Page 245 - KobiEfor_Mart_2010
P. 245
Deniz’den yepyeni bir yat›r›m
f›rsat›: Tar›m+
Tar›m sektörüne verdi¤i finansal destekle son iki
y›ld›r özel bankalar aras›nda ilk s›rada yer alan De-
nizBank, tar›m alan›nda yat›r›m yapmak isteyen gi-
riflimciler için tasarlad›¤› “Tar›m+” ürününü tan›tt›.
DenizBank Finansal Hizmetler Grubu Baflkan› Hakan
Atefl, “DenizBank’›n tar›m sektöründeki müflteri sa-
y›s› 350 bini geçti. Bu alanda kulland›rd›¤›m›z kredi
ise 1.5 milyar TL’yi buldu. Bankac›l›k sektöründe,
toplam nakdi krediler içerisinde tar›m yüzde 3.8 pay
al›rken, DenizBank’›n toplam nakdi kredileri içerisin-
de tar›m sektörü yüzde 9.2’lik pay al›yor” dedi.
Tar›m›n Türkiye’nin bugünü ve gelece¤i için kri-
tik önemini kavrayan ilk özel sektör bankas› olma-
lar›n›n gururunu yaflad›klar›n› söyleyen Hakan Atefl,
“Tar›m ve Köyiflleri Bakanl›¤› 2012 y›l›nda tar›msal
‹fi BANKASI “EN ‹Y‹ 100” üretimin 70 milyar dolar, ihracat›n ise 30 milyar do-
lar olaca¤›n› öngörüyor. DenizBank, bu konuda
ARASINDA üzerine düflen görevi yapacak. 2012 hedefimiz Ta-
‹fl Bankas›, The Banker Dergisi’nin “Top 500 r›m+ ile 1.5 milyar TL yat›r›m kredisi” dedi.
Banking Brands” s›ralamas›nda 91’nci s›rada yer DenizBank ‹flletme ve Tar›m Bankac›l›¤› Grubu
alarak ilk 100’e giren “tek Türk bankas›” oldu. Genel Müdür Yard›mc›s› Gökhan Sun ise Türkiye’nin
The Banker’›n marka de¤erlendirme kuruluflu elveriflli co¤rafi konumu, iklim olanaklar›, yo¤un
Brand Finance ile birlikte marka de¤eri aç›s›n- genç nüfusu, artan al›m gücü ve geniflleyen iç paza-
dan dünyan›n en de¤erli 500 bankas›n› s›ralad›- r› sayesinde tar›m sektöründe pek çok ülkeye k›yas-
¤› “Dünyan›n marka de¤eri en yüksek 500 ban- la son derece avantajl› bir konumda oldu¤unun al-
kas›” raporu, derginin fiubat say›s›nda yay›nlan- t›n› çizdi. Sun, “Ülkemizin tafl›d›¤› bu büyük potan-
d›. Listede ‹fl Bankas›, 1.662 milyar dolar marka siyeli daha etkin ve daha verimli biçimde de¤erlen-
de¤eri ve AA- marka notu ile 91’inci s›rada yer dirme yönünde kurumsal vizyonumuzu geniflletme-
ald›. ‹fl Bankas›’ndan yap›lan aç›klamada The ye devam ediyoruz. Bu ad›mlar›n en yenisi ise ‘Ta-
Banker’›n en de¤erli banka markas› listesinde r›m+’. Bu projeyle mevcut tar›msal yat›r›m›n› büyüt-
ilk 100’de yer alan “tek Türk bankas›” olma mek isteyen üreticiye oldu¤u kadar, tar›m alan›nda
özelli¤ini bu y›l da koruyan ‹fl Bankas›’n›n, herhangi bir faaliyeti bulunmayan ancak bu alanda-
uluslararas› finans dünyas›n›n en güvenilir ve ki f›rsat ve potansiyeli dikkate
sayg›n kurulufllar› aras›nda oldu¤unu bir kez de¤er bulup, yat›r›m yapmay›
daha tescil etti¤ine dikkat çekildi. düflünen giriflimcilerimize de
Listede ‹fl Bankas›’n›n marka de¤erini art›rd›- rehberlik eden bir bankac›l›k
¤›na da dikkat çekilirken, 2008’de 1.208 milyar hizmeti sunuyoruz” dedi.
dolar marka de¤erine sahip bankan›n bu raka- Gökhan Sun, tar›m›n uygu-
m›n› 1.662 milyar dolara yükseltti¤i belirtildi. lama ve geliflim sürecinde ya-
Brand Finance taraf›ndan yap›lan de¤erlen- t›r›m büyüklü¤ünün önemli bir
dirmede listedeki her banka için marka de¤eri, kriter olaca¤›n› belirtti ve
2009 piyasa de¤eri ve marka kredi notu verili- “Türkiye’de tar›m, e¤itimli, bi-
yor. linçli, ölçek ekonomisine özen
Marka de¤erinin bankan›n kendi pazar›ndaki gösteren yat›r›mc›lara ihtiyaç
durumu ve 2009 finansal verilerinden 5 y›ll›k duyacak. Türkiye’de tar›m ko-
projeksiyona kadar birçok kritere göre belirlen- nusunda gelece¤in yat›r›m
di¤i de¤erlendirmede kredi notu ise markan›n alanlar›n› örtü alt› tar›m, mey-
gücü, tafl›d›¤› riskler ve potansiyeller üzerinden vecilik ve süt s›¤›rc›l›¤› olarak
rakiplerine göre karfl›laflt›rmal› olarak AAA ile D görüyor ve Tar›m+ projemizde
aras›nda veriliyor. de bu alanlara öncelik veriyo-
ruz” diye konufltu.
Mart 2009 KobiEfor 245