Page 130 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 130
DOSYA/BORU
Türkiye’deki talep art›fl›n›n temelde
büyük çapl› hat borular›.
Do¤algaz borular› ve otomotiv sektörüne
yönelik üretilen özel borularda
yo¤unlaflaca¤› tahmin ediliyor.
ülkesi konumunda olmas›n›n, çelik boru ihtiyac›n› ma bas›nca dayan›kl› bo-
art›racak bir geliflme olarak de¤erlendirildi¤ini an›m- ru, 6 firma kimyasal tafl›- Selçuk Aksoy
satan Zeren, flunlar› dile getiriyor: “Ancak Türki- ma için boru ve 81 firma
ye’den geçecek olan boru hatlar›nda kullan›lacak da boru ba¤lant› parçala-
borular›n özelliklerinin, Türk üreticiler taraf›ndan r› imal ediyor.
karfl›lanabilecek çerçevede belirlenmesi ve en az›n- PAGEV Yönetim Kurulu
dan Türkiye’den geçen boru hatlar› için Türk ürünü Baflkan› Selçuk Aksoy,
kullan›m›n flart koflulmas›, gerek boru sektörümü- TOBB bilgi taban›na gö-
zün ve gerekse h›zl› bir flekilde büyümekte olan yas- re; sektörün üretim kapa-
s› ürün kapasitelerinin gelifltirilmesi aç›s›ndan önem sitesinin yaklafl›k 1 mil-
arz etmektedir. Sonuç itibariyle, krizden ç›kma ifla- yon 105 bin ton oldu¤u-
retlerinin ortaya ç›kt›¤› 2010 y›l›nda, sektörün uz- nu belirterek, “Kay›tlarda
manlar›n›n beklentilerine göre, toplam boru üretimi- görünmeyen çok say›da
nin yaklafl›k yüzde 3 ve ekonomik büyümeyle bera- üretici oldu¤u için sektör
ber 2011 y›l›nda yüzde 6’n›n üzerinde büyümenin genelindeki üretim kapa-
olaca¤› tahmin edilmektedir.” sitesi hakk›nda bir tah-
minde bulunmak müm-
Plastik boru alternatif kün olmuyor” diyor.
pazarlarla büyüyecek 2009 y›l›n› plastik sek-
Plastik boru sektörü Türkiye’deki plastik üretimi- törünün yüzde 6 küçül-
nin içinden önemli bir pay al›yor. Plastik boru imal meyle kapad›¤›n› belirten
eden ve büyük ço¤unlu¤u KOB‹ düzeyinde yüzlerce Aksoy, flu de¤erlendirme-
firma bulunuyor. Türk Plastik Sanayicileri Araflt›rma, yi yap›yor: “2010 y›l›nda sektörün yüzde 5-10 ara-
Gelifltirme ve E¤itim Vakf› (PAGEV) kay›tlar›na göre s›nda büyüyece¤ini öngörüyoruz. Plastik boru sek-
104 firma pis su borusu, 121 firma temiz su borusu, törünün büyümesi ise özellikle inflaat sektöründeki
49 firma elektrik borular›, 16 firma spiral boru, 6 fir- geliflmeye ba¤l› olacak. Avrupa pazarlar›n›n eski
günlerine dönmesi k›sa vadede gerçekleflecek gibi
görünmüyor. Bu yüzden plastik boru üreticilerimizin
rotas›n›, komflu ülkeler baflta olmak üzere krizden
görece daha az etkilenen ülkelere çevirmesi gereki-
yor. Türk plastik boru üreticileri 2010 y›l›nda, alter-
natif pazar aray›fllar›na devam ederlerse hedefledi-
¤imiz büyüme rakamlar›na ulaflaca¤›m›z› tahmin edi-
yorum.”
Plastik boru sektörünün s›k›nt›lar›n›n bafl›nda
yerli hammadde yetersizli¤i geliyor. Plastik boru
hammaddesinin yaklafl›k yüzde 85’i ithalatla karfl›la-
n›yor. Aksoy, “Temsilcilerimiz yerli hammadde arz›n-
daki yetersizlikten dolay› ithalat yapmak zorunda
kal›yor. Bu sorunun afl›lmas› için PETK‹M’in kapasi-
tesini ve ürün çeflidini art›racak yat›r›mlar yapmas›
gerekiyor. Ayr›ca ülkemizde yeni petrokimya yat›r›m-
lar›n›n yap›lmas› da sektörümüzü bu konuda rahat-
latacak” diye konufluyor.
130 KobiEfor Nisan 2009