Page 79 - KobiEfor_Subat_2011
P. 79

F‹RMA



           Avaya’dan KOB‹’lere düflük maliyetli

                       birleflik iletiflim çözümleri




             fiirket iletiflim sistemlerinde dünya                                              Sinan Dumlu
              liderlerinden Avaya, iflletmelere,
           kurulufllara ve KOB‹’lere do¤rudan ve
             kanal ortaklar› arac›l›¤›yla birleflik
           iletiflim hizmetleri, ça¤r› merkezleri ve
             ilgili hizmetleri veriyor. Avaya her
           ölçekteki iflletmeye verimlilik, iflbirli¤i,
            müflteri hizmeti ve rekabet avantaj›
           sunan en yenilikçi iletiflim çözümlerini
                           sunuyor.
         K      urumlara yönelik iletiflim a¤› sistemleri, uygu-
                lamalar› ve hizmetleri alan›nda dünyan›n önde
                gelen flirketlerinden Avaya, IP Office’in yeni
                sürümü Avaya IP Office 6.0 ile küçük iflletme-
          lerde birleflik iletiflim maliyetini yüzde 40 oran›nda dü-
          flürüyor. Avaya Türkiye Genel Müdürü Sinan Dumlu,
          Avaya’n›n, KOB‹’lere yönelik iletiflim çözümü Avaya IP
          Office’in yeni sürümünün çal›flanlara geniflletilmifl kul-
          lan›c› deneyimleri sunan yeni birleflik iletiflim yetenek-
          lerinden olufltu¤unu söylüyor. Daha verimli ve esnek
          bir çal›flma ortam› sa¤layan bu yetenekler aras›nda
          sesi, anl›k iletileri(IM), varl›¤› (presence) ve videoyu
          kullanan geliflmifl iflbirli¤i araçlar› bulunuyor. Avaya IP
          Office, 20’den az çal›flan› olan firmalar› da hedefliyor.
          Böylece en küçük flirketler bile daha büyük kurumla-
          r›n kulland›¤› geliflmifl iletiflim ve müflteri hizmeti ifl-
          levlerine düflük maliyetle sahip olabiliyor.
            Sinan Dumlu, yeni ürünleri sayesinde KOB‹’lerin
          büyük flirketlerin sahip oldu¤u zengin iletiflim özel-  Dumlu, KOB‹’lere sunduklar› avantajlardan baz›la-
          liklerini elde etmek için kullan›m› kolay sistemlerin-  r›n› flöyle s›ral›yor: “Santral üzerine özel bir tablo gi-
          den vazgeçmek zorunda kalmayacaklar›n› anlat›yor.  riyoruz, yurtiçi veya yurtd›fl› aran›lan noktay› en uy-
          Avaya’n›n uzaktan çal›flanlar, mobil ve ofis çal›flan-  gun maliyetle en uygun operatörden santral otoma-
          lar›na yönelik KOB‹ çözümlerinden Avaya one-X®  tik olarak seçip ar›yor. Santral üzerine ça¤r› merkezi
          Portal for IP Office ile kullan›c›lar›n iletiflimi ofisten,  kuruyoruz. Bu merkezle ilgili tüm veriler raporlana-
          evden veya yolda giderken kullan›m› kolay bir inter-  biliyor. Softphone uygulamas› ile internet üzerinde
          net taray›c› tabanl› arayüz arac›l›¤›yla (VPN veya bir  flirket santraline ba¤lanabiliyor ve istenilen yer ara-
          PC/telefon birleflimi kullanarak) yönetmelerini sa¤la-  nabiliyor. 2 lokasyon aras›nda yap›lan ses görüflme-
          d›klar›n› aktar›yor. Kurumsal iletiflime tamamen en-  leri kriptolanabiliyor ancak 2 taraf›nda Avaya santra-
          tegre anl›k ileti ve sesli arama yetenekleriyle çal›flan-  li olmas› flart. Avaya santralleri klasik bir santralden
          lar aras›ndaki ofis içi iletiflimin h›z› ve esnekli¤i art›-  yüzde 10-15 pahal› ancak sa¤lad›¤› maliyet avantaj-
          yor. Ayr›ca sesli konferans özelli¤i, 64 ça¤r› kapasi-  lar›yla santraller kendisini 12-18 ayda kendini geri
          tesiyle kat›l›mc›lar› görme, ekleme, ç›karma ve ses-  ödeyebiliyor, sonras›nda ise tasarruf edebilme ola-
          siz k›lma özelli¤i sa¤larken konferans konuflmalar›  na¤› sa¤l›yor.” Türkiye çap›nda 15 civar›nda ifl ortak-
          da kaydedilebiliyor. Avaya IP Office 6.0 ayn› zaman-  lar› bulundu¤unu belirten Dumlu, bu y›l 2 bin yeni
          da yeni bir IP Office Video Softphone uygulamas›  KOB‹ müflterisine ulaflarak onlara yeni nesil çözüm-
          arac›l›¤›yla video çözümü de sunuyor. Kesintisiz ile-  leri kazand›rmay› hedeflediklerini aç›kl›yor. 2010 y›-
          tiflim için Avaya IP Office çal›flma süreklili¤ine, tele-  l›nda yüzde 70, Nortel’in sat›n al›nmas›n›n ard›ndan
          fon operasyonunun yan› s›ra sesli mesaj, sesli yan›t  yüzde 30 daha büyüdüklerini kaydeden Dumlu, “Bu
          sistemli ve di¤er benzeri yetenekleri de ekliyor.   y›l yüzde 32 büyümeyi hedefliyoruz” diyor.
                                                                                      fiubat 2011 KobiEfor 79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84