Page 74 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 74

AJANS



                                 1.3 milyar kifliye reklam pazarl›yor
                CREZONE, DÜNYANIN




                               ÇATISI Ç‹N’DE






                                                            panyalar›nda birlikte çal›flma karar› ald›k. Bugüne ka-
                                                            dar bir çal›flma orada faaliyete geçti, onlar›n da bura-
                                                            da bir minik çal›flmas›nda birbirimize destek olduk.
                                                            Bu tür diyaloglar birarada olmay› gerektiriyor ama biz
                                                            biraz uzak kald›k. Bir de Çin filmlerinin Türkiye’de pa-
                                                            zarlanmas›yla ilgili baz› bilgileri aktararak bize yar-
                                                            d›mc› oldular. Henüz bu konuda net bir çal›flmam›z
                                                            yok. Görüflmelerimiz devam ediyor, bizim film yap›m-
                                                            c›l›¤› ifltigalimiz de var. Son 2 y›ld›r 2 tane belgesel
                                                            haz›rlad›k. Bir tanesi bütün Ortado¤u’yu dolaflarak
                                                            çekti¤imiz, 40’a yak›n akademisyenle görüflüp haz›r-
                                                            lad›¤›m›z; Kaflgarl› Mahmud Belgeseli. 6 bölüm 25 da-
                                                            kikadan olufluyor. TRT yay›nlamak üzere, flu an görüfl-
                                                            meleri sürüyor. Bir de Akhal Teke isminde dünya at
                                                            ›rklar›n›n gen babas› olan bir at ›rk› var. fiu an bu at
                                                            ›rk› Türkmenistan’da yafl›yor. Bizi Orta Asya’dan bura-
                                                            ya getiren at ›rk› diye geçiyor, ‹ngiliz atlar›n›n da gen
          Ümit Güzelbey
                                                            babas›. Muhteflem bir at. Onlarla ilgili 3 bölümlük bir
                                                            belgesel çektik, bu çerçevede Mo¤olistan’a da gittik.”
                   Türkiye’nin özde¤erlerini,                 Mo¤olistan’›n da çok ciddi bir pazar oldu¤una de-
               markalar›n› özellikle KOB‹’lerini            ¤inen Güzelbey, ülkenin Türkiye ile entegre olmak is-
                                                            tedi¤ini dile getiriyor.
              dünya markas› yapmak için yola
             ç›kan Crezone, müflterilerini en iyi              Yarat›c›l›¤›n bafllad›¤› yer;Crezone
                                                              ‹lanc›l›k Reklam Ajans›’nda 1992’de reklam dünya-
                yere getiren ilk 3 ajans içinde             s›na ad›m atan Ümit Güzelbey, sonras›nda reklamc›l›k
                       olmay› hedefliyor.                   serüvenini Art Group’ta sürdürmüfl. 1998’de 2 orta¤›
                                                            ve can yoldafl› Etiye Budak’la Crezone Ajans’›n temel-
                                                            lerini atm›fl. Ünlü müzikal “Sokak k›z› ‹rma”n›n ad›n-
               l     Söylefli: Deniz YANIKTAfi      l         dan ilham alarak ‹rma Reklam ve Film Hizmetleri ad›y-
                                                            la kurulan ajans, ‹rma ad› birçok benzer isimle kar›fl-
                                                            t›r›l›nca kreatif odaklanmay› anlatan yeni ismi Crezo-
                 OB‹’leri dünya markas› yapmay› hedefleyen
           K     Crezone Ajans, uluslararas› iflbirliklerine imza  ne’u al›r. (yarat›c›l›¤›n bafllad›¤› yer). KOB‹ Ajans› Cre-
                                                            zone, küçük bütçelerle büyük ifller baflar›yor. Çal›flt›¤›
                 at›yor. Crezone Ajans Stratejik Müflteri ‹liflkile-
                 ri Baflkan› Ümit Güzelbey, herkes Bat›’ya dö-
                                                            Crezone, baflar›s›n› ald›¤› ödüllerle taçland›r›yor.
           nerken yönlerini Do¤u’ya çevirdiklerini söylüyor. “Biz  KOB‹’leri küresel performansa ulaflt›rmay› hedefleyen
           Orta Asya’ya hakim bir ajans›z” diyen Güzelbey, Ka-
           zakistan, K›rg›zistan, Özbekistan, Mo¤olistan, Türk-  Krizlerde büyüdü
           menistan ve Azerbaycan gibi bölgelerde de çal›flt›kla-  Uluslararas› birçok büyük flirkete hizmet veren Gü-
           r›n› belirtiyor. Herkesin gitmeye korktu¤u Çin’in Sin-  zelbey, çok büyük firmalar›n çok büyük bütçelerinin
           can-Uygur Özerk Bölgesi’nde yer alan Prana Ajans’la  yöneticili¤ini yapt›ktan sonra kendi ajans›n› daha or-
           2 y›l önce bir ortakl›k anlaflmas› imzalad›klar› bilgisi-  ta ölçekli, büyüme, markalaflma hedefi olan firmalar›n
           ni veren Güzelbey, Prana’n›n Çin’in en büyük ajansla-  da kaliteli hizmet almaya ihtiyac› oldu¤u bilinciyle
           r›ndan biri oldu¤unu aktar›yor. Güzelbey, içinde bir-  kurmaya karar verir. Güzelbey, flunlar› aktar›yor: “‹s-
           çok Uygur’un çal›flmas› nedeniyle Prana Ajans’takiler-  tanbul’da bildi¤im kadar›yla 2-3 bine yak›n reklam
           le Türkçe anlaflabildiklerini dile getiriyor.     ajans› var. Biz Crezone’u bu kadar bir güruhun içinde
              Güzelbey, flöyle devam ediyor: “Bizim oradaki  kaybolmak için kurmad›k. Bizim hedeflerimiz vard›,
           kampanyalar›m›zda ya da onlar›n Türkiye’deki kam-  reklam ajans›m›z› kurarken 4 aya¤› çok sa¤lam yere

           74 KobiEfor Temmuz 2010
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79