Page 74 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 74
AJANS
1.3 milyar kifliye reklam pazarl›yor
CREZONE, DÜNYANIN
ÇATISI Ç‹N’DE
panyalar›nda birlikte çal›flma karar› ald›k. Bugüne ka-
dar bir çal›flma orada faaliyete geçti, onlar›n da bura-
da bir minik çal›flmas›nda birbirimize destek olduk.
Bu tür diyaloglar birarada olmay› gerektiriyor ama biz
biraz uzak kald›k. Bir de Çin filmlerinin Türkiye’de pa-
zarlanmas›yla ilgili baz› bilgileri aktararak bize yar-
d›mc› oldular. Henüz bu konuda net bir çal›flmam›z
yok. Görüflmelerimiz devam ediyor, bizim film yap›m-
c›l›¤› ifltigalimiz de var. Son 2 y›ld›r 2 tane belgesel
haz›rlad›k. Bir tanesi bütün Ortado¤u’yu dolaflarak
çekti¤imiz, 40’a yak›n akademisyenle görüflüp haz›r-
lad›¤›m›z; Kaflgarl› Mahmud Belgeseli. 6 bölüm 25 da-
kikadan olufluyor. TRT yay›nlamak üzere, flu an görüfl-
meleri sürüyor. Bir de Akhal Teke isminde dünya at
›rklar›n›n gen babas› olan bir at ›rk› var. fiu an bu at
›rk› Türkmenistan’da yafl›yor. Bizi Orta Asya’dan bura-
ya getiren at ›rk› diye geçiyor, ‹ngiliz atlar›n›n da gen
Ümit Güzelbey
babas›. Muhteflem bir at. Onlarla ilgili 3 bölümlük bir
belgesel çektik, bu çerçevede Mo¤olistan’a da gittik.”
Türkiye’nin özde¤erlerini, Mo¤olistan’›n da çok ciddi bir pazar oldu¤una de-
markalar›n› özellikle KOB‹’lerini ¤inen Güzelbey, ülkenin Türkiye ile entegre olmak is-
tedi¤ini dile getiriyor.
dünya markas› yapmak için yola
ç›kan Crezone, müflterilerini en iyi Yarat›c›l›¤›n bafllad›¤› yer;Crezone
‹lanc›l›k Reklam Ajans›’nda 1992’de reklam dünya-
yere getiren ilk 3 ajans içinde s›na ad›m atan Ümit Güzelbey, sonras›nda reklamc›l›k
olmay› hedefliyor. serüvenini Art Group’ta sürdürmüfl. 1998’de 2 orta¤›
ve can yoldafl› Etiye Budak’la Crezone Ajans’›n temel-
lerini atm›fl. Ünlü müzikal “Sokak k›z› ‹rma”n›n ad›n-
l Söylefli: Deniz YANIKTAfi l dan ilham alarak ‹rma Reklam ve Film Hizmetleri ad›y-
la kurulan ajans, ‹rma ad› birçok benzer isimle kar›fl-
t›r›l›nca kreatif odaklanmay› anlatan yeni ismi Crezo-
OB‹’leri dünya markas› yapmay› hedefleyen
K Crezone Ajans, uluslararas› iflbirliklerine imza ne’u al›r. (yarat›c›l›¤›n bafllad›¤› yer). KOB‹ Ajans› Cre-
zone, küçük bütçelerle büyük ifller baflar›yor. Çal›flt›¤›
at›yor. Crezone Ajans Stratejik Müflteri ‹liflkile-
ri Baflkan› Ümit Güzelbey, herkes Bat›’ya dö-
Crezone, baflar›s›n› ald›¤› ödüllerle taçland›r›yor.
nerken yönlerini Do¤u’ya çevirdiklerini söylüyor. “Biz KOB‹’leri küresel performansa ulaflt›rmay› hedefleyen
Orta Asya’ya hakim bir ajans›z” diyen Güzelbey, Ka-
zakistan, K›rg›zistan, Özbekistan, Mo¤olistan, Türk- Krizlerde büyüdü
menistan ve Azerbaycan gibi bölgelerde de çal›flt›kla- Uluslararas› birçok büyük flirkete hizmet veren Gü-
r›n› belirtiyor. Herkesin gitmeye korktu¤u Çin’in Sin- zelbey, çok büyük firmalar›n çok büyük bütçelerinin
can-Uygur Özerk Bölgesi’nde yer alan Prana Ajans’la yöneticili¤ini yapt›ktan sonra kendi ajans›n› daha or-
2 y›l önce bir ortakl›k anlaflmas› imzalad›klar› bilgisi- ta ölçekli, büyüme, markalaflma hedefi olan firmalar›n
ni veren Güzelbey, Prana’n›n Çin’in en büyük ajansla- da kaliteli hizmet almaya ihtiyac› oldu¤u bilinciyle
r›ndan biri oldu¤unu aktar›yor. Güzelbey, içinde bir- kurmaya karar verir. Güzelbey, flunlar› aktar›yor: “‹s-
çok Uygur’un çal›flmas› nedeniyle Prana Ajans’takiler- tanbul’da bildi¤im kadar›yla 2-3 bine yak›n reklam
le Türkçe anlaflabildiklerini dile getiriyor. ajans› var. Biz Crezone’u bu kadar bir güruhun içinde
Güzelbey, flöyle devam ediyor: “Bizim oradaki kaybolmak için kurmad›k. Bizim hedeflerimiz vard›,
kampanyalar›m›zda ya da onlar›n Türkiye’deki kam- reklam ajans›m›z› kurarken 4 aya¤› çok sa¤lam yere
74 KobiEfor Temmuz 2010