Page 63 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 63

YEN‹ ‹fi








                      Bilgitafl, 48 olan bayi say›s›n› art›rmay› hedefliyor
              FOTOKOP‹DE PAZAR L‹DER‹





                                                              3 flirket ve 204 çal›flan›yla bask›
                                                               sistemlerinde faaliyet gösteren
                                                             Bilgitafl, 2009 y›l›n› 20 milyon Euro
                                                                         ciroyla kapatt›.

                                                            hibiz, adetsel sat›fl anlam›nda pazar liderli¤imiz var.
                                                            ‹çinde bulundu¤umuz bölgede Kyocera’n›n en büyük
                                                            ifl orta¤›y›z. 2010 y›l› hedefimiz 2008 y›l›n› yakala-
                                                            mak. ‹kinci hedefimizse fotokopi pazar›ndaki liderli¤i-
                                                            mizi devam ettirmek, renkli fotokopi pazar›nda sat›fl
                                                            adetlerini art›rmak. Ayr›ca yüksek hacimli doküman
                                                            üretim sektöründe kendimizi gelifltirmek istiyoruz.”
           Türkay Terzigil, Bilgitafl’›n hedefini Türkiye’de bas›lan
           her ka¤›ttan mümkün oldu¤u kadar daha fazla pay almak  Özel projeler yürütüyor
           olarak aç›kl›yor.                                   Büyük hacimli firmalara yönelik özel projeler de
                                                            yürüttüklerini belirten Terzigil, flöyle devam ediyor:
                                                                  “Müflteri isterse makineyi sat›n alabilir veya
           K      gitafl, çok fonksiyonlu fotokopi,                kiralayabilir. Sayfa bafl› maliyet anlaflmalar›n-
                  yocera’n›n Türkiye Distribütörü Bil-
                                                                  da makinenin toner, bak›m, servis maliyetleri-
                  genifl format yaz›c›, doküman üre-
                  tim sistemleri, dijital renkli bask›
                                                                  var, biz de her ay o makinelerde bas›lanlar›n
           makineleri, lazer yaz›c›lar ve yaz›l›m ürün-           ni biz karfl›l›yoruz. Makineler üzerinde sayaç
           lerinin sat›fl›n› gerçeklefltiriyor. 1982 y›l›n-         miktar›na göre ücret al›yoruz. Baz› firmalar k›-
           da kurulan firma, Bilgitafl Büro Makinalar›,            sa zamanda çok bask› yapmak istiyor, onlara
           Bilgitafl Teknik Servis ve Bilgitafl Ka¤›t ol-           da hizmet sunuyoruz.”
           mak üzere 3 flirket ve toplam 204 çal›fla-                 Bilgitafl, Kurumsal Bask› Destek Merkezi,
           n›yla faaliyet gösteriyor.                             Doküman Takip Sistemi ve Ödeme Kartl› Sis-
              Bilgitafl Pazarlama ve ‹fl Gelifltirme Ko-             tem gibi genifl bir hizmet a¤›na sahip. Terzigil,
           ordinatörü Türkay Terzigil, yayg›n sat›fl ve            de¤iflken veri bas›m›, kifliye özel bask› sistem-
           servis a¤lar› bulundu¤unu söylüyor. Terzi-             leri gibi ifllemleri de yaz›l›mlar yoluyla gerçek-
           gil, Bilgitafl’›n ‹stanbul’daki merkezinin yan› s›ra An-               lefltirdiklerini ve güvenli
           kara ve ‹zmir’de ofisleri, Türkiye çap›nda ise sat›fl ve               bask› çözümleri sunduklar›-
           servis hizmeti sunan 48 tane yetkili bayisi bulundu-                  n› aktar›yor.
           ¤unu ifade ediyor. Koflulsuz müflteri memnuniyeti il-                      Kyocera’da   ürünlerin
           kesiyle servis hizmeti verdiklerini aktaran Terzigil,                 dubleks bask› yapabildi¤i-
           “‹stanbul’da Bilgitafl Ça¤r› Merkezi’ne gelen servis                   ni, dokümanlar› ka¤›d›n ar-
           talepleri, araç takip sistemleri ile izlenen mobil ser-               kas›na ve önüne basabildi-
           vis araçlar›m›za an›nda iletiliyor. 19 tane servis ara-               ¤ini dile getiren Türkay Ter-
           c›m›z var. Araçlar online olarak takip ediliyor. ‹stan-               zigil, bu özelli¤in flirketlerin
           bul’da taleplere yan›t süremiz 2 saate kadar inmifl                    ka¤›t tüketim maliyetlerini
           durumda. Türkiye’nin en önemli özel ve kamu kuru-                     yüzde 50 düflürebilece¤ine
           lufllar›yla çal›fl›yoruz” diye konufluyor.                               dikkat çekiyor. Ürün al›n›r-
              Terzigil, Kyocera Mita ürünlerinin maliyet avantaj-                ken toplam sat›n alma ma-
           lar›, her müflteri ihtiyac›na yönelik dokümantasyon                    liyetinin düflünülmesinin
           çözümü sunabilmesi ve ürün gelifltirilirken ekolojiye                  önemini vurgulayan Terzi-
           verilen önem nedeniyle öne ç›kt›¤›n› hat›rlat›yor. Ter-               gil, bask› ifline harcanan
           zigil, hedeflerini flöyle aç›kl›yor: “Biz Kyocera marka-               maliyetin bilinmesinin sat›n
           s›yla fotokopi ürünlerinde pazar lideriyiz. Fotokopi  almac›lar ve finans müdürleri için avantaj oldu¤unu
           pazar›nda 2009 y›l›nda yüzde 11-12 pazar pay›na sa-  da vurguluyor.
                                                                                     Temmuz 2010 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68