Page 129 - KobiEfor_Mart_2011
P. 129
A&B’N‹N ET‹K ‹LKELER‹
1. Profesyonel iliflkilerinde, “dostluk”,
“fleffafl›k”, “dürüstlük” ve “ketumluk”.
2. Yasalara, toplum düzenine, sosyal ve
Benetton
kültürel de¤erlere, insan haklar›na, çevreye
duyarl›l›k.
lar k›s›r kal›r, o zaman da kamp-
laflmalar bafllar. De¤erlerimizi ye- 3. Kamuoyunun ve devlet kurumlar›n›n yanl›fl
biçimde etkilenmesine yol açacak veya
niden gözden geçirmemiz laz›m. toplumca kabul edilmeyecek nitelikteki
Burada KOB‹’lerin rolü dev. KO-
B‹’lerin baflar›ya kilitlenmifllikleri- faaliyetleri reddetmek.
ni, bir baflka ortama tafl›yabilir- 4. Mesle¤in özdenetim kurallar›n› savunmak.
sek, betonlaflmadan, maddi tü- 5. Ayn› sektörde birden fazla kurulufla hizmet
ketim ç›lg›nl›¤›ndan ç›karabilir- vermemek.
sek, üretimi keyifli hale dönüfltü- 6. Tütün ve tütün mamulleri üretici
pazarlamac›lar›na hizmet vermemek.
rebilirsek… Tüketim manya¤› bir
toplum olup ç›k›yoruz, ötekini sevmemiz, kucaklama- 7. Siyasi partilerle çal›flmama.
8. Medya mensuplar›yla iliflkilerde her zaman
m›z ancak de¤erlerimizi gözden geçirmekle bafll›yor, aç›k, do¤ru ve net iletiflime önem vermek.
bunun için KOB‹’lere büyük rol düflüyor, zihniyet ola-
rak bunlar› konuflma vakti geldi. KOB‹’lerin, Türki- 9. Medyaya kayna¤› belli, yan›lt›c› olmayan ve
haber de¤eri tafl›yan bilgileri göndermek.
ye’nin dünyada önemli ülke olmas›nda rolü budur. 10. Bas›n mensuplar›n›n çal›flma alan›na ve
KOB‹’lere sadece para getirisi, sanayi üretimi diye bak- çal›flma biçimlerine müdahaleden kaç›nmak.
makla olmayacak. Bu bir bütündür, örne¤in toplam 11. “Haber” ve “menfaat” iliflkisinin hiçbir
kalite anlay›fl›n› sadece iflyerinde uygulay›p bunu eve türünü, hiçbir flekilde onaylamamak.
getirmezsen olmaz.”
12. Bas›n mensuplar›yla iliflkilerde, geliflmifl
KOB‹’lere iletiflimin önemi anlat›lmal› ülkelerin koydu¤u standartlar› uygulamak.
KOB‹’lere iletiflimin öneminin anlat›lmas› ve kavra-
t›lmas› gerekti¤ini vurgulayan Asna, flunlar› dile getiri- Halkla iliflkilerin “A’s› B’si”
yor: “Tan›t›m demek, ‘Karfl›dakinin bana ne faydas› A&B ‹letiflim’in temellerinin halkla iliflkilerin “A’s›
var?’ sorusunun yan›t›n› vermek demek. Kiflisel ve top- B’si biziz” anlay›fl›yla at›ld›¤›n› aktaran Sibel Asna,
lumsal fayda konusunda kiflileri ikna etmesi laz›m. Ör- 1995’te flirketi devrald›ktan sonra yap›s›n› de¤ifltirerek,
ne¤in ‘Ben c›vata üretiyorum, istihdam yarat›yorum, çal›flanlar›n da ortak oldu¤u bir yap›ya geçtiklerini ifa-
ben elemanlar›m› e¤itiyorum’ diyebilir. Karfl›s›ndakini de ediyor. Asna’n›n uzun vadeli hedefi ise A&B ‹leti-
faydas›na, onun bir art› de¤er yaratt›¤›na inand›rmas› flim’in, tüm çal›flanlar›n›n ortak oldu¤u, bölgede, Tür-
gerekiyor. Fayday›, güzel anlatmas› laz›m. Tan›t›m, kiye ve hinterland›nda söz sahibi, de¤er üreten ve top-
kendisiyle ilgili gerçekleri do¤ru anlatmas› demek. Siz lum kalk›nmas›nda katk› pay› olan iletiflim ve e¤itim
KobiEfor olarak KOB‹’lere fayda yarat›yorsunuz, de¤er odakl› bir kurum olmas›. Önümüzdeki 5 y›l›n hedefi ise
kat›yorsunuz, onlar›n yan›nda oldu¤unuz için sizi bafl flubeleflme ve uluslararas›laflma. Hizmet verdikleri ku-
tac› ediyorlar.” KOB‹’lerin hedef kitleleri için ne de¤er rumlara bütünsel yaklaflt›klar›n›, ancak zaman zaman
yaratt›klar›n› oturup düflünmelerini öneren Asna, bu- kendilerine proje bazl› gelen teklifleri de de¤erlendir-
nun yolunu flöyle aç›kl›yor: “Bunu ‘Önce sana’ ilkesiy- mek amac›yla Art› C’yi kurduklar›n› dile getiriyor. Kü-
le gelifltirmeleri laz›m. Bu, her fleyde geçerlidir. KO- çük flirketin de çal›flanlar›n ortakl›¤›yla kuruldu¤unu
B‹’ler ‘Önce bana’ diyor, ayakta kalma, yaflama tutun- belirten Asna, buradan yetiflecek insanlar›n A&B ‹leti-
ma, altetme, üstesinden gelme, hayat› yenme gayre- flim’in gelecekteki ortaklar› olaca¤›n› bildiriyor. Fried-
tindeler. Oysa KOB‹’lere bak›yoruz, 3. nesile gelen rich Nietzsche’nin “Bizi yukar› çekmeyen her iliflki afla-
yok. Çünkü profesyonellere güvenmiyorlar. KOB‹’lerin ¤› çeker” sözünü an›msatan Asna, bu anlay›fl›n her ilifl-
bunu düflünmesi laz›m. KOB‹’ler nitelikli eleman bar›n- kide geçerli oldu¤unu savunuyor; birlikte, etkileflim
d›rabilmek için kendi yaflad›klar› çevreleri gelifltirip dö- içinde daha iyiye yönelmenin öneminden sözediyor:
nüfltürmek zorunda olduklar›n› bilmeliler.” “Nas›l bir kurulufl oldu¤unuza ya da olmak istedi¤ini-
Mart 2011 KobiEfor 129