Page 58 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 58

TSO PLATFORM
















           KAYSO ile Zaragoza TSO iflbirli¤i yapacak

            Kayseri Sanayi Odas› (KAYSO) ve ‹spanya Zaragoza Ticaret ve Sanayi
            Odas› aras›nda ikili iflbirli¤i anlaflmas› imzaland›. ‹mza törenine KAYSO
            Yönetim Kurulu Baflkan› Mustafa Boydak, ‹spanya Ekonomi ve Ticaret
            Müsteflar› ‹sac Martin Barbero ve Zaragoza Ticaret ve Sanayi Odas› tem-  Malta vizesi almak
            silcileri kat›ld›. KAYSO Baflkan› Boydak, ülkeler aras› dostlu¤un pekifl-
            mesi için ekonomik iflbirli¤i anlaflmalar›n›n önemli oldu¤una dikkat çek-  isteyen ifladamlar›na
            ti. Türkiye’nin ‹spanya ile iki dost ülke oldu¤unu hat›rlatan Baflkan Boy-  kolayl›k
            dak, bu dostlu¤u flehirler baz›nda ekonomik iflbirlikleriyle pekifltirmek
            için harekete geçtiklerini kaydetti.                             Malta ‹stanbul Baflkonsoloslu-
            ‹spanya Ekonomi ve Ticaret Müsteflar› ‹sac Martin Barbero ise iki fleh-  ¤u ile ‹stanbul Ticaret Odas›
            rin çok güçlü ortak yönleri bulundu¤unu ve bu dinamizmi harekete ge-  aras›nda ifl vizesi al›m›n› ko-
            çirmek için çaba gösterdiklerini vurgulad›.                      laylaflt›rmaya yönelik bir an-
                                                                             laflma, Malta’n›n ‹stanbul Bafl-
                                                                             konsolosu Simon Pullicino ile
              Alia¤a Ticaret Odas›, han›mlara reçel                          ‹stanbul Ticaret Odas› Yönetim
                              yap›m› e¤itimi verdi                           Kurulu Baflkan› Murat Yalç›n-
                                                                             tafl taraf›ndan ‹stanbul Ticaret
                              Alia¤a Ticaret Odas›, Alia¤a ilçe ve köylerindeki  Odas› Merkez Binas›’nda imza-
                              ev han›mlar› ve genç k›zlara yönelik reçel yap›-  land›. Anlaflma, ‹stanbul Tica-
                              m› e¤itimi düzenledi. Tar›m ‹l Müdürlü¤ü ve Alia-  ret Odas›’ndan “Tan›ma Mek-
                              ¤a Tar›m ‹lçe Müdürlü¤ü’nün katk›lar›yla düzen-  tubu’’ verilmifl, Malta ile mev-
                              lenen e¤itim Alia¤a Ticaret Odas›’nda gerçeklefl-  cut ifl iliflkisi olan veya ifl ilifl-
                              ti. E¤itime, Alia¤a Merkez, belde ve köylerinden  kisi kurmak isteyen ifladamla-
                              40 kifli kat›ld›. ‹zmir ‹l Tar›m Müdürlü¤ü’nden ev  r›n›n, gerekli koflullar olufltu-
                              ekonomisti Ayla Y›lmaz taraf›ndan verilen ve 3  ¤unda 5 y›la kadar geçerli ola-
                              saat süren uygulamal› e¤itimde kursiyerler uz-  bilecek ‘Çok Giriflli’ bir Schen-
                              manlarla birlikte çilek reçeli üretimi gerçeklefltir-  gen vizesinden yararlanabil-
                              di. Kat›l›mc›lar e¤itimlerin sürmesini istedi.   mesini sa¤layacak.


           Samsun TSO’da franchising ve markalaflma e¤itimi

           Samsun Ticaret ve Sanayi Odas› (STSO) ‹le Avrupa  “Baz› yerlerde marka oldu¤unu bilmeyen çok say›da
           ‹flletmeler A¤›-Karadeniz Konsorsiyumu organizesin-  marka var. Baz›lar› markalaflmaya çal›fl›rken, ço¤u
           de ‘Franchising ve Markalaflma’ e¤itim seminer‹ ya-  sektörde markalaflma yönünde çok ciddi altyap›s›n›
           p›ld›. Samsun TSO Meclis Salonu’nda yap›lan TSO  sa¤lad›¤› halde kendisinin marka oldu¤unu bilme-
           üyelerinin kat›ld›¤› seminere Türki-                        yen çok say›da iflletme var. Marka
           ye Franchising Derne¤i Yönetim Ku-                          özellikle tercih oluflturur, tüketici bir
           rulu Üyesi ‹lhan Erkan konuflmac›                            ürünü almak istedi¤inde seçimde ciddi
           olarak kat›ld›. Franchising sistemin-                       olarak ona yön veren bir unsurdur.
           de markan›n yerinin çok önemli ol-                          Markalar al›fl verifli kolaylaflt›r›r ve ürü-
           du¤unu söyleyen ‹lhan Erkan,                                nün tan›nmas›n› sa¤lar. Tüketicilere
           “Marka oluflmad›¤› sürece pazar                              güven verir, çünkü arkas›nda bir ga-
           yok demektir. Pazar› olmayan sek-                           ranti sunmaktad›r. Birçok müflteri risk-
           törün varl›¤›ndan söz etmek müm-                            ten ve bilinmezlikten kaçar, markal›
           kün de¤il” dedi.                                            ürünler müflteriye güven sa¤lar” diye
           Markan›n tan›m›n› yapan Erkan,                              konufltu.

           58 KobiEfor Temmuz 2010
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63