Page 63 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 63
YEN‹ ‹fi
Bilgitafl, 48 olan bayi say›s›n› art›rmay› hedefliyor
FOTOKOP‹DE PAZAR L‹DER‹
3 flirket ve 204 çal›flan›yla bask›
sistemlerinde faaliyet gösteren
Bilgitafl, 2009 y›l›n› 20 milyon Euro
ciroyla kapatt›.
hibiz, adetsel sat›fl anlam›nda pazar liderli¤imiz var.
‹çinde bulundu¤umuz bölgede Kyocera’n›n en büyük
ifl orta¤›y›z. 2010 y›l› hedefimiz 2008 y›l›n› yakala-
mak. ‹kinci hedefimizse fotokopi pazar›ndaki liderli¤i-
mizi devam ettirmek, renkli fotokopi pazar›nda sat›fl
adetlerini art›rmak. Ayr›ca yüksek hacimli doküman
üretim sektöründe kendimizi gelifltirmek istiyoruz.”
Türkay Terzigil, Bilgitafl’›n hedefini Türkiye’de bas›lan
her ka¤›ttan mümkün oldu¤u kadar daha fazla pay almak Özel projeler yürütüyor
olarak aç›kl›yor. Büyük hacimli firmalara yönelik özel projeler de
yürüttüklerini belirten Terzigil, flöyle devam ediyor:
“Müflteri isterse makineyi sat›n alabilir veya
K gitafl, çok fonksiyonlu fotokopi, kiralayabilir. Sayfa bafl› maliyet anlaflmalar›n-
yocera’n›n Türkiye Distribütörü Bil-
da makinenin toner, bak›m, servis maliyetleri-
genifl format yaz›c›, doküman üre-
tim sistemleri, dijital renkli bask›
var, biz de her ay o makinelerde bas›lanlar›n
makineleri, lazer yaz›c›lar ve yaz›l›m ürün- ni biz karfl›l›yoruz. Makineler üzerinde sayaç
lerinin sat›fl›n› gerçeklefltiriyor. 1982 y›l›n- miktar›na göre ücret al›yoruz. Baz› firmalar k›-
da kurulan firma, Bilgitafl Büro Makinalar›, sa zamanda çok bask› yapmak istiyor, onlara
Bilgitafl Teknik Servis ve Bilgitafl Ka¤›t ol- da hizmet sunuyoruz.”
mak üzere 3 flirket ve toplam 204 çal›fla- Bilgitafl, Kurumsal Bask› Destek Merkezi,
n›yla faaliyet gösteriyor. Doküman Takip Sistemi ve Ödeme Kartl› Sis-
Bilgitafl Pazarlama ve ‹fl Gelifltirme Ko- tem gibi genifl bir hizmet a¤›na sahip. Terzigil,
ordinatörü Türkay Terzigil, yayg›n sat›fl ve de¤iflken veri bas›m›, kifliye özel bask› sistem-
servis a¤lar› bulundu¤unu söylüyor. Terzi- leri gibi ifllemleri de yaz›l›mlar yoluyla gerçek-
gil, Bilgitafl’›n ‹stanbul’daki merkezinin yan› s›ra An- lefltirdiklerini ve güvenli
kara ve ‹zmir’de ofisleri, Türkiye çap›nda ise sat›fl ve bask› çözümleri sunduklar›-
servis hizmeti sunan 48 tane yetkili bayisi bulundu- n› aktar›yor.
¤unu ifade ediyor. Koflulsuz müflteri memnuniyeti il- Kyocera’da ürünlerin
kesiyle servis hizmeti verdiklerini aktaran Terzigil, dubleks bask› yapabildi¤i-
“‹stanbul’da Bilgitafl Ça¤r› Merkezi’ne gelen servis ni, dokümanlar› ka¤›d›n ar-
talepleri, araç takip sistemleri ile izlenen mobil ser- kas›na ve önüne basabildi-
vis araçlar›m›za an›nda iletiliyor. 19 tane servis ara- ¤ini dile getiren Türkay Ter-
c›m›z var. Araçlar online olarak takip ediliyor. ‹stan- zigil, bu özelli¤in flirketlerin
bul’da taleplere yan›t süremiz 2 saate kadar inmifl ka¤›t tüketim maliyetlerini
durumda. Türkiye’nin en önemli özel ve kamu kuru- yüzde 50 düflürebilece¤ine
lufllar›yla çal›fl›yoruz” diye konufluyor. dikkat çekiyor. Ürün al›n›r-
Terzigil, Kyocera Mita ürünlerinin maliyet avantaj- ken toplam sat›n alma ma-
lar›, her müflteri ihtiyac›na yönelik dokümantasyon liyetinin düflünülmesinin
çözümü sunabilmesi ve ürün gelifltirilirken ekolojiye önemini vurgulayan Terzi-
verilen önem nedeniyle öne ç›kt›¤›n› hat›rlat›yor. Ter- gil, bask› ifline harcanan
zigil, hedeflerini flöyle aç›kl›yor: “Biz Kyocera marka- maliyetin bilinmesinin sat›n
s›yla fotokopi ürünlerinde pazar lideriyiz. Fotokopi almac›lar ve finans müdürleri için avantaj oldu¤unu
pazar›nda 2009 y›l›nda yüzde 11-12 pazar pay›na sa- da vurguluyor.
Temmuz 2010 KobiEfor 63