Page 80 - KobiEfor_Subat_2011
P. 80
F‹RMA
Lojistik sektörünün inovatif flirketi Fillo;
KOB‹’lere avantaj sa¤layacak
Lojistik sektöründe inovatif yaklafl›m›yla fark yaratan Fillo, AVM, fuar, arfliv,
promosyon, iade lojisti¤i gibi alternatif ürünleriyle büyük markalara da,
KOB‹’lere de h›z, maliyet ve verimlilik avantaj› sa¤l›yor.
L ojistik sektöründe “Tek Elden Bütüncül Hiz- z›l›mlar›n› birlefltiriyoruz. Bütün yaz›l›mlarla ilgili hiz-
met” modeliyle adeta bir devrim yaratan Fillo,
met içi e¤itim çal›flmalar› yap›yoruz. Personelimizin
sektörde ›fl›k h›z›yla yol al›yor. Fillo Genel Mü-
altyap›n›n tamam›na hakim olmas› için bu e¤itim
dürü Serkan Akbudak, “Uygulad›¤›m›z esnek
modelle sektörde ezberi bozduk” diyor. Akbudak, program›n› uygulad›k, gelifltirdi¤imiz yeni ürünlerin
de e¤itimlerini ayr›ca veriyoruz.”
küresel kriz çanlar›n›n çald›¤› dönemde farkl› disip- Akbudak, Türkiye için bir ilk olan AVM lojisti¤iyle
linleri biraraya getiren bir olufluma imza atarak Aras müflteri maliyetlerini azalt›rken kriz ortam›nda yeni
Holding bünyesinde toplu da¤›t›m odakl› Aras Kur- müflteriler kazand›klar›, aralar›nda dev markalar›n da
ye, depo ve büyük tonajl› mal tafl›mac›l›¤›na odakl› bulundu¤u 11 bine yak›n sözleflmeli müflterileri bu-
Aras Lojistik ve Fillo Kargo’nun yönetimsel olarak lundu¤u bilgisini veriyor. Markalar›n da¤›t›m ve top-
tek çat› alt›nda Fillo ad›yla hizmet vermeye bafllad›- lama hizmetlerini belirli bir zamana göre özel araç-
¤›n› söylüyor. Operasyonlar ayr› ayr› yürütülse de larla özel teslimat modeli olan AVM lojisti¤iyle Fillo,
tek merkezden yönetimin sinerji yaratt›¤›n› belirten 27 Transfer Merkezi, 16 Crossdock alan›, 200 irtibat
Akbudak, her merkezin birbiriyle çok iyi haberleflme- noktas›, 50 müflteriye özel uydu flubesi, 70 toplu da-
si ve uyumunun gerekti¤ini aktar›yor. Bunun için bi- ¤›t›m birimi ve 3 Nakliye Bürosu ve 2000 kifliden
liflim altyap›lar›n› düzenlemeyi sürdürdüklerini kay- oluflan personeliyle günlük 50 bini aflk›n noktaya
deden Akbudak, kulland›klar› 7 yaz›l›m program›n›n teslimat yap›yor. Sektöre sundu¤u inovatif model
hepsini birbirine entegre ettiklerini, bir üst program- sayesinde AVM ve zincir ma¤azalar›n tercihi haline
la bu yaz›l›mlar› tek bir platformda birlefltirmeyi geldiklerini anlatan Akbudak, sunduklar› flirkete özel
amaçlad›klar›n› dile getiriyor: “2011 y›l› içinde bunu çözümler, esnek, h›zl› ve kaliteli hizmetleriyle teks-
yapaca¤›z, kargo ve grupaj, nakliye, depolama hiz- til, ayakkab›, deri, elektronik, h›zl› tüketim, matbaa
metleri, mikro da¤›t›mlar, motor kurye ve kurye ya- ve mutfak alet ve ekipmanlar› sektörlerinin de çö-
züm orta¤› olduklar›n› söylüyor.
“KOB‹’lere gidece¤iz”
2010’u kurumsallaflma y›l› ilan ettiklerini ifade
eden Akbudak, 2011’de çeflitlendirdikleri ürünlerde
uzmanlaflmaya gideceklerini kaydediyor: “AVM, ar-
fliv, promosyon, fuar, iade lojisti¤i gibi alanlarda da-
ha çok uzmanlaflaca¤›z. Ürünlerimizi 2011’de altyap›-
sal ve lansman olarak destekleyece¤iz, 10 tane da-
ha Crossdock alan› açaca¤›z. Uzun vadede 2013’te
ise bu rakam› 30’a ç›karaca¤›z. Ankara, ‹zmir, Ada-
na, Bursa ve ‹stanbul’dan sonra Diyarbak›r, Malatya,
Erzurum, Samsun, Antalya, Mersin, Mu¤la illerinde
aç›lacak. Domestik Grupaj adl› ürünümüzle özellikle
yüklü sevkiyat yapan firmalar›n ürünlerini flehirlera-
ras›nda tafl›yoruz. Üreticilerin da¤›t›m ihtiyaçlar›na
cevap veriyoruz. Orhanl› ve Sirkeci’de tek yön araç
kiralama yapan nakliye ofislerimiz var. 2011’de Çor-
lu, Gebze, ‹zmir, Bursa, Ankara ve Adana’da nakliye
ofisleri açaca¤›z. 2013 y›l›ndan sonra ise uluslarara-
s› pazara aç›lmay› planl›yoruz. Bu y›l Anadolu’ya ve
KOBi’lere çok yo¤un gidece¤iz. Birçok KOB‹ lojistik
iflini kendi bünyesinde yapmaya çal›fl›yor. Fillo’nun
nas›l bir maliyet avantaj›, kalite ve verimli hizmet
verdi¤ini onlara anlataca¤›z. Fillo geçen y›l yüzde 35
Serkan Akbudak büyüdü, bu y›lda yüzde 35 büyümeyi hedefliyoruz.
2011’den umutluyuz.”
80 KobiEfor fiubat 2011