Page 55 - KobiEfor_Agustos_2010
P. 55
2009’un en olumlu yan›; müflteri- ten A¤›lönü, KOB‹ segmentinde
ye farkl› ürünler sunabildik. Ban- perakendenin yüzde 32 pay ald›-
kac›l›kta her fleyin finansman ol- ¤›n› aç›kl›yor. Son dönemlerde
mad›¤›n› anlatmaya çal›flt›k” diye tar›m sektörünün üçüncü büyüme
konufluyor. “fiube a¤› düflünüldü- kolunu oluflturdu¤unu dile geti-
¤ünde biz KOB‹ bankas›y›z” di- ren A¤›lönü, flu bilgileri veriyor:
yen A¤›lönü, KOB‹ bankac›l›¤›nda “Müflterilerimizi iyi tan›yarak, on-
kamu hariç özel bankalar aras›n- lar›n ihtiyaç ve tercihlerine uygun
da ilk 3’te yer ald›klar›n› belirti- ürün ve hizmetler sunmaya ola-
yor. Yap› Kredi, 847 olan flube nak sa¤layan segment bazl› hiz-
say›s›na bu y›l 60 yeni flube da- met modelimiz sayesinde KOB‹
ha ekleyecek. müflterilerine özel hizmet veriyo-
ruz. fiu anda yaklafl›k 90 bin KO-
KOB‹’leri bilgilendiriyor B‹ müflterimiz bu paketlerimizi
2007’nin fiubat ay›nda ‘KO- alarak avantajlardan yararlanma-
B‹’leri bilgilendirece¤iz’ diyerek ya bafllad›lar. Y›l sonu itibariyle
yola ç›kan Yap› Kredi Bankas›, 90 bin rakam›n›n 130 bine ç›kma-
Koç.net stratejik ortakl›¤› ile yü- s›n› amaçl›yoruz. Çam Paketi ile
rütülen “Kobiline” platformunda müflterilerimizin bankac›l›k ve
ifl orta¤› Projes ‹fl Gelifltirme ile bankac›l›k d›fl› ifllemlerden avan-
birlikte Avrupa Birli¤i Fonlar›’n›n, tajl› olarak yararlanmas›n›, ifllem
TÜB‹TAK’›n di¤er ulusal ve ulus- maliyetlerini düflürmeyi ve iliflki-
lararas› kurulufllar›n arac›l›k etti¤i mizi derinlefltirmeyi amaçl›yoruz.
hibelerle ilgili olarak KOB‹’lere Bu paketleri çok cazip k›lan özel-
baflvuru süreçlerinde rehberlik liklerden biri de pratikli¤i; Çam
hizmeti veriyor. Anadolu’nun çe- Paketi ile müflterilerimize 6 fark-
flitli kentlerinde toplant›lar yapan l› ürüne tek seferde sahip olma
banka 2009 sonu itibariyle top- imkân› veriyoruz. Bunlar›n d›fl›n-
lam 20 toplant›yla projeyi ta- da farkl› sektörlere yönelik olufl-
mamlam›fl oldu. Toplam 5 bin fir- turdu¤umuz sektörel paketler
ma ile bir araya gelen banka, 2 de bulunuyor. ‹flini büyütmek is-
bin 200 firmay› Ar-Ge iflbirli¤ine teyen veya sektörde yeni olan ifl-
uygun bulmufl. A¤›lönü, projede letmelere ‹malat Destek Paketi,
gelifltirdikleri aflamalar› flöyle bankac›l›kta bir ilk olan KOB‹ Ar-
özetliyor: “2010 y›l› itibariyle Ar- Ge Paketi, turizm sektöründe fa-
Ge projesiyle hibe destek almaya aliyet gösteren KOB‹’lerimizin fi-
hak kazan firma say›m›z 224. nansal ihtiyaçlar›n› karfl›lamaya
Toplam 480 proje yaz›ld›. 80 pro- yönelik haz›rlad›¤›m›z ve sektö-
je ise halen daha s›rada bekliyor. rün yap›s›na uygun Ödemesi Ko-
Banka olarak söz konusu firmala- lay Turizm Kredisi ürünü ile zen-
r›n 55’ine efl finansman deste¤i ginlefltirdi¤imiz Turizm Destek
sa¤lad›k. Kriz nedeniyle baz› fir- Paketi ve Perakende Destek Pa-
malar Ar-Ge projelerini ask›ya al- keti’ni bu paketler aras›nda say-
d›. Ancak beklentilerimizin üze- mak mümkün. 2010 y›l›nda da,
rinde bir kat›l›m oldu. Bu y›l da sektörel paketlerimizi çeflitli kre-
projemize devam edece¤iz. Ar-Ge di ürünleri, bankac›l›k hizmetleri
konusunda müflterilerimizi bilgi- ve yeni sektörler ekleyerek zen-
lendirerek ileriye dönük yat›r›m ginlefltiriyoruz. Tüm bu hizmetle-
yap›lmas›n› teflvik edece¤iz. Ayr›- re ek olarak; KOB‹ müflterilerimi-
ca KOSGEB’in verece¤i destekler zin ihtiyaç duyduklar› tüm banka-
içinde bilgilendirme yaparak efl c›l›k ürünlerini tek bir çat› alt›nda
finansman sa¤lamak istiyoruz” bulabilece¤i yeni paket çal›flma-
lar›m›z da devam ediyor.”
Sektörel paketler
Yap› Kredi’nin a¤›rl›kl› büyüme Y›l›n ilk 4 ay rakamlar›na göre piyasay›
kanad› 2006’da belirledi¤i strate- de¤erlendiren Sami U¤ur A¤›lönü, “KOB‹
kredileri geçen y›l yüzde 13-14 düflmüflken
jiye göre imalat, perakende ve flimdi yüzde 20’lerin üzerinde büyüdü. Banka
turizm oluflturuyor. Perakende de olarak biz yüzde 45- 50 oran›nda büyüdük.
liderlik hedefleri oldu¤unu belir- Pazarda bir hareket var” diyor.
A¤ustos 2010 KobiEfor 55