Page 136 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 136
DOSYA/BORU
de gelen üreticileri aras›nda yer al›yoruz. Sahip ol- cih edilmelerine neden oldu¤unu belirtiyor.
du¤umuz üstün teknoloji yenilikçi özelli¤imizi, öncü Ganio¤lu, 2008 y›l› içerisinde yaflanan dalgalan-
rolümüzü güçlendiriyor. Yeni ürünlerimizle pazarda malar›n 2009 y›l›n› beklenti daralmas›na itti¤ini söy-
eksikli¤i hissedilen boflluklar› dolduruyoruz. Sürekli lüyor. ‹lginç bir flekilde çelik sektöründe fiyat art›fl-
yat›r›mlar›m›z›n ve yüksek kalite anlay›fl›m›z›n yan› lar›n›n talepleri de tetikledi¤ini ve normal ekonomik
s›ra modern yönetim teknikleri ve sosyal sorumluluk koflullar›n tersine bir süreç iflledi¤ini belirten Gani-
projeleri, sektördeki özel konumumuzu güçlendir- o¤lu, “Bu ba¤lamda 2009 firmalar›n fiktif zararlar›n›
memizi sa¤l›yor.” telafi etmeleri aç›s›ndan tedirgin geçti. Fakat ikinci
çeyrekle bafllayan k›smi fiyat art›fllar› zararlar›n den-
Boyçelik, projelerini gelenmesi için firmalar ad›na bir f›rsata dönüfltü” di-
yat›r›ma dönüfltürecek yor. 2010 y›l› hedeflerinden sözeden Ganio¤lu, “Ön-
celikle hali haz›rda üretti¤imiz ERW ürünlerde ölçek
büyüklü¤ünü yakalamam›z gerekiyor. Sonras›nda
ürünlere katmade¤er kazand›racak cüzi yat›r›mlarla
yan desteklerin sa¤lanmas› önemli. Hali haz›rda fizi-
bilitesi devam eden projelerimiz mevcut. Projeler ol-
gunlaflt›r›l›p yat›r›m karar› al›n›nca aç›klanacakt›r”
diye konufluyor.
BORBÜKSAN,
12 bin ton imalat hedefliyor
Boru büküm sektöründe 2003 y›l›ndan bu yana
faaliyette olan ve makine parkurunu sürekli yenile-
yen BORBÜKSAN yeni y›lda 12 bin ton imalat he-
defliyor.
Boydak Hol- ‹vedik Organize Sanayi Bölgesi’nde faaliyetlerini
ding’in boru profil sürdüren BORBÜKSAN, boru bükümünde dairesel,
ve tel yay yat›r›mla- dirsek, elips, sac bükümleriyle Türkiye genelinde çe-
r› aras›nda yer alan lik konstrüksiyon imalatç›lar›, park ve tasar›m ima-
Boyçelik Metal A.fi., latç›lar›n›n ihtiyaçlar›na cevap veriyor.
mobilya sanayisi Firman›n b›n 100 metrekare alanda imalat yapt›-
baflta olmak üzere ¤›n› belirten BORBÜKSAN Genel Müdürü Sadullah
otomotiv, yap› tek- Tutel, makine parkurlar›n› sürekli gelifltirdiklerini,
nolojileri, ev gereç- yat›r›mlar›n›n süreklilik kazand›¤›n› ifade ediyor.
leri, tekstil gibi 2008 y›l›nda 3 metreye 12 metre boyutunda bir
farkl› endüstriyel alanlara hitap eden dikiflli çelik sa- adet CNC Oksi plazma makinesi ald›klar›n› aktaran
nayi borusu üretimi yap›yor. Muhtelif ebatlardaki di- Tutel, plazma kesimde 100, paslanmaz saçta 35, ok-
kiflli çelik sanayi borusu üretiminin yan› s›ra firma- sijen kesiminde de 300 mm kadar talepler do¤rultu-
n›n ürün portföyündeki yeni ürünler aras›nda baz› sunda piyasadaki her türlü kesim talebine cevap ve-
özel flekilli profiller ve iç çapa¤› al›nm›fl ürünlerde rebilecek kapasitede olduklar›n› dile getiriyor.
bulunuyor. Boyçelik dikiflli çelik sanayi borusu ve Tutel, ayn› zamanda flu anki makine parkurlar›n-
çekilmifl çelik tel, yay ve karkas üretimi alanlar›nda da, piyasadakilerden çok yüksek kapasitede büküm
faaliyet gösteren iki ayr› üretim tesisinden olufluyor. yapabilen özel tasar›m PBH300, 3 toplu boru bük-
Dikiflli çelik sanayi borusu üretim tesisinde s›cak ve me makinesine sahip olduklar›n› kaydediyor.
so¤uk haddelenmifl yass› çelik mamullerden TS EN Y›ll›k imalat kapasitelerinin 4 bin 320 ton oldu¤u-
10305-3, TS EN 10305-5, TS 5317 ve EN 10219 stan- nu belirten Tutel, 2010
dartlar›na uygun olarak boyuna dikiflli boru, profil y›l›nda 12 bin ton ima-
ve özel flekilli profiller üretiliyor. lat hedeflediklerini bil-
Boyçelik Genel Müdürü fievket Ganio¤lu, alan›n- diriyor. BORBÜKSAN’›n
daki en ileri teknolojiye sahip üretim hatlar›ndan en k›sa sürede, en iyi
oluflan tesislerinde nitelikli iflgüçleriyle ürünlerini imalat› müflterilerine
tahribatl› ve tahribats›z muayenelerden geçirerek teslim etme ilkesinde
hatas›z, yüksek kalitede ve müflterilerinin üretim oldu¤unu vurgulayan
proseslerine uygun ürünler tedarik ettiklerini söylü- Tutel, kalite, güven,
yor. Ganio¤lu, bünyesinde bulunduklar› Boydak Hol- müflteri memnuniyeti,
ding kültüründen gelen müflteri odakl› yaklafl›mla- sürekli yat›r›m ilkesiyle
r›yla sat›fl öncesi ve sonras›nda müflterileriyle daima sektörde var olmaya
iletiflim halinde olarak ürün ve hizmet kalitelerinde devam edeceklerini ifa-
süreklili¤i sa¤lamalar›n›n müflterileri taraf›ndan ter- de ediyor.
136 KobiEfor Nisan 2009