Page 130 - KobiEfor_Mart_2011
P. 130

AJANS



                             A&B ‹LET‹fi‹M HAKKINDA

               Amerika’da ald›¤› e¤itimle Türkiye’nin ilk PR uzmanlar› aras›nda yer alan Alâ-
             eddin Asna taraf›ndan 1974 y›l›nda Türkiye’nin ilk halkla iliflkiler flirketi A&B
             Halkla ‹liflkiler kurulur. 1995 y›l›nda A&B faaliyetlerine, Sibel Asna’n›n sahibi ol-
             du¤u ve yönetti¤i A&B Tan›t›m’›n çat›s› alt›nda devam etmeye bafllar. Sibel As-
             na’n›n döneminde organizasyon yap›s› flekil de¤ifltiren A&B, “Toplam ‹letiflim               Foto¤raf: Bennu Gerede
             Hizmetleri” diye tan›mlanan yeni yaklafl›m›yla hizmet kapsam›n› ve insan kay-
             naklar›n› “yönetim dan›flmanl›¤›” da yapacak flekilde gelifltirir. Kurumsallaflma
             sürecinde de farkl› bir yaklafl›m› benimseyen A&B, bu yolda yeni bir ad›m›, 30.
             y›l›n› kutlad›¤› 2004’te atar. Sektöründe öncü say›lacak bir uygulamay› hayata
             geçirerek, çal›flanlar›n›n flirketin hissedar› oldu¤u yeni yap›s›yla A&B ‹letiflim A.fi. kurulur. Yeni oluflumda, uzun
             y›llard›r A&B’de çal›flan Güler Ak›n, Meltem Erkaan Atalan ve Selma Serdaro¤lu, flirketin ilk hissedarlar› olur.
             A&B ‹letiflim A.fi. sektördeki yoluna, gelecekte sadece çal›flanlar›n›n sahip olaca¤›, kendi kendini yöneten bir
             flirket olarak devam etmeyi hedefliyor.

           ze karar vermek cesaret gerektirir.                               ‹letiflim hizmetleri denilen olgu-
           Gerçek kiflili¤inizle aran›zda duran                             nun günümüzde pazarlama iletiflimi,
           gereksiz özellikleri bünyenizden at-                            pazarlama, promosyon, kurumsal
           mak, cesaret gerektirir, kendiniz ol-                           iletiflim ve reklam› da kapsayan dev
           mak, kimseye benzememek ve hal-                                 bir oluflum oldu¤una dikkat çeken
           k›n karfl›s›na ç›k›p biz buyuz ve bu-                            Asna, özellikle dijital medyayla bu
           nun için var›z demek cesaret gerekti-                           olgunun bambaflka bir boyuta tafl›n-
           rir.”                                                           d›¤›n› vurguluyor ve öngörülerini
              Asna, iletiflim sektöründe çal›flan                            flöyle paylafl›yor: “Önümüzdeki 5-6
           kurumlar›n her fleyden önce gerçekle                             y›l içinde iletiflim hizmetlerini bütün-
           meflgul olup, gerçe¤i anlatman›n ya-                             sel olarak ele alma disiplini gelifle-
           rat›c› yollar›n› bulabilmelerini, insana                        cek. Buna sadece iletiflim diyecek-
           do¤aya ve kaliteye odaklanmalar›n›                              ler. Her bölümün bir iletiflim ajan› ve
           bekledi¤ini söylüyor. A&B ‹letiflim’in                           unsuru oldu¤u ele al›nacak. Biz
           yaflam boyu ilkesinin de bu olmas›n›                             halkla iliflkiler taraf›ndan gelenler
           arzu ediyor Asna: “‹letiflim gerçek ol-                          daha derine, iflin özüne girmeye ça-
           mad›¤› zaman bir fley ifade etmez.                               l›fl›yoruz. Biz bugüne bakmay›z, ya-
           Temel 12 ilkemiz var, 30 y›ld›r muha-               Beymen Clup  r›na bakar›z. Reklam, promosyon ça-
           faza edebiliyoruz.”                                             l›flmalar› ise bugünün paras›n› ka-
                                                            zanmak zorundad›r. Oysa art›k ifle topyekün bakma
              KOB‹’lere daha ekonomik çözüm                 dönemindeyiz. Bu taraflar›n hepsi ayn› fleyi, senin ger-
              Sibel Asna, KOB‹’leri iletiflimle bir anlamda tan›flt›r-  çe¤in neyse onu söylemesi laz›m. Reklam ajanslar›,
           mak için bir portal gelifltirdiklerini aç›kl›yor: “Art› C’nin  halkla iliflkiler ajanslar›n› sat›n ald›, oysa bunlar›n ay-
           web adresi üzerindeki KOB‹ Hizmetleri bölümünden  r› ayr› ele al›nmas› laz›md›r, bizim gazetelerle parasal
           KOB‹’ler bize ulaflabiliyor. 2 y›ld›r yürüttü¤ümüz bir  hiçbir iliflkimiz yoktur. ‹flin özü budur, ben baflka yol-
           proje. Sembolik bir ücret al›n›yor. KOB‹’lerin iletiflim  larla, örne¤in KobiEfor’u etkilemeye çal›flmam.”
           hizmetlerinin, bilginin de¤erini bilmeleri için bu önem-
           li.” KOB‹’lere birçok ajans›n vaadlerde bulunup, bun-  ‹letiflim savaflç›s›
           lar› yerine getirmedi¤ine de de¤inen Asna, “Türkiye’de  Finans, havac›l›k, perakende, lüks tüketim, sanat,
           KOB‹’lerin iletiflim yönlerinin her zaman zay›f kald›¤›-  seramik, tekstil, biliflim sektörlerine hizmet veren
           n› gördük. Biz portalla KOB‹’lere ulafl›yoruz, dijital  ajans›n 16 müflterisi bulunuyor. Sibel Asna, g›da, lojis-
           medya iyi bir araç, do¤ru, h›zl› ve daha ekonomik. KO-  tik, sa¤l›k sektörüne de hizmet vermek istediklerini
           B‹’lere dünyaya aç›lma ortam› veriyor. KOB‹’ler inan-  aç›kl›yor. Müflterisinin stratejik partneri oldu¤unun al-
           m›yor ve güvenmiyor. ‹letiflim onlar için Kaf Da¤›’n›n  t›n› çizen Asna, ifl orta¤›n› içsellefltirmeyi seviyor: “Ha-
           ard›nda bir yerlerde. ‘Bu bizi aflar’ inanc› var. Biz bü-  yat de¤erlerimizi birlikte oluflturuyoruz. Bizim iflimiz
           tün müflterilerimize Anadolu’ya gitmelerini, sürekli sa-  öyle bir ifl ki yürekten ve inançtan gelmesi gerekir,
           hada olmalar›n› sal›k veriyoruz. KOB‹’lere hizmet, bu  inanmad›¤›m fleyi savunamam. Yeter ki ilkeleri, de¤er-
           anlay›fl›m›z›n ürünü olarak ç›kt›; iletiflimin faydalar›n-  leri kuvvetli olsun, ben onun yol göstericisi olurum,
           dan herkes yararlanmal›. 4 KOB‹ müflterimiz var. Por-  iletiflim departman›n› kurar›m, üst düzey yöneticilerini
           tal, KOB‹’lerle bizleri buluflturan bir araç. Biz KOB‹’le-  e¤itirim. Ben bir iletiflim savaflç›s›y›m. ‹letiflimin her
           ri iletiflim hizmetlerine entegre ediyoruz. ‹htiyaçlar›n›  fley oldu¤una inan›yorum. ‹letiflim olan ortamlarda ba-
           tespit etmelerine yard›mc› oluyoruz, a¤›rl›kl› olarak  r›fl, konsensüs, birlikte geliflme olur, yeter ki iletiflim
           bas›n ve dijital medya iletiflimi hizmeti veriyoruz.”   kanallar›m›z› aç›k tutal›m.”

           130 KobiEfor Mart 2011
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135