Page 59 - KobiEfor_Haziran_2010
P. 59

KalDer’in yeni
            Baflkan› A. Hamdi
            Do¤an, Kalder’in
            gelecek vizyonunu ve
            hedeflerini Genel
            Koordinatörümüz
            Nurdan Sönmez’e
            anlatt›.
                                                                    KOB‹’LER KURUMSAL
           çok de¤erli birikimleri olan bir kurum, KalDer’i sade-      YAPIYA GEÇMEL‹
           ce bir dernek gibi görmemek laz›m, KalDer’in etra-
           f›nda çok genifl halkalar var, çok önemli say›da özel  Anadolu’daki KOB‹’lere nas›l ulaflacaks›n›z?
           sektörde çok tecrübe geçirmifl de¤erlendiricileri,    KOB‹’ler için bir özel paket oluflturmak istiyo-
           e¤itmenleri var ve bu halkan›n bir kesiminde özel  ruz. Paket üzerinde gruplar›m›z çal›fl›yorlar. Mü-
           sektörün dev kurulufllar›, kamu kurulufllar› var. Do-  kemmellik modelinin daha basitlefltirilmifl bir
           lay›s›yla bu yap›y› çok ifllevsel bir mekanizma haline  bafllang›ç evresi diyebiliriz. KOSGEB’i de bu pa-
           getirmemiz laz›m.                                  kete dahil etmeyi düflünüyoruz. Bu paketin ge-
                                                              nifllemesinde onlar›n deste¤ine ihtiyac›m›z var.
              Somutlarsak nas›l olacak?                       KalDer’in bünyesinde KOB‹’lere yönelik e¤itim
              Üyelerimizle daha çok buluflaca¤›z. Onlarla iletifli-  grubumuz var. Bu bafllam›fl bir çal›flmayd›, 3 ay
           mimizi art›rmak, bilgi ak›fl›n› ve üyeler aras›nda bil-  kadar önce bafllatt›k, ön temaslar› yap›ld›, her-
           gi ak›fl›n› sa¤lamak, ayn› zamanda KalDer’i bir sos-  halde yak›nda yürürlü¤e sokabilece¤iz diye dü-
           yal topluluk haline de getirmek hedefimiz var. De¤i-  flünüyoruz.
           flik sahalarda çal›flmalar yapmak istiyoruz. Gençler   Katmade¤erli hizmeti yarat›rken tabii yay›l›m
           de çok önemli. “Genç Kal” diye bir yap›lanma içeri-  da çok önemli stratejilerimizden bir tanesi. ‹ki
           sine girdik, bunu yayg›nlaflt›rmak istiyoruz, çünkü  tane yay›l›m çerçevesi düflünüyoruz, bir tanesi
           Türkiye’nin bu dinamik kadrolar›n›n ayd›nlanmas› la-  co¤rafi yay›l›m. Bu sözünü etti¤imiz, Anadolu’ya
           z›m, rekabetçi ortam için haz›rlanmalar› gerekiyor,  yay›l›m. ‹kinci yay›l›m ise sektörel aç›dan yay›l›m.
           bunu üniversite y›llar›ndan itibaren bafllatarak genç-  Hiç girmedi¤imiz sahalar var, asl›nda Türkiye’nin
           lerimize gelecek için bir ufuk, vizyon vermek istiyo-  de iddial› oldu¤u konular bunlar. Sektörel bazda
           ruz. ‹kinci yap›lanma modellerimiz aras›nda geçen y›l  derken e¤itimi, sa¤l›¤› söyledik, ama bir turizm
           temelini att›¤›m›z kad›nlara yönelik çal›flma var, “Yö-  sektöründe böylesine rekabetin yo¤un oldu¤u
           netim Kad›n›n da Hakk›d›r” slogan› alt›nda böyle bir  bir sektörde kalite anlay›fl›n›n ve mükemmellik
           aç›l›m yapt›k, daha çok yönetici seviyesindeki kad›n  modelinin uygulan›yor olmas› Türkiye’nin turizm-
           üyelerimize ulaflmay›, bunlar›n say›s›n› art›rmay› he-  de rekabet gücünü art›racakt›r, riskleri karfl›lama
           defliyoruz. Kat›l›mc›lar›m›za daha çok katmade¤er  potansiyelini gelifltirecektir diye düflünüyoruz.
           yaratan hizmetler götürmeyi arzu ediyoruz. Ulusal  Çünkü turizm çok riskli bir sektör. Bunun yan› s›-
           Kalite Hareketi’ne (UKH) katt›¤›m›z kurulufllara bafl-  ra baz› sektörel aç›l›mlar üzerinde de duruyoruz.
           lang›ç aflamas›nda bir özde¤erlendirme ve stratejik   Bu y›l 4 veya 5 tane kalite oda¤›n› Anadolu’da
           plan konusunda rehberlik ediyoruz, bu çok önemli   yap›land›rmay› düflünüyoruz. Genelde hep bildi-
           ve asl›nda çok de¤erli bir bilgi transferi.        ¤imiz yerler bunlar, önce sanayinin kuvvetli oldu-
                                                              ¤u yerler bunlar. Kayseri, Konya, Gaziantep, Trak-
              UKH’nde yenilik olacak m›?                      ya’da Tekirda¤ bölgesi ve civar›. Hiçbirfley kolay
              UKH’ni biraz gelifltirmek istiyoruz, belki basit bir  de¤il, bu program asl›nda bizim uygulad›¤›m›z
           insan kaynaklar› yönetimi bilgisi transferi ve belki te-  modelde bir de¤iflim yönetimidir. KOB‹’lerin de¤i-
           darik zinciri yönetimi gibi paketin içine koymay› dü-  flime zorlanmas› laz›m, KOB‹ kurumsal yap›ya
           flündü¤ümüz faktörler var. Sektörel hizmet portföyü-  geçmek zorunda, aksi takdirde rekabet gücü ola-
           nü geniflletmek istiyoruz. Kimlere daha çok bu hiz-  mayacak, bugün servis ve hizmet sektörümüz da-
           meti veriyoruz? Bunu, KOB‹’lere, kamu yönetimine,  hi genel anlamda d›fl rekabete aç›l›yor.
           e¤itimde, sa¤l›kta çal›flan yeni birimlere yap›yoruz.
                                                            yor ve beklentilerini aktarabilmek istiyor ve bu bek-
                                               e
              KalDer ne kadar Türkiye’nin kalite derne¤i?   lentilerine cevap verilebildi¤ini görmek istiyor. Yöne-
              Genel kurulumuz çok büyük bir kat›l›mla gerçek-  tim kurulu üyelerimizle birlikte sistematik üye ziya-
           leflti. Bu KalDer’e olan ilginin göstergesi. Üyelerin  retleri yapmay› planl›yoruz, arkadafllar›m›z onun kur-
           buraya ilgisini art›rabilmek için üye hat›rlanmak isti-  gusunu yap›yor. Bunu yaymaya çal›flaca¤›z, üye ya-
                                                                                      Haziran 2010 KobiEfor 59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64