Page 75 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 75

yan Güzelbey, yabanc› markalara hizmet verseler de
                                                            onlarla bu kadar kapsaml› çal›flmad›klar›n› ifade edi-
                                                            yor. Özellikle bu dönemde müflterilerinin 1 kuruflunun
                                                            bile de¤erini çok iyi bilen bir reklam ajans› olarak ça-
                                                            l›flt›klar›n› söyleyen Güzelbey, “O güveni kurmak çok
                                                            zor. Biz iflin en zor k›sm›n› üstleniyoruz, 1 kuruflun
                                                            hakk›n› bilmek gerek. KOB‹ paray› çok zor kazan›yor.
                                                            Reklam ajans› elini tafl›n alt›na müflterisiyle birlikte
                                                            sokmal›. 2004’ten beri çal›flt›¤›m›z Ladin Mobilya
                                                            günde 2 yatak üretirken bugün 200 yatak üretiyor.
                                                                    Hes Kimya’yla çal›flt›k. Bu firmalar varolabi-
                                                                    lirse tüketici o zaman kazan›r. Genelde infla-
                                                                    at sektörü a¤›rl›kl› olmak üzere ortalamada
                                                                    7 müflterimiz var. Çal›flan say›m›z 10-12’yi
                                                                    geçmiyor. Bu ülkeyi çok seviyoruz, bu ülke-
                                                                    nin de¤erlerine yol gösterici bir deniz feneri
                                                                    olmak, iletiflimde onlara do¤ru yolu göstere-
                                                                    rek büyümelerine katk› sa¤lamak istiyoruz.
                                                                    Müflterilerini en iyi yere getiren ilk 3 ajans
                                                                    içinde olmay› hedefliyoruz. Türkiye’nin de-
                                                                    ¤erlerini parlat›p dünya ligine ç›karmak isti-
                                                                    yoruz. Onlar dünya markas› olunca siz de
                                                                    olursunuz”  diye konufluyor.
            basan bir ajans olsun isteyerek kurduk.
            Bu 4 ayaktan bir tanesi strateji depart-                             Ürüne inanmak önemli
            man›, stratejinin bafl›nda çok uzman ar-                              Hizmet verdikleri markan›n
            kadafllar›m›zdan birisi var. ‹kincisi kreatif                       ürünün kalitesine inanmalar›-
            aya¤›n›n de¤iflmez ve sürekli ajans›n                               n›n önemine dikkat çeken Gü-
            içinde olmas›. Müflteri iliflkilerinde ben                           zelbey, “Reklam bir bütündür.
            var›m, bir di¤eri de medya sat›nalma ve                            Tüketicinin karar verme süreci-
            planlama bölümü. Kuruldu¤u günden                                  ni yönetiyor olmak laz›m. Müfl-
            beri bu 4 departman ajans›n içinde yer                             teriyi kap›dan içeriye sokmak
            al›yor. Bu 4 departman çok büyük ulus-                             önemli” diyor. KOB‹’nin mar-
            lararas› hizmet veren reklam ajanslar›n›n                          kalaflmaya iste¤i ve buna uy-
            da ana omurgas›n› oluflturuyor. Biz de                              gun ürünü olmas› ve iletiflimde
            1992’den beri bu hizmetin içinden gelen insanlar›z.  süreklili¤i kabul etmesi gerekti¤ini aç›klayan Güzel-
            13. y›l›m›z› kutluyoruz. Ayaklar› yere sa¤lam basan bir  bey, süreklili¤e ikna etmeden hiçbir müflteriyle çal›fl-
            ajans kurduk, hep krizlerde büyüdük.”           mad›klar›n›n alt›n› çiziyor. Entegre pazarlaman›n öne-
              Hizmet verdikleri firmalarla uzun soluklu çal›flmay›  mine de de¤inen Güzelbey, müflteriye dokunman›n ve
            ve onlarla birlikte büyümeyi çok sevdiklerini aktaran  diyalogun önemini vurguluyor.
            Güzelbey, flunlar› kaydediyor: “Tekstil sektörünün di-
            namo flirketlerinden biri olan Durak Tekstil’le 7 y›l ça-
            l›flt›k, uluslararas› bir dünya flirketine sat›lmak üzerey-
            ken ayr›ld›k. Bir firmayla en az çal›flt›¤›m›z süre 4-5
            y›ld›r. Birlikte büyümeyi, birlikte yol almay›, birlikte
            krizleri atlatmay›, birbirimize dayanak olmay› çok se-
            viyoruz. Bu tarz ilerledi¤imiz firmalar›m›z var. Bizimle
            bafllay›p, reklam ifline bizimle girip, cesaretlenip, sek-
            törde çok büyük reklamveren olan firmalar var. Örne-
            ¤in Güzelifl Porselen, 2004’ten beri Eternity ile çal›fl›-
            yoruz. Bugün Eternity’de yapt›¤›m›z çal›flma, bütün
            üniversitelerde ders olarak okutuluyor. Markan›n 23
            tane taklidi ç›kt›. Eternity d›fl›nda ciddi yol ald›¤›m›z
            bir çok müflterimiz var. Baflyaz›c› Et ile çal›fl›yoruz. 2
            kampanya çektik, flu an çok iyi gidiyor.
              Türkiye’nin de¤erleri
              Türkiye’nin de¤erlerine, özsermayelerine, firmalar›-
            na reklam ve markalaflma deste¤i vermek üzere kuru-
            lan bir reklam ve iletiflim ajans› olduklar›n› vurgula-
                                                                                     Temmuz 2010 KobiEfor 75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80