Page 76 - KobiEfor_Aralik_2011
P. 76

AJANS


































                                  Universal McCann müflterileri için
                 “Evet ve hatta...”







                                       Türkiye’nin büyüklük aç›s›ndan ilk 3 iletiflim planlama
                                     ajans›ndan biri olan Universal McCann (UM), KOB‹’lere ve
                                      büyük iflletmelere büyük ajansla çal›flman›n avantajlar›n›
                                      sunuyor. Dahil oldu¤u IPG’nin 130 ülkedeki networkünü
                                               ve know-how’unu çal›flt›¤› müflterileri için
                                                        avantaja dönüfltüren UM,
                                                 yeni yap›lanmas›yla da fark yarat›yor.

         U      niversal McCann (UM), dünyan›n en büyük   l›k gerektirdi¤ini vurgulayan Üner, Türkiye ekonomi-
                reklam guruplar›ndan IPG (Interpublic Group
                                                          sinin geliflimiyle Türk menfleili medya ajanslar›n›n da
                                                          oluflmaya bafllad›¤›n› anlat›yor. Baz› sektörlerde ol-
                of Companies) bünyesinde bir medya ajans›
                olarak 130 ülkede ve 150’den fazla ofisle fa-
                                                          lerinin çok gerisinde oldu¤unu aktaran Üner, Türki-
          aliyet sürdürüyor. Yaklafl›k 3 bin 600 çal›flana sahip.  du¤u gibi bu alanda da Türkiye’nin Bat› Avrupa ülke-
          Merkezi New York’ta bulunuyor. 1989 y›l›nda Türki-  ye’de kifli bafl› reklam harcamalar›n›n 25-30 dolar,
          ye’nin ilk medya ajans› olarak kuruldu ve 1992 y›l›n-  Bat› Avrupa’da ise 300 dolar civar›nda oldu¤unu kay-
          dan itibaren tüm hisseleri IPG’ye sat›larak tamamen  dediyor. Türkiye’de k›sa zamanda ve yavafl yavafl ge-
          yabanc› sermayeli bir medya ajans› olarak çal›flmala-  liflen sektörün büyümesini internet ve televizyonun
          r›na devam ediyor. Türkiye ofisinde 70 çal›flan› bu-  tetikledi¤ini aktaran Üner, UM olarak yurtd›fl›ndan al-
          lunan, 50’den fazla markaya hizmet veren UM’in  d›klar› know-how’› ifllerine yans›tt›klar›n› belirtiyor.
          müflterileri aras›nda Türk Telekom, The Coca-Cola  Uzmanl›k alanlar›n›n medya oldu¤unun alt›n› çizen
          Company, Beko, Aygaz, Opet, P›nar, Mastercard,  Üner, “Esas iflimiz müflterinin çözüm orta¤› olmak”
          Balparmak ve Mey gibi reklamverenler bulunuyor.   diyor. Müflterilerine zaman zaman pazarlama konu-
            UM Genel Müdürü Tolga Üner, medya planlama ve  sunda belli önerilerde bulunduklar›ndan sözeden
          sat›nalma ajans› yerine günümüzde iletiflim planlama  Üner, medyay› 360 derece verimli kullanmak zorun-
          ajans› denen bir konseptin öne ç›kt›¤›n› söylüyor. Ta-  lulu¤una de¤iniyor. Müflterinin ihtiyac›n›n en bafl›n-
          mamen kendine özgü disipliniyle hizmet sunulmas›  dan do¤ru anlaman›n ona do¤ru önerilerde bulunma-
          gereken medya planlama ve sat›nalma iflinin uzman-  da önem tafl›d›¤›n›n alt›n› çiziyor: “En do¤rusu seg-

          76 KobiEfor Aral›k 2011
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81