Page 76 - KobiEfor_Aralik_2011
P. 76
AJANS
Universal McCann müflterileri için
“Evet ve hatta...”
Türkiye’nin büyüklük aç›s›ndan ilk 3 iletiflim planlama
ajans›ndan biri olan Universal McCann (UM), KOB‹’lere ve
büyük iflletmelere büyük ajansla çal›flman›n avantajlar›n›
sunuyor. Dahil oldu¤u IPG’nin 130 ülkedeki networkünü
ve know-how’unu çal›flt›¤› müflterileri için
avantaja dönüfltüren UM,
yeni yap›lanmas›yla da fark yarat›yor.
U niversal McCann (UM), dünyan›n en büyük l›k gerektirdi¤ini vurgulayan Üner, Türkiye ekonomi-
reklam guruplar›ndan IPG (Interpublic Group
sinin geliflimiyle Türk menfleili medya ajanslar›n›n da
oluflmaya bafllad›¤›n› anlat›yor. Baz› sektörlerde ol-
of Companies) bünyesinde bir medya ajans›
olarak 130 ülkede ve 150’den fazla ofisle fa-
lerinin çok gerisinde oldu¤unu aktaran Üner, Türki-
aliyet sürdürüyor. Yaklafl›k 3 bin 600 çal›flana sahip. du¤u gibi bu alanda da Türkiye’nin Bat› Avrupa ülke-
Merkezi New York’ta bulunuyor. 1989 y›l›nda Türki- ye’de kifli bafl› reklam harcamalar›n›n 25-30 dolar,
ye’nin ilk medya ajans› olarak kuruldu ve 1992 y›l›n- Bat› Avrupa’da ise 300 dolar civar›nda oldu¤unu kay-
dan itibaren tüm hisseleri IPG’ye sat›larak tamamen dediyor. Türkiye’de k›sa zamanda ve yavafl yavafl ge-
yabanc› sermayeli bir medya ajans› olarak çal›flmala- liflen sektörün büyümesini internet ve televizyonun
r›na devam ediyor. Türkiye ofisinde 70 çal›flan› bu- tetikledi¤ini aktaran Üner, UM olarak yurtd›fl›ndan al-
lunan, 50’den fazla markaya hizmet veren UM’in d›klar› know-how’› ifllerine yans›tt›klar›n› belirtiyor.
müflterileri aras›nda Türk Telekom, The Coca-Cola Uzmanl›k alanlar›n›n medya oldu¤unun alt›n› çizen
Company, Beko, Aygaz, Opet, P›nar, Mastercard, Üner, “Esas iflimiz müflterinin çözüm orta¤› olmak”
Balparmak ve Mey gibi reklamverenler bulunuyor. diyor. Müflterilerine zaman zaman pazarlama konu-
UM Genel Müdürü Tolga Üner, medya planlama ve sunda belli önerilerde bulunduklar›ndan sözeden
sat›nalma ajans› yerine günümüzde iletiflim planlama Üner, medyay› 360 derece verimli kullanmak zorun-
ajans› denen bir konseptin öne ç›kt›¤›n› söylüyor. Ta- lulu¤una de¤iniyor. Müflterinin ihtiyac›n›n en bafl›n-
mamen kendine özgü disipliniyle hizmet sunulmas› dan do¤ru anlaman›n ona do¤ru önerilerde bulunma-
gereken medya planlama ve sat›nalma iflinin uzman- da önem tafl›d›¤›n›n alt›n› çiziyor: “En do¤rusu seg-
76 KobiEfor Aral›k 2011