Page 246 - KobiEfor_Mart_2010
P. 246
UZMAN De¤iflen Piyasalarda KOB‹’lere
Yol Haritas›
1 1-12 Mart 2010 tarihlerinde VI. Ko- l›flanlar›n maafllar› kesmek veya iflten ç›-
bi Zirvesi “De¤iflen Piyasalarda
karmak de¤il, di¤er önlemlere bakmak.
Kobilere Yol Haritas›” bafll›¤› ile
düzenleniyor. Bir çok konu, de¤erli ko- l Çal›flanlar› kriz psikolojisinden uzak
tutmaya çal›flmak.
nuflmac›lar›n katk›lar› ile inceleniyor En iyiler iletiflime önem vermifller. Du-
olacak. Bu say›m›zda KOB‹’lere yol ha- rumu ve muhtemel sonuçlar› çal›flanla-
ritas› çizerken insan kaynaklar› uygula- ra anlatm›fl, onlardan fikir alm›fl, fikirle-
malar› ile fark yaratacak yöntemler ne- rini uygulamaya koymufllar ve bu saye-
ler olabilir diyerek, araflt›rma sonuçlar›- de çal›flanlar taraf›ndan yap›lanlar›n da
n› paylafl›yor olaca¤›z. görülmesini sa¤lam›fllar.
fiubat ay›nda Hewitt Türkiye 45 flirket-
ten 19 bin çal›flanla yapt›¤› “2009 En ‹yi En fazla de¤ifltirilmek
‹flyerleri Araflt›rmas›” sonuçlar›n› aç›kla- istenen fley ücret
d›. ‹lk 5’e giren en iyi 7 flirket aras›nda Araflt›rmada ayr›ca kat›l›mc›lara de¤ifl-
1 tane, daha sonraki 5’de ise 4 tane tirmek isteseniz neyi de¤ifltirirdiniz diye
Türk flirketi bulunuyor. soruldu. Kat›l›mc›lar›n yüzde 90’›n›n en
En iyiler, çal›flanlara uygulanan, çal›flan çok de¤ifltirmek istedikleri fley ücret ve
KADR‹ DEM‹R ba¤l›l›¤› anketi, üst yönetime uygula- yan haklar ç›kt›. Hewitt, “De¤ifltirebile-
nan üst yönetim anketi ve insan kay- cekleri fley ücret oldu¤una göre bunu
kadri.demir@aktif.com.tr
naklar› departman›n›n doldurdu¤u ‹K daha iyi bir hale getirmek istiyorlar
anketinden elde edilen sonuçlara ve bu ama buna ra¤men en iyi iflyerleri çal›-
sonuçlar›n birbirleriyle uyumuna bak›la- flanlar›n› ba¤l› k›lmaya muktedir olmufl-
En iyiler iletiflime rak belirlendi. lar. Di¤er flirketlere bak›ld›¤›nda ise de-
¤ifltirilmek istenen fleyler aras›nda yö-
önem vermifller. En iyi 7 flirkette ba¤l›l›k oran› yüzde 56 netim, yönetici gibi fleyler de var.”
ç›kt›. En iyilerin fark yaratan unsurlar›; Her ne kadar ücret en fazla de¤ifltiril-
Durumu ve l Üst yönetimle insan kaynaklar›n›n mek istenen, en fazla memnuniyetsizlik
uyumu, duyulan alan olsa da en iyi iflyerlerinde
muhtemel l ‹nsana verilen de¤er, ba¤l›l›¤› etkileyen 5. faktör olarak orta-
l Takdir, ya ç›k›yor. Kariyer olanaklar›, takdir,
sonuçlar› l Kariyer olanaklar›, marka uyumu, insana verilen de¤er, üc-
l Fikir ve önerilerin dikkate al›nmas›, retin yukar›s›nda kal›yor. Di¤er iflyerle-
çal›flanlara l Ücret seviyesi, katk›lar›n ücrete yan- rinde ise ücret geçen y›l dördüncü s›ra-
s›mas›, da iken bu y›l 2. s›raya ç›km›fl. Bu da
anlatm›fl, l Bilgilendirme, krizin etkisi olarak yorumlan›yor.
onlardan fikir l fieffal›k, En iyiler ‹K’y› ortak olarak görüyor
l Yetkilendirme,
alm›fl, fikirlerini l Üst yönetimle olan iletiflim, üst yöne- Araflt›rma en iyi flirketlerle di¤er flirket-
timin çal›flanlar›n sorunlar›n› dinlemesi
lerin insan kaynaklar› departman›na
uygulamaya olarak s›ralan›yor. bak›fllar›n› da ortaya koydu. Örne¤in
“fiirketimizin insan kaynaklar› depart-
koymufllar ve bu Hewitt, en iyi flirketlerin krizi iyi yönet- man› ‹K programlar›n›n ifl sonuçlar›
mek konusunda 3 özelliklerinin ön pla- üzerindeki etkisini de¤erlendirir” soru-
sayede çal›flanlar na ç›kt›¤›n› söylüyor: Öngörü, kararl› suna en iyiler yüzde 98 oran›nda evet
durufl ve iletiflim! derken di¤er flirketler sadece yüzde 44
taraf›ndan En iyilerin hepsi krizi öngörmüfl ve h›z- oran›nda evet demifl.
l› önlemler almay› baflarm›fllar. “fiirketimizin insan kaynaklar› depart-
yap›lanlar›n da Kriz karfl›s›nda kararl› ve bilinçli bir du- man› yap›lan iflleri her yönüyle iyi anlar
rufl sergilemifller, güven kazanm›fllar. ve üst düzey yönetim ekibinin bir orta-
görülmesini Kararl› duruflun alt›nda da dört unsur ¤› gibi çal›fl›r” sorusuna ise en iyiler
yer al›yor: yüzde 95 oran›nda evet derken di¤erle-
sa¤lam›fllar. l Çeflitli alternatifleri belirlemek ve ri sadece yüzde 48 oran›nda evet de-
planlar yapmak. mifl.
l Krizden f›rsat yaratmaya çal›flmak. En iyi iflyerleri insan kaynaklar› depart-
Hemen korkmak, küçülmek de¤il, yeni man›n› öncelikle ortak olarak görürken,
pazarlar, yeni müflteriler bulmak gibi di¤er flirketler insan kaynaklar› depart-
bir tav›r sergilemek. man›n› öncelikle gelifltirici olarak görü-
l Çal›flanlarla ilgili tasarruflardan önce yorlar.
di¤er alanlarda önlem almak. Hemen ça- Kaynak : Hürriyet ‹K
246 KobiEfor Mart 2010