Page 130 - KobiEfor_Nisan_2010
P. 130

DOSYA/BORU














                                                                              Türkiye’deki talep art›fl›n›n temelde
                                                                                      büyük çapl› hat borular›.
                                                                          Do¤algaz borular› ve otomotiv sektörüne
                                                                                 yönelik üretilen özel borularda
                                                                                 yo¤unlaflaca¤› tahmin ediliyor.

           ülkesi konumunda olmas›n›n, çelik boru ihtiyac›n›  ma bas›nca dayan›kl› bo-
           art›racak bir geliflme olarak de¤erlendirildi¤ini an›m-  ru, 6 firma kimyasal tafl›-  Selçuk Aksoy
           satan Zeren, flunlar› dile getiriyor: “Ancak Türki-  ma için boru ve 81 firma
           ye’den geçecek olan boru hatlar›nda kullan›lacak  da boru ba¤lant› parçala-
           borular›n özelliklerinin, Türk üreticiler taraf›ndan  r› imal ediyor.
           karfl›lanabilecek çerçevede belirlenmesi ve en az›n-  PAGEV Yönetim Kurulu
           dan Türkiye’den geçen boru hatlar› için Türk ürünü  Baflkan› Selçuk Aksoy,
           kullan›m›n flart koflulmas›, gerek boru sektörümü-  TOBB bilgi taban›na gö-
           zün ve gerekse h›zl› bir flekilde büyümekte olan yas-  re; sektörün üretim kapa-
           s› ürün kapasitelerinin gelifltirilmesi aç›s›ndan önem  sitesinin yaklafl›k 1 mil-
           arz etmektedir. Sonuç itibariyle, krizden ç›kma ifla-  yon 105 bin ton oldu¤u-
           retlerinin ortaya ç›kt›¤› 2010 y›l›nda, sektörün uz-  nu belirterek, “Kay›tlarda
           manlar›n›n beklentilerine göre, toplam boru üretimi-  görünmeyen çok say›da
           nin yaklafl›k yüzde 3 ve ekonomik büyümeyle bera-  üretici oldu¤u için sektör
           ber 2011 y›l›nda yüzde 6’n›n üzerinde büyümenin  genelindeki üretim kapa-
           olaca¤› tahmin edilmektedir.”                    sitesi hakk›nda bir tah-
                                                            minde bulunmak müm-
              Plastik boru alternatif                       kün olmuyor” diyor.
              pazarlarla büyüyecek                            2009 y›l›n› plastik sek-
              Plastik boru sektörü Türkiye’deki plastik üretimi-  törünün yüzde 6 küçül-
           nin içinden önemli bir pay al›yor. Plastik boru imal  meyle kapad›¤›n› belirten
           eden ve büyük ço¤unlu¤u KOB‹ düzeyinde yüzlerce  Aksoy, flu de¤erlendirme-
           firma bulunuyor. Türk Plastik Sanayicileri Araflt›rma,  yi yap›yor: “2010 y›l›nda sektörün yüzde 5-10 ara-
           Gelifltirme ve E¤itim Vakf› (PAGEV) kay›tlar›na göre  s›nda büyüyece¤ini öngörüyoruz. Plastik boru sek-
           104 firma pis su borusu, 121 firma temiz su borusu,  törünün büyümesi ise özellikle inflaat sektöründeki
           49 firma elektrik borular›, 16 firma spiral boru, 6 fir-  geliflmeye ba¤l› olacak. Avrupa pazarlar›n›n eski
                                                            günlerine dönmesi k›sa vadede gerçekleflecek gibi
                                                            görünmüyor. Bu yüzden plastik boru üreticilerimizin
                                                            rotas›n›, komflu ülkeler baflta olmak üzere krizden
                                                            görece daha az etkilenen ülkelere çevirmesi gereki-
                                                            yor. Türk plastik boru üreticileri 2010 y›l›nda, alter-
                                                            natif pazar aray›fllar›na devam ederlerse hedefledi-
                                                            ¤imiz büyüme rakamlar›na ulaflaca¤›m›z› tahmin edi-
                                                            yorum.”
                                                              Plastik boru sektörünün s›k›nt›lar›n›n bafl›nda
                                                            yerli hammadde yetersizli¤i geliyor. Plastik boru
                                                            hammaddesinin yaklafl›k yüzde 85’i ithalatla karfl›la-
                                                            n›yor. Aksoy, “Temsilcilerimiz yerli hammadde arz›n-
                                                            daki yetersizlikten dolay› ithalat yapmak zorunda
                                                            kal›yor. Bu sorunun afl›lmas› için PETK‹M’in kapasi-
                                                            tesini ve ürün çeflidini art›racak yat›r›mlar yapmas›
                                                            gerekiyor. Ayr›ca ülkemizde yeni petrokimya yat›r›m-
                                                            lar›n›n yap›lmas› da sektörümüzü bu konuda rahat-
                                                            latacak” diye konufluyor.

           130 KobiEfor Nisan 2009
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135