Page 134 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 134
DOSYA/BORU
mamul borulardan oluflan ürün gam›m›za CTP boru- Aky›l, flunlar› aktar›yor: “Türkiye’de VESA GRUP
yu da ekleyerek, sektörümüzde en genifl ürün port- olarak, öncelikle dünyan›n en güvenilir markas›
föyüne sahip firma unvan›n› kazand›k” diye konuflu- KBA-Metronic kodlama-markalama makinelerinin
yor. uzun ömür ve dayan›kl›l›¤›ndan söz ederiz. Dünya-
Ekonomik krizde daralan piyasalar nedeniyle ya- n›n en h›zl› kodlama makinas› olan AlphaJET ink-
flanan ciro ve kar kayb›n› yeni yat›r›mla telafi ede- jet kodlama makinalar›m›z; dünyada en yüksek
ceklerini vurgulayan Esen, flunlar› söylüyor: “2008 h›z, en yüksek yaz› bask› kalitesi, mini-
y›l›nda 100 milyon dolar olarak gerçekleflen ciromu- mum bak›m maliyetleri ile en uzun
zu, 2010 sonunda 200 milyon dolara ç›karmay› he- ömür, yüzde 100 tam verimli ve ke-
defliyoruz. 50 y›l ömrü olan ürünün bak›m gideri sintisiz çal›flma, rekabetçi ve orant›l›
yok denecek kadar az. Afl›r› yüksek PH koflullar›nda fiyatlarla üretim maliyetlerine maksi-
da kullan›labilen CTP boru elektri¤i yal›t›r, indüksi- mum katk›, alternatif markalara gö-
yon yer ak›m›ndan etkilenmez. Boru cidar›nda ko- re en az yüzde 50’ye kadar daha az
rozyondan dolay› çukurlar oluflmaz, pahal› bir ifllem sarf tüketimi, en ileri yaz› kafas› tek-
olan iç ve d›fl kaplamaya ihtiyaç duyulmaz, yak›n to- nolojisi ile maksimum yüksek
lerans de¤erleri iyi yük da¤›l›m› sa¤lar.” performans› aç›k ve koflulsuz
olarak garanti ediyor. AlphaJET
VESA’dan kodlama teknolojilerinde C model inkjet kodlama maki-
en yeni trendler nalar›m›z, 2,3 ve 4 yaz› kafal›
modelleri ile üretim maliyetleri-
nin minimum seviyesine inmesine
katk› sa¤lamaktad›r.”
Borusan Mannesmann Boru,
sat›fllar›n› yüzde 25 art›racak
Borusan Mannesmann
Boru Türkiye’deki üretim fa-
aliyetlerini Gemlik, Halkal›,
‹zmit ve Gebze fabrikalar›n-
da yürütüyor. Firman›n, ‹tal-
ya’da da yüksek katma de-
¤erli so¤uk çekilmifl özel
boru üretimi konusunda uz-
manlaflm›fl bir fabrikas› bu-
lunuyor. Borusan Mannes-
VESA Grup 1996 y›l›ndan beri sektörel odakl› mann Boru Standart ve
kodlama yaz› makinelerinin sat›fl ve servisini yap›- Özel Boru Sat›fl Genel Mü-
yor. VESA GRUP KODLAMA S‹STEMLER‹/KBA Metro- dür Yard›mc›s› Zafer Ata-
nic TÜRK‹YE Genel Müdürü Bayram Aky›l, Alman bey, toplam üretim kapasitelerinin yaklafl›k 1 milyon
KBA-Metronic’in güçlü ortakl›¤›yla sektördeki yo¤un ton oldu¤unu söylüyor. Atabey, “Sürekli yat›r›m an-
deneyimlerini bir araya getirdiklerini belirtiyor. Ak- lay›fl› ile üretim kapasitemizi ve katma de¤erli ürün
y›l, kodlama teknolojilerindeki en yeni trendleri en çeflitlerimizi art›r›rken Türkiye’de ve yurtd›fl›nda ko-
önce pazara sunma çabalar›n›n 2010 y›l› ve ileriki numumuzu güçlendiriyoruz. Müflteri odakl› hizmet
y›llarda süreklili¤ini koruyaca¤› gibi VESA’n›n özgü- ve ifl eti¤i anlay›fl›m›z, yeni ürün gelifltirmek amac›y-
ven, sistematik ve müflteri memnuniyeti odakl› ifl la gerçeklefltirdi¤imiz yat›r›mlar›m›z ve baflar›l› pro-
anlay›fl› ile devam edece¤ini ifade ediyor. jelerle ad›m›z› yurtd›fl›nda duyuruyoruz” diyor. Tür-
VESA GRUP’un Türkiye’de 9 ayr› bölgede konufl- kiye’de ve ihraç pazarlar›nda sat›fllar›n› bir önceki
lanm›fl tam donan›ml› mobil servis araçlar›na sahip seneye göre yüzde 25 art›rmay› hedeflediklerini
oldu¤unu aktaran Aky›l, müflterilerinin Türkiye’nin aç›klayan Atabey, özellikle ihraç pazarlar›nda port-
neresinde olursa olsun bir kaç saat içinde en h›zl› föylerine yeni kat›lan ülkeler, h›z kazanmas› bekle-
ve kaliteli servisi sa¤layabilecek güçlü bir altyap›ya nen enerji hatlar› projeleri ve otomotiv sanayine yö-
ve finansman gücüne sahip olduklar›n› kaydediyor. nelik sat›fllar›yla 2010 hedeflerine ulaflabileceklerine
Türkiye’de KBA-Metronic inkjet kodlama makineleri- inand›klar›n› dile getiriyor.
nin kablo, plastik boru, çelik boru, kauçuk ve oto- Türk sanayinin önde gelen üreticileri aras›nda yer
motiv sektöründe lider ve rakipsiz konumda oldu¤u- alan Borusan Mannesmann Boru’nun ayn› zamanda
nu vurgulayan Aky›l, sektördeki yüzde 40 olan pa- boru sektörünün en köklü kuruluflu olma özelli¤i ta-
zar paylar›n› 2011 y›l›nda yüzde 70’e ç›karmay› ve fl›d›¤›n› ifade eden Atabey, flunlar› kaydediyor: “Sa-
2010 y›l›nda yüzde 10 büyümeyi hedeflediklerini t›fl hacmi ve üretim kapasitesi aç›s›ndan Türkiye’de
aç›kl›yor. sektör lideri olmam›z›n yan›nda, Avrupa’n›n da ön-
134 KobiEfor Nisan 2009