Page 79 - KobiEfor_Subat_2011
P. 79
F‹RMA
Avaya’dan KOB‹’lere düflük maliyetli
birleflik iletiflim çözümleri
fiirket iletiflim sistemlerinde dünya Sinan Dumlu
liderlerinden Avaya, iflletmelere,
kurulufllara ve KOB‹’lere do¤rudan ve
kanal ortaklar› arac›l›¤›yla birleflik
iletiflim hizmetleri, ça¤r› merkezleri ve
ilgili hizmetleri veriyor. Avaya her
ölçekteki iflletmeye verimlilik, iflbirli¤i,
müflteri hizmeti ve rekabet avantaj›
sunan en yenilikçi iletiflim çözümlerini
sunuyor.
K urumlara yönelik iletiflim a¤› sistemleri, uygu-
lamalar› ve hizmetleri alan›nda dünyan›n önde
gelen flirketlerinden Avaya, IP Office’in yeni
sürümü Avaya IP Office 6.0 ile küçük iflletme-
lerde birleflik iletiflim maliyetini yüzde 40 oran›nda dü-
flürüyor. Avaya Türkiye Genel Müdürü Sinan Dumlu,
Avaya’n›n, KOB‹’lere yönelik iletiflim çözümü Avaya IP
Office’in yeni sürümünün çal›flanlara geniflletilmifl kul-
lan›c› deneyimleri sunan yeni birleflik iletiflim yetenek-
lerinden olufltu¤unu söylüyor. Daha verimli ve esnek
bir çal›flma ortam› sa¤layan bu yetenekler aras›nda
sesi, anl›k iletileri(IM), varl›¤› (presence) ve videoyu
kullanan geliflmifl iflbirli¤i araçlar› bulunuyor. Avaya IP
Office, 20’den az çal›flan› olan firmalar› da hedefliyor.
Böylece en küçük flirketler bile daha büyük kurumla-
r›n kulland›¤› geliflmifl iletiflim ve müflteri hizmeti ifl-
levlerine düflük maliyetle sahip olabiliyor.
Sinan Dumlu, yeni ürünleri sayesinde KOB‹’lerin
büyük flirketlerin sahip oldu¤u zengin iletiflim özel- Dumlu, KOB‹’lere sunduklar› avantajlardan baz›la-
liklerini elde etmek için kullan›m› kolay sistemlerin- r›n› flöyle s›ral›yor: “Santral üzerine özel bir tablo gi-
den vazgeçmek zorunda kalmayacaklar›n› anlat›yor. riyoruz, yurtiçi veya yurtd›fl› aran›lan noktay› en uy-
Avaya’n›n uzaktan çal›flanlar, mobil ve ofis çal›flan- gun maliyetle en uygun operatörden santral otoma-
lar›na yönelik KOB‹ çözümlerinden Avaya one-X® tik olarak seçip ar›yor. Santral üzerine ça¤r› merkezi
Portal for IP Office ile kullan›c›lar›n iletiflimi ofisten, kuruyoruz. Bu merkezle ilgili tüm veriler raporlana-
evden veya yolda giderken kullan›m› kolay bir inter- biliyor. Softphone uygulamas› ile internet üzerinde
net taray›c› tabanl› arayüz arac›l›¤›yla (VPN veya bir flirket santraline ba¤lanabiliyor ve istenilen yer ara-
PC/telefon birleflimi kullanarak) yönetmelerini sa¤la- nabiliyor. 2 lokasyon aras›nda yap›lan ses görüflme-
d›klar›n› aktar›yor. Kurumsal iletiflime tamamen en- leri kriptolanabiliyor ancak 2 taraf›nda Avaya santra-
tegre anl›k ileti ve sesli arama yetenekleriyle çal›flan- li olmas› flart. Avaya santralleri klasik bir santralden
lar aras›ndaki ofis içi iletiflimin h›z› ve esnekli¤i art›- yüzde 10-15 pahal› ancak sa¤lad›¤› maliyet avantaj-
yor. Ayr›ca sesli konferans özelli¤i, 64 ça¤r› kapasi- lar›yla santraller kendisini 12-18 ayda kendini geri
tesiyle kat›l›mc›lar› görme, ekleme, ç›karma ve ses- ödeyebiliyor, sonras›nda ise tasarruf edebilme ola-
siz k›lma özelli¤i sa¤larken konferans konuflmalar› na¤› sa¤l›yor.” Türkiye çap›nda 15 civar›nda ifl ortak-
da kaydedilebiliyor. Avaya IP Office 6.0 ayn› zaman- lar› bulundu¤unu belirten Dumlu, bu y›l 2 bin yeni
da yeni bir IP Office Video Softphone uygulamas› KOB‹ müflterisine ulaflarak onlara yeni nesil çözüm-
arac›l›¤›yla video çözümü de sunuyor. Kesintisiz ile- leri kazand›rmay› hedeflediklerini aç›kl›yor. 2010 y›-
tiflim için Avaya IP Office çal›flma süreklili¤ine, tele- l›nda yüzde 70, Nortel’in sat›n al›nmas›n›n ard›ndan
fon operasyonunun yan› s›ra sesli mesaj, sesli yan›t yüzde 30 daha büyüdüklerini kaydeden Dumlu, “Bu
sistemli ve di¤er benzeri yetenekleri de ekliyor. y›l yüzde 32 büyümeyi hedefliyoruz” diyor.
fiubat 2011 KobiEfor 79