Page 245 - KobiEfor_Mart_2010
P. 245

Deniz’den yepyeni bir yat›r›m

                                                             f›rsat›: Tar›m+
                                                               Tar›m sektörüne verdi¤i finansal destekle son iki
                                                             y›ld›r özel bankalar aras›nda ilk s›rada yer alan De-
                                                             nizBank, tar›m alan›nda yat›r›m yapmak isteyen gi-
                                                             riflimciler için tasarlad›¤› “Tar›m+” ürününü tan›tt›.
                                                             DenizBank Finansal Hizmetler Grubu Baflkan› Hakan
                                                             Atefl, “DenizBank’›n tar›m sektöründeki müflteri sa-
                                                             y›s› 350 bini geçti. Bu alanda kulland›rd›¤›m›z kredi
                                                             ise 1.5 milyar TL’yi buldu. Bankac›l›k sektöründe,
                                                             toplam nakdi krediler içerisinde tar›m yüzde 3.8 pay
                                                             al›rken, DenizBank’›n toplam nakdi kredileri içerisin-
                                                             de tar›m sektörü yüzde 9.2’lik pay al›yor” dedi.
                                                               Tar›m›n Türkiye’nin bugünü ve gelece¤i için kri-
                                                             tik önemini kavrayan ilk özel sektör bankas› olma-
                                                             lar›n›n gururunu yaflad›klar›n› söyleyen Hakan Atefl,
                                                             “Tar›m ve Köyiflleri Bakanl›¤› 2012 y›l›nda tar›msal
                 ‹fi BANKASI “EN ‹Y‹ 100”                     üretimin 70 milyar dolar, ihracat›n ise 30 milyar do-
                                                             lar olaca¤›n› öngörüyor. DenizBank, bu konuda
                           ARASINDA                          üzerine düflen görevi yapacak. 2012 hedefimiz Ta-

               ‹fl Bankas›, The Banker Dergisi’nin “Top 500   r›m+ ile 1.5 milyar TL yat›r›m kredisi” dedi.
             Banking Brands” s›ralamas›nda 91’nci s›rada yer   DenizBank ‹flletme ve Tar›m Bankac›l›¤› Grubu
             alarak ilk 100’e giren “tek Türk bankas›” oldu.  Genel Müdür Yard›mc›s› Gökhan Sun ise Türkiye’nin
             The Banker’›n marka de¤erlendirme kuruluflu      elveriflli co¤rafi konumu, iklim olanaklar›, yo¤un
             Brand Finance ile birlikte marka de¤eri aç›s›n-  genç nüfusu, artan al›m gücü ve geniflleyen iç paza-
             dan dünyan›n en de¤erli 500 bankas›n› s›ralad›-  r› sayesinde tar›m sektöründe pek çok ülkeye k›yas-
             ¤› “Dünyan›n marka de¤eri en yüksek 500 ban-    la son derece avantajl› bir konumda oldu¤unun al-
             kas›” raporu, derginin fiubat say›s›nda yay›nlan-  t›n› çizdi. Sun, “Ülkemizin tafl›d›¤› bu büyük potan-
             d›. Listede ‹fl Bankas›, 1.662 milyar dolar marka  siyeli daha etkin ve daha verimli biçimde de¤erlen-
             de¤eri ve AA- marka notu ile 91’inci s›rada yer  dirme yönünde kurumsal vizyonumuzu geniflletme-
             ald›. ‹fl Bankas›’ndan yap›lan aç›klamada The    ye devam ediyoruz. Bu ad›mlar›n en yenisi ise ‘Ta-
             Banker’›n en de¤erli banka markas› listesinde   r›m+’.  Bu projeyle mevcut tar›msal yat›r›m›n› büyüt-
             ilk 100’de yer alan “tek Türk bankas›” olma     mek isteyen üreticiye oldu¤u kadar, tar›m alan›nda
             özelli¤ini bu y›l da koruyan ‹fl Bankas›’n›n,    herhangi bir faaliyeti bulunmayan ancak bu alanda-
             uluslararas› finans dünyas›n›n en güvenilir ve  ki f›rsat ve potansiyeli dikkate
             sayg›n kurulufllar› aras›nda  oldu¤unu bir kez   de¤er bulup, yat›r›m yapmay›
             daha tescil etti¤ine dikkat çekildi.            düflünen giriflimcilerimize de
               Listede ‹fl Bankas›’n›n marka de¤erini art›rd›-  rehberlik eden bir bankac›l›k
             ¤›na da dikkat çekilirken, 2008’de 1.208 milyar  hizmeti sunuyoruz” dedi.
             dolar marka de¤erine sahip bankan›n bu raka-      Gökhan Sun, tar›m›n uygu-
             m›n› 1.662 milyar dolara yükseltti¤i belirtildi.   lama ve geliflim sürecinde ya-
               Brand Finance taraf›ndan yap›lan de¤erlen-    t›r›m büyüklü¤ünün önemli bir
             dirmede listedeki her banka için marka de¤eri,  kriter olaca¤›n› belirtti ve
             2009 piyasa de¤eri ve marka kredi notu verili-  “Türkiye’de tar›m, e¤itimli, bi-
             yor.                                            linçli, ölçek ekonomisine özen
               Marka de¤erinin bankan›n kendi pazar›ndaki    gösteren yat›r›mc›lara ihtiyaç
             durumu ve 2009 finansal verilerinden 5 y›ll›k   duyacak. Türkiye’de tar›m ko-
             projeksiyona kadar birçok kritere göre belirlen-  nusunda gelece¤in yat›r›m
             di¤i de¤erlendirmede kredi notu ise markan›n    alanlar›n› örtü alt› tar›m, mey-
             gücü, tafl›d›¤› riskler ve potansiyeller üzerinden  vecilik ve süt s›¤›rc›l›¤› olarak
             rakiplerine göre karfl›laflt›rmal› olarak AAA ile D  görüyor ve Tar›m+ projemizde
             aras›nda veriliyor.                             de bu alanlara öncelik veriyo-
                                                             ruz” diye konufltu.

                                                                                       Mart 2009 KobiEfor 245
   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250