Page 130 - KobiEfor_Mart_2011
P. 130
AJANS
A&B ‹LET‹fi‹M HAKKINDA
Amerika’da ald›¤› e¤itimle Türkiye’nin ilk PR uzmanlar› aras›nda yer alan Alâ-
eddin Asna taraf›ndan 1974 y›l›nda Türkiye’nin ilk halkla iliflkiler flirketi A&B
Halkla ‹liflkiler kurulur. 1995 y›l›nda A&B faaliyetlerine, Sibel Asna’n›n sahibi ol-
du¤u ve yönetti¤i A&B Tan›t›m’›n çat›s› alt›nda devam etmeye bafllar. Sibel As-
na’n›n döneminde organizasyon yap›s› flekil de¤ifltiren A&B, “Toplam ‹letiflim Foto¤raf: Bennu Gerede
Hizmetleri” diye tan›mlanan yeni yaklafl›m›yla hizmet kapsam›n› ve insan kay-
naklar›n› “yönetim dan›flmanl›¤›” da yapacak flekilde gelifltirir. Kurumsallaflma
sürecinde de farkl› bir yaklafl›m› benimseyen A&B, bu yolda yeni bir ad›m›, 30.
y›l›n› kutlad›¤› 2004’te atar. Sektöründe öncü say›lacak bir uygulamay› hayata
geçirerek, çal›flanlar›n›n flirketin hissedar› oldu¤u yeni yap›s›yla A&B ‹letiflim A.fi. kurulur. Yeni oluflumda, uzun
y›llard›r A&B’de çal›flan Güler Ak›n, Meltem Erkaan Atalan ve Selma Serdaro¤lu, flirketin ilk hissedarlar› olur.
A&B ‹letiflim A.fi. sektördeki yoluna, gelecekte sadece çal›flanlar›n›n sahip olaca¤›, kendi kendini yöneten bir
flirket olarak devam etmeyi hedefliyor.
ze karar vermek cesaret gerektirir. ‹letiflim hizmetleri denilen olgu-
Gerçek kiflili¤inizle aran›zda duran nun günümüzde pazarlama iletiflimi,
gereksiz özellikleri bünyenizden at- pazarlama, promosyon, kurumsal
mak, cesaret gerektirir, kendiniz ol- iletiflim ve reklam› da kapsayan dev
mak, kimseye benzememek ve hal- bir oluflum oldu¤una dikkat çeken
k›n karfl›s›na ç›k›p biz buyuz ve bu- Asna, özellikle dijital medyayla bu
nun için var›z demek cesaret gerekti- olgunun bambaflka bir boyuta tafl›n-
rir.” d›¤›n› vurguluyor ve öngörülerini
Asna, iletiflim sektöründe çal›flan flöyle paylafl›yor: “Önümüzdeki 5-6
kurumlar›n her fleyden önce gerçekle y›l içinde iletiflim hizmetlerini bütün-
meflgul olup, gerçe¤i anlatman›n ya- sel olarak ele alma disiplini gelifle-
rat›c› yollar›n› bulabilmelerini, insana cek. Buna sadece iletiflim diyecek-
do¤aya ve kaliteye odaklanmalar›n› ler. Her bölümün bir iletiflim ajan› ve
bekledi¤ini söylüyor. A&B ‹letiflim’in unsuru oldu¤u ele al›nacak. Biz
yaflam boyu ilkesinin de bu olmas›n› halkla iliflkiler taraf›ndan gelenler
arzu ediyor Asna: “‹letiflim gerçek ol- daha derine, iflin özüne girmeye ça-
mad›¤› zaman bir fley ifade etmez. l›fl›yoruz. Biz bugüne bakmay›z, ya-
Temel 12 ilkemiz var, 30 y›ld›r muha- Beymen Clup r›na bakar›z. Reklam, promosyon ça-
faza edebiliyoruz.” l›flmalar› ise bugünün paras›n› ka-
zanmak zorundad›r. Oysa art›k ifle topyekün bakma
KOB‹’lere daha ekonomik çözüm dönemindeyiz. Bu taraflar›n hepsi ayn› fleyi, senin ger-
Sibel Asna, KOB‹’leri iletiflimle bir anlamda tan›flt›r- çe¤in neyse onu söylemesi laz›m. Reklam ajanslar›,
mak için bir portal gelifltirdiklerini aç›kl›yor: “Art› C’nin halkla iliflkiler ajanslar›n› sat›n ald›, oysa bunlar›n ay-
web adresi üzerindeki KOB‹ Hizmetleri bölümünden r› ayr› ele al›nmas› laz›md›r, bizim gazetelerle parasal
KOB‹’ler bize ulaflabiliyor. 2 y›ld›r yürüttü¤ümüz bir hiçbir iliflkimiz yoktur. ‹flin özü budur, ben baflka yol-
proje. Sembolik bir ücret al›n›yor. KOB‹’lerin iletiflim larla, örne¤in KobiEfor’u etkilemeye çal›flmam.”
hizmetlerinin, bilginin de¤erini bilmeleri için bu önem-
li.” KOB‹’lere birçok ajans›n vaadlerde bulunup, bun- ‹letiflim savaflç›s›
lar› yerine getirmedi¤ine de de¤inen Asna, “Türkiye’de Finans, havac›l›k, perakende, lüks tüketim, sanat,
KOB‹’lerin iletiflim yönlerinin her zaman zay›f kald›¤›- seramik, tekstil, biliflim sektörlerine hizmet veren
n› gördük. Biz portalla KOB‹’lere ulafl›yoruz, dijital ajans›n 16 müflterisi bulunuyor. Sibel Asna, g›da, lojis-
medya iyi bir araç, do¤ru, h›zl› ve daha ekonomik. KO- tik, sa¤l›k sektörüne de hizmet vermek istediklerini
B‹’lere dünyaya aç›lma ortam› veriyor. KOB‹’ler inan- aç›kl›yor. Müflterisinin stratejik partneri oldu¤unun al-
m›yor ve güvenmiyor. ‹letiflim onlar için Kaf Da¤›’n›n t›n› çizen Asna, ifl orta¤›n› içsellefltirmeyi seviyor: “Ha-
ard›nda bir yerlerde. ‘Bu bizi aflar’ inanc› var. Biz bü- yat de¤erlerimizi birlikte oluflturuyoruz. Bizim iflimiz
tün müflterilerimize Anadolu’ya gitmelerini, sürekli sa- öyle bir ifl ki yürekten ve inançtan gelmesi gerekir,
hada olmalar›n› sal›k veriyoruz. KOB‹’lere hizmet, bu inanmad›¤›m fleyi savunamam. Yeter ki ilkeleri, de¤er-
anlay›fl›m›z›n ürünü olarak ç›kt›; iletiflimin faydalar›n- leri kuvvetli olsun, ben onun yol göstericisi olurum,
dan herkes yararlanmal›. 4 KOB‹ müflterimiz var. Por- iletiflim departman›n› kurar›m, üst düzey yöneticilerini
tal, KOB‹’lerle bizleri buluflturan bir araç. Biz KOB‹’le- e¤itirim. Ben bir iletiflim savaflç›s›y›m. ‹letiflimin her
ri iletiflim hizmetlerine entegre ediyoruz. ‹htiyaçlar›n› fley oldu¤una inan›yorum. ‹letiflim olan ortamlarda ba-
tespit etmelerine yard›mc› oluyoruz, a¤›rl›kl› olarak r›fl, konsensüs, birlikte geliflme olur, yeter ki iletiflim
bas›n ve dijital medya iletiflimi hizmeti veriyoruz.” kanallar›m›z› aç›k tutal›m.”
130 KobiEfor Mart 2011