlarda yeni ifl ba¤lant›lar› ku-
ruldu. KAYSER‹ 659 1.165.258.000
ADIYAMAN 36 71.580.000
Revizyonlarla, yeni düzenlemelerle
yola devam A⁄RI 54 76.904.000
Yeni pazarlar gözard› edilemez. Sadece Afrika’da AMASYA 30 52.901.000
490 milyar dolarl›k pazar var. Çin, Hindistan, ABD, B‹NGÖL 6 6.254.000
bizim için “yeni” olan bu pazarlarda koflturuyorlar.
Sadece geliflmekte olan ülkelerde önümüzdeki bir B‹TL‹S 9 3.425.000
kaç y›l içinde 700 milyon insanın düflük gelir gru- D‹YARBAKIR 127 165.201.000
bundan orta sınıfa geçece¤ini görüyorlar. 2011’de ELAZI⁄ 63 39.956.000
Euro bölgesi büyüme h›z›n›n yüzde 1.5’ta kalaca¤›n›,
ama geliflen pazarlarda büyümenin yüzde 6-11 ara- ERZ‹NCAN 6 1.351.000
s›nda seyredece¤ini biliyorlar. Türkiye de bunu gö- KARS 3 229.000
rüyor 2011’den itibaren ihracat politikas›na yeni un- MUfi 6 5.385.000
surlar kataca¤›n› hissettiriyor.
S‹‹RT 7 11.324.000
Yeni yaklafl›m da reform TUNCEL‹ 2 40.000
gibi bir fley VAN 45 18.468.000
‹hracattan Sorumlu Devlet Bakan› Zafer Ça¤la- BAYBURT 1 2.761.000
yan’›n ipuçlar›n› verdi¤i ihracatta yeni yaklafl›m›n, bu
imkan› her zaman göze bat›rmaya çal›flm›fl bir dergi BATMAN 38 26.260.000
olarak KobiEfor’u sevindirmifltir. Cari a盤›n 50 mil- ARDAHAN 3 3.254.000
yar dolara yaklaflt›¤› ülkemizde teflvik sistemi içinde I⁄DIR 102 101.674.000
ihracat sektörünün a¤›rl›¤›n›n art›r›lmas› elbette ka-
ç›n›lmaz çarelerden biridir. K‹L‹S 30 23.457.000
Haz›rl›¤› bafllat›lan yeni teflvik sistemi, elindekini OSMAN‹YE 36 76.121.000
Mart 2011 KobiEfor 77