Page 246 - KobiEfor_Mart_2010
P. 246

UZMAN                          De¤iflen Piyasalarda KOB‹’lere
                                                              Yol Haritas›
                                       1    1-12 Mart 2010 tarihlerinde VI. Ko-  l›flanlar›n maafllar› kesmek veya iflten ç›-

                                            bi Zirvesi “De¤iflen Piyasalarda
                                                                          karmak de¤il, di¤er önlemlere bakmak.
                                            Kobilere Yol Haritas›” bafll›¤› ile
                                        düzenleniyor. Bir çok konu, de¤erli ko-  l Çal›flanlar› kriz psikolojisinden uzak
                                                                          tutmaya çal›flmak.
                                        nuflmac›lar›n katk›lar› ile inceleniyor  En iyiler iletiflime önem vermifller. Du-
                                        olacak. Bu say›m›zda KOB‹’lere yol ha-  rumu ve muhtemel sonuçlar› çal›flanla-
                                        ritas› çizerken insan kaynaklar› uygula-  ra anlatm›fl, onlardan fikir alm›fl, fikirle-
                                        malar› ile fark yaratacak yöntemler  ne-  rini uygulamaya koymufllar ve bu saye-
                                        ler olabilir diyerek, araflt›rma sonuçlar›-  de çal›flanlar taraf›ndan yap›lanlar›n da
                                        n› paylafl›yor olaca¤›z.           görülmesini sa¤lam›fllar.
                                        fiubat ay›nda Hewitt Türkiye 45 flirket-
                                        ten 19 bin çal›flanla yapt›¤› “2009 En ‹yi  En fazla de¤ifltirilmek
                                        ‹flyerleri Araflt›rmas›” sonuçlar›n› aç›kla-  istenen fley ücret
                                        d›. ‹lk 5’e giren en iyi 7 flirket aras›nda  Araflt›rmada ayr›ca kat›l›mc›lara de¤ifl-
                                        1 tane, daha sonraki 5’de ise 4 tane  tirmek isteseniz neyi de¤ifltirirdiniz diye
                                        Türk flirketi bulunuyor.           soruldu. Kat›l›mc›lar›n yüzde 90’›n›n en
                                        En iyiler, çal›flanlara uygulanan, çal›flan  çok de¤ifltirmek istedikleri fley  ücret ve
             KADR‹ DEM‹R                ba¤l›l›¤› anketi, üst yönetime uygula-  yan haklar ç›kt›. Hewitt, “De¤ifltirebile-
                                        nan üst yönetim anketi ve insan kay-  cekleri fley ücret oldu¤una göre bunu
             kadri.demir@aktif.com.tr
                                        naklar› departman›n›n doldurdu¤u ‹K  daha iyi bir hale getirmek istiyorlar
                                        anketinden elde edilen sonuçlara ve bu  ama buna ra¤men en iyi iflyerleri çal›-
                                        sonuçlar›n birbirleriyle uyumuna bak›la-  flanlar›n› ba¤l› k›lmaya muktedir olmufl-
          En iyiler iletiflime           rak belirlendi.                   lar. Di¤er flirketlere bak›ld›¤›nda ise de-
                                                                          ¤ifltirilmek istenen fleyler aras›nda yö-
           önem vermifller.              En iyi 7 flirkette ba¤l›l›k oran› yüzde 56  netim, yönetici gibi fleyler de var.”
                                        ç›kt›. En iyilerin fark yaratan unsurlar›;  Her ne kadar ücret en fazla de¤ifltiril-
               Durumu ve                l Üst yönetimle insan kaynaklar›n›n  mek istenen, en fazla memnuniyetsizlik
                                        uyumu,                            duyulan alan olsa da en iyi iflyerlerinde
               muhtemel                 l ‹nsana verilen de¤er,           ba¤l›l›¤› etkileyen 5. faktör olarak orta-
                                        l Takdir,                         ya ç›k›yor. Kariyer olanaklar›, takdir,
                sonuçlar›               l Kariyer olanaklar›,             marka uyumu, insana verilen de¤er, üc-
                                        l Fikir ve önerilerin dikkate al›nmas›,  retin yukar›s›nda kal›yor. Di¤er iflyerle-
               çal›flanlara              l Ücret seviyesi, katk›lar›n ücrete yan-  rinde ise ücret geçen y›l dördüncü s›ra-
                                        s›mas›,                           da iken bu y›l 2. s›raya ç›km›fl. Bu da
                anlatm›fl,               l Bilgilendirme,                  krizin etkisi olarak yorumlan›yor.
             onlardan fikir             l fieffal›k,                       En iyiler ‹K’y› ortak olarak görüyor
                                        l Yetkilendirme,
           alm›fl, fikirlerini           l Üst yönetimle olan iletiflim, üst yöne-  Araflt›rma en iyi flirketlerle di¤er flirket-
                                        timin çal›flanlar›n sorunlar›n› dinlemesi
                                                                          lerin insan kaynaklar› departman›na
              uygulamaya                olarak s›ralan›yor.               bak›fllar›n› da ortaya koydu. Örne¤in
                                                                          “fiirketimizin insan kaynaklar› depart-
           koymufllar ve bu              Hewitt, en iyi flirketlerin krizi iyi yönet-  man› ‹K programlar›n›n ifl sonuçlar›
                                        mek konusunda 3 özelliklerinin ön pla-  üzerindeki etkisini de¤erlendirir” soru-
          sayede çal›flanlar             na ç›kt›¤›n› söylüyor: Öngörü, kararl›  suna en iyiler yüzde 98 oran›nda evet
                                        durufl ve iletiflim!                derken di¤er flirketler sadece yüzde 44
               taraf›ndan               En iyilerin hepsi krizi öngörmüfl ve h›z-  oran›nda evet demifl.
                                        l› önlemler almay› baflarm›fllar.   “fiirketimizin insan kaynaklar› depart-
            yap›lanlar›n da             Kriz karfl›s›nda kararl› ve bilinçli bir du-  man› yap›lan iflleri her yönüyle iyi anlar
                                        rufl sergilemifller, güven kazanm›fllar.  ve üst düzey yönetim ekibinin bir orta-
              görülmesini               Kararl› duruflun alt›nda da dört unsur  ¤› gibi çal›fl›r” sorusuna ise en iyiler
                                        yer al›yor:                       yüzde 95 oran›nda evet derken di¤erle-
              sa¤lam›fllar.              l  Çeflitli alternatifleri belirlemek ve  ri sadece yüzde 48 oran›nda evet de-
                                        planlar yapmak.                   mifl.
                                        l  Krizden f›rsat yaratmaya çal›flmak.  En iyi iflyerleri insan kaynaklar› depart-
                                        Hemen korkmak, küçülmek de¤il, yeni  man›n› öncelikle ortak olarak görürken,
                                        pazarlar, yeni müflteriler bulmak gibi  di¤er flirketler insan kaynaklar› depart-
                                        bir tav›r sergilemek.             man›n› öncelikle gelifltirici olarak görü-
                                        l  Çal›flanlarla ilgili tasarruflardan önce  yorlar.
                                        di¤er alanlarda önlem almak. Hemen ça-              Kaynak : Hürriyet ‹K

           246 KobiEfor Mart 2010
   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251