Page 80 - KobiEfor_Subat_2011
P. 80

F‹RMA



                             Lojistik sektörünün inovatif flirketi Fillo;

              KOB‹’lere avantaj sa¤layacak



              Lojistik sektöründe inovatif yaklafl›m›yla fark yaratan Fillo, AVM, fuar, arfliv,
                promosyon, iade lojisti¤i gibi alternatif ürünleriyle büyük markalara da,
                         KOB‹’lere de h›z, maliyet ve verimlilik avantaj› sa¤l›yor.

         L     ojistik sektöründe “Tek Elden Bütüncül Hiz-  z›l›mlar›n› birlefltiriyoruz. Bütün yaz›l›mlarla ilgili hiz-
               met” modeliyle adeta bir devrim yaratan Fillo,
                                                          met içi e¤itim çal›flmalar› yap›yoruz. Personelimizin
               sektörde ›fl›k h›z›yla yol al›yor. Fillo Genel Mü-
                                                          altyap›n›n tamam›na hakim olmas› için bu e¤itim
               dürü Serkan Akbudak, “Uygulad›¤›m›z esnek
          modelle sektörde ezberi bozduk” diyor. Akbudak,  program›n› uygulad›k, gelifltirdi¤imiz yeni ürünlerin
                                                          de e¤itimlerini ayr›ca veriyoruz.”
          küresel kriz çanlar›n›n çald›¤› dönemde farkl› disip-  Akbudak, Türkiye için bir ilk olan AVM lojisti¤iyle
          linleri biraraya getiren bir olufluma imza atarak Aras  müflteri maliyetlerini azalt›rken kriz ortam›nda yeni
          Holding bünyesinde toplu da¤›t›m odakl› Aras Kur-  müflteriler kazand›klar›, aralar›nda dev markalar›n da
          ye, depo ve büyük tonajl› mal tafl›mac›l›¤›na odakl›  bulundu¤u 11 bine yak›n sözleflmeli müflterileri bu-
          Aras Lojistik ve Fillo Kargo’nun yönetimsel olarak  lundu¤u bilgisini veriyor. Markalar›n da¤›t›m ve top-
          tek çat› alt›nda Fillo ad›yla hizmet vermeye bafllad›-  lama hizmetlerini belirli bir zamana göre özel araç-
          ¤›n› söylüyor. Operasyonlar ayr› ayr› yürütülse de  larla özel teslimat modeli olan AVM lojisti¤iyle Fillo,
          tek merkezden yönetimin sinerji yaratt›¤›n› belirten  27 Transfer Merkezi, 16 Crossdock alan›, 200 irtibat
          Akbudak, her merkezin birbiriyle çok iyi haberleflme-  noktas›, 50 müflteriye özel uydu flubesi, 70 toplu da-
          si ve uyumunun gerekti¤ini aktar›yor. Bunun için bi-  ¤›t›m birimi ve 3 Nakliye Bürosu ve 2000 kifliden
          liflim altyap›lar›n› düzenlemeyi sürdürdüklerini kay-  oluflan personeliyle günlük 50 bini aflk›n noktaya
          deden Akbudak, kulland›klar› 7 yaz›l›m program›n›n  teslimat yap›yor. Sektöre sundu¤u inovatif model
          hepsini birbirine entegre ettiklerini, bir üst program-  sayesinde AVM ve zincir ma¤azalar›n tercihi haline
          la bu yaz›l›mlar› tek bir platformda birlefltirmeyi  geldiklerini anlatan Akbudak, sunduklar› flirkete özel
          amaçlad›klar›n› dile getiriyor: “2011 y›l› içinde bunu  çözümler, esnek, h›zl› ve kaliteli hizmetleriyle teks-
          yapaca¤›z, kargo ve grupaj, nakliye, depolama hiz-  til, ayakkab›, deri, elektronik, h›zl› tüketim, matbaa
          metleri, mikro da¤›t›mlar, motor kurye ve kurye ya-  ve mutfak alet ve ekipmanlar› sektörlerinin de çö-
                                                          züm orta¤› olduklar›n› söylüyor.
                                                            “KOB‹’lere gidece¤iz”
                                                            2010’u kurumsallaflma y›l› ilan ettiklerini ifade
                                                          eden Akbudak, 2011’de çeflitlendirdikleri ürünlerde
                                                          uzmanlaflmaya gideceklerini kaydediyor: “AVM, ar-
                                                          fliv, promosyon, fuar, iade lojisti¤i gibi alanlarda da-
                                                          ha çok uzmanlaflaca¤›z. Ürünlerimizi 2011’de altyap›-
                                                          sal ve lansman olarak destekleyece¤iz, 10 tane da-
                                                          ha Crossdock alan› açaca¤›z. Uzun vadede 2013’te
                                                          ise bu rakam› 30’a ç›karaca¤›z. Ankara, ‹zmir, Ada-
                                                          na, Bursa ve ‹stanbul’dan sonra Diyarbak›r, Malatya,
                                                          Erzurum, Samsun, Antalya, Mersin, Mu¤la illerinde
                                                          aç›lacak. Domestik Grupaj adl› ürünümüzle özellikle
                                                          yüklü sevkiyat yapan firmalar›n ürünlerini flehirlera-
                                                          ras›nda tafl›yoruz. Üreticilerin da¤›t›m ihtiyaçlar›na
                                                          cevap veriyoruz. Orhanl› ve Sirkeci’de tek yön araç
                                                          kiralama yapan nakliye ofislerimiz var. 2011’de Çor-
                                                          lu, Gebze, ‹zmir, Bursa, Ankara ve Adana’da nakliye
                                                          ofisleri açaca¤›z. 2013 y›l›ndan sonra ise uluslarara-
                                                          s› pazara aç›lmay› planl›yoruz. Bu y›l Anadolu’ya ve
                                                          KOBi’lere çok yo¤un gidece¤iz. Birçok KOB‹ lojistik
                                                          iflini kendi bünyesinde yapmaya çal›fl›yor. Fillo’nun
                                                          nas›l bir maliyet avantaj›, kalite ve verimli hizmet
                                                          verdi¤ini onlara anlataca¤›z. Fillo geçen y›l yüzde 35
                                         Serkan Akbudak   büyüdü, bu y›lda yüzde 35 büyümeyi hedefliyoruz.
                                                          2011’den umutluyuz.”

          80 KobiEfor fiubat 2011
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85