Page 53 - KobiEfor_Temmuz_2010
P. 53

sine kataca¤›z.  fiubeleflmenin yan› s›ra daha fazla
           KOB‹’ye daha kaliteli hizmet sunabilmek için tek-
           nolojik altyap›m›z› da yeniliyoruz. Sözkonusu yat›-
           r›m birkaç milyon dolar›n üzerinde olacak. KOB‹ 2
           kategorimizde k›smen VIP statü yarat›yorduk. Yap›-
           lanma ile bu yap›m›z› daha da güçlendirip KLAS
           KOB‹’yi yarataca¤›z. 2010 itibariyle yenileflme çal›fl-
           malar›na yapaca¤›m›z yat›r›m 10 milyon TL’yi bula-
           cakt›r.”
              Örge, rekabetin gerisinde kalma lükslerinin bu-
           lunmad›¤›n›, portföy yöneticilerini ça¤›n donan›m›
           ile gelifltirmek istediklerini paylafl›yor.                               Müflterilerine 461 flube ile
                                                                                    hizmet veren Finasbank,
                                                                                    mevcut flube say›s›na 75
              Perakende ve imalatta büyüyecek                                         flube daha ekleyecek.
              Sektör ayr›m› yapmadan büyüyen Finansbank’›n
           2010 y›l› vizyonunda baz› sektörlere daha fazla             AVRUPA YATIRIM
           a¤›rl›k verece¤i aflikar. Özellikle perakende ve ima-
           latç›lar bu dönem ayr›cal›kl›. Bankan›n kredi kart›  FONU’NDAN KOB‹’LERE KRED‹
           ve POS gücünden yararlanmak istediklerini belir-
           ten Örge, bilgileri flöyle detayland›r›yor: “Turizmde  KOB‹’lerin yat›r›m finansman›nda söz sahibi
           finansbank çok güçlü. Eksik oldu¤umuz iki nokta    olmak isteyen Finansbank, kriz döneminde
           perakende ve üretimdi. fiimdi bu iki alanda da bü-  Avrupa Yat›r›m Bankas›’ndan temin etti¤i kre-
           yümeye kanalize olduk. Perakende bölümünde         diyi k›sa zamanda tüketti. Banka flu s›ralar
           kredi kart› program›m›z› destekleyece¤iz. Üretim   ikinci bir anlaflman›n efli¤inde. Geçen y›l›n
           taraf›nda ise yat›r›m öncelikli konumuz. Asl›nda   Temmuz ay›ndan itibaren de Avrupa Yat›r›m
           seçti¤imiz bölümler Türkiye’nin de en fazla büyü-  Fonu (AFY) ile görüflmelerini iflbirli¤ine tafl›yan
           me öngördü¤ü alanlar› oluflturuyor.”                Finansbank, KOB‹’den teminat talebinde bu-
              Küresel krizde yola devam ettiklerini ve hem ye-  lunmadan kredi sa¤lad›. KOB‹’lerin AYF kefale-
           ni müflteri kazanarak hem de eski müflterilerin ih-  tinden yararlanabilmek için Finansbank’›n ha-
           tiyaçlar›na uygun çözümleri sunarak tercih edilir  z›rlad›¤› Makine ve Teknoloji Paketi ile Giri-
           banka olduklar›n› dile getiren Örge, krizde KOB‹’de  flimcilik Paketi’nden birini seçmeleri gerekiyor.
           pazar pay› kaybetmediklerini aksine yeni müflteri-  Avrupa Yat›r›m Fonu, KOB‹’lerin rekabet gücü-
           lerle büyüme gösterdiklerini belirtiyor.           nün geliflmesi, KOB‹’lerin kredi imkanlar›na
                                                              kavuflmas› ve KOB‹’lerin yeni istihdam yarat-
              Krizde KOB‹ kredileri                           malar›na katk› sa¤lamak için tüm AB üyesi ve
              yeniden yap›land›r›ld›                          AB’ye aday ülkelerde benzer çal›flmalara imza
              Krizin yo¤un hissedildi¤i aylarda iki reklam kam-  at›yor. Finansbank ile yap›lan çal›flma, Türki-
           panyas› ile kamuoyunun dikkatlerini çeken Finans-  ye’de AYF’nin bir banka ile gerçeklefltirdi¤i ilk
           bank, KOB‹ fiipflak Kredi’nin yan› s›ra krizi f›rsata  çal›flma olma özelli¤ini tafl›yor. Kredi sa¤lar-
           çevirmek isteyen yat›r›mc›lar için sundu¤u 120 ay  ken risk bazl› fiyatlama yapan ender bankalar-
           vadeli krediyle müflteri kazand›. Örge, krizde en   dan olduklar›n› belirten Örge, Finansbank’›n
           çok konuflulan kredi geri ça¤›rma ifllemlerinin ise  KOB‹’de dikkat etti¤i unsurlar› flöyle s›ral›yor:
           Finansbank’ta hiç yap›lmad›¤›n› belirterek, flunlar›  “Müflterinin riski düflük mü de¤il mi, müflteri-
           aktar›yor: “Krizin ortas›nda kredi faizlerini düflüre-  nin teminat› güçlü mü de¤il mi veya müflteri-
           rek çok say›da müflterimizin kredisini yeniden ya-  nin bizimle olan çal›flma derinli¤i güçlü mü de-
           p›land›rd›k. Bunun çok faydas›n› gördük. Ayr›ca    ¤il mi? Bu üç noktada müflteriyi de¤erlendiri-
           dönem itibariyle mikro ölçekli KOB‹’lerin krizden  yoruz. 10 y›la kadar uzun vadeli kredileri su-
           daha fazla etkilenece¤ini öngörerek ay›rd›¤›m›z    nabiliyoruz.”
           kredi pay›n› art›rd›k. Krizde firmalar›n bilançolar›n-
           dan çok kiflisel kredibilite daha belirleyici oldu. So-  Örge, 2 milyonluk KOB‹ potansiyelinin sektörün
           rumlulu¤u kendi skor kart›m›z›n üzerine ald›k. Ay-  geliflimine büyük katk› sa¤layaca¤›n›n alt›n› çizerek
           r›ca alt›n› çizmekte fayda var; Finansbank olarak  flöyle konufluyor: “Bankac›l›k sektörü KOB‹’ye kre-
           bu dönem bat›k kredi oran›m›z geriledi. 2009’da  di vermek için mücadele veriyor. Finanbank olarak
           yüzde 4’ler seviyesinde olan oran fluan KOB‹’ler  sadece 1 ayda KOB‹’ye 100 milyon TL’nin üzerinde
           kategorisinde yüzde 3’ler seviyesinde. Mikro ölçek-  kredi kulland›rd›¤›m›z› göz önünde bulundurursak
           li KOB‹’lerde daha baflar›l› oldu¤umuzu da görmüfl  bankac›l›k sektörünün en basit hesapla 1 ayda sa-
           olduk.”                                          dece KOB‹’lere 1 milyar TL’nin üzerinde kredi kul-
              Bankac›l›k sektörünün sa¤l›kl› büyüyebilmesi  land›rd›¤›n› rahatl›kla söyleyebiliriz. Bu rakam kriz-
           için KOB‹’lere ulaflmas›n›n flart oldu¤unu hat›rlatan  de de de¤iflmedi.
                                                                                     Temmuz 2010 KobiEfor 53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58