Page 129 - KobiEfor_Mart_2011
P. 129

A&B’N‹N ET‹K ‹LKELER‹

                                                              1. Profesyonel iliflkilerinde, “dostluk”,
                                                                 “fleffafl›k”, “dürüstlük” ve “ketumluk”.
                                                              2. Yasalara, toplum düzenine, sosyal ve
                                                Benetton
                                                                 kültürel de¤erlere, insan haklar›na, çevreye
                                                                 duyarl›l›k.
                             lar k›s›r kal›r, o zaman da kamp-
                             laflmalar bafllar. De¤erlerimizi ye-  3. Kamuoyunun ve devlet kurumlar›n›n yanl›fl
                                                                 biçimde etkilenmesine yol açacak veya
                             niden gözden geçirmemiz laz›m.      toplumca kabul edilmeyecek nitelikteki
                             Burada KOB‹’lerin rolü dev. KO-
                             B‹’lerin baflar›ya kilitlenmifllikleri-  faaliyetleri reddetmek.
                             ni, bir baflka ortama tafl›yabilir-  4. Mesle¤in özdenetim kurallar›n› savunmak.
                             sek, betonlaflmadan, maddi tü-    5. Ayn› sektörde birden fazla kurulufla hizmet
                             ketim ç›lg›nl›¤›ndan ç›karabilir-   vermemek.
                             sek, üretimi keyifli hale dönüfltü-  6. Tütün ve tütün mamulleri üretici
                                                                 pazarlamac›lar›na hizmet vermemek.
                             rebilirsek… Tüketim manya¤› bir
           toplum olup ç›k›yoruz, ötekini sevmemiz, kucaklama-  7. Siyasi partilerle çal›flmama.
                                                              8. Medya mensuplar›yla iliflkilerde her zaman
           m›z ancak de¤erlerimizi gözden geçirmekle bafll›yor,   aç›k, do¤ru ve net iletiflime önem vermek.
           bunun için KOB‹’lere büyük rol düflüyor, zihniyet ola-
           rak bunlar› konuflma vakti geldi. KOB‹’lerin, Türki-  9. Medyaya kayna¤› belli, yan›lt›c› olmayan ve
                                                                 haber de¤eri tafl›yan bilgileri göndermek.
           ye’nin dünyada önemli ülke olmas›nda rolü budur.   10. Bas›n mensuplar›n›n çal›flma alan›na ve
           KOB‹’lere sadece para getirisi, sanayi üretimi diye bak-  çal›flma biçimlerine müdahaleden kaç›nmak.
           makla olmayacak. Bu bir bütündür, örne¤in toplam   11. “Haber” ve “menfaat” iliflkisinin hiçbir
           kalite anlay›fl›n› sadece iflyerinde uygulay›p bunu eve  türünü, hiçbir flekilde onaylamamak.
           getirmezsen olmaz.”
                                                              12. Bas›n mensuplar›yla iliflkilerde, geliflmifl
              KOB‹’lere iletiflimin önemi anlat›lmal›             ülkelerin koydu¤u standartlar› uygulamak.
              KOB‹’lere iletiflimin öneminin anlat›lmas› ve kavra-
           t›lmas› gerekti¤ini vurgulayan Asna, flunlar› dile getiri-  Halkla iliflkilerin “A’s› B’si”
           yor: “Tan›t›m demek, ‘Karfl›dakinin bana ne faydas›  A&B ‹letiflim’in temellerinin halkla iliflkilerin “A’s›
           var?’ sorusunun yan›t›n› vermek demek. Kiflisel ve top-  B’si biziz” anlay›fl›yla at›ld›¤›n› aktaran Sibel Asna,
           lumsal fayda konusunda kiflileri ikna etmesi laz›m. Ör-  1995’te flirketi devrald›ktan sonra yap›s›n› de¤ifltirerek,
           ne¤in ‘Ben c›vata üretiyorum, istihdam yarat›yorum,  çal›flanlar›n da ortak oldu¤u bir yap›ya geçtiklerini ifa-
           ben elemanlar›m› e¤itiyorum’ diyebilir. Karfl›s›ndakini  de ediyor. Asna’n›n uzun vadeli hedefi ise A&B ‹leti-
           faydas›na, onun bir art› de¤er yaratt›¤›na inand›rmas›  flim’in, tüm çal›flanlar›n›n ortak oldu¤u, bölgede, Tür-
           gerekiyor. Fayday›, güzel anlatmas› laz›m. Tan›t›m,  kiye ve hinterland›nda söz sahibi, de¤er üreten ve top-
           kendisiyle ilgili gerçekleri do¤ru anlatmas› demek. Siz  lum kalk›nmas›nda katk› pay› olan iletiflim ve e¤itim
           KobiEfor olarak KOB‹’lere fayda yarat›yorsunuz, de¤er  odakl› bir kurum olmas›. Önümüzdeki 5 y›l›n hedefi ise
           kat›yorsunuz, onlar›n yan›nda oldu¤unuz için sizi bafl  flubeleflme ve uluslararas›laflma. Hizmet verdikleri ku-
           tac› ediyorlar.” KOB‹’lerin hedef kitleleri için ne de¤er  rumlara bütünsel yaklaflt›klar›n›, ancak zaman zaman
           yaratt›klar›n› oturup düflünmelerini öneren Asna, bu-  kendilerine proje bazl› gelen teklifleri de de¤erlendir-
           nun yolunu flöyle aç›kl›yor: “Bunu ‘Önce sana’ ilkesiy-  mek amac›yla Art› C’yi kurduklar›n› dile getiriyor. Kü-
           le gelifltirmeleri laz›m. Bu, her fleyde geçerlidir. KO-  çük flirketin de çal›flanlar›n ortakl›¤›yla kuruldu¤unu
           B‹’ler ‘Önce bana’ diyor, ayakta kalma, yaflama tutun-  belirten Asna, buradan yetiflecek insanlar›n A&B ‹leti-
           ma, altetme, üstesinden gelme, hayat› yenme gayre-  flim’in gelecekteki ortaklar› olaca¤›n› bildiriyor. Fried-
           tindeler. Oysa KOB‹’lere bak›yoruz, 3. nesile gelen  rich Nietzsche’nin “Bizi yukar› çekmeyen her iliflki afla-
           yok. Çünkü profesyonellere güvenmiyorlar. KOB‹’lerin  ¤› çeker” sözünü an›msatan Asna, bu anlay›fl›n her ilifl-
           bunu düflünmesi laz›m. KOB‹’ler nitelikli eleman bar›n-  kide geçerli oldu¤unu savunuyor; birlikte, etkileflim
           d›rabilmek için kendi yaflad›klar› çevreleri gelifltirip dö-  içinde daha iyiye yönelmenin öneminden sözediyor:
           nüfltürmek zorunda olduklar›n› bilmeliler.”       “Nas›l bir kurulufl oldu¤unuza ya da olmak istedi¤ini-











                                                                                       Mart 2011 KobiEfor 129
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134