Page 134 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 134

DOSYA/BORU

           mamul borulardan oluflan ürün gam›m›za CTP boru-    Aky›l, flunlar› aktar›yor: “Türkiye’de VESA GRUP
           yu da ekleyerek, sektörümüzde en genifl ürün port-  olarak, öncelikle dünyan›n en güvenilir markas›
           föyüne sahip firma unvan›n› kazand›k” diye konuflu-  KBA-Metronic kodlama-markalama makinelerinin
           yor.                                              uzun ömür ve dayan›kl›l›¤›ndan söz ederiz. Dünya-
              Ekonomik krizde daralan piyasalar nedeniyle ya-  n›n en h›zl› kodlama makinas› olan AlphaJET ink-
           flanan ciro ve kar kayb›n› yeni yat›r›mla telafi ede-  jet kodlama makinalar›m›z; dünyada en yüksek
           ceklerini vurgulayan Esen, flunlar› söylüyor: “2008          h›z, en yüksek yaz› bask› kalitesi, mini-
           y›l›nda 100 milyon dolar olarak gerçekleflen ciromu-         mum bak›m maliyetleri ile en uzun
           zu, 2010 sonunda 200 milyon dolara ç›karmay› he-              ömür, yüzde 100 tam verimli ve ke-
           defliyoruz. 50 y›l ömrü olan ürünün bak›m gideri              sintisiz çal›flma, rekabetçi ve orant›l›
           yok denecek kadar az. Afl›r› yüksek PH koflullar›nda            fiyatlarla üretim maliyetlerine maksi-
           da kullan›labilen CTP boru elektri¤i yal›t›r, indüksi-         mum katk›, alternatif markalara gö-
           yon yer ak›m›ndan etkilenmez. Boru cidar›nda ko-               re en az yüzde 50’ye kadar daha az
           rozyondan dolay› çukurlar oluflmaz, pahal› bir ifllem           sarf tüketimi, en ileri yaz› kafas› tek-
           olan iç ve d›fl kaplamaya ihtiyaç duyulmaz, yak›n to-             nolojisi ile maksimum yüksek
           lerans de¤erleri iyi yük da¤›l›m› sa¤lar.”                        performans› aç›k ve koflulsuz
                                                                              olarak garanti ediyor. AlphaJET
              VESA’dan kodlama teknolojilerinde                               C model inkjet kodlama maki-
              en yeni trendler                                                nalar›m›z, 2,3 ve 4 yaz› kafal›
                                                                             modelleri ile üretim maliyetleri-
                                                                           nin minimum seviyesine inmesine
                                                                       katk› sa¤lamaktad›r.”

                                                              Borusan Mannesmann Boru,
                                                              sat›fllar›n› yüzde 25 art›racak
                                                              Borusan Mannesmann
                                                            Boru Türkiye’deki üretim fa-
                                                            aliyetlerini Gemlik, Halkal›,
                                                            ‹zmit ve Gebze fabrikalar›n-
                                                            da yürütüyor. Firman›n, ‹tal-
                                                            ya’da da yüksek katma de-
                                                            ¤erli so¤uk çekilmifl özel
                                                            boru üretimi konusunda uz-
                                                            manlaflm›fl bir fabrikas› bu-
                                                            lunuyor. Borusan Mannes-
              VESA Grup 1996 y›l›ndan beri sektörel odakl›  mann Boru Standart ve
           kodlama yaz› makinelerinin sat›fl ve servisini yap›-  Özel Boru Sat›fl Genel Mü-
           yor. VESA GRUP KODLAMA S‹STEMLER‹/KBA Metro-     dür Yard›mc›s› Zafer Ata-
           nic TÜRK‹YE Genel Müdürü Bayram Aky›l, Alman     bey, toplam üretim kapasitelerinin yaklafl›k 1 milyon
           KBA-Metronic’in güçlü ortakl›¤›yla sektördeki yo¤un  ton oldu¤unu söylüyor. Atabey, “Sürekli yat›r›m an-
           deneyimlerini bir araya getirdiklerini belirtiyor.  Ak-  lay›fl› ile üretim kapasitemizi ve katma de¤erli ürün
           y›l, kodlama teknolojilerindeki en yeni trendleri en  çeflitlerimizi art›r›rken Türkiye’de ve yurtd›fl›nda ko-
           önce pazara sunma çabalar›n›n 2010 y›l› ve ileriki  numumuzu güçlendiriyoruz. Müflteri odakl› hizmet
           y›llarda süreklili¤ini koruyaca¤› gibi VESA’n›n özgü-  ve ifl eti¤i anlay›fl›m›z, yeni ürün gelifltirmek amac›y-
           ven, sistematik ve müflteri memnuniyeti odakl› ifl  la gerçeklefltirdi¤imiz yat›r›mlar›m›z ve baflar›l› pro-
           anlay›fl› ile devam edece¤ini ifade ediyor.       jelerle ad›m›z› yurtd›fl›nda duyuruyoruz” diyor. Tür-
              VESA GRUP’un Türkiye’de 9 ayr› bölgede konufl-  kiye’de ve ihraç pazarlar›nda sat›fllar›n›  bir önceki
           lanm›fl tam donan›ml› mobil servis araçlar›na sahip  seneye göre yüzde 25 art›rmay› hedeflediklerini
           oldu¤unu aktaran Aky›l, müflterilerinin Türkiye’nin  aç›klayan Atabey, özellikle ihraç pazarlar›nda port-
           neresinde olursa olsun bir kaç saat içinde en h›zl›  föylerine yeni kat›lan ülkeler, h›z kazanmas› bekle-
           ve kaliteli servisi sa¤layabilecek güçlü bir altyap›ya  nen enerji hatlar› projeleri ve otomotiv sanayine yö-
           ve finansman gücüne sahip olduklar›n› kaydediyor.  nelik sat›fllar›yla 2010 hedeflerine ulaflabileceklerine
           Türkiye’de KBA-Metronic inkjet kodlama makineleri-  inand›klar›n› dile getiriyor.
           nin kablo, plastik boru, çelik boru, kauçuk ve  oto-  Türk sanayinin önde gelen üreticileri aras›nda yer
           motiv sektöründe lider ve rakipsiz konumda oldu¤u-  alan Borusan Mannesmann Boru’nun ayn› zamanda
           nu vurgulayan Aky›l, sektördeki yüzde 40 olan pa-  boru sektörünün en köklü kuruluflu olma özelli¤i ta-
           zar paylar›n› 2011 y›l›nda yüzde 70’e ç›karmay› ve  fl›d›¤›n› ifade eden  Atabey, flunlar› kaydediyor: “Sa-
           2010 y›l›nda yüzde 10 büyümeyi hedeflediklerini  t›fl hacmi ve üretim kapasitesi aç›s›ndan Türkiye’de
           aç›kl›yor.                                       sektör lideri olmam›z›n yan›nda, Avrupa’n›n da ön-

           134 KobiEfor Nisan 2009
   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139